Moderator
2009-10-29 19:37
Skönt av Evolution! :) tihi, mike Men jaa absolut, skönt att vi sålde Ronaldo när vi kunde få pengar för honom också. Det är lite det jag gillar med Arsenal och klubbar så som Ajaxs sätt, köpa ungt och billigt och sälja dyrt. Även om det kanske inte är så det är tänkt av Arsenal, bara blivit lite så att spelare försvunnit.
time isn't wasted when you're getting wasted .
vi har återväxten i ett gäng ungdomar som tyvärr är lite för många för att alla ska kunna slå igenom i arsenal. det känns piss att veta att några av dem måste söka sig elsewhere . Fattar vad du menar, vi släpper också massvis med ungdomar varje år till andra klubbar, antingen för lån (vilket betyder att vi kmr sälja dem sen ändå) eller direkt försäljning. Kolla bara hur många ungdomar vi släppte i somras;
Ronaldo - Real Madrid, £80milj. Tevez - Free transferFraizer Campbell - Sunderland £3.5milj. Rodrigo Possebon - Braga, lån Lee Martin - Ipswich, £1,6milj. Daniel Galbraith - Hibernian Richard Eckersley - Burnley, ? Manucho - Valladolid, ?Danny Simpson - Newcastle, lån Daniel Drinkwater - Huddersfield, lån Man kan bara önska dem lycka till :)
Fan nu har jag letat efter en artikel ett bra jävla tag utan att hitta den. Det var en lista på vilka klubbar som har mest spelare i PL som ursprungligen kommer från dem, dvs deras akademi. United låg etta både när det gällde PL och dem tre högsta divisionerna. Dvs, vi har alltså mest United fostrade spelare i dem olika klubbarna. Blev lite förvånad men ändå inte, varje gång vi möter ett lag har en eller två spelare från de laget spelat för akademin men sålts vidare. Gör mig ganska stolt ändå att veta att vi har så många spelare därute som började sin karriär hos united.
Dem hade nog ändå aldrig platsad i a-laget och det är väl de som är lite nackdelen med att vara en toppklubb som united eller arsenal, blir jävligt svårt att ta en plats och man får inte se lika många spelare från akademin som man kanske borde se om man pratar om tex everton eller birmingham. Det tycker jag bara gör arsenal och uniteds bedrift ännu större, två toppklubbar som ändå släpper igenom mkt ungdomar, desamma kan man inte säga om dem andra två, eller för den delen vissa andra lag i PL heller.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
west ham har ju fostrat många talanger men sen släppt vidare till andra klubbar
be the change
Moderator
2009-10-30 12:41
Jaa West Ham är enna jävlar eller? Har dom inte fostrat typ Lampard, Carrick, Joe Cole, Ferdinand osv? Nu orkade jag inte leta fakta utan vad jag hade för mig, taha. Sen har det ju funnits så mycket unga spelare i United som jag verkligen velat se som stjärnor eller som jag velat satsa på. Bardsley och Richardson var två favoriter för några år sen, Eagles och Jonathan Spector (var är han nu?) var väl någonstans där under samma period. Finns en massa gamla godingar som jag varit förtjust i. Men surast blev jag när vi släppte Guiseppe Rossi, han lekte sönder hela reservlagsligan och var så lovande, så säljer man honom, usch.
