-Fotboll- Silly Season -07
Hittade ingen silly season tråd så jag ansåg att det var lämpligt att starta en med tanke på att sommaren närmar sig, diskutera alla rykten, dem bra och dem dåliga värvningarna samt priset på spelare och om dem kommer lyckas i dem nya klubbarna osv... Vilken klubb tror ni kommer värva mest i sommar? Tror chelsea kommer ligga lågt i år, och satsa på att bygga upp det nuvarande laget medans andra engelska lag kommer värva friskt med tanke på framgångarna, i spanien tror jag att real också ligger lågt medens barca bara verkar tappa spelare.....italien vill jag inte ens kommentera....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror att Liverpool kommer att handla mest nu nar dom har amerikansk duo som ager klubben. Och vem dom kommer att handla kommer nog bli, Daniel Alves, Gabriel Milito och nagon ny anfallare. Zenden, Hypiaa, Gonzales, Dudek, Fowler kommer att lamna. Kanske aven Bellamy och Alonso. Alonso maste stanna och det skulle vara kul om Bellamy kunde stanna men med Kuyt, Crouch, Bellamy och Voronin sa maste nan lamna och det kommer inte att bli Kuyt. Sissoko tror jag lamnar, fett sorgligt, skon kille den dar Momo. Alonso, Mascherano, Gerrard och Leiva som mittfaltare sa ser jag ingen mojlighet for Sissoko att sla sig in.
Shuu
"Brassen Amauri och argentinaren Tevez ligger högst på Rafael Benitez önskelista om man får tro eatsleepsport.com Liverpool är det mest omtalade laget när Silly Season drar igån ute i Europa. Klubben har gått ut och sagt att de ska rensa och förnya i truppen till nästa säsong.
Enligt eatsleepsport.com står brassen Amauri och argentinaren och West Hamspelaren Carlos Tevez högst upp på Benitez önskelista"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manchester:
"Sir Alex Ferguson tänker inte nöja sig med köpet av Owen Hargreaves utan har planer på att köpa ytterligare storstjärnor. Owen Hargreaves är i det närmaste redan klar för Manchester United och nu siktar Alex Ferguson vidare mot andra mål.
Enligt Teamtalk har han ställt in siktet på bland annat Atletico Madrids Fernando Torres samt Sporting Lissabons kantspelare Nani.
Dessutom vill han ersätta Gabriel Heinze med Southamptons supertalang Gareth Bale i backlinjen, och han tänker diskutera potentiella köp av Tottenhams Aaron Lennon och Dimitar Berbatov också, men de två sistnämnda blir troligen för dyra för United att köpa loss."
berbatov och nani står högst på uniteds önskelista, efter hargreaves. Ryktet säger att Saha ska bytas mot berbatov och att nani signar efter sommaren.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Gareth Bale skrev på för Hotspurs här om dagen. Ska bli intressant att se om Liv'pool kan värva tillräckligt för att utmana Chelsea och Man U nästa år. Skulle vara oerhört roligt i alla fall.
Jag är grymt nyfiken på vem som sätter klorna i Afonso Alves först, han lär knappast stanna i Heerenveen.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Aaron Lennon vill jag ha i Manchester United, han kan mycket väl få sitt stora genombrott där
ska bli kul att se vad liverpool värvar benitez vill juh ha en miljard kronor att handla för plus att han vill värva sina första handsval och inte sina tredje handsval. tror alla sitter spännande på vad liverpool ska värva det sägs att två spelare ska komma värde 10-15 pund som snart ska nämnas
menar då miljoner pund till dem som kommer hacka på mig :P
Berbatov kommer inte lämna, har svårt att se Aaron Lennon lämna med. Hoppas Newcastle värvar fint nu med en biljonär i styrelsen.
varför tror du inte berbatov kmr lämna? Aaron Lennon kan jag förstå, tottenham kommer aldrig släppa honom :/
Efter hans agent uttalande så känns det inte så troligt, det brukar ju vara agenterna som startar rykten för att öka priset på sina spelare. Det enda laget han skulle gå till i så fall skulle vara Newcastle då det är hans favoritklubb sen liten.
