d viktiga när du tränar biceps är att få me alla vinklar... tex rakt grepp , snett grepp och rep..
vi är överallt!
För er som läser den tragiska blaskan BODY så finns det faktiskt en artikel där ang ditt sätt att se på träning, äta m.m som många hade haft nytta av här inne.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
alla här inne bör lyssna på DjBrunte han vet va han pratar om
vi är överallt!
barnaerskoent enligt min åsikt, onödigt organiserat. själv bara kör jag så många reps det krävs för att trötta ut mig den dagen. jag varierar övningar efter vad jag känner för att träna. tränar som sagt tidigare i tråden på detta viset: dag 1, överkropp, dag 2 underkropp, dag 3 överkropp, dag 4 underkropp, dag 5 överkropp. för underkropp tränar jag endast löpning, 1 mil.
frankieLamps jag gillar när det är organiserat.. så det är därför jag kör så, men jag ändrar såklart antal sets till vad jag orkar.. orkar jag mer än 3 kör jag ju 4 och tvärtom!_NoVA_ jaoo, jag tror jag fått med alla vinklar i de övningarna som är där.. men tack för tipset iallafall, alla tips är brao!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
ja, vissa jobbar olika. om du trivs med det och det ger bra resultat så :)
_NoVA_ P21 Ja men som sagt det var inte så att jag låg och körde bänk i två timmar utan att jag körde bröst, biceps, triceps, underarmar
DIF!
frankieLamps får se hur det kommer funka med detta schemat, har kört med samma schema ett år nu så det kan vara kul att göra ett helt nytt och strukterera upp det.. sen får vi se hur resultaten artar sig :) hur gåre med din träning??
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
låter som en bra idé, variation är viktigt för musklerna. det går skit bra för mig. som sagt, 5 träningspass i veckan, 6-7 nyttiga måltider om dagen och mycket sömn. den sjunde januari vägde jag 70,8. igår vägde jag 75,5... känns riktigt skönt =)
frankieLamps kul att höra att det går framåt! bulkning som gäller nu och deff senare?? vägde 90 kg som mest innan jag gjorde ett uppehåll i november och december, så nu är jag nere på 85 kg, är väl kreatinet som behöver lagras in antar jag :)
Barnaerskoent X21 njaa tror inte jag behöver deffa, ligger redan på 11% fett och eftersom jag löper 2-3 mil i veckan så slipper jag det överflödiga :) vill nämligen inte få den stora kroppen utan vill ha den slanka, smala men vältränade kroppen. så det är på väg :)
85 är en stabil vikt, vad har du för mål?
frankieLamps shitt, två tre mil i veckan är en hel del.. håller du på med någon sport eller är det bara för allmänt välmående? jag ska gå upp till 100 kg så jag kan skriva deciton före mitt namn, haha! allvarligt talat så vet jag inte, att gå upp till 90 - 95 detta året är väl målet, sen får vi se vart jag landar :)
bob ett förslag bara...kör bara armar som ett pass....
vi är överallt!
sooft...fan man d va inge påhopp förut om att du kör 2 timmar...bara en personlig åsikt lixom hehe...
vi är överallt!
Barnaerskoent X21 nja, tränar kickboxning också men har haft ett vinteruppehåll. frågan är om man fortsätter med det. kör mycket löpning för att slimma till musklerna, plus att jag anser det som min free-time och terapi att springa med lurar på. så sjukt skönt.
ah okej, man måste ha mål:) lycka till med det
FrankieLamps Hur funkar det att kombinera kampsport med styrketräning? Muskeltillväxt, allmänt tröttare och sånt kraffs? Funderar också på någon kampsport lite längre fram.. Nu tycker jag det skrivs dåligt! Har det inte hänt något i eran träning? Själv ska man komma igång idag igen, ska bli sjukt gott..
Det första man får bestämma sig är: traänar man på gym för att bli bättre inom sin kampsport eller tränar man på gym och tränar kampsport för att det är roligt. En stooooor skillnad där som påverkar upplägg av träning osv. Sköter man kost, vila, sömn och återhämtning är det inga problem att kombinera
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
blir nog det senare där, kombinera för det är roligt.. fyfan va slow fx strawberry är god, hehe, köp den om ni vill ha god kasein!
