Mitchy, vet inte vad som ska göras men ska ni göra nåt bör ni göra de snabbt.. har du sett kommande spelschemat för liverpool?? Kan den inte exakt men det var något i denna stil; United hemma, Arsenal CC, Fulham borta, Birmingham hemma, Lyon borta, City hemma, Everton Borta, Fiorentina hemma, Arsenal hemma (PL) Egentligen bara Birmingham som är en solklar 3 poängare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det blir en kraftmätning ifrån pools sida. Jag ville verkligen inte bjuda in city till top4, men om inte pool skärper till sig, så är det ju mycket möjligt. hoppas bara arsenals form håller i sig(undantag CL) och att vi kan vara med och slåss i toppen även mot slutet.. Supersöndag ser jag fram emot! Zola ska ner!
be the change
TopDogz147 Oh shit, dra mig baklänges hahahaah - blir till en stabil 10:de plats i ligan i år! ;)
Don't!
Många underskattar nog Villa och Sunderland. Båda lagen har väldigt stabila och kompakta elvor. Kan de hålla sig borta från skador och större justeringar så ska ni nog se att de kommer att vara där och slåss om fjärdeplatsen.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Top4 blir nog lite mustigt. Men 5e platsen kan fajtas imellan, villa, sunderland, liverpool,tottenham kanske everton & fulham.. tror iaf det blir knasigt tight iår
be the change
underbar säsong hitills måste jag säga.. det enda som saknas är en 10 matcher lång svacka på chelsea samt ett par skador i arsenals backlinje, så kan vi dra ifrån :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2009-10-22 21:08
Håller med frost där, Villa och Sunderland känns starka. Villa har grym potential i sitt lag ändå, har riktigt bra spelare. Och ett lag med Bent som spjutspets är ju inte dåligt det heller, roligare är det när Bardsley, Richardson och Campbell får rätt gott om speltid också.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Sedan har man en nickstark spets i Jones. Det är liksom smånamn jämfört med the big fours spelare, men fan så kompetenta och underskattade. PL känns som ett enda stort getingbo iår. Platserna 1-10 är inte på något sätt spikade. Det är detta som gör ligan så oerhört intressant, oavsett vilket lag man håller på.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
håller med de föregående. dock tror jag att om sunderland får cattermole skadad en längre tid så är det kört. han suger upp så jävla mycket bollar och är perfekt för sunderland. i villas fall är det young och agbonlahor, det finns ingen riktig täckning där. för arsenals del gäller det att hålla vermaelen och kanske framförallt gallas friska. united känns inte speciellt spettsiga om rooney skadar sig även om man tar de felsta poängen ändå på nått jävla sätt. chelsea måste få sin svacka och har redan loosat mot villa och wigan. pool står och faller med två spelare som ingen av de andra big four lagen gör
"big four" man blir äcklad
9-1
Skönt att se Tottenham börja visa sitt riktiga spel. Stoke var lite för tunga hemma på White Hart Lane..
Herregud vilken usel domarinsats hittills... United får inte ett enda domslut med sig, samt blåst på en otroligt solklar straff. Fyfan.
Bitches Ain't Shit
Haha, det här var riktigt pinsamt... Owen är fri, helt FRI! Rivs brutalt ner av Carragher och han får gult. Men klart han ska visa ut Vidic, det är ju standard för dessa matcher. Haha! Nej, domaren vann matchen åt Liverpool idag, men jag är GLAD för det eftersom dom troligtvis behåller amatören Benitez ett litet tag till nu. United mot världen!
Bitches Ain't Shit
United fick ju frispark i varenda närkamp. Berbatov slet sönder kuyts tröja i straffområdet. Domaren gjorde det lite jämnare men United var riktigt tama idag.
Heelvete.. det enda som avgjorde mellan dessa två jämnbra lag för dagen var faktum att liverpool hade hemmaplan och att torres var glödhet (när han inte slickade gräset). Sedan var marginalerna inte med oss precis, valencia borde gjort mål, owen kunde blivit fri/carragher borde fått rött kort, Carrick borde fått en solklar straff mm. Men dem små marginalerna + att liverpool hade hemmaplan avgjorde matchen. Inte allför besviken ändå, tar det här förvånantsvärt bra. Vi förlora striden men vi vinner kriget. Tar tillbaka serieledningen inom 2 omgångar, garanterat ;)
Ps. Helt sjukt att city och arsenal båda tappar en 2-0 ledning.. Ger en aning tröst faktiskt
Var är mike_12 nu när arsenal tappa poäng mot west ham haha vilken fjant.
