Elitserien 2007/08
Nu är öppningsmatcherna klara. Hv - Frölunda: 6-5 Linköping - Timrå: 3-2 Södertälje - mora: 2-1 Bra hockey från hv:s sida i matchen dom visade idag. Vilka vinner iår? p.sFÄRJESTAD MOT SM-GULD! ;)
Hv71 spelade hyffsat men stundtals var det ju hawaii-hockey i den matchen. Kolla närmare på Linköping - Timrå istället, som var en mycket bättre match i mina ögon, båda lagen spelade otroligt bra.
Grundserien 2007/2008 1.Frölunda 2.Hv 71 3.Modo 4.Linköping 5.Timrå 6.Färjestad 7.Brynäs 7.Djurgården 8.Södertälje 9.Luleå 10.Skellefteå 11.MoraKvartsfinaler: Frölunda- Djurgården 4-1 Hv 71- Brynäs 4-2 Modo- Timrå 4-3 Linköping- Färjestad 4-3 Semifinaler: Frölunda- Linköping 4-2 Hv71- Modo 4-3Final: Frölunda-Hv71 4-2Sm-guld : FRÖLUNDA Skyttekungar: Frölunda : Tomi Kallio Hv71: Martin Thörnberg Modo : Fredrik Warg Linköping: Mattias Weinhandl Timrå: Mika Pyörälä Färjestad: Rickard Wallin Brynäs : Pavel Brendl Djurgården : Patric Hörnqvist Södertälje: Per Hallin Luleå: Lubos Bertecko Skellefteå: Mikael Renberg Mora: Johan Lindström
Redaktionschef
2007-09-24 21:43
Såg HV71-Frölunda på tv... bra tempo men en hel del slarv. Stefan Liv hade det tungt i HV71-målet. Jag är då stort Skellefteå-fan men tyvärr är det ju så att Skellefteå får kriga för att försöka slippa kvalserieplats igen... allt annat känns som en bonus. Offensiven har blivit bättre inför den här säsongen men defensiven har försämrats.
Tror att Södertälje kan överraska på många. Dom var mycket bättre än Malmö i kvalserien senast. Stora och starka. Tror inte att Frölunda blir bättre än 3:a.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Om grundserien slutar så, så ska Färjestad möta Modo i kvartsfinalen isånnafall, så "boman's" Upplägg är ju förstört redan från kvartsfinalen.
Haha jaja en polare som gjort den, I'm just the messenger :). Själv håller jag på Timrå men dom kommer väl sluta i kvarten som vanligt, dock kommer dom ligga i toppen i grundserien.
Jag tror att det går bättre för timrå iår. strålman kanske kommer tillbaka eftersom kanske nekat spel i toronto maple leaves, (som eventuellt skickar honom till farmar ligan" och om så är fallet så kommer strålman tillbaka till elitseriespel i timrå. Själv håller jag på Färjestad men är väldigt osäker. Såg bra ut i försäsongen dock. Men väldigt svagt försvarspel. Hoppas på det bästa iaf.
Vill bara rätta -Serum- lite grann. Du säger att om mina tips skulle gå in så skulle Färjestad få möta Modo i kvartsfinal. Stämmer inte någonstans! För numera ( och har även vart så ett tag ) så väljer dom 4 bästa lagen sina kvartfinalmotståndare. Och även fast färjestad kommer ha ett jobbigt år så tror jag ändå inte Modo väljer grisarna från karlstad ändå! Men de är ju inte lätt för ett fbksvin att veta ;-)
Lilla Edet
Dock sant, men chansen att Modo skulle välja timrå i kvarten är jävligt minimal.
jasså? dom valde ju timrå i våras så varför inte?
brabrabrabrash
ja hoppas linköping kan överraska lite, även fall det ser lite tamt ut på backsidan, så tror jag att laget me lite flyt blir farligt
Sjoeberg X2 Timrå är farligare än färjestad iår tror jag
Moderator
2007-09-25 21:15
Kort och gott, Luleå tar hem det denna säsong. Jag tror det blir norrlandsrivalitet i finalserien. Luleå - Timrå.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Hahaha luleå kommer fan inte komma långt, kommer nog inte ens nå slutspel
Moderator
2007-09-25 22:16
Vi får se, vi får se ;)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Don't get your hopes up ;)
LHC kommer ju köra över allt och alla speciellt djurgården. därför har jag fixat biljetter till alla djurgårdens hemma machter där de möter LHC.
-Serum- P20 vet inte men det var tre macther hittils de hade satt upp på bokningslistan på jobbet i allafalll
den 25/10
26/1
samt 6/3
kanske komemr någon mer macth då tar jag den med...=)
ikväll ska skellefteå krossas!
Haters gon' hate...
jojo det är möjligt men vi utklassade dom iaf med hela 2-1 idag ;)
Haters gon' hate...