Barnaerskoent X21 Synergist kallas
muskler som i båda ändar drar åtminstone delvis i samma skelettdelar, så att de kan sägas samarbeta
Synergist kallas
muskler som i båda ändar drar åtminstone delvis i samma skelettdelar, så att de kan sägas samarbeta.
Se över ditt schema, vilka dagar du kör vad och framförallt vilka övningar du kör.
Vad jag ser är ditt schema INTE bra, Rygg, armar och bröst på rad? WTF?
Biceps tar stryk i ryggträningen, triceps i axel / bröstträningen. Varför krångla till allt så jävla mycket?
Rent generellt funderar alla för mycket runt träningen istället för ATT träna.
Bänk, böj och mark. Dessa tre övningar bygger bra, du får en FUNKTIONELL styrka och du slipper tänka på tummens vinkel i 35graders koncentrationscurl i näst nedersta cablecrossen.
Ursäkta mig, men tänk om angående ditt schema, det är skit.
ja kör Mån: Bröst och framsida axlar Tisdag: Biceps och triceps onsdag: vila Torsdag: Ben Fredag: Rygg och baksida axlar det schemat tycker jag personligen e skitskönt
vi är överallt!
MaQue kastade om schemat så det ser ut såhär i dagsläget dag 1 axlar dag 2 bröst dag 3 ben dag 4 rygg dag 5 armar dag 6 vila dag 7 vila
dag 5 och 6 ska byta plats..
Barnaerskoent X21 "kastade om schemat så det ser ut såhär i dagsläget
dag 1 axlar
dag 2 bröst
dag 3 ben
dag 4 rygg
dag 5 armar
dag 6 vila
dag 7 vila"
Axlarna får stryk på bröstdagen. Jag föreslår att du slår ihop axlar, bröst och triceps samt rygg och biceps.
Såhär har jag lagt upp mina pass.
Axlar, bröst,triceps.
Bänk 5-6set om 1-3 reps.
smalbänk 3-5set om 3-5 reps
Hantelextentions 3 set om 5-10reps
Sidolyft 3 set om 15reps
framåtlutande sidolyft 3 set om 15 reps.
Det bygger bra och man slipper tänka för mycket.
Rygg, biceps
Marklyft 5-6 set om 1-3reps
stångrodd 3-4set om 2-4reps
Stångcurl 1 RP-set.
Ännu enklare.
Håll det enkelt, övertänk inte allt. Tunga vikter och mycket mat bygger. Ta bort det ena och du får direkt sämre resultat. Skit i att "pumpträna", de kommer inte att ge dig skit i längden.
va ska man säga efter man har läst va många skriver. tja, jadu. Kul att ni kör.
MaQue P22 :
Ditt schema ser helt ok, ett problem är att ständigt träna 3RM eller lägre. Det sätter enorm press på cns och varierar du inte övningarna eller repsomfången kommer överträningen snart. Är du avancerad, dvs tränat längre, kommer den fortare än den skulle gjort som nybörjare. Jag hade hållt mig till 3 reps med enstaka maxningar någon gång i månaden.
_theaerocrew X3 Cyklar i treveckorsperioder.
t.ex.
3 veckor med 3x3 el. 4x2 el.5x1. Beroende på vad jag känner för.
3 veckor med gummibandsträning, inriktning på explosivitet
3 veckor med kedjor, samma som ovan.
Att ligga och köra singlar är inte = maxning. Jag singlar gärna på 90-95% av 1RM.
e d nån i sthlm som vill ha proteinpulver för en billlig penning?? 5 kg ungefär...200 spänn? 3.5 kg super gainers o 2 kg mega mass... dom bara står här hemma
vi är överallt!
är det omega-3 eller omega-6 som sägs vara bra för muskeltillväxten?
asså d finns mogea 3 omega 6 och omega 9. 3 och 6 är liknande...viktigt att få i sej...omega 9 är nånting man får i sej genom grönt!... så inget av dom e bra för själva muskeltillväxten såå..d e bara det att käkar du omega 3 tabletter på morron... så tar du upp mkt mer tex protein än om du inte har tillräckligt mkt omega 3 i kroppen...o på så sätt kan du bygga mer muskler
vi är överallt!