IMurdertracks naaaw har någon gjort dig ledsen på forumet, fortsätt böla ut i min gästbok istället för att förpesta pltråden. westham för övrigt visar lite vad som skiljer ut plvinnare från de som inte vinner. hade van persie nickat in sitt friläge i 88e så hade jag trott att vi skulle ha något med pltiteln att göra, nu känns det långt borta. sen att domaren jobbade efter nån slags sjuk kompensations regel gör det inte lättre. slänger nån sig i straffområdet en gång så blir det ingen straff, en gång till och det blir det straff, och sedan ska det kompenseras åt andra hållet för att man dömt tveksamt så man delar ut ett rött kort. näe domaren hade ingen bra match. frisparken till 1-2 är tagen ur luften också. men men, fuck it, vinner inget på att klaga på domaren
TopDogz147 Jag tycker förövrigt domarn också var hel kass, men som sagt, ingeting man kan göra åt.
Don't!
Arsenal får skylla sig själva. Vad är det för beteende att bara sluta spela och tro att vinsten är hemma bara för att man spelat en bländande första halvlek? Visst var straffen otroligt tveksam men det spelar mindre roll.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Evolution jag håller med till viss del. vi slår alldeles för mycket raka bollar över mittfältet på van persie och diaby som inte hade nån chans i luften. jag kan inte förstå varför vi börjar slå långt när det är 25 kvar... håller vi i bollen kan west ham få springa sig trötta och det känns så jävla naivt att slå chansbollar för att göra 3-0. när vi väl spelar oss fram så kommer lägena, cesc skjuter en decimeter från krysset, arshavin skjuter osv. efter kvitteringen har vi ett anfall (typ) där vi spelar oss fram till en bra chans (van persie) som vi dock missar men tilläggsminuterna spelar vi bara långt oavbrutet. sen är det så jävla frustrerande när man läser nyheter om att vi måste 'stänga matchen', 'det blir en läxa för oss'. känns som vi borde ha lärt oss det för 3 år sen.
Att stänga matcher, inte bara spela vackert hela tiden etc har ju mer eller mindre varit det stora samtalsämnet de senaste två säsongerna. Som du säger, nu har de övningskört i minst 100 matcher. Dags att fixa uppkörningen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator
2009-10-26 17:14
Haha sådär, inte vågat kolla tråden än faktiskt. Jobbade igår så missade både matchen och reprisen så tänkte checka den nu ikväll, visste inte hur det gått i matchen eller någonting. Men sen när man började se vissa gå runt i Liverpooltröjor osv kändes det rätt självklart. Är dock inte så ledsen, vi tar igen det som sagt! :)
mike_ hahah whatever you say partna. Trodde du innan säsongen börja att ni har en chans eller? Som du sa sj Arsenal e naiva både laget o supportrarna. Va glada om ni kan vinna Carling Cup. Nått att trösta sig med om ens de haha
IMurderTracks som sagt, du är inte på riktigt, gör bort dig i andra trådar tack. till united-fansen: vad händer? varför är inte ni apsura på pool? är all rivalitet borta? jag gillar fan inte er "jag-skiter-i-om-vi-förlorar-matchen-för-vi-vinner-ligan"mentalitet.
