Redaktionschef
2007-11-17 18:41
Blir så sjukt deprimerad av sånna matcher som skellefteå-djurgården idag ... djurgården hade absolut ingenting förutom Bremberg men det räckte tydligen ändå. 3 poängsrån.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Såg faktiskt inte matchen idag, men utav kommentarerna att döma känns det som att vi hela tiden vinner eller tar poäng trots att vi inte spelar så bra, känns "stabilt".
DIIIF
modo hade 5 raka vinster till ikväll, men hur kan man förlora mot brynäs?:(
Timrå - Färjestad 1-7 Hur fan e de möjligt !? :(
Lillfrida Färjestad - Timrå: 7-1
Fick verkligen inte äta upp mina ord iaf ;)
jahapp då var det dags att ställa sig mot fbk ännu en gång.. Hjärnan säger förlust med 5-2. hjärtat säger 4-3 mora.. vi har ju verkligen usel statestik mot fbk får vi 1 pinne här är jag nöjd. vi har ju iaf övertygat på hemmais flera gånger...Jobbigt att vi har en lång skadelista dock :S kom igen nu Mora!
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
enokkkk P20 bra insatts 3.e perioden med dom första 2 så va ni verkligen helt borta.
Men som sagt, den skadelistan ni hade gjorde ditt lag 20% sämre tyväär.
Men fy fan vad uselt det gick på hovet ikväll
DIF!
Haha aa märkte detta... Men vafan, är HV71 så JÄVLA bra?! vafan händer egentligen
Nja det var tillfälligheter som gick emot oss, vi var på väg in i matchen igen när det där skitskottet som gick i sargen och via Larsson in i mål. Då rasade allt.
DIF!
-Serum- P20 Märkte det.. Men man kunde ju alltid hoppas!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Vi kan dock glädja oss åt en galen stämning och en klack som inte vek ner sig trots underläge 2-8. Som Bob säger, siffrorna kunde gått hur som helst, målen trillade in för HV utan att de hade många chanser, Daniel Larsson hade en dålig dag. Jämtin och Ledin kan dra åt helvete, Ossi visar dem vägen hem till bondhålan.
DIIIF
Ledin den jävla svikaren, här betalar VI hans fans hans böter han fick. Sen drar han. fittunge, han borde få en tackling så nyckelbenet flyger ur.
-Serum- P20 Ledin är inte bara svikare, han är svikare 2 ggr om, Luleå gav han chansen att bli riktigt stor när dom tog upp han från Björklöven, han blir en viktig spelare för LHF, vad gör han sen? Jo snackar skit om Luleå i pressen och sticker till FBK (för pengarna.)
Twee, Twee Yo mitt namn är Emil P, jag gillar att slåss så akta er!
Åt helvete med Ledin, Brunnström is the shit! Pirnes skördar bra med poäng nu, blir riktigt klad :D Får Jantunenvibbar när jag ser honom spela. Kanske inte lika avig, men någonting är där.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Kom igen nu mora nu spöar vi modo borta i swedbank. å kliver upp sen ssk hemma sen e vi där vi ska vara :)
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
usch usch färjestad spelade inge bra idag. Mycket mål idag förövrigt, det e ju alltid kul. Gött att modo fick pisk, synd att frölunda inte fick det oxå :(
Mik :) Slutspelsplats nu iaf. vinst hemma mot ssk. Finns inget annat :S... Hemskt dåligt spel från moras sida i första perioden, men sedan ryckte dom upp sig å fick lite utdelning.. underbart!
Daniel Larsson hämtar sig efter utskåpningen mot hiv71. Dags att spöa bönderna från Ö-vik! Välkomna till Hovet bondjävlar!
DIIIF
Kallio var glödhet igår, hoppas se honom och resten av laget lika stabila imorgon när bibelbönerna gästar Scandinavium.
går kasst för modo nu.. matchen mot mora var den sämsta som spelats från modos sida på flera år & mora hade det ändå tufft. haha, bevisar ju bara vart mora hör hemma:) i februari kommer det en såpa på 60 min om alla modo spelare och allting bakom modo i svt :)
HV71 for the win ;) 10 poängs ledning nu!
Haters gon' hate...
Dansk_BB Få se nu...
Om jag inte minns helt fel så var det här MoDo:s "sämsta insatts någonsin" för 4:e gången i rad:)
Har Lycknersgäng vänt från ett spöke till en favorit både på hemma- och bortaplan?
Men det är ju inte bara MoDo som alltid gör sin sämsta match i världshistorien, när de fått stryk av Mora. Det gäller väl lite över lag....