Sen att Defoe troligtvis lämnar och man vet inte riktigt vad som händer med Mido låter det ju ganska korkat av Jol att släppa honom.
Redan klara Chelsea köper: Steve (hette han det i förnamn?) Sidwell från Reading Man Utd köper: Owen Hargreaves från Bayern munchen Liverpool säljer: Mark Gonsalez till Real Betis Real Madrid köper: Cristoffer Metzelder från Borossia Dortmund Tottenham köper: Garath Bale från Southampton Vad jag vet i allafall
Timo Hildebrand Stuttgart till Valencia
Holden makes a great deal to australia
Ajuste det glömde jag och dessutom Arsenal har köpt: Lukasz Fabianski
Varken Owen Hargreaves eller Mark Gonzales är väl spikade?
Jag tror Owen hargreaves är spikad i allafall.. Sen stod Mark Gonsalez på text tv. men jag vet inte
beckenbauer gick ut och sa i princip "owen lämnar oss".
Sen ryktas det ju om att Berbatov ska bytas mot Saha... Fan va glad jag skulle bli då
Aaron Lennon är väl från Manchester egentligen? Andrei Voronin från Leverkusen är ju klar för pool sedan februari(?). Gud vad Borussia Dortmund blir sönderköpta. Metzelder, Rosicky och Odonkor på två säsonger.
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."
Jan Koller och Lehmann försvann också från Dortmund
Barca köper Palacio från boca juniors
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Leto från boca juniors är klar för liverpool även talangstjärnan lucas lieva som vann guldbollen i brasilianska ligan 20 år finns hopp får se hur dem hanterar england
Alex sägs gå från PSV till Chelsea, och även Claudio Pizzarro sägs skriva på för Chelsea.
Alex är egentligen Chelseas ägor redan från början men han kuned inte få arbets tillstånd (pga antalet landskamper) så då placerade dem honom i deras samarbetsklubb PSV
lampard verkar vilja lämna chelsea, aftonbladet är dock inte den bästa källan... att sälja saha är idiotiskt, utan skador och matchtränad är han bland dem bästa anfallarna som finns
att lampard skulle "vilja lämna chelsea" är väll rätt taget ur luften han har vid flertalet tillfällen sagt att han vill spela där resten av sin karriär.. sen har ju kontraktsförhandlingarna brutit samman men det behöver ju inte betyda någonting bara att de kommer fortsätta förhandla antagligen? Både mourinho och kenyon har sagt att chelsea troligtvis kommer värva en ny back en mitt och en topp, sidwell e klar jag tror och hoppas på alex samt en yngre utveklingsbar striker, det har snackats om en ung ryss, kalou har enorm potential men ser kanske inte honnom som en sån som öser in mål han har inte spetsen
under the fubu is a guru
För det första skulle jag lätt byta Saha mot Berbatov om jag fick.. FÖr saha är inte en av världens bästa direkt, och det faktum att han är så skadedrabbad drar ner hans värde lite.. Berbatov är en bättre "målare" så ja tack..
Om man u ska byta saha mot berbatov så kommer de få lägga epngar emellan, minst 200-300 miljoner kronor.
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!
350 miljoner + saha enligt sportal
dugligt, men 350milj. är way too much för berbatov.
Vi släpper aldrig Berba tro mitt ord. Spurs har runt 60 miljoner pund att röra sig med i sommar och vi ska bygga ett lag som utmanar de sk fyra stora. Så tyvär unitedfans, att tro ni sätter klorna i våran underbara bulgar stannar vid en våt dröm för er.
