Spyder P25 Det som imponerar stort är ju hans träningserfarenhet; 2 år på gym sen seger på första tävlingen!
Rätta mig gärna om det är fel, men visst var det ganska exakt så det såg ut?
Någon som har koll på huruvida det är bra eller dåligt att jogga samma dag som man tränat styrketräning? Om jag styrketränar på förmiddan och springer på kvällen. Tillgodogör jag mig styrketräningen sämre då?
har fått lägga om nu på grund av överansträngningen satte en del skador... bland annat benhinneinflamation så nu får jag vila vader och hålla mig borta från löpning i en del månader framåt samt käka antiinflamatoriskt. är rädd för att skada andra delar av kroppen så har lagt om så mina muskler får vila länge innan jag bryter ner dem igen. kör onsdag: biceps, rygg fredag: triceps, bröst söndag: axlar, traps, lår, (mjuktränar vader) kör även 20 minuter mage hemma på pilatesboll och situp bänk var eller varann dag för att trimma till :)
kör onsdag: biceps, rygg, traps fredag: triceps, bröst söndag: axlar, lats , lår, (mjuktränar vader) förvirrar ihop dem varje gång :)
är dock väldigt sugen på detta. 3 dagars vila mellan varje muskelgrupp...Vecka 1 Måndag Biceps, rygg Tisdag Triceps, bröst Onsdag Axlar, ben Torsdag Fredag Biceps, rygg Lördag Triceps, bröst Söndag Axlar, benVecka 2 Måndag Tisdag Biceps, rygg Onsdag Triceps, bröst Torsdag Axlar, ben Fredag Lördag Biceps, rygg Söndag Triceps, bröstVecka 3 Måndag Axlar, ben Tisdag Onsdag Biceps, rygg Torsdag Triceps, bröst Fredag Axlar, ben Lördag Söndag Biceps, ryggVecka 4 Måndag Triceps, bröst Tisdag Axlar, ben Onsdag Torsdag Biceps, rygg Fredag Triceps, bröst Lördag Axlar, ben Söndag
maque ja ungefär så.. han gick från att va min fyllepartner som livnärde sig på folköl o va blötfet till ett gym cp över en natt sen dess typ nykterist.. riktigt sjuk :)
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
satan va alla är efter "boken". Fast schema och striktar efter det. ja körde det förut men kände att kroppen inte svarade bra på det. nu kör jag det som känns bra och utvilat för dagen. försöker även hålla passen väldigt varierande i grupperna så jag inte islorerar armarna på ett helt pass utan går gärna på och kör mage och axlar samtidigt. då får jag upp ett mycket bättre tempo också + man håller sig varm hela tiden. rekommenderar det varmt. har erfarenheten att när du islorerar en muskelgrupp/pass så felbelastar du enkelt och det straffar sig i längen (även om det känns bra för stunden). jag styrketränade upp mig till 90 kg (178 cm) men kände direkt att det inte är så jävla hippt o se ut som en stor kloss. så nu har ja deffat ner och ligger på runt 83 kg vilket jag tycker är lagom och ser reko ut. avslutar även varje pass med ett 20 min pass på säcken + 20 på någon av förbränningsmaskinerna.. vettefan va de heter =) det mustar ur en ordentligt! pppppzzzzzz / teddy
RATED R!
Vad menar du med att man felbelastar enkelt ifall man isolerar en muskelgrupp? Det är väl snarare så att man överbelastar enkelt om man isolerar en muskelgrupp? Sedan beror väl träningsupplägget helt och hållet på varför exakt man styrketränar och vad man vill uppnå.
Vem är du, tjänsteman?
"nu kör jag det som känns bra och utvilat för dagen" DET är väl snarare ett felsäkert sätt att felbelasta/felprioritera muskelgrupper?
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Soheil: Ja, överbelasta kanske var ett bättre ord. Överbelastar lätt och jag har erfarenheten att man blir ojämt tränad och en del grupper hänger inte med. theaerocrew: Nej jag får inte den uppfattningen. Förr när jag hade schema så vart det för monotomt och tempolöst. nu när jag kör flera grupper på samma pass så känns det som att kompleterar grupperna på ett jämnare sätt än att t.ex bara musta armar ett pass, rygg etc..