Topdogz jo den där listan är lång och även om jag inte kan nämna lika många unitedfostrade som jag kan arsenalfostrade så fattar jag att united har ett stort jävla gäng spelare överallt. manucho, ebanks-blake, campbell plus en hel del till. alla har hamnat i sämre lag. väldigt sällan plockar andra topplag upp andra topplags talanger. det är väl bara pool som gör det (pennant t.ex.). sen är har west ham en erkänt grym akademi. jag tror att både united och arsenal har gjort rätt i 90% av alla försäljningar. visst spelare har lyckats i andra premierleague lag men har de blivit så bra att de verkligen skulle ta fasta platser i våra startelvor? tveksamt. ramuz jag hade en personlig favorit i arturo lupoli som blev utnämnd till bästa spelare i fa youth cup för några år sen. tyvärr vägde killen 55 kilo varav 35 kilo binnikemask, så han växte och det går inte att ha kvar såna spelare. North London Derby imorron. Det hade ju varit fan om vi inte vinner det här ordentligt. Defoe, Lennon och Modric är borta. Crouch är halvskadad. Så det ska fan bli en säker seger. Erik Niva ska vara på plats och de tär ytterliggare en anledning till att ge spudsen ordentligt på käften!!
Moderator
2009-10-30 13:15
Ohf, man blir nästan lite nostalgisk när man tänker på gamla spelare även om det inte var så många år sen ändå. Lupoli, Aladiere i erat lag var ju några man gillade. Finns så mycket att nämna ändå, sånt här får mig att bli glad, haha.
Men jag vet att merida, ramsay, wilshere kommer bli något, kanske inte bäst i världen.. men dom har fruuuktansvärt ljus framtid. vela har gjort en del fina insatser också, men han har lite kvar att bevisa för min del iallafall. Ja fyfan, imorgon smäller det.. Jag jobbar imorn men har matchen inspelad så börjar kolla nångång vid 6 snåret haha..
be the change
Ja, de blir skönt att vakna upp till ett london derby imorgon :) Arsenal borde nog kamma hem en vinst, men man vet aldrig med spurs (med förra årets möte på emirates i färskt minne).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Finns INGENTING som talar för oss idag. Kreativiteten är skadad i form av Modric och Lennon, målskyttet är avstängt. Keane gör en bra match på 10, får hoppas att han slår till idag då. Bentley var bäst på plan senast i cupen när vi smiskade Everton, det kan vara ett gott omen. Ni minns väl målet sist era lortiga avskum? Det som gör att vi kan gneta till oss en poäng är om Palacious tar han om den lilla spanjoren som visar en ohygglig form - tyvärr. Men lika bra att buga och gå iväg med hundhuvudet redan nu, med de skador vi har så kommer detta inte fungera. 4-1 till Arse_al. Vi tar er på lanen i vår istället. Grattis.
9-1
det finns aldrig någonting som talar för sp*rs när de möter arsenal. keane kan ju fara åt helvete och bentleys största grej han någonsin gjort var när han stod bredvid henry som gjorde mål under 49unbeaten-eran. det enda som kan ge sp*rs poäng idag är samma sak som förra året, att vi skänker er det för att vi tycker synd om vår handikappade granne i norr. då behövde ni poängen för att inte trilla ur, nu behöver ni inte den så då får ni inte den. HETS HETS HETS. snart smäller det!!! come on you gunners!!!
mike_clown är du stolt att ni vann mot spurs idag? 2a i ligan för tillfället hahah. Bara en sak e inget chelsea fan, diggar inte engelska klubbar, men i arsenal spelar pojkar o i chelsea spelar men so concider yourselfs as a little brother in london hahah
IMurderTracks hur orkar du? åk hem till stamford bridge med dig! fan vad gott att slå sp*rs. soft att pool förlorar, carragher får sin utvisning. jag trodde inte pool hade ett så här klent lag. i veckan trodde jag att de matchade sina reserver men det var fan a-laget utan torres, gerrard, reina och carragher. fabregas är fan pure jävla class!
mike_ P24 A-laget? Nja. 3 st kanske från A-laget. Fan vad bra Liverpool spelar, de visar grym form och tar säkerligen hem ligan!
Don't!
Moderator
2009-11-01 12:27
Benitez har kniven på strupen nu asså. CL blir svårt att klara faktiskt, ligan är man redan efter och ute ur LC, även om den kanske inte är den viktigaste.. Måste nu också säga att jag verkligen gillar Uniteds lag vi har iår, riktigt skön mix av allt, massa smått och gott man kan blanda ihop.
