DjBrunte: Håller med, det var mitt hem innan omstänndigheter gjorde att jag var tvungen att byta. JackVegas: Fett och muskler är två helt olika vävnader som inte kan omvandlas till varandra. Sköt kosten och träna efter ett smart träningsschema, dvs hitta inte på ett eget som nybörjare utan börja följ ett enkelt men effektivt träningschema istället.Diet Träning (det är inga problem att variera reps/sets antalet) När man börhar träna får man bäst resultat det första året så det är bara att köra på och äta vettigt. Du blir ingen bodybuildare på 3 månader så ha inte orealistiska förhoppningar
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Nej, jag vill inte bli en bodybuilder, jag vill bara hinna gå ner i vikt innan sommarn :-) Och sen senare få synliga muskler .. Om jag nu orkar köra så länge :) Men du förstår..
be the change
JackVegas- P21 Styrketräna (fixa ett bra schema)
Ät bra mat och försök käka lite men många gånger ca 5-7 ggr..(kosten är viktig!)
korta intensiva konditions träningar 16-20 min och du ska vara död efter (intervall träning är bra bl.a) om du kör långa konditions träningar då kan det hända att den dära långa konditions passen börjar käka muskler, och i det här fallet vill man gå ner i fett.
försök att inte ha styrketräning och kondition samma dag.
3 månader är inte sådär jätte mycket tid, men det går att få resultat.
:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Okej! Tack för svar! Uppskattas som faan! :) Ska verkligen köra nu..
be the change
kan någon rekommendera ett bra kreatin, pris spelar ingen roll
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Horsepower. Googla på det, enda jag testat som jag fått någon som helst effekt av.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Kachaii P1 varför ska man inte köra styrka och kondition på samma dag? har nämligen inte hört det förut =)
Problemet med det e att det kan vara muskelnedbrytande, Motion bränner kalorier som skulle kunna användas för att ge bränsle åt muskeltillväxten dock kan man köra kondition på morgonen och styrketräna sen på kvällen eller tvärtom. grejen är att det kan finnas negativa bieffekter att träna kondition direkt före eller efter styrketräningen och det bör/rekomenderas läggas med distans. man vill inte heller ha negativa effekter på muskeltillväxten och kondition anses fucka up muskeltillväxten, men det går att tajma ihop dem båda så att det blir nice.. nu säger jag inte att före/efter kondition inte ger resultat, dock är det en rekomendation ;) jag vet att det är jätte många som styrketränar efter träningspass och så och det gjorde jag också under en kort period, och jag vågar nästan säga att det är fel. har sökt en hel del om just det här, vissa kan väl säga att man kan köra kondition före/efter. Bodybuilders har gett tips att det här är det effektivaste sättet att endast bränna fettet och utan att påverka muskeltillväxten (att köra kondition+styrketräning med distans, låter detta vettigt eller bullshit ? :) (och konditions passen ska vara korta och intensiva!) :))
Tänk så här.. när du går till gymmet och kör styrketräning så ska det endast vara för att bygga muskler.. när du går till gymmet och kör kondition så ska det endast vara för att bränna fett.. men det handlar om att hitta sin egen kombination av träning, viss träning kanske passar bättre en person än vad det passar nån annan. :D
fan vad dött det var här inne då
när du går till gymmet och kör kondition så ska det endast vara för att bränna fett.. man kör ju inte kondition för att bränna fett, utan för att få bra kondition. vill du bränna fett kör arbete på låg intensitet och länge.. kör man inte lugn träning går kroppen på o plockar energi först o främst från kolhydrater, men om man däremot kör långsamt går de på fettet.. särskilt bra är det att gå ut o gå eller liknande innan frukost då kolhydratförrådet tömts under natten..
