I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Styrketräning / Styrketräningslivstil 2008

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-01-16 16:32

Styrketräning / Styrketräningslivstil 2008

eftersom jag inte längre kan öppna 2007-tråden så gör jag en ny. det är trots allt dags nu.

så hur går det för er? träningssäsong nu ju

2008-01-16 17:32
Dåligt senaste veckan, fett lat. Och jag som hade bestämt mig för att verkligen köra nu. jaja, det är aldrig försent att ta sig i kragen

2008-01-18 17:51
Träningssäsong? Tränar du inför "beach -08", eller? Hahaha..
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2008-01-19 22:29
Användaren är inte inloggad Barnaerskoent X21

ja? varför är det så roligt?

2008-01-20 03:31
Han tycker det e roligt för att han själv är smällfet och avundsjuk.. Klart det är träning inför beach 08, även fast det går ganska segt just nu..
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

2008-01-20 03:43
haha vafan, man ska ju vara naken året om. träna jämt.

2008-01-20 15:29
frankielamps
Ja, alla får väl träna för sina saker, hehe.

Raze
Japp, där satte du huvudet på spiken, jag är smällfet och avundsjuk!
Vadå klart man tränar inför beach -08? Varför ska man vara vältränad på stranden?
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2008-01-20 23:26
Klart man inte behöver vara vältränad på stranden, men den här tråden handlar om just träning, så varför kommer du in och skriver om du inte är intresserad?

2008-01-21 09:18
Jag är intresserad, gatt dammit. Bara undrade över all hysteri angående träning inför "beach -08". Så, jag ber om ursäkt ifall det lät drygt.

Hur går det för er? Själv har man börjat komma igång efter julens uppehåll, ska bli kul att se befolkningen inne i gymmet minskar månad efter månad pga. dålig disciplin från nyårslöftet, hehe...

2008-01-21 13:40
Okej no harm done :) För mig går det väldigt segt nu, men jag ska nog komma igång i början av februrari igen..

2008-01-21 16:13

börjar idag igen, varit lat sen jul. men nu körs de hårt igen.

2008-01-21 20:26

Köpte årskort i dag. Damn right jag tränar inför "beach -08".

2008-01-25 21:14

Undrar lite om deffning, har bulkat i ett år nu och tänkte deffa ett tag nu, gå ner lite i kroppsfett. Under bulken körde jag ingen kondition/förbränningsträning utan det var ren styrketräning. Ökade från 63 till 88 kg under detta året (179 cm).
Det jag undrar är om jag kan fortsätta äta lika mycket men kanske lägga in en halvtimmes förbränningsträning efter varje styrketräningspass och en timmes förbränningspass på vilodagarna?

Kommer se ut såhär
Mån: Rygg och axlar +30 minuters cardio.
Tis: 1 timmes cardio.
Ons: Biceps och triceps +30 minuters cardio.
Tors: 1 timmes cardio.
Fre: Bröst och mage +30 minuters cardio.
Lör: Vila.
Sön: Ben.

Jag vill inte köra någon extremdeff som gör att jag inte kan hantera vardagen pga. kcal-underskott. Utan jag käkar som förut som jag gjorde under bulken, kanske 10%-15% mindre kcal-intag, så borde jag minska i vikt plus hålla kvar muskelmassan?

2008-01-25 21:49
byt ut din pasta och potatis mot grönsaker till middan
vi är överallt!

2008-01-25 22:01
Haha, nej, det tänker jag inte göra. Kolhydrater är rätt viktigt även vid deffning, bara att man kanske ska minska på det lite grann..

2008-01-27 22:04
jaaaddu... i dessa tentaperioder så har det blivit McD ca 5-6 ggr/veckan... ingen träning och dålig sömn haha

Men jag e inte bitter :P
The sky always had little fluffy clouds..

2008-01-27 23:03
min träningsdisciplin är för tillfället svin bra. har kört stenhårt efter juldagarna. 3 dagars styrka, 2 dagar kondition, 7 nyttiga måltider om dagen och mycket sömn. har gått upp ungefär 5 kg under denna 3-4 veckors perioden... and still going strong :)

2008-01-27 23:55
åt helvete har inte trännat sen nyår! Köpt kreatin idag så imorgon ska jag ner till gymmet och pumpa

2008-01-28 00:14
gött att du påminde mig om kreatinet , börjar med det imorgon igen är det tänkt så skrev nyss ner det på en lapp efter jag läste ditt inlägg. haha

Rappare

2008-01-28 12:05
jag har inte tränat sen jul typ, har tappat i vikt som satan faktiskt. har bara tränat en massa fotboll och det märks att man inte pumpat fast det bara är under en kort period, mycket rörligare och orkar springa mer, sjukt gött.

ska snart börja dra ner till gymet men ska minska vikterna på det jag tar.

