I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2/2 - Atmosphere and Brother Ali @ Debaser

Klubb & Konserter - Stockholm

2006-02-03 09:55
Man får hoppas att Mr.Daley orkar ta sig till Hultsfred eller Roskilde..
•pave paradise•

2006-02-03 10:10
Ali var hur bra som helst.
Atmos håller alltid måttet, men tjatet om att "ni är bästa publiken" känns lite old tycker jag och livebandet var roligt i ca. 3 låtar.. Men over all, väldigt bra.

ALi är bäst, ingen protest! :)
Just my 5..

2006-02-03 10:13
4 videoklipp
varsågoda!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2006-02-03 10:17
Spelningarna vra bra, synd bara att det kändes som en ungdomsgår dosm serverar alkohol.
Redline!

2006-02-03 10:26
Bättre inledning kunde man knappast önska sig, Ali ägde.
Slug hade galen kontakt med publiken och levererade mycket säkert.

P.S. Hur många artister står och hjälper till med t-shirtförsäljningen när deras förband spelar? En väldigt jordnära Slug, jag gillar det!
Everlast, will you?

2006-02-03 10:29
Modus: Nice, men är det bara för mig det inte är något ljud på klippen... ? eller är det filmat.. utan ljud..
go get spena >> http://www.spena.net

2006-02-03 10:55

2006-02-03 11:09
Raxszeon: Det ska vara ljud. Testa att ladda ner senaste Quicktime; www.apple.se
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-03 11:25
fy fan va ja e besviken på mig själv att ja inte fösökta fixa biljett i tid.hoppas dom kommer igen om itne alltför länge bara.
thundercooperfuckinbird

2006-02-03 11:31
Jag har aldrig vart nåt Brother Ali fan tidigare men måste säga att jag blev mycket positivt överraskad av hans spelning. Riktigt fett, va t.o.m. tvungen o tjacka en skiva efter konserten.

Atmosphere med liveband fungerade skitbra tycker jag även om jag håller med vissa ovanför att bandet tog över lite mkt ibland o det blev lite väl rockigt. Saknade även vissa låtar som antagligen är llite svåra o få till med liveband fast jag såg honom på Hultan för 2-3 år sen så det kändes kul o se nåt nytt o annorlunda nu.

2006-02-03 11:50
Det var ju fan riktigt kul! Lite väl fylla kanske det blev sen till slut, men men... Tyckte livebandet funkade bra, och Ali var ju hur jävla tung som helst. Skönt publiktryck också.

Läste i Metro att Atmos. hade liveband bara för att Ant hade problem med passet! Trodde Ant brukade sitta hemma i Minnesota eller vart fan det nu var =)
There are two kinds of people in this world, those who shut up... And those who should.

2006-02-03 11:50
Men tack för en skön kväll folk!
There are two kinds of people in this world, those who shut up... And those who should.

2006-02-03 11:57
så jävla nice med jordnära artister...
stod å väntade tidigare utanför för att få tag på en av dom där 20 extrabiljetterna å då dyker Slug helt plötligst upp å frågar varför folk står här å väntar i kylan =)

sen själva konserten var som de flesta andra redan sagt ruggigt tung... brother ali var sjukt mkt över förväntningarna...
atmosphere var oxå nice med liveband å allt...

det kommer så småningom att komma upp lite mer bilder å en film på när slug kör the woman with tatooed hands =)

2006-02-03 12:08
Bussremsa, va det inte Dibbs som hade problem då? Ant har ju aldrig visat sig på scen ändå :)
Riktigt jävla bra konsert förresten, livebandet skötte sig helt perfekt och vilken avslutning med cats van bags :D

livebandet var folk från Heiruspecs va? basisten såg iaf ut som twinkie jiggles och dom har ju backat upp slug förut så

spelade in hela konserten men ljudet blev rätt kasst tyvärr :\

2006-02-03 12:29
Ruggigt bra. Minus tilla alla retards i kön till att hämta jackan
HMOR
Hangaround

2006-02-03 12:40
Fanks det va BRA !