mike_ Jag kan inte tala för de andra, men jag satt i alla fall i soffan med nedsänkt huvud och var så oerhört besviken. Men jag är inte sur på pool, de var faktiskt det bättre laget, trots att Gerrard var borta. Klart jag bryr mig att vi inte vann, speciellt i den här matchen när vi kunde ha krossat pool totalt och gjort det till deras sämsta ligainledning på år och dar, men det var inte pools fel att vi spelade så kasst. Viljan verkade vara där, men ingen som riktigt tog tag i den, ingen kreativitet, ingen direkt motor. Sen tror jag iofs tyvärr att chelski tar ligan i år. Men det hade nog varit en hel del mer bitterhet om ligan stod mellan United och pool, men nu har de ju inte direkt en het chans att vinna så det är en liten tröst iaf.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
JP jag kan på nått sätt förstå. ni vann ligan förra säsongen så då kan man förlora mot pool (som ni gjorde då också) och kunna säga fuck it, vi behöver inte vinna mot er för vi vinner ändå liga. nu känns det inte så självklart att ni vinner (visst ni är såklart en av kandidaterna) men när vi summerar ligan och ett annat lag har vunnit den så kan man kanske peka på en förlust mot pool som "titelmiss". nu kanske jag överdramatiserar det men det känns som att unitedfansen har blivit lite övermodiga av senaste årets framgångar. som sagt, jag har väl inga egentliga belägg mer än att jag kanske saknar nån som gnider in förlusten i unitedfansen här på whoa, typ åkersberga :). jag är inte ute efter konflikter men lite känslor hade varit kul.
mike haha och du är va? Clown. Nej ja ska "göra bort mig" i varenda jävla tråd ja kan kasta skit på arsenal
mike_ Fast nu vet jag inte riktigt vilket inlägg du svarade på, för jag skrev ju att jag inte trodde att United skulle ta ligan i år. Jag tror att du applicerade andras åsikter på mig nu =)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
IMurderTracks Vad gör du här? håller du ens på ett engelskt lag??Mike_ Jo det svider som in i helvete... men jag måste nog säga att jag smält det bättre än förväntat för att jag fortfarande är relativt nöjd med säsongsstarten. Det känns bara som att detta var en plump i protokollet, och att vi kommer tillbaka.. I dessa tider när United verkar vinna allt som går att vinna så har man mycket att vara tacksam över. Seriöst, vi vinner när vi spelar skitdåligt, och när jag ser hur arsenal fans beklagar över hur dem inte kan stänga matcher så inser jag bara hur tacksam jag är över att hålla på united. Jag fattar jue att ni aldrig hade valt ett annat lag än arsenal, och att det handlar om mer än bara sportsliga framgångar, men jag har varit så jävla bortskämd med framgångar dem senaste tre åren att dem jobbigaste förlusterna (liverpool 4-1, liverpool 2-0, Barcelona 2-0) inte varit så jobbiga ändå. Inte när man kollar på liverpool och ser att dem inte vunnit ligan på 20 år. Inte när man ser på chelsea och ser alla deras jävla tränarbyten och vet att man själv aldrig behöver tänka på att ifrågasätta tränaren eller så. Nej, livet är bra som unitedsupporter just nu, och jag tänker njuta så mycket som det går medan det pågår, och inte tjura för lite förluster här o där.
JP ja, jag blandade lite, jag var inne på det topdogz skriver om.Topdogz hehe du förstår precis vad jag är ute efter. fan man kan hitta fel på alla toppklubbar, minor and major, men när man ska kritisera united så får man hela tiden leta efter saker som ligger utanför deras egen kontroll. man gnäller på domare som man "vill" ska särbehandla united för att ha något att gnälla på. nu har ni fan gjort er av med ronaldo som "hela tiden" filmade osv. så nu gnäller jag på united för att ni har det för bra :) jag får väl ändå säga good for you, för att du slipper leva med samma skit som vi andra. det är iaf bra att några fans slipper bröstsmärtor så fort man leder med 2-0
Moderator
2009-10-27 22:54
Gör det vi ska i Ligacupen också, kul att se Obertan och dom lite yngre spela! Men som ni är inne på också :) Det är skönt att vi inte har så mycket att oroa oss över, men jag kan inte låta bli att tänka på vad som kommer hända när Ferguson drar sig tillbaka, den tanken är svår att hantera för mig.