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Spyder för det första så pratar inte jag om att förbättra sin kondition det är inte dit jag vill komma kollar du några inlägg längre upp så var det en kille som behövde tips och det hade inte nåt med kondition att göra. I det här sammanhanget menar jag att man kör kondition för att påverka fettförbränningen mera, en kombination mellan styrketräning och kondition kan ge bra resultat vid tex deff/viktminsking ungefär det killen ville. för när det gäller deff/viktminskning så vill man inte förbättra sin kondition. man vill gå ner i fett och behålla så mycket muskelmassa som man kan speciellt när man styrketränar. men jag förstår och delar det du säger. det finns folk som bara vill gå ner i fett då kan man köra på låg intensitet och länge som du sa och det rekomenderas inte för styrketränare som bygger, men styrketränar man och vill gå ner i fett så är inte låga intensitet och långa arbeten det bästa, bästa för att gå ner i fett och drabba musklerna så lite som möjligt så är det just att köra kort och intensivt! pz :)
det hade inte nåt med kondition att göra det hade inte nåt med att förbättra konditionen att göra*
Så vill bara säga att jag gymmar nästintill 7dagar i veckan, äter nyttigt och tar 1-2 promenader om dagen .. Finns det något mer jag kan göra? Ta mer promenader? Finns det nån mat som man inte tror man kan käka men som egentligen är skitnyttig?! Give me tips plz!
be the change
JackVegas- P21 , det du kan göra är att lägga in 2 vilodagar i veckan. De är inte så att du växer medans du står i gymet och pumpar. Utan musklerna kommer när du vilar.
Men nu vet inte jag om du är ute efter att bygga muskler eller om du ska gå ner i vikt.
Nu börjar hardcore träning. Fick ett gymkort till lundby badet, så det e lika bra att ta chansen att börja pumpa extremt, istället för att träna hemma i små intervaller. Har iaf förberett mig med en kost som ligger runt 4000-6000 kcal, 1 omega3, kreatin/dagligen och proteinpulver när jag har haft mina enstaka träningar hemma. Ska utöka kreatin till frukost och efter träningen tillsammans med proteinpulvret. Funderar också på att ta protein pulver innan träning, vet inte om det har någon betydelse, någon som har ett svar på det? Min träning kommer bestå av. 2-3ggr 45min promenad i veckan, sen är det styrketräning resten av dagar kanske 1 dags paus för att vila upp sig. Till er som tränar på Exhale? Någon som vet om dörrarna är öppna dygnet runt, iaf man skulle missa träning?Jackvegas P21 Vad vill du ha svar på? Antar att du vill gå ner i vikt, det bästa då är att trampa på en cyckel tills du nästan död och försöka undvika att äta mat med kolhyderater t.ex. pasta,ris, potatis och godis, inga mättande fetter. Öka intag av protein som finns i kött (kyckling). Finns vissa protein pulver som innehåller bara protein, som du ska ta 2-4ggr dagligen för att bränna fett. Känner en som har droppat 10kg på 2 månader, och får bara äta runt 1600 kcal per dag, personen har inte följt det här stenhårt. 1 cheesburgar på McDonalds innehåller 300 kcal, hoppas att det var till någon nytta. Sen en ska du ha en stor portion tålamod, lycka till :)
kachaii har inte tid att svara utförligt nu men skriver bara för att visa min uppskattning till ditt svar haha. ska tänka lite på det du sa och spåna vidare på det.tombombadilla protein är endast till för återupphämtning som jag har förstått det. kör på snabba kolhydrater före träning istället för energin skull (pasta t ex, eller pulverform)
föressten, tombombadilla ... 4000-6000 kcal.... vad vill du uppnå med det intaget? vill du bygga muskler? gå upp i vikt? gå ner i vikt? frågar endast för att själv få perspektiv på det hela... slarvar nämligen med kcal intaget och vet inte vad som är "normalt" för muskelbyggnad, gå ner/upp i vikt etc.
frankieLamps P0 hehe :)
testa och läs lite på denna sida typ längst ner där det står
Cardio & Weight Trainging http://www.bodybuilding.com/fun/topicoftheweek115.htm Så det
rekomenderas att utföra konditionsträning minst 8 timmar innan eller efter.
skulle vara soft om man kunde lägga upp det morgon och kväll, eller olika dagar, och sen så har man inte alltid tiden men :)
när
Tombombadilla P21 snackar 4000-6000 kcal så låter det för mycket för att gå ner i vikt, jag tror att han vill gå upp i vikt med det kalori intaget, Och kalori intaget varierar beroende på hur mycket du väger, hur aktiv du är och så etc...
frankieLamps P0 100g ris innehåller runt 360kcal = Runt 1,5kg ris/pasta/potatis ska jag äta varje dag. Om jag går ner i vikt av det så måste jag ha något allvarligt fel ;)
Kachaii har redan gett resten av förklaringen.