2006-02-03 12:48
Ja, Brother Ali var ju sannerligen kvällens behållning. Dock inte lika bra som på Hultsfred, det påstod i alla fall flera i mitt sällskap som sett honom där också.

Atmosphere kändes mest som att man smugit sig in på ett väckelsemöte där alla talade i tungor och man själv var mer: "jahaja, säger du det...". Men det var sjukt roligt med så mycket glada och peppade människor.
Personligen tycker jag att Atmospheres styrka ligger hos Ant, även om musikern som lirade ägg gjorde sitt yttersta med tolkningen... Slug ger jag, tyvärr, inte så mycket för.

2006-02-03 13:01

jag trodde att slug var smartare än att förvandla sin repertoir till nån jävla slipnotkonsert. fan vad sämst.
att han verkar vara en hyvens prick och hade bra publikkontakt spelar ingen roll när man trampar så fatalt i klaveret, tyvärr.

brother ali var grymt bra.
pang på pungen i portugal

2006-02-03 13:05
Riktigt kul kväll, dock första gången jag har blivit besviken för att nått startar i tid. står det 21.30 på biljetten så tror man ju att man är ute i got tid om man är där 22 ända tills dörren öppnas och man hör champion på högsta volym. Nån som vill vara snäll och berätta vilka godbitar man missade?

2006-02-03 13:13
det var ant som hade problem med pass.
var det heiruspecs? logiskt som sagt eftersom dom tourat tillsammans, även spelat in låtar tillsammans.

skriver mer sen om vad jag tyckte om konserten, då jag är lite piggare =)
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech
Admin

2006-02-03 13:31
Vem var det nu som köpte biljetten av mig utanför? :)

Ali var riktigt tung och främsta anledningen till att jag kom. Atmosphere var grymma med, men det var bättre 2004 (men inte dåligt alls igår). Däremot så verkade ljudet gå ner lite under Atmosphere? Eller var jag bara lite salongsberusad? Drog ändå innan det var slut. Slug håller en hög nivå rakt igenom, men han har inte de där topparna som slår hål i taket som andra har (han håller helt enkelt sin genomgående höga nivå). Men jag blev sömnig och tåget lockade framför nattbuss.

Alis acappella var riktigt skön. Fan vad tung han är. Längtar efter sommarens album.

Liveband är alltid bäst på spelningar!
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2006-02-03 13:45
glass överallt

2006-02-03 13:47
Grymt bra!
WUZZZZIE!
Hangaround

2006-02-03 14:04

2006-02-03 14:10
Tyckte det var ganska dåligt faktiskt, förstår inte all denna hype för liveband när det finns bra beats att kicka på. visst dom va duktiga men dom kunde stannat hemma.

Ali va bättre än slug, dock kunde han ha fixxat en backup.

vad är grejen med glasen? hur svårt kan det vara att håla glas i handen? plzz...

shuu

2006-02-03 14:13
päron - ska du säga, du tappa ju ditt glas typ fem gånger
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2006-02-03 14:14
ja, men det var med flit

2006-02-03 14:40
Brother Ali var nog kvällens bästa för att jag sett Slug förut.. men det var en otrooligt grym kväll allt som allt. Det enda tråkiga var liveband till Cats van bags, inte lika tungt!

2006-02-03 14:51
Allt var bra förutom 2 jävla strandraggare som trängde sig fram längst fram till höger och blåste rök på folk.
If I hade any more potential I would have to be twins.
Poet

2006-02-03 14:57

Jag har lust att skjuta skallen av mig för att jag inte fick pengar.
What I said, yo!

2006-02-03 15:26
arenarock? vad pratar ni om?
bandet var fett..

det var nån låt dom rockade på riktigt jävla hårt.. kommer inte ihåg vilken.. (hjälp, nån?)
det var då det var som bäst..
saknade en del låtar dock..

både ali och slug var ruskigt bra igår.. jag är helnöjd.. även om jag nog var för full för att minnas allt från konserten..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2006-02-03 15:31
Slug ville inte signa min mage:/
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2006-02-03 15:38
haha vafan.. är det nåt med slug och signera magar? en polare sprang fram till slug skitfull på hultsfred och vrålade "hey slug! can you sign my stomache?" .. svaret var: "ehh, no. But I'll sign your forehead" och resten är historia :)

2006-02-03 15:39
de rockade väl ganska hårt under shrapnel?
mycket trevlig kväll för övrigt, brother ali var nästan bäst faktiskt. jag gillar slug bättre med mr dibbs på scen. trevligt folk där också.