jag får väl ändå säga good for you, för att du slipper leva med samma skit som vi andra. det är iaf bra att några fans slipper bröstsmärtor så fort man leder med 2-0 haha tack så mkt! Jag hade önskat er lycka till med, om ni inte spelade i samma liga :P Nej jag har faktiskt märkt att man fått mkt mer skit den senaste tiden på att domarna hjälper oss, våra fans är alla asiater, vi har sålt vår själ och bla bla.. vissa saker stämmer delvis, men jag hade ändå inte bytt ut det mot titlar, aldrig :D
Ja de va en kul match att se, alla unga i LC visade framfötterna och jag måste nog säga att det var länge sen jag sett bortafansen göra en sån imponerande insats, även om united har en av englands bästa bortafans (vilket är SANT). Här luftar vi reserverna och vinner komfortabelt medan Real som kör med en stark startelva och raul benzema på topp förlorar med 4-0 mot alcorcon (vilka??).
ja fan, det var jävligt synd att vi inte kunde hålla 2-0 ledningen alltså, förstår inte. Sen att Carlton Cole är en jävla sjuk targetspelare kan man inte säga något annat om. Men nya tag mot pool idag, men till helgen.. Jävlar va jag hoppas att dom spelar hela matchen och inte bara halva.. Då åker sp*rs dit.. jävlar
be the change
mike_ De där var jue bara sjukt, dem hade 4000 biljetter med ca 7000 bortafans lyckades ta sig in på nåt jävla sätt. Sen vet jag inte om du såg matchen, men det var en jävligt obehaglig stämning på slutet. Och nu snackar jag om hemmafansen. Medan Bortafansen blev blockerade innan halvlek av polisen samtidigt som hundarna bet sönder våra banners så tog ingen notis om hemmafansen som betedde sig som riktiga svin. Dem var bara 1 meter från planen och det fanns inget som skiljde dem från planen, inte ens reklamskyltar! Det var bara att kliva in och varje gång en av våra spelare skulle ta ett inkast ställde sig dem upp, knuffade på våra spelare och skrek från 50 cm håll rakt i örat på våra spelare. Sedan kommer polisen och bevakar bortafansen för att vi sjöng "were goona be all over the pitch". Vad händer? hemmafansen invaderar planen istället, haha en av dem gjorde ett snyggt mål och unitedfansen replikera "fergie, sign him up". Och ja, Carlton Cole är fan en personlig favorit. Grymt bra spelare, han och Bent skulle kunna utgöra ett grymt anfallspar i landslaget. Men jag antar att det itne går att flytta på rooney hehe
meridas 1-0 mål var snyggt fan haha, och stundtals spelar dom väldigt fin fotboll, synd bara att bendtner missade framspelingen till eduardo.. gött iaf
be the change
topdogz näe jag såg inte matchen, tyvärr. och det verkar ju varit cirkus efter din beskrivning. shit vad galet. haha, fergie sign him up. något de har är fan humor. gott att slå ut liverpool. jävligt underhållande match med massor av böljande spel. wiley missade en solklar hands, en solklar straff. visserligen faller den väl inte in under "hand söker boll" utan tvärtom, men den regeln har aldrig gjort något vettigt. man hade ju hoppats på att få pomey eller blackburn i nästa omgång, hade varit kul att avancera ännu längre.. bara pl-lag kvar för övrigt (?)
aa tyo bara PL lag kvar.. Fortfarande skrattretande att Chelsea och City kör med sina bästa lag hahaha
TopDogz147 Chelsea spela ju inte alls me sitt bästa lag fan dillar du om? Hilário Paulo Ferreira Alex J. Belletti B. Ivanovic M. Ballack J. Cole Deco F. Malouda S. Kalou D. Sturridge Detta var starelvan idag. O detta e fan inte bästa laget
iallafall drygt 8 spelare som brukar finnas med i startelvan/bänken
be the change
IMurderTracks
du är inte på riktigt... efter 62 minuter saknade chelsea 4 av era bästa spelare. poängen är att chelsea vilar 4a spelare medan alla andra toppklubbar har med 1-2 av de bästa. men du förstår inte eftersom du är pantad. när ni tar bort lampard sätter ni in deco eller ballack, när vi tar bort Song sätter vi in Eastmond (a-lags debut). När Kalou gör 1-0, gör Merida 1-0 för Arsenal och Wellbeck 1-0 för united. om du inte förstår det här så skriv inte i tråden.
läste igenom en
lång sammanställning spelarköp av de fyra stora de senaste fem åren (04-09).
priserna har räknats samman och man har gjort ett plus/minus överslag och kommit fram till:
Liverpool £122m loss
Man United £27m loss
Chelsea £186m loss
Arsenal £27m profit
Vad som bör tilläggas är väl att Arsenal inte har vunnit mer än en FAcup-titel medan de andra har tagit större titlar. Uniteds relativt låga förlust beror på ronaldos monsterövergång (vilket inte är någon kritik utan ett konstaterande).