Ohh yes. då Var det tags igen.. Underbart, Igår mötte Mora Modo i Fm mattsson . Det enda jag kan säga om mora är att så som dom spelade i Första perioden och i halva andra.så har jag aldrig sett dom spela förut.Helt jävla sjukt vad bra dom var.och jävlar vad dom krigade om puckar hela tiden. Så Jävla skönt att se att dom äntligen gör det! Synd bara att dom blir trötta och tappar 4-0 till 4-3. Men som sagt.vi spöade upp Mästarna rejält i första och 2:a.. Yaros Hagos,Så som den hockeyspelaren kämpade och var exaxt överallt på banan och jagade ochfixade utvisningar och jagade tillbaka puck.Han e min nya gud. "Liket" Var inte mkt sämmre han heller.. Tomas Skogs var grym. Ja Hela mora var grymma.. Hoppas dom fortsätter spela sådan hockey som jag fick uppleva igår. då blir det iaf inge kvalserie! Tjohjo Tabellen slutar såhär 1.HV 71 2.Frölunda 3.Brynäs 4.Modo 5.Färjestad 6.Mora 7.Timrå 8.SAIK 9.Djurgården 10.SSK 11.Luleå Hockey!
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
haha nio ett jag har kanske valt att hålla på fel lag i år vem vet..=P
Ja, i år tror jag att man skulle hållt på Brynäs
Aldrig mer....
Dirty-k P21 Hahah nice resultat där.
du får hoppas att dom möts i slutspelet då så du kan gå på ett par matcher till ;)
enokkkk P20 Läste om det där att dom spelade väldigt fin hockey, synd bara att dom inte orkade hålla det sista perioden, men det höll ju :)
Djurgården -
Färjestad : 1-4
UNDERBART :D
Nästa offer MORA på hemmaplan, Nu får ni pisk tyväär
enokkkk P20 ;)
Färjestad tar sm-guld iår!
Serum. Jag hoppas bara Mora kan ha samma spel som mot modo i 3 perioder. då får ni problem. men tyvärr tror jag att ni vinner :) Men hoppas på 1p :) Mer begär jag inte av mina grabbar idag.Men det vore ju trevligare med en 3p :)
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
Donke. Haha missade Linköping 6:a. Sen 7:a mora.. osv. Pajjas
Färjestad - Mora: 7-3 UNDERBAAAAAAAAAAAAAART! :D Färjestad mot sm-guld!
-Serum- P20 Luleå når
ALLTID slutspel, Tror inte att årets Elitserie blir nån konstig upplaga. Luleå slutar sjua, får stryk av LHC i kvarten med 4-2.
Twee, Twee Yo mitt namn är Emil P, jag gillar att slåss så akta er!
4-4 mot HV71. Djurgården har gjort det bra mot de tre topplagen FBK, Modo och HV.. nu är det dags för bottenlagen i veckan inför ett kokande Hovet. GO DIF!
DIIIF
Redaktionschef
2007-10-01 00:34
köpt biljett till djurgården-skellefteå nu ... skellefteå kommer stärkta efter vinsten mot frölunda :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
KB-Raggs P18 Gjort bra mot topplagen.
4-1 förlusten mot färjestad va inte så bra gjort enligt mig men ;)
Oracle P24 Tror fan skellefteå drar hem vinsten i det mötet faktiskt
djurgården imogon då trevligt att de spelar på hovet och att jag ahr vip biljetter...=)
Ikväll ska timrå få smaka på värmländskt hockylir!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Härligt Mora att ta 3 pinnar hemma.. Bastiansen Huml och Beaudain,fan vid dom lirade idag. Kul att se.. Bastiensen är det enda bra som kommit från Norge!! HÄRLIGT MORA!
bah... :)
Haters gon' hate...
Färjestad - Timrå: 5-5 Hahha konstigaste matchen någonsin, målvaktstabbar och självmål. Men färjestad upp i serieledning :D
hell yeah!
Redaktionschef
2007-10-03 00:06
Ja vad ska man säga om Djurgårdens vinst mot Skellefteå. 4-0 är ju en tydlig seger som är svår att diskutera bort, men kan inte påstå att jag är imponerad av Djurgården. Skellefteå var spelförande hela matchen men skillnaden mellan lagen är avsluten. Skellefteå hade 30 skott men inget mål. Djurgården har bra mycket bättre procent i mål helt enkelt (28 skott). Pinsamt på läktarna också. Lite över 4000 och typ 20 pers i klacken? Vad händer? Har djurgården bara medgångssupportrar?
Oracle P24 Om skellefteå bara värvar en ny målvakt ska det nog gå finfint tror jag, det är som fattas, backarna är det inget fel på.
Nån ung farlig målveten kille som forward oxå kanske.
Publiken kan man nog inte göra något åt tyväär :/
Men hockey är hockey, allt kan gå åt skogen ibland, dom tar nästa match ska du se ;)
tror timrå och färjestad blir två jävligt heta lag i år :) var på 5-5 matchen och (bortsett från tabbar och självmål...) var båda lagen grymt jävla bra asså!! Kan inte gissa slutspelet men är ganska säker på att både timrå och färjestad kommer gå långt :) kanske en final mellan de? Pz
Färjestad går alltid långt.
fan Liv har släppt in 13 mål på 4 matcher...
Haters gon' hate...
hahaha men LIV är elitseriens största skämt iår enligt mig. dom säger att han ska stå i sveriges vm-lag? ppfffft då dödar jag honom.
1 1 1 2.Det e dags för Lhc nu. 2 2.Mora vinnar med 2-5 :)