Första röda kortet för pool var inte rött, den andra var det dock. Och clownen benitez byter ut torres och benayoun.. Oså förlorar pool mot lyon till veckan, katastrof!
Men ARSENAL! Fan va skönt att slå tottenham.. Och Fabregas.. Fabregas, han pissar ju totalt på sp*rs... Fyfan va skööööööööööööönt!!!
be the change
Mitchy visst men jämför startelvorna i ligan mot fulham och i cc mot arsenal så är det väldigt många spelare som var med i båda. det var där jag ville landa iaf. var är Tottenham?
Hoppas bara att vi kan fortsätta vårat fina hemmaspel nu mot Az på onsdag.
be the change
mike_ Jasså, jag såg inte den matchen. Men kan hända, var bara lite uppmärksam åt det du sa.
Don't!
Fan vilka mål arsenal gjorde mot Az. Underbart spel. 2 mål av Cesc och 3 assist av Arshavin.
Så jävla skönt att ha Nasri tillbaks, han är en riktig pärla.
MOT TITLAR
be the change
jaja, då var chelseas köpförbud upphävt. inget konstigt egentligen men man tycker att både uefa och fifa borde veta bättre eller ha mycket större grund för deras avstängningar än de här jävla half ass försöken som de hittat på hittills i år. löjligt imorgon ska wolves få smaka på arsenalmedecin. nu ska vi ta in lite poäng på united och/eller chelsea. gott!
Och Liver....nej vänta, det var inget. ;)
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
och arsenal vinner 1-4 utan att visa upp alltför bra spel, vi var även utspelade första 20. Men vi har lite mer stolpe in denna säsongen så det gör mig så jävla glad. 1 mål av Fabregas och 1 assist. Han är bäst. ManUtd stog upp mot chelsea mer än vad jag trodde faktiskt, trodde chelsea skulle hålla matchen helt och hållet men United var faktiskt bra stundtals. Idag får vi hoppas på birmingham right? ;)
be the change
Och 36 mål på 11 fucking matcher i PL!! guuuuuunnnnners!
be the change
Helvete vilken irriterande förlust. Skulle vara skönt att ge svar på tal till alla tvivlare, tror aldrig united varit så nederlagstippade som dem var inför gårdagens match. Aja, vi hade många borta, brown-evans i mittförsvaret, kass form och mötte ett formtoppat chelsea på SB. Känns dock som att ett oavgjort resultat hade varit mer rättvist, speciellt med tanke på att deras mål borde blivit avblåst för offside.
Moderator
2009-11-09 19:40
Hahahah ! Men ja, vi tar igen det snart så det är lugnan! :)
Vågar man hoppas på att birmingham ska klara av 2-2? :)
be the change
Ngog, liverpools hjälte.. kul att se. nåja, b'ham är inga änglar direkt och jag är fortfarande bitter för straffen de fick till skänks mot arsenal samma dag de bröt eduardos ben. lustigt att så fort b'ham spelare är inblandade i nånting så börjar de prata som om de var guds bästa barn, typ: "lee is an honest man if he says he didn't touch him the whole world is bound to go on lee's story" "if i did such a thing (dive) i couldn't look my kids in their eyes cause i see myself as a role model to the younger and he (ngog) should be pretty embarrased levaing anfield tonight" haha såg att fletcher skyller frisparken på wenger som kritiserade domare i vårt septembermöte. ärligt talat så måste han skämta. jag håller med om att det inte är en frispark men om man räknar ihop hans dueller under säsongen så har han kommit undan duktigt många fler frisparkar som borde blivit givna. hela jävla uniteds trupp är ute och kritiserar domaren..
Fan vad underbart! Vilken spel vi hade, vilken press. Skiter fullständigt i resultatet, spelet är det viktiga.
Don't!