2008-01-28 14:36
såklart drar man på sig en jävla förkylning när man PRECIS har kommit igång igen. helt värdelöst. funder på att lägga om mitt schema

från:
mån: armar
ons: axlar och rygg
fre: bröst och mage
lör: vila
sön: vila

till:
mån: armar
tis: axlar
ons: rygg
tors: bröst
fre: mage
lör: vila
sön: vila

benträning får jag i form av en halvtimma till en timmes cykling på varje träningsdag samt vilningsdag.

vilket schema funkar bäst för att bygga tror ni? eller är marginalen så liten att det inte ens spelar någon roll?

2008-01-28 16:47
jag skulle kört.

Bröst axlar
rygg mage
ben
armar

2008-01-28 17:50
Yes man börjar komma igång efter juluppehållet, i morgon blir det en riktig hårdkörare :)
 DIF!

2008-01-28 17:57
Är/var inne i en grymt bra period, så bröt jag naturligtvis 2 revben igår på träningen .

2008-01-28 18:32
Hokke
någon speciell anledning varför man ska köra så? kanske ska ändra kombinationen av muskelgrupper så kroppen inte vänjer sig..

hyenan
och jag lipar över att jag har blivit förkyld, fyfan.. vad tränar du?

2008-01-28 21:16
barn...
MMA, Thaiboxning, och sen vanlig styrketräning.

2008-01-28 22:11
yes fy fan vad skönt, var nere på gymmet i 2 timmar o 15 min :)
 DIF!

2008-01-29 00:11
Bob

shit 2.15min. Jag är sällan längre än 45min/pass. Men du kanske kör långt konditonspass också? Eller en jävla massa muskelgrupper?

2008-01-29 02:04
Körde bröst och armar+uppvärming, men det var en riktigt nice genomkörare :)
 DIF!

2008-01-29 07:03
Bah, jag är bara tjock. Det är jag o QarlzzoN.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2008-01-29 09:02
bob

värmde du upp i 90 minuter?? haha.. eller körde du sjukt många övningar bara?
jag har aldrig kört mer än 100 minuter någon gång, och då är det konditionsträning efter styrkepassen inräknat..

2008-01-29 11:44
jag la upp ett nytt schema för träningen nyss med lite nya övningar och så..
kom gärna med synpunkter om ni har några!

Dag med axlar

Hantelpress 4x4 (Tungt)

Drag till hakan med stång 4x4 (Tungt)

Face pulls 4x4 (Tungt)

Innåtrotation i cable 12x3 (Medium)

Utåtrotation i cable 12x3 (Medium)

Dag rygg/nacke

Hyperextentions 6x4 (Tungt)

Latsdrag bakom nacke 4x4 (Tungt)

Hantelrodd 4x4 (Tungt)

Hantel/stångshrugs 6x4 (Tungt)

Nackextention med vikt 8x3 (Medium)

Neckflexion med vikt 8x3 (Medium)

Dag armar

Sittande (45 grader) hantelcurl 4x4 (Tungt)

Koncentrationscurl 4x4 (Tungt)

Hammercurl 4x4 (Tungt)

Smal bänkpress 4x4 (Tungt)

Enarmshantelsextentions 6x4 (Tungt)

Underarmscurl med stång/hantel 8x3 (Medium)

Omvänd underarmscurl med stång/hantel 8x3 (Medium)

Dag bröst/mage

Lutande bänkpress i smith 4x4 (Tungt)

Crossover (Alt. Peck deck) 4x4 (Tungt)

Nedåtlutande hantelpress 4x4 (Tungt)

Crunches 8x4 (Tungt)Twistade crunches 8x4 (Tungt)

benträning får jag genom tung 30 minuters psykling efter varje träningspass, kom gärna med synpunkter om ni har några som sagt..

2008-01-29 14:10
2 timmar på gym e totalt meningslöst....tror du man blir starkar ju längre man tränar...
om du pallar träna i 2 timmar o 15 min så bör du tänka om lite...

du ska köra max en timme..50 min e braa...man klarar inte mer om man verkligen tränar!
vi är överallt!

