I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Capleton och Uppsala Reggaefestival...

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2005-07-01 15:18
En grejj jag tycker att folk borde tänka på är ju att nära dom säger "bun out the chi chi", "bun george bush", "bun the pope" etc etc så menar de det ju inte bokstavligt talat.
Det handlar ju om att "bojkotta" (om man säger så) sakerna i samhället, så att dom försvinner(Det är ju så det går till när eld bränner saker, det försvinner).
Det handlar ju inte om att bränna nån på bål här. även om många anser att det fortfarande är fel o så, så tycker jag man borde tänka på det.

Bless
http://www.myspace.com/Sifon

2005-07-01 16:06
Johannes P17

En idol blir ofta en förebild, och att förneka dennes inverkan på ens idéer och åsikter känns för mig konstigt. Litegrann som att förneka reklamens och propagandans inverkan på människor ...

det kan inte vara så att man väljer artister efter egna åsikter snarare än att välja åsikter efter artisternas egna?

2005-07-01 18:28
det kan inte vara så att man väljer artister efter egna åsikter snarare än att välja åsikter efter artisternas egna?

Absolut, så kan det vara, eller jag är rättare sagt säker på att det är så i vissa fall. Men världen är inte svart eller vit, att det för vissa är så utesluter inte att det även förekommer människor som formas efter det dem ser upp till.

Jag har inga bevis eller faktan som stödjer min tes, det är bara vad jag tror. Ni får tro vad ni vill.
"money doesn't talk it swears"
Bob Dylan