Vet att man får ut mer näring av långsamma kolhyderater. Bara låta Pasta, Ris och det mesta med snabba kolhyderater att svalna. Förstår inte varfrör man ska äta snabba kolhyderater?
Tack. bygga muskler och gå ner i vikt hade jag tänkt - men det var inte så jag mena, bli mindre, få mer muskler.. :) Tack för tipsen
be the change
Vet att man får ut mer näring av långsamma kolhyderater. Bara låta Pasta, Ris och det mesta med snabba kolhyderater att svalna. Förstår inte varfrör man ska äta snabba kolhyderater? 1. Nej, du får inte ut mer näring av långsamma kolhydratern, ett näringsämnes innehåll är konstant oavsett GI värde. T.ex förändras havregryns GI om man kokar det men näringsinnehållet är konstant. 2. Varför man ska äta snabba kolhydrater? Ja, tex för man man vill utnyttja den insulin peak som snabba kolhydrater skapar? Insulin är ett av de mest anabola hormonerna du har i din kropp och att inte uttnyttja det är idioti i min åsikt. 3. Exhale har öppet dygnet runt, du får eget passerkort.
1. Var min teori att långsamma kolhyderater ger mer energi i längden. Uteslöt att näringen då skulle vara bättre än snabba. Tack för tipset om snabba kolhyderater. Ska testa med 1 stackar innan träning. Skulle du kunna lägga fram någon statestik mellan toppade (snabba kolhydrater) och långsamma under en träning, skulle vilja veta mer om det. 3. Lite svårt att fatta ditt svar, så det är fritt fram att komma klockan 2 på natten utan ett medlems kort?
1. Jag förstår inte vad du skriver. 2. Stacker innehåller inga kolhydrater överhuvudtaget om det var det du menade. Det är inte innan passet du vill ha insulinpeaken utan efter. Insulin verkar bland annat som en transportör av näringsämnen in i cellen genom cellmembranet. Höga plasmanivåer av insulin resulterar i höga nivåer av näringsämnen i cellen. Detta i sig resulterar i en anabol effekt som kallas osmotisk respons. Celltillväxt, celldelning och proteinsyntes är tre ypperliga exempel på anabola processer i kroppen och tre ypperliga exempel på varför du vill ha i dig snabba kolhydrater efter ett träningspass istället för långsamma kolhydrater som inte generarar lika stor insulinpeak. 3. Du måste vara medlem för att träna där. Så fort du löst medlemskap får du ett passerkort och då kan du träna när du vill på dygnet. Dom har öppet i receptionen vissa tider, står på en lapp utanför, runt 16 tiden på vardagar bruakr det alltid vara någon där.
Hur funkar det med gammalt proteinpulver? Fick en påse Gainer pro av min träningspartner för att han inte använder det, men datumet har gått ut, hur funkar det? blir effekten mindre? blir jag sjuk?
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
skulle du äta mat som har gått ut? Kasta skiten och köp nytt, fan gainer kostar ju ändå inte allt för mkt.
De var någon sa tidigare att han eller hans kompis hadde använt nått pulver(me choklad smak) och gått ner skit mycket i vikt...Va fan heter pulvret :)
Are u mad cuz u can do that ?
bara jag som slutar få träningsverk efter nån vecka ? får lite små känningar men absolut inge mer! mitt rullande schema som jag kör nu: Dag 1 : Bröst Dag 2 : Rygg/Biceps Dag 3: vila Dag 4: Ben Dag 5: Axlar/triceps (ibland kör jag tricep på dag 1) Dag 6: Vila Dag 7: Innebandy Bröst har jag som ovannämd svårt att få kontakt i och har alltid haft så! men jag kör på, jag ökar iaf! kan ibland känna av om jag kör bänkpressen på låg vikt och kör jätte långsamt. I bänkpressen tränar jag ungefär på 75kg vilket för mig är tungt, får ofta hjälp med dom sista. I marklyft tränar jag på 110kg och i benpress 147kg dom andra övningarna är det lite olika.
Jag tycker mitt schema funkar kanon då jag låter alla muskelgrupper vila tillräckligt. Säg till om ni har några synpunkter eller några rekomendationer! kör hårt och lycka till!