RATED R!
Teddybjörn P21 : Haha, va? Vad pratar du om? Blir man ojämt tränad av att överbelasta musklerna?
Vem är du, tjänsteman?
Jag har inget emot att köra halv eller t.o.m helkroppspass men min erfarenhet är att när folk ska köra det dom känner för så blir det bröst, axlar och armar. Rygg, ben och andra tunga jobbiga muskelgrupper känner folk ofta inte för. Ofta känner folk för latsdrag men inte chins, pushdowns men inte dips, benspark men inte knäböj, rygglyft men inte marklyft, om du förstår min invändning?
Jag älskar Chins och Dips. Det är verkligen några av mina favoritövningar. Har aldrig hajat varför folk inte gillar dem.
soheil: dropa det. lycka till med din träning.
RATED R!
tja gubbs, ska börja styrke träna igen och jag tänker köra 4 ggr i veckan då kör jag: dag 1: rygg och ben dag 2: armar och bröst dag 3: rygg och ben dag 4: armar och bröst sen två dagars vila :P ok, e lite osäker vad som händer, till exempel, vart kör man magen? xD varje gång eller? vad gör man, är helt osäker :P hjälp ^^ någon som kan hjälpa mig med scheman lite? :P
OKej here we go. Är en kille som är 190cm + väger nästan för lite för min längd och har feta problem med att gå upp i vikt. Äter förbannat mycket men har fått en ful ovana att strunta i frukost. I övrigt så äter jag allt. Nyttigt som onyttigt. Har nu bestämt mig för att ta mig i kragen och börja träna igen. Sist så gick det åt helvete då jag tappade det lilla fettet jag hade på min kropp och det gav inte så mycket i gymmet eftersom jag dessutom var sjuk under en längre period. Har sjukt stora problem med att gå upp i vikt, de flesta blir avundsjuk, då jag i stort sett kan käka 2 pizzor till middag under en hel månads tid och inte gå upp i vikt ett gram. Min ämnesomsättning är alltså skyhög. Är det någon som har några tips om hur jag skall lägga upp min träning, samt vad för kost jag skall äta för att få en nice body. Inte biff, men muskulös?
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second! En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!
Peacerich P25 Ät inte pizza och annan skräpmat, försök att få i dig så mycket proteiner och kolhydrater som möjligt, köp även gainers som innehåller mycket kolhydrater som du tar mellan måltiderna... då ska du se att du går upp i vikt. 200 gram proteiner om dagen ca.
Nikolai P18 Ett tips är att försöka köra alla övningar där du använder dina axlar för att lyfta, dra trycka på ett pass, möjligen två om du har 1 dag vila mellan för du sliter på axlarna väldigt mycket ifall du kör rygg ena dagen och dagen efter går du över till bröst och armar. Jag tycker att detta schema är ganska bra: Dag 1: Bröst, armar axlar Dag 2: Ben Dag 3:Vila Dag 4: Rygg, Mage Dag 5: Ben Dag 6: Bröst, Armar axlar Dag 7: Rygg, Mage
Rainman P23 : Tack för tipset, glömde att tillägga att jag har provat det tidigare, men det gick fan inte bra. Får gå till den butiken som har sånt shit här vid mig och höra vad dom kan rekommendera kanske. Köpte något på nätet sist, det funkade verkligen inte. Hur pass viktigt är det med fast tider för matintag? Jobbar på ett jobb med varierande tider och man kan ha "lunch" 12 ena dagen och klockan 15 den andra dagen? Då jag jobbar skift typ.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second! En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!