2006-02-03 15:40
HAHA!

Jag som drev med min kompis om att gå fram till honom och be honom signa mitt bröst. Tur att jag aldrig hade vågat! :)

2006-02-03 16:05
det kanske var shrapnel ja... osäker.. minns att det var partier i låten som de östa extra mycket på.. och tog i som in i helvete.. då var jag nöjd.. till skillnad från alla jävla hiphopare som var där :P

förövrigt är gitarren på shrapnel ruskigt skön..

2006-02-03 16:23
tack för ciggen baboso!
Aldrig mer....

2006-02-03 16:33
Det va så jävla fett. Och det va en perfekt fylla till hela konserten.
Det va lite väl trångt där framme i början av atmospheres spelning. Och lite bråkigt tyvärr. Men det lugnade ner sig och allt vart bra.

Det va helt över med liveband, fast jag tror att det hade blivit grymmare om dibbs hade vart där.

Men jag är sjukligt nöjd. Enda tråkiga va att alla polare bangade på efterfiesta och gick och käkade istället.
..

2006-02-03 16:38
och slug gick runt hörnet, under tunneln me två tjejer typ 30 minuter efter hans preformance.. :) hahah

annars var spelningen rå... hardcore shieet!
Brother ali va ruggigt skön, likaså med Slug... toppar min lista på grymma konserter.

2006-02-03 16:41
Slug gick iväg med två småflickor efter spelningen.
Känns rätt skämmigt att se en 34årig man va så nära botten.
Ush.

Spelningen var dock nice, digga Brother Ali.

2006-02-03 16:58
Azzmosphere var faan den sämsta skiten jag sett sen fame factory. Linkin Park korsat med Limp Bizkit typ. Brother Ali grymt grymt bra, så jävla tight!
U only scared to die when u ain´t living right- T. Kweli

2006-02-03 16:59
riktigt bra grejer

2006-02-03 16:59
jag vill verkligen bara *smack* till dom som påstår att det på något sätt eller vis va som linkin park.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-02-03 17:06
BWD: ursäkta, men är du dum i huvet?

fan va inskränkta vissa är.. herregud.. och linkin park korsat med limp bizkit var det dummaste jag hört på länge..

2006-02-03 17:17
Förstår inte hur alla kunde störa sig på livebandet, tycker det var skitgrymt. Har sett Atmosphere på Hultsfred och Kägelbanan innan och tycker det var riktigt skönt att de gjord en annan grej den här gången med livebandet, speciellt när det lät bra till skillnad från t.ex Timbuktu & Damn. Kägelbanankonserten är fortfarande högst på min lista men detta var inte ens i närheten av dåligt. Brother Ali var oväntat tung också, han vill jag se mer av live.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Producent

2006-02-03 17:26
Vänta nu.. C-Line Du kan ju inte påstå att Timbuktu och Damn e dåligt! Det är fan så mycket fetare än nu-metal, jag tycker det va fett igår.. men det hade varit fetare om det va lite skönare swing i bandet..

2006-02-03 17:32
Modus: tack för klippen.. men nåt måste blivit galet..?
jag gjorde som du sa och använde mig av senaste quicktime.. men något ljud var det då inte..

2006-02-03 17:32
herregud, vet ni ens vad numetal är?
bandet igår var inte numetal, hur fan kan ni jämföra med linkin park?!

slug kändes skittrött och gammal när han spelade, han behövde ett band för att hålla upp spelningen. helt ok vad det ändå.
shrapnel var så jävla grym, resten var väl... som en vanlig spelning liksom.

tyckte att brother ali var trist.
han var så jävla mycket bättre på hultsfred 2004.
Fördomar är bara erfarenheter man inte hunnit få än.

2006-02-03 17:35

2006-02-03 17:44
valen: nu-metal.. kallar du det som lirades igår för nu-metal?