Jag började träna i slutet på oktober 07 och har fruktansvärt taskig muskelkontakt, hur fixar men det? Ska jag börja köra oftare men lättare? ex köra lätt bröst 3 gånger i veckan ist för en gång hårt? Grejen är att när jag kör ex bröst så får jag aldrig träningsvärk, utan jag blir mer slut i axlarna , samma med ett par andra muskelgrupper.. så tips?
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
det är inte så att du gör övningarna fel? eller så tröttar du inte ut dom tillräckligt??
vi är överallt!
Ja låter ju som att du gör övningarna fel - vilket vanligtvis orsakas av att du har för tungt så att du tar i med andra delar än vad du ska. Så som klassikern när det är nån som kör biceps med för tunga vikter, där den står helt böjd och svingar upp stången.
DIF!
bob P19 _NoVA_ P22 min träningsmate sa att det antagligen berodde på dålig muskelkontakt, eftersm jag aldrig tränat förut. och ingen av dom jag tränar med har påpekat att jag gör någt fel, vilket dom skulle..
ta ex bröst, kör bänk och hantelpress för att sen avsluta i cablecrossen, jag kör inte tungt åtminståne 10-15x4 ändå känns det knappt i bröstet dagen efter..
samma med labs, när jag kör med hantlar där (vet inte vad övningen heter) så slutar det oftast med att jag blir slut i axlarna och inte orkar..
Anyways.. det är väl bara att fortsätta.
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
om du inte tränat förr skulle ja sägaa att du egentligen ska få fet träningsvärk...jag får ofta träningsvärk... att du blir slut i axlarna e vanligt...oftast e d axlarna man är svagast i...iaf enligt mig. men det där med muskelkontakt förstår jag inte riktigt...fortsätta köra bara...istället för att du kör 10-15x4 så kör 12x4 tex 2 veckor..sen går du ner till 8x4 med tyngre och sen 6x4 och lite tyngre iaf... det kanske t o m är att du har kört lika många reps så pass länge att dina muskler vänjer sig.? du ska byta tynd och antal reps då å då för att muskleran inte ska vänja sig.
vi är överallt!
_NoVA_ P22 ahh, det ska jag absolut göra.. får hoppas det löser sig.. =)
bra skit =)
vi är överallt!
Simba när man kör tungt det är då man får träningsverk oftast. men gör som nova sa, det ska funka fint!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kachaii P1 jo, mend et känns som att jag har dålig muskelkontakt, så när jag lyfter "tungt" så kompenserar jag med andra grupper också..
men jag ska prova lite olika.. går ner på lägre vikter och fler sets nu när jag blir frisk, känner jag ingen skillnad så går jag upp ist.. :P
okej mm förstår, att andra muskelgrupper kommer in i bilden kan vara att du kanske inte utför övningen rätt, dock när man kör tex bröst övningar så tar man hjälp av tex axlar och kan kännas. testa och kolla på gymmet om du har någon möjlighet till någon instruktör.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
9kg! Han skulle nog gå mental redan efter en öl.
va inte feg på att utnyttja speglarna..skit samma om folk tror du spänner dej. det hjälper dej mkt att se att du gör rörelserna rätt
vi är överallt!
Haha va fan 9 kilo? Det måste ju vara nån form av rekord för en levande person.
DIF!
Bob allt e möjligt haha
vi är överallt!
Har inte läst egenom hela tråden men jag undrar om det när någon som har några schyssta deff-tips. Skriv gärna i ett meddelande eller i gb.
Har flyttat till göteborg och vill veta vart det finns gym i närheten av Hissingen för en bra penning. Sen skulle jag vilja ha rekomendationer av Kreating, kör med Dalblads och det skär i halsen p.ga. att e i pulver fomr. P.s Testa inte att blanda Kreatin och Proteinpulver smakar äckligt!
Blanda kreatinet i apelsinjuice är ett tips.
No pain no gain. Enda vettiga gymmet i Göteborg är exhale. Bara att googla och njuta av varenda träningspass.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Vad är det bästa att göra på ett gym/träna om man vill rasa ner i vikt fram tills sommarn? Eller kan man helt enkelt göra om övervikt till muskler? Är ganska ny inom det här, börjar på gym imorn =P. Tack iaf.
be the change