:p 6 ggr träning i veckan. jag kör något som heter nautilus metoden, man tränar 6-12 maskiner och 1 set per maskin, inget mer. igentligen kan man köra 1-2 ggr/vecka och träna hela kroppen. pratade med instruktören och han sa man kan köra 4 ggr/veckan om man vill dela upp. typ 2 muskel grupper per gång, men jag är förvirrad, vet ej hur jag ska gå tillväga. help ^^
skit i mina tidigare frågor. här kommer bättre, tror jag. 1. vi säger det är måndag och jag har styrketränat, är det ok för kroppen om man tar en konditions pass efter den direkt eller senare under dagen? 2. vi säger jag har styrketränat nu på en måndag, och jag ska vila 2 dagar innan nästa styrketränings pass, är det ok om jag tränar konditionen under de två dagarna? eller inte? mvh
Nikolai P18 jag tror han menade att du skulle dela upp alla muskelgrupper och köra dom olika dagar.. om du kör 4 ggr i veckan skulle ett alternativ t.ex kunna varaExempel Dag1:Bröst Dag2:rygg & mage vila dag4:axlar och ben dag3:armar & mage sen tycker jag att man max ska köra 5 dagar i veckan, då man behöver vila också ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nikolai, Du kan alltid kombinera kondition med styrketräning, jag brukar ofta köra först styrketräning sedan ett joggingpass hem på ca 15 minuter, eller ett joggingpass i skogen sen ett styrketräningspass, har aldrig haft några problem med muskelknutar eller sendrag, fast stretcha efter du kört kondition om du är ute och joggar :p
någon som har en lista med bilder vad olika övningarna heter? :) (chins, cabelcrunch m.m. vet inte vad det är)
kolla på denna persons olika videos:
http://youtube.com/v/knpcLNRkreA
null Tycker han tränar bra och förklarar enkelt hur man ska och inte ska träna.
http://youtube.com/v/knpcLNRkreA
Tänkte bränna lite, fungerar detta? Käkar hårt bröd med sallad på morgonen, dricker vatten Lunch, en stadig lunch med mycket sallad, vatten Middag, varierande, men inge snabbmat osv. Vatten Inge godis, chips eller läsk. Springer cirka 3km*3 i veckan
Klockan är tio över tio.
_Apollo Kör med vassle-protein pulver också. Det hjälper till att både förbränna fett och bygga muskler :p
Rainman. Tack, men hade inte tänkt att bygga muskler, bara bränna tha fett!
Klockan är tio över tio.
varför skulle vassle protein bränna mer fett än något annat protein ? ökar protein förbränningen överhuvudtaget? aja jag går sakta men säkert frammåt, frågan är om jag kommer orka 100kg på bänken till sommaren, var borta nästan ca 2 veckor från gymmet pga förkylning, benen har sackat efter också under perioden jag var borta! ryggen har jag dock konstigt nog ökat i, jag lyckades med att köra 3*6 på 120kg i marklyften med sista settet på 110 nu har jag även börjat på mma + Sw(submission wrestling) så får se hur det går med styrketräningen, lär nog lägga om schemat lite! vet ni nån schysst sida där man kan beställa billigt protein ? verkar som alla butiker i stan schyhöjt priserna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
testa kolla på den här hemsidan.... kanske finns nåt :) http://www.gymvaruhuset.com sen finns gymgrossisten.se också men där e det lite dyrare tror jag..
Prishjöjningen på protein har varit väntad länge, var bara en tidsfråga. Tycker personligen gymgrossistens whey80 har bäst mängd för pengarna, Nej jag är inte sponsrad om någon nu undrar det. Nej det finns inget protein som bränner/bygger mer, oavsett vad som står på förpackningen. Proteinintag i sig ökar värmeproduktionen när det bryts ner av kroppen så allt protein ökar väl förbränningen om man nu vill se så på det.
Jag synar den jäveln som pallar köra 5-6-7-8 tunga set böj för att sedan orka köra lika många set mark. Show me.
Efter 3 x 3 med mark eller böj kan jag knappt stå upp längre, så kör man böj och mark på samma dag får man nog lägga på lite vikt om man vill ha lite kontakt med verkligheten igen..
Tja.. behöver lite tips på bra käk innan träning. Tränar på eftermiddagen så jag har redan ätit lunch. Iaf det jag brukar käka nu är pasta med tonfisk alt. gröt o mackor eller en shake som theaerocrew skrev om här nån gång med havregryn/proteinpulver/jordnötsmör. Nu börjar jag bli fett less på dessa o behöver ny inspiration så om nån har några grymma tips lyssnar jag gärna! Passar även på att bjuda på ett recept på en grym cashewnötsdip som jag spanade in på nåt matprogram på tv: Ingridienser: 2dl osaltade cashewnötter 2st soltorkade tomater röd chili efter smak 1-2 tomater 1 klyfta vitlök 1 röd paprika färsk koriander 1st citron eller lime, pressad olja salt & peppar Mixa föst snabbt cashewnötterna, häll därefter i resten av ingridienserna o mixa ihop till en bra konsistens. Blir riktigt god och e en bra ersättning till alla majonäsdipar.