Mora är underdogs.och kommer väll vara i nått år till antar jag.men det gör inget för det finns inget skönare än att spöa svenska mästarna eller alla andra lag'!
Och MoDo förlorar återigen. Grymt tryck på Hovet idag inför 7053 samt en ny ramsa som dånade medan Djurgården lirade drömhockey! Det är lång väg till SM-guldet Det är lång väg att gå!
DIIIF
Fyndig ramsa ! :)
Okej, det var inte ramsan jag skrev där under den går: Oooooohhhooooooh ooooohhhoooooohh Nananannananananana FRAMÅT KÄMPA DJURGÅRDEN VÅRT BLÅRANDIGA LAG HEY Ohooohoh osv
DIIIF
fan vilken värdelös ramsa... nästan mer värdelöst än laget ;)
Haters gon' hate...
Den kommer att döda i vintern, snart kommer väl alla bondelag, som hv, ha den på sina arenor as well. Ni har ju så mycket bättre ramsor: "HV hockey e dem bästa, heja heja heja hv". Är det något lag i Elitserien, förutom DIF, som inte har den?
DIIIF
japp, i skellefteå.. funkar inte riktigt med varken skellefteå eller aik..
Färjestad har nog fanemig de bästa låtarna, och det kan inte förneka. Våran nationalsång äger fett.... Förövrigt... hahaha frölunda suger!
modo slaktade timrå, fast 2 spelare blev skadad:/
blev lite cpigt. men ni fattar :P
Du spricker på hv :) Kör en singel på mora imorn så har du säkra pengar.. mora är så dumma i huvet så dom kommer säkert vinna med 4-2. men mot brynäs å andra bottenlag e dom kassa.. + att jag lagar mat åt hv71 ida,imorn å på fredag. så imorn på lunchen så saboterar jag med lite laxeringsmedel ;O
Modo har verkligen pissigt dåliga forwards om man kollar på dem... vi har ju bara Salle, Svarten Susse och Molinder som är bra.
Glömde Warg :P Och kanske lite Steen.
Och dessutom är alla centrrar :P
fan nu ska vi ta och krossa mora på bortaplan, fast statistiken säger emot mig... dom 4 senaste matcherna i mora har vi bara fått ihop 1 pinne och målskillnaden är 14-5 till Mora :)
Haters gon' hate...
bah mora spöket fortsätter att gäcka
Haters gon' hate...
Och DIF krossade Modo här hemma på härliga Hovet! Åååå en sådan härlig dag, gamla fina Djurgårn vann!
DIIIF
haha Kaal :) Spöet är kvar som sagt.. Jobbar på Hotellet i mora däralla hockeylagen sover över under matcher här. Jobbar som kock. Kom ut med deras mat till buffèn efter matchen å jag kan säga dig att det Lill-kenta sa till sina killar var inte trevliga ord som kom ut :P skrattade lite innomborfs när jag såg liv sitta å se deppad ut ! Härliga 3 pinnar.. Nu åker vi upp till luleå för en redig 6poängs match :p Vinst mora 5-3 :)
Haha, Timrå kommer till Stockholm med 500 man. Trots att vi förlorar med 3-1 hörs dem inte förrän i slutet. Riktiga drägg, åker man på resa kan man ju inte komma dit med mycket folk och sen hålla käft. Jag menar, DIF-klacken är inte känd för att vara särskilt stor i hockeyn och vi hånas för det ofta. Men när det gäller röststyrkan dödar vi.
DIIIF
Att ni är röststarka beror väl mest på att ingen går och ser era matcher i Stockholm? Står man ensam i en arena och gapar så är det väl klart att man hörs. Publiksnittet i Hovet ligger väl bara på drygt 5000? Anyways, jävligt skönt igår med en seger mot Modo. Sen kör vi över Djurgården i Scandinavium på måndag :)
Färjestad - Luleå: 5-0 jag svär!
äsch. 2-1 bara, drog in 400 spänn på tipset idag iaf :)
bra all resultaten blev så bra som dom kunde bli för mora + att jag drog in 400 kr på det idag jag med som serum :p
Timrå - Frölunda 4-0 :D:D:D:D:D:D va pisk de fick!!!!
Fan vad jag hatar Mora, ruttnaste laget som finns, kan inte spela hockey utan är bara allmänt jobbiga. Hosta på Lahti!
DIIIF
HAHAHAHAHAHAHAHA 4-0 MÅLET SOM FRÖLUNDAS MÅLVAKT SLÄPPTE IN!!! HAHAHAHAHA
Fan va Daniel Larsson i Djurgårdens mål är för jävla bra... gillar jag inte