2008-01-29 14:42
hur många kan rekommendera att handla ifrån farmacia?

är rätt trött på gg
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-01-29 14:48
jag brukar iofs vara på gymmet 2 timmar ibland,, kör 1 timma cykel 1 timma gym
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-01-29 14:57
and-one

jag kan rekommendera det, handlar där jämt.. beställde nyss 3 påsar kasein!
så den sidan kan jag rekommendera!

2008-01-29 17:49
and-one

a men nu snackar ja 2 timmar styrketräning
vi är överallt!

2008-01-29 20:04
Hehe nae jag cyklade i 15 min kanske, men jo jag kör många övningar.
 DIF!

2008-01-29 20:07
_NoVA_ P21
Du kanske ska tänka lite innan du uttalar dig om andras träning?
Ja körde både bröst och armar (biceps, triceps och underarmar)
 DIF!

2008-01-29 20:09
jag kör mellan 1-2 timmar när jag kör styrka. jag kör dock inte en muskelgrupp per dag utan överkropp ena dagen sen underkropp/konditionsträning andra... 5 gånger i veckan sammanlagt.

2008-01-29 21:12
släng hjärna upp erat träningsschema om ni orkar, alltid kul å se vad folk har för sig på gymmet.. övningar, antal reps å set osv. osv.

2008-01-29 21:12
*gärna, gatt dammit
Rappare

2008-01-29 22:51
det om att det är meningslöst att träna så länge är bara skitsnack. vill du bli sjukt stor så är det givetvis inget att rekomendera, men ska man ha seniga muskler och inte vara så jävla butchig så kan man gott och väl hålla på och gneta länge.

2008-01-29 23:08
vadå man klarar inte mer om man verkligen tränar. Det är ju ett helt idiotiskt påstående. Så folk som springer maraton springer inte egentligen heller?

2008-01-30 02:16
bob

ja men även fast du kör dom så måste du antagligen ta mkt vila mellan för 2 timmar..de sjukt mkt...man ska träna en timme...fråga vilken PT som helst
vi är överallt!

2008-01-30 02:19
humptyhump

om man inte ska bygga för o bli stoooooor ska man träna lika länge fast lättare vikter o fler reps...

hade man blivit biffigare ju längre tid man tränar...varför inte träna 8 timmar om dan?

o varför utsätta musklerna för 2 timmar när du bryter ner dom under träning o bygger under vila?
vi är överallt!

2008-01-30 02:30
ja det du beskriver är de för tillfället populäraste teorierna, men det är långt ifrån en exakt vetenskap. Om man har tillräckligt med ork för att kunna träna hårt i två timmar, eller om man tar det lite lugnare och därför kan köra 2 timmar så ser jag inga större fel med det

2008-01-30 02:41
jo klart men samtidigt så kan man träna 4 timmar..om man inte tar i som man skaa...du ska ju va slut efter varje rep när du bygger....

ja ser d svårt att orka 2 timmar...men d e bara jag
vi är överallt!

2008-01-30 08:26
Barnaerskoent X21:
En hel dag för armar?! Jag tycker du ska halvera dina övningar för armarna, minst, och slänga in ben. Jag har skrivit säkert 10 inlägg varför man ska tränba ben, bortsett från estetiska skäl, så jag orkar inte dra det igen.
Vart är chinsen, dipsen, marklyften, knäböjen? Jag tycker annars du är inne på rätt spår. tung och hårt men du missar lite vid övningsval och det känns mer som du vill köra  exotiska övningar och i din iver att få med alla muskelgrupper har du missat att hårt, tungt och enkelt bygger bäst.

nej:
Kortisolets inverkan på proteinsyntesen och muskelbyggning är ingen teori utan fakta.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2008-01-30 10:48
_theaerocrew

ah, jag glömde skriva med benträning i schemat första gången jag skickade där..
jo, jag har kollat vilka övningar som träffar vilka muskelpunkter osv. för jag trodde det var bra att få med hela muskelgruppens delar som man tränade..

har gjort om schemat, och om du orkar så får du gärna säga till vilka övningar du hade bytt ut och till vilka.. så här kommer schemat igen