_Apollo: Jag vägde nyligen 90 kg enbart muskler. Jag har nu gått ner 10 kg sen nyår. ligger på 80-81 vilket ja tycker är lagom. Jag körde/kör precis som du, knäcke och kaffe till frukost sen går ja ut o går på morronen, käkar en bra lunch med både protein och kolisar. Sen går ja till gymmet o lyfter lätta vikter upprepade ggr (annars samma gamla övningar som när ja ville bygga). Komer hem o äter oftast en tonfisksallad med mjölk. Det körde jag ganska disciplinerat i 2-3 månader sen har det slinkit en o annan pizza :) Men nu ligger ja på önskade 80 kg och har en sjysstare deffinering på musklerna än när man enbart såg ut som en stor kloss. Så ur min synpunkt så kör du helt rätt metod. Kanon om man kan gå direkt på morrgonen då fettförbränningen är högst då. Kooooool man!
RATED R!
Shululu everyone. Har styrketränat ca 6 månader, slutade köra hård träning för 1-2 månader sen pga jag har börjat spela fotboll igen. Jag vill gå upp 5kg till men min kropp vill inte hur jävla mycke jag får i mig. Jag har fotbollsträning 3ggr veckan samt matcher(om ja kommer in), den tråkiga delen är att jag inte pallar gå upp och styrketräna, händer väl max 2ggr i veckan nu, innan va de 4-5. Kan någon ge exempel på hur jag kan äta mig tjock med MAT (inge protein,kreatin eller anabola om ni använder), och explosiv träning behöver jag med , för snabbhet, acc, stabilitet osv, de man behöver inom självaste fotboll :) ; tacksam för svar, All goods / Me
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
ända svaret är kosttillskott. går fan inte annars.. hahah
RATED R!
Teddybjörn, haha jag får hoppas på att det ger resultzzz ! :) härligt att det lyckades för dig, big big up.
Klockan är tio över tio.
Sommar deffen är igång. Start vikt va ca 97kg. Målvikten är 83-85kg. Just nu ligger jag på 88kg. Allt går, med lite vilja!
Går man inte upp, äter man inte tillräckligt. Drick standardmjölk i ordentliga mängder, rikligt med olja på maten mm, då kommer det kilon. Ett annat alternativ är att sluta träna som en fitta och börja ta i istället. ;)
MaQue Ett annat alternativ är att sluta träna som en fitta och börja ta i istället. -Om jag springer, så går jag automatiskt ner? Fotboll är springa och sparka på en boll, och om ja stryketränar så är de ju inte bra för fotbollen. Jag vill ha förslag på hur ja kan köra exklusiv träning , det enda jag kan är knäböj eller vad det hetter, där man ökar snabbhet/acc. Ge mig förslag på exklusiv träning, då försvinner fittan och kuken börjar ta i istället ;)
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
GhostfaceKillah Hehe, om du ska köra exklusiv träning får du nog hitta på några egna övningar.
Jürgen, vad heter de då ?
Explosiv?
Vem är du, tjänsteman?
GhostfaceKillah Om du springer samtidigt som du äter som en Auschwitzfånge går du ner, vilket du förmodligen gör. Ät MER, du äter inte mycket om du inte går upp, PUNKT. Knäböj är bra för explosivitet, 50% 1RM, 10set om 2 en gång per vecka. Sådär, 10.000 i tränararvode tack ;)
MaQue, 10set? Det är väl endån rätt mycket? Jag kör 5set x 8-10 reps ... Du menar jag ska dubbla detta plus göra de 2 ggr veckan?:) Om så, then Im on :) Kan du fler Explosiva *Skäms* övningar? :)
Sådär, 10.000 i tränararvode tack ;) - Kolla banken ;)