Hollywood nästa för N'gog, en riktigt fin "Eduardo" som vi kallar det.
Bitches Ain't Shit
löjligt äckliga en del människor är alltså. Läser lite här och var från poolfans att Ngog gjorde rätt sak, hade han inte gjort så hade han brutit benen......idioter! Grasping thin air are ya!
uppehåll fett med seeegt.
be the change
Måste säga att jag är imponerad av Arsenal hittills. Däremot tror jag laget kommer försämras runt 50% vid en eventuell försäljning av Fabregas. Så det gäller nog att hitta nån ersättare rätt snabbt så han kan spela in sig.
Bitches Ain't Shit
damien du får ursäkta att jag går igång. men det finns väl fan ingen anledning till att sälja fabregas. det media/barcelona/real proppar i folk är helt sjukt och jag är så jävla less att se allt komma flygande så fort det är landskampsuppehåll. det är fan unikt att som en 22åring få gå ut och dementera för 100e gången. han har inte en enda gång sagt att han ska någonstans utan att han är koncentrerad på jobbet som ska göras i arsenal och att han älskar klubben och för att citera: "I owe three people in my life: my mother, my father and Arsene Wenger". den här karusellen har lyckats förut så den kommer fortsätta och jag tänker inte vara så naiv att jag tror att han inte nån gång kommer att försvinna men hur en försäljning i januari skulle vara försvarbar från någons sida i det här är bortom min fattningsförmåga. som sagt ni får ursäkta. blir bara så jävla trött
men det finns väl fan ingen anledning till att sälja fabregas. Att Fabregas sticker är det ingen tvekan om, det är bara en tidsfråga. Aldrig att Arsenal tackar nej till så mycket pengar de kan få för honom. Sen när dom spelat så bra hittills och dom ligger högt i tabellen så kanske det vore fel att sälja honom redan nu i vinter, men senast blir han såld till sommaren.
Bitches Ain't Shit
Att Fabregas sticker är det ingen tvekan om, det är bara en tidsfråga. vadå ingen tvekan om? kan du hänvisa mig någonstans där det står svart på vitt undertecknat av Cesc att han flyttar? och tidsfrågan... hur många år sträcker den sig över? tills han är 26? eller 30? väldigt få spelare stannar i en och samma klubb hela sin karriär så visst, det är en tidsfråga innan han sticker..
det enda scenario som skulle få cesc att flytta är om wenger inte fortsätter i arsenal när hans kontrakt går ut, vilket det gör 2011.
jag vet att det finns massor med gunners som också tror att han ska sticka snarast, men ingen har hittills lagt fram mer än 2 argument:
1. han kommer från barcelona och därför vill han tillbaka dit.
2. arsenal kan inte tacka nej till pengarna.
kommentarer:
1. han har redan spelat i barcas akademi där de inte fattade hur bra han skulle bli och visst vill man kanske hem till spanien men när man är 22??? tillåt mig att tvivla fett mycket. ge det 5-8 år till så visst.
2. ett simpelt "nej tack" blir svaret från arsenal. arsenal har definitivt pengarna att behålla honom och till skillnad från väldigt många europeiska toppklubbar praktiserar arsenal en hållbar ekonomi som går plus. detta trots avbetalningar på lån för emirates och higbury square. för att citera Wenger som svarade på en fråga från en av våra styrelsemedlemmar (fizzman om jag inte minns fel):
Fizzman
- What would you do if I gave you £100M?
Wenger
- I would probably give it back
så ge mig något lite mer övertygande än "ingen tvekan om" raden för det verkar som om någon har läst lite för mycket skräptidningar
Hade inte Wenger sagt att chansen är lika stor att Arsenal får värva Messi som den är att Barce får värva Cesc också? Haha
be the change
mike_ Förstår inte riktigt ditt problem. Klart inget är säkert sålänge inget är påskrivet, men om du kollar på typ 99% av alla fall där klubbar erbjuder en sån summa som Arsenal kommer få för Fabregas så är det inte mycket som talar för att han stannar. Så mitt "övertygande" argument är just pengarna, och den faktorn är tillräckligt stor nog så det t o m blir över...