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
för det första är 300 och tlloch med 200 miljoner mycket för en spelare... Jag tycker United just nu behöver, En till högerback som kan efterträda Neville En mittmitt som kan efterträda Scholes En Vänster som kan efterträda Giggs Och en ny forward.. Hargreaves är ingen Scholes men en bra spelare. om united skulle köra med ett 5 manna mittfält där Carrick och Hargreaves spelar därbak och scholes där fram så kanske man kan köpa, hmm nån sydamerikan? Wesley Sneijder kanske t.o.m Berbatov som forward, Nasri? Malouda bakom Giggs? I franska ligan finns många unga och bra spelare som kommer utvecklas, Frankrike är en ligga på uppgång, vart de senaste 3-4 åren
Signa nani och ribery, då blir mittfältet giftigt.
ribery är redan klar för bayern
Muzzka, Carrick är nya Scholes.. Hargreaves är nya Keano.
United behöver inga fler spelare. Vi får tillbaks Ben Foster från Watford som har gjort sitt livs bästa säsong. Rossi tillbaks från Parma där han har öst in mål. Johnny Evans som var med och tog upp Sunderland. Pique tillbaks från sin Zaragozautlåning. Har säkert glömt nån.
http://duckdown82.tumblr.com/
Lampard sägs enligt svenska fans vilja spela i ett mer exotiskt lad i europa som italien eller spanien
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
läste du det e dabatt forumet på svenskafans eller vaddå? källa tack? vart står det att ribery e klar för bayern det har jag isf missat helt
under the fubu is a guru
Eller hur Man United behöver inga fler spelare, och så är det ju solklart att Park ska ersätta Giggs när han drar. Alex hade ju sagt att dom skulle spela 4-3-2-1 formation. Med Scholes som släpande forward. Hade dock varit soft att se Torres i Man United och nån som ersätter Heinze.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
"Manchester United är intresserade av Barcelonas Samuel Eto’o och det sägs vara beredda att betala 170 miljoner kronor för den kvicke anfallaren" "Liverpools Rafa Benitez vill ha Carlos Tevez och kan tänka sig att göra sig av med Craig Bellamy för att finansiera köpet" "Manchester Uniteds Ryan Giggs kan vara på väg till Tottenham. Tränaren Martin Jol sägs vilja ha yttern som kan tillföra rutin till Spurs" "Chelsea kommer att lägga ett bud på 150 miljoner kronor för Valencias David Villa" "Rafa Benitez vill ha Valencias mittfältstalang David Silva" "David Beckham, som lämnar Real Madrid för spel i LA Galaxy, kan spela för Newcastle nästa säsong. Major League slutar i januari och då kan Beckham komma att lånas ut till Newcastle" "Kakha Kaladze kommer allt närmare en övergång till Chelsea. Detta efter att Milan deklarerat att de inte skulle stoppa övergången" " Robbie Fowler kan komma att skriva på för Rangers, efter att ha blivit friställd från Liverpool""Robert Pires försöker övertala Chelsea-mittfältaren Claude Makelele att skriva på för Villarreal" "F.d. Fiorentina-spelaren Luca Toni är klar för Bayern München"
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
Chelsea släpper aldrig makelele, för viktigt på mitten. Toni till tyskland, slöseri med talang. Giggs lämnar aldrig United. Kaladze blir ett bra köp för Chelsea.
Hm Carrick är inte nya Scholes, Scholes är en offensiv spelare och Carrick en mer defensiv.. Evans är en mittback det behvövs fortfarande en ny högerback.. Är det klart att Toni går till Bayern? läste det på text tv för as längesen men det behöver ju aldrig vara sant..
misd stod i sportal för en stund sen, står även
här
Carrick är nya scholes, han har spelat defensivt för att en spelare som hargreaves saknats att göra det defensiva. Man united behöver en ny anfallare med klass, Rossi (HELT oprövad) och smith räcker inte för en CL titel. En till ytter med hög klass behövs med, Giggs har varit utbränd denna säsong och behöver nån att växla med för att maxprestera.
Håller med Eldon.. Men samtidigt kan Alan Smith vara en man som är bakom Rooney fast kanske inte målskyttstypen.. Han är ju grovjobbar typen.. Men han är inte så dålig
grejen är den att United behöver en forward till som gör 15+ mål per säsong. Ronaldo i all ära, men han är inte forward. Annars slutar det som i Chelsea.