Träningsschema Dag med axlar (+30 min. kondition)·         Uppvärmning 5 minuter
  • Hantelpress 8x4 (Tungt)
  • Hantellyft åt sidan 8x4 (Tungt)
  • Face pulls (Alt. Baksida axlar i maskin) 8x4 (Tungt)
  • Innåtrotation i cable 8x3 (Medium)
  • Utåtrotation i cable 8x3 (Medium)
  • Stretch 5 minuter
  Dag rygg/nacke (+30 min. kondition)
  • Uppvärmning 5 minuter
  • Hyperextentions 8x4 (Tungt)
  • Latsdrag bakom nacke 8x4 (Tungt)
  • Hantelrodd 8x4 (Tungt)
  • Hantel/stångshrugs 8x4 (Tungt)
  • Nackextention med vikt 8x3 (Medium)
  • Neckflexion med vikt 8x3 (Medium)
  • Stretch 5 minuter
  Dag armar (+30 min. kondition)
  • Uppvärmning 5 minuter
  • Sittande (45 grader) hantelcurl 8x4 (Tungt)
  • Koncentrationscurl 8x4 (Tungt)
  • Hammercurl 8x4 (Tungt)
  • Smal bänkpress 8x4 (Tungt)
  • Enarmshantelsextentions 8x4 (Tungt)
  • Underarmscurl med stång/hantel 8x3 (Medium)
  • Omvänd underarmscurl med stång/hantel 8x3 (Medium)
  • Stretch 5 minuter
  Dag bröst/mage (+30 min. kondition)
  • Uppvärmning 5 minuter
  • Lutande bänkpress i smith 8x4 (Tungt)
  • Crossover (Alt. Peck deck) 8x4 (Tungt)
  • Neråtlutande press i cable 8x4 (Tungt)
  • Crunches 8x4 (Tungt)
  • Twistade crunches 8x4 (Tungt)
  • Stretch 5 minuter
  Dag med ben/vader
  • Uppvärmning 5 minuter
  • Benspark 4x4 (Tungt)
  • Sittande lårcurl 4x4 (Tungt)
  • Sittande vadpress 4x4 (Tungt)
  • Enbent vadpress 4x4 (Tungt)
  • Stretch 5 minuter

2008-01-30 11:14
gjorde om schemat lite, ber om ursäkt för att jag spammade förut.. men jag bytte ut några övningar till lite mer basiska.. en fråga förresten, varför ska jag halvera övningarna på armdagen?

såhär kommer det nya

Dag med axlar (+30 min. kondition)
·         Uppvärmning 5 minuter
  • Hantelpress 8x3 (Tungt)
  • Lyft till hakan 8x3 (Tungt)
  • Face pulls (Alt. Baksida axlar i maskin) 8x3 (Tungt)
  • Innåtrotation i cable 8x3 (Medium)
  • Utåtrotation i cable 8x3 (Medium)
  • Stretch 5 minuter
  Dag rygg/nacke (+30 min. kondition)
  • Uppvärmning 5 minuter
  • Marklyft 8x3 (Tungt)
  • Latsdrag bakom nacke (Alt. Chins) 8x3 (Tungt)
  • Hantelrodd 8x3 (Tungt)
  • Hantel/stångshrugs 8x3 (Tungt)
  • Nackextention med vikt 8x3 (Medium)
  • Neckflexion med vikt 8x3 (Medium)
  • Stretch 5 minuter
  Dag armar (+30 min. kondition)
  • Uppvärmning 5 minuter
  • Sittande (45 grader) hantelcurl 8x3 (Tungt)
  • Koncentrationscurl 8x3 (Tungt)
  • Hammercurl 8x3 (Tungt)
  • Dips 8x3 (Tungt)
  • Enarmshantelsextentions 8x3 (Tungt)
  • Underarmscurl med stång/hantel 8x3 (Medium)
  • Omvänd underarmscurl med stång/hantel 8x3 (Medium)
  • Stretch 5 minuter
  Dag bröst/mage (+30 min. kondition)
  • Uppvärmning 5 minuter
  • Lutande hantelpress 8x3 (Tungt)
  • Hantelpress (Alt. Peck deck) 8x3 (Tungt)
  • Neråtlutande press i cable 8x3 (Tungt)
  • Crunches 8x3 (Tungt)
  • Twistade crunches 8x3 (Tungt)
  • Stretch 5 minuter
  Dag med ben/vader
  • Uppvärmning 5 minuter
  • Benpress (Alt. Knäböj) 4x4 (Tungt)
  • Sittande lårcurl 4x4 (Tungt)
  • Sittande vadpress 4x4 (Tungt)
  • Enbent vadpress 4x4 (Tungt)
  • Stretch 5 minuter