Artikeln skrevs ihop efter benitez uttalande om att han har för lite pengar att röra sig med jämfört med de andra storklubbarna.
Jag läste nånstans att Benitez har bara spenderat cirka 30miljoner pund mindre än sir alex, och då har benitez haft 5 år och sir alex 22? dock läste jag det nånstans och det kan vara bull men jag vet inte. Han är en skojare den där benitez Om jag ska vara ärligt så trodde jag arsenal låg ännu mer + än vad du skrev där uppe
be the change
kolla länken så ser du alla spelarköp och försäljningar under tidsperioden och där får du svart på vitt vad som kommit in och vad som försvunnit. £27 M plus är mer än tillräckligt om du tänker på hur många spelares kontrakt som gått ut som vi inte fått en krona för. bara inför förra säsongen så lämnade gilberto, flamnini, lehmann, hoyte och hleb. då fick vi in dryga £16M jämfört med att vi köpte Nasri, Arshavin, Ramsey och Silvestre för runt £35M. jag tycker det är massor med pengar som arsenal har jobbat bättre med än vad de andra klubbarna har gjort. united är "närmst" oss och ändå så är differensen £54M. Hamnar man på plus överhuvudtaget så ska man vara mer än nöjd är min slutsats av det hela. det handlar trots allt om spelare som köps för sin potential och som sedan, när de har nått den, bara sjunker i värde om de inte säljs vid peaken. man kan se det som så att om inte real hade varit helt jävla bindgalna så hade ronaldo fortfarande spelat i united och därmed får man ta bort köpet av valencia men ändå öka på uniteds förlust med £60M.
jo det är sant.. får väl hoppas att cesc stannar annars lär vi få feta cash där iaf
be the change
Fanns jue en annan lista där man visa hur mycket pengar PL klubbarna spenderade dem senaste fem åren. Liverpool låg solklar etta, tror chelsea var tvåa. United var fyra eller t.om. femma. Lag som typ Tottenham låg före oss. Och Chelsea körde med en PL elva. Dessutom bytte dem in Drogba och Essien trots att man leder med 2-0..
Moderator
2009-10-29 19:06
Men ändå imponerande att Arsenal liggar plus, svårt att klara av det som ett topplag och skönt att vi inte ligger så mycket minus som vi kunnat göra om vi inte sålt Ronaldo. (Inlägget ändrat av Evolution 2009-10-29 19:07:55)
ramuz eller hur, men spelare som ronaldo är ju en del av det hela också. visst var han en talang när han kom till united men det är ju där han blivit värd de £80 miljonerna. det är ju ett jävla jobb som united lagt på honom och det har betalat tillbaka sig. det är ju det jobbet som först och främst liverpool inte klarar av att ge sina spelare. jag menar om real skulle köpa torres hade de behövt slanta upp 50 M kanske men jämför man spelarna så har ronaldo faktiskt vunnit allting med united medan liverpool och torres inte vunnit ett skit. real köpte en vinnare medan liverpool bara har en målskytt som visserligen kommer stanna i pool länge men jag ser inga vinster för dem sålänge resten av laget bara kan höja sig i enskilda matcher. arsenal har väl lite av liverpoolsjukan också förutom att vi förädlar spelare på ett annat sätt och för oss kostar det inte samma pengar att komma 2a, 3a,4a i ligan som det gör för liverpool. även om cesc ligger bakom mycket för oss och till viss del är ovärderlig över en hel säsong så tycker jag inte vi är lika beroende av honom som pool är beroende av torres och gerrard. vi har återväxten i ett gäng ungdomar som tyvärr är lite för många för att alla ska kunna slå igenom i arsenal. det känns piss att veta att några av dem måste söka sig elsewhere.