Bitches Ain't Shit
Damien mitt problem är att min favoritspelare i mitt favoritlag ska behöva gå ut på arsenals officiella hemsida och dedikera sin framtid till arsenal om och om igen för att spanska tidningar hittar på eller citerar spanska klubbar som säger saker de inte har några belägg som helst för. detta blåses upp otroligt i media så att supportrar och gemene man tror på dessa sagor och därmed börjar underminera spelarens förtroende i klubben. detta leder ofta till att spelaren försvinner till slut och därför vill jag stämma i bäcken, kväva i lindan osv. så fort som möjligt! jag vill också poängtera att arsenal definitivt inte är som andra klubbar och utgör den där procenten som skiljer sig när det gäller det ekonomiska. läget är just nu såhär: vi har en sund ekonomi och vi har cesc fabregas som är en av världens bästa spelare MEN vi har inga titlar. genom att ha kvar en av världens bästa spelare kan vi vinna titlar och locka till oss fler av världens bästa spelare (typ arshavin). cesc för arsenal är ungefär som gerrard eller torres för liverpool. snacka om att skjuta sig själv i nacken genom att sälja honom. om du, eller jag för den delen, kommer fram till att arsenals kapacitet minskar med 50% så borde nog arsenal också fatta det. vi är ett av få topplag i världen som inte behöver sälja vår bäste spelare för £50M för att lägga oss på plus minus noll ekonomiskt eftersom vi redan ligger på plus. vår sunda ekonomi talar mot en försäljning av Cesc.
ahh, det är som cristiano all over again.. minns vad jag sa till mina kamrater "sluta läs dem där skittidningarna, det finns ingen chans att vi kommer sälja! Det är jag helt 100 på". Sen Fergie som sa "Jag skulle inte ens sälja ett virus till real".. och sen kom försäljningen.. vilka tider, vilka minnen.Tack gode gud att det är över
Oavsett klubbens ekonomi så tror jag knappast man nekar ett sånt bud när det väl finns på bordet. Sen är det väl självklart att Fabregas går ut och dementerar en flytt sålänge han fortfarande har kontrakt med Arsenal, så gör ju alla. Kolla bara Kaká t. ex. Han sa väl nåt i stil med att han aldrig nånsin skulle lämna sitt älskade Milan, samma sak med Cristiano m. fl... Sen tror jag hans hopp med Arsenal börjar ta slut, inte en enda jävla titel på snart fem år. Och Fabregas som en av världens bästa mittfältare i sin prime... Klart han lämnar. Och om Arsenal insér som du och jag att han utgör 50% av laget så borde VERKLIGEN dom sälja honom och köpa upp sig på några spelare, för att bli ett komplett LAG.
Bitches Ain't Shit
Men Fergie säljer ju alltid när spelarna blir större än klubben så ronaldo var väl ingen överraskning imo
be the change
Och om Arsenal insér som du och jag att han utgör 50% av laget så borde VERKLIGEN dom sälja honom och köpa upp sig på några spelare, för att bli ett komplett LAG. Investerar vi i en Defensiv mittfältare i januari fönstret när song åker iväg, så är vi titelutmanare. Vi har PL's bästa offensiv, med alla dem olika alternativen, backlinjen börjar det gå bättre och bättre för, Vermaelen är ett monster..