Härligt att se någon träna ben för en gångs skull...
bara ett rad! jag hade smakanningar i magen for ett tag sen..gick till doktorn... visade sig att jag har eller hade for hog proteinhalt i blodet vilket ocksa medfort att mina njurar har fatt samre varde....inge farligt men dom sa at mig att pa en gang sluta me proteindrinkar! och annat blodhojande....antar att dom pratade om kreatinet...for d som finns i njurarna heter kreatinin... saa...ni som verkligen pumpar proteindrinkar ett par ggr om dan..som ja gjorde...ga o kolla for sakerhetsskull.....bara ett rad.. tack o hej
vi är överallt!
nova hur många gram fick du i dig då ? eller på ett ungefär hur många proteindrinkar tog du om dagen då ? nu har jag iaf klarat av 95 kg bänkpress 1 gång! ska klara 100 till sommaren det är målet iaf =) kan ni rekomendera några övningar på bröst?
Så här ser mitt träningspass ut, varannan dag överkropp/underkropp med detta systemet: Värmer upp i 5-10min, har sjukt kass kondis på grund av allt rökande :/ Efter uppvärming, startar jag med lätta vikter några ggr. Byter om näst intill maxvikt kör 15 ggr. Andra taget kör jag med samma vikter, byter ner några kilon tills jag kommer upp till 15. Samma sak med tredje rundan på maskinen, och fjärde är målet att göra så mycket man orkar över 15 ggr. Sen den 22:a mars har jag spenderat 1-2h på gymmet varje dag, någon dag har jag hoppat över ett pass i veckan, för att vila upp. Blev förvånad när jag märkte att jag har gått pp 4kg, tanken på att jag har slackat med kosten! Ni kan ju droppa en synpunkt om något. Nu till en fråga,mitt protein pulver börjar sina och behöver nytt, tänker inte köra med det jag har nu. Så fram med rekomendationer om olika puler, typ vilka ni kör med och vilka som e bra!?
kör du varje dag ? 7dar i veckan ?
"någon dag har jag hoppat över ett pass i veckan, för att vila upp " Om det var till mig noeL?
ja tombombadilla betyder det att du annars tränar 7dar i veckan ?
jaa "Du måste såklart skriva något i rutan för att kunna posta ett inlägg. Om du vill ha ett bokmärke för att markera varifrån du läst i tråden så kolla längre ner på sidan. " ??
Anledningen att du tränar varje dag är?
Bygga muskler, gå upp i vikt, sen e det otroligt skön känsla att pumpa.
kommer gynna dig mer att lägga in vilodagar! hur ser ditt schema ut ? musklerna byggs juh vid vila
Gav dig er ett schema, om inte det hjälper så kan ni lägga fram en mall så ska jag göra resten själv
kör du dag1: överkropp dag2: underkropp dag3: överkropp dag4: underkropp osv ? har jag förstått det rätt då ? vad jag hört och som dom flesta är överens om är att en muskelgrupp behöver minst 48timmars vila! om du nu ska köra varannan dag över/under kropp så tycker jag du ska lägga in en vilo dag tex : dag1 över dag2 under dag3 vila dag4 över dag5 under dag 6 vila osv! jag har märkt att det gynnar mig iaf att lägga in vilo dagar och rekomenderar dig därför till det!
Du förstod helt rätt Bryter man inte ner muskel för att sen bygga upp den igen? Ska testa att lägga om schemat som du visade i 1 månad och se vilken skillnad det blir mellan den första månaden och den kommande
jo just det du gör, bryter ner den när du tränar och bygger upp igen vid vila! därför det är viktigt att vila.
noel borjade forra sommaren med 1 drink efter traning och en 4 riktiga maltider. sen nu pa senare sa 2 drinkar om dagen....
vi är överallt!
oj och det fick dig att bli dålig ?
jag har inte kännt av någe problem av proteintillskott förutom lite gasig kista då och då =)
tydligen hehe.... men d kan va en blandning av kreatinet o glutamin o allt..men alla kroppar e ju annorlunda =)
vi är överallt!
får tipsa om en kul blogg om man gillar bygga.. en polare som vann luciapokalen senast och för 2 år sen (om nån va där så ere ja som gjort musiken till hans poseringar)
http://www.metrobloggen.se/troudi
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.