Sign the petition: http://www.dfah.org/
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
Tack sodoku, funkar inte att lanka fran min dator av nagon anledning..
Det är nog hyfsat safe för capleton att spela utan burop. Tveksamt om han ställer in p.g.a homohets, i sånt fall är det nån politiker med pekpinne som kliver in. Sen börjar det här med politisk korrekthet att gå överstyr, en svensk publik har inte en sula att få capleton att ändra åsikter. Dessutom är den religösa läggningen ett grundfundament inom reggaen. Det får man köpa, lika mycket som man får köpa att rockartister snortar kola. Och ska man prompt stå och oja sig kan man stanna hemmma.
-:Slowmotion better than no motion:-
varför lyssnar man då på reggae..? köper man en skiva stödjer man ju indirekt lagstiftarna och politrikerna som har makt att ändra på saker o ting.
Jag tror inte att en total bojkott av reggaeindustrin skulle leda till nagot gott. Men vi kan visa att vi inte tolererar artister med homofobiska texter och att vi stodjer alla de artister som inte har sadana texter. Pa det sattet kan vi sanda signaler till skivbolag att de inte ska slappa artister med homofobiska texter.
Alla skivbolag släpper ju inte skivor för "oss" ändå heller, det finns ju en jamaicansk publik som dessa texter går hem hos faktiskt (antar jag).
Intressepenisen hårdnar!
det finn en stor internationell publik där texterna går hem oxå, inte bara jamaica
Mabuhay!
Perka: Ja eller så lyssnar man på vad som är bra och sållar själv bland texterna.
bun out the ...., bun out the .... Batty dem a .... and suck to much ....! MORE FIRE!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tofuslacker F20 det var bra sagt,
csavargo från ruff runkers
Tofuslaker F20 Du verkar ju vara en av dem, eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
till perka & co som tycker att reggae artister e så onda och mordiska>>> tycker ni att man inte ska se cocoa tea oxå?, även han har ju sagt sin åsikt i sin musik. lyssna på bun dem så förstår ni vad jag menar
och ska ni börja bojkotta reggae artister kan ni ju för fan lika gärna sluta lyssna på reggae
BIG UP AXXEL P25! TOFUSLACKER F20: Ska du till Uppsala eller? Citerar AXXEL P25 "....och ska ni börja bojkotta reggae artister kan ni ju för fan lika gärna sluta lyssna på reggae" "Sodomihatandet" har religiösa grunder inom reggae. Jag menar inte att rastafarirörelsen är religiöst enhetlig men att en de flesta rastas bla. Cocoa Tea, Turbulence i stort sätt har samma åsiker som Capleton gällande just sodomi.
Glömde en sak. Jag skulle gjärna vilja veta vilka artister ni (Tofuslacker f20, Perka p17 m.fl.) lyssnar på?
de flesta rastas bla. Cocoa Tea, Turbulence i stort sätt har samma åsiker som Capleton gällande just sodomi. exakt vad innefattas i begreppet sodomi?! kan någon förklara?
'avikande sexuellt beteende' (vad är det kan man ju