Det är faktiskt en ny goalie jag vill se i arsenal, eller låta mannone stå, för almunia han är inget vidare längre..
be the change
Damien som sagt, arsenal vinner inget på att sälja fabregas. logiken i att sälja honom och köpa in ett nytt lag är helt vriden enligt mig. varför slänga bort en spelare som tillför och tar fram så mycket bra hos andra spelare när man har ekonomin att komplettera med nyförvärv allaredan? jag har redan argumenterat tillräckligt för det jag tror och jag vet att det alltid finns små korn av sanning i tidningarna också. kakas affär blev ju av eftersom klubbens ekonomi var vanskött annars hade han aldrig fått lämna. ronaldo höll på lite som adebayor och verkade vilja sticka ena minuten och stanna den andra minuten, dessutom var han väl lite av en fara för hela laget med sin diva-attityd osv. (jag kan ha helt fel eftersom jag inte följde turerna alltför ingående) topdogz jag håller med om att det låter som en ny ronaldo, men jag tycker man får ta in spelarnas olika personligheter där cesc är kapten, har varit i klubben i 6 år (dvs. längre än de flesta andra) dessutom så är han mer down to earth än vad ronaldo någonsin var och hur gärna än barca vill säga att han är en barcaprodukt så är killen Arsenal. i united var (och är) giggs, scholes, neville m.fl United personifierade medan ronaldo var stjärnan, inte symbolen. men som sagt, jag vet att det finns en stor risk men jag vill inte veta av hela den äckliga processen som föregår en försäljning a la barca/real. kan inte dessa lära sig hålla käften? för i ärlighetens namn så har cesc inte yppat ett enda ord om att lämna och därför gör han det inte heller!
Ja de som talar mot en försäljning är att cesc verkar vara mer trogen till arsenal. Nu ska jag inte säga att ronaldo inte hade hjärta för united, de hade han. Ända sedan han bytt klubb har han i varje intervju pratat gott om klubben och fansen och uttryckt sin tacksamhet mot den klubb som födde upp honom under 6 års tid. Men han hade en dröm, och han ville följa den. Cesc har säkert haft tankar om barca i huvudet, det är oundvikligt att han inte någongong vid något tillfälle inte stannat upp och tänkt "tänk om jag spelade i barca".. Sedan är frågan om han slagit bort den tanken eller om han fortfarande står och tänker på de då o då.. Ja tror helt klart cesc verkar mer trogen mot arsenal än ronaldo var mot united.. Men frågan är om det räcker för att förhindra en försäljning.. mkt möjligt.. men min mage säger mig nåt annat.. sorry men bättre än så kan jag inte motivera de
Förresten så vet jag inte om klubbens ekonomiska status spelar så pass stor roll.. De här är inte brasilien under 70 talet, klubbarna har inte längre den makt som dem hade mot spelarna. den där fittan sepp blatter sa jue en gång att united praktisera slavhandel då dem höll kvar ronaldo, BARA för att han hade ett kontrakt med united.. vilket är idiotiskt.. men man måste säga att kontrakt/ekonomisk status inte spelar lika stor roll längre.. i slutändan är det spelaren som bestämmer.. vill han lämna så kommer han på nåt sätt göra de, så pass mkt svagare kontroll har klubbledningen gentemot spelarna nu för tiden..
Frågan är ju hur mycket pengar Barca ska splasha ut, dom blir ju de nya Real madrid isåfall om dom nu har planer på Cesc, Robinho & Macherano :P
be the change
alltså om barca genomför dessa köp så kommer de ju sälja förmodligen henry och minst någon till. sen ställer jag mig frågande till om mascherano verkligen är rätt man att köpa? överlag känns det som att fabregas skulle kunna vara något för barca, men vad ska dem ha robinho till? inte för att han är dålig eller så, men de pengarna han lär kosta kan de väl lägga på andra... barca borde köpa edin dzeko från wolfsburg. DET hade varit en kanonvärvning. då får de en centerforward med liknande fysiska mått som zlatan, inte riktigt lika allround utan mer en blandning i spelstil mellan eto'o och zlatan, men ändå någon att bygga framtiden på, när zlatan försvinner/slutar.
Fabregas är C.Ronaldo all over again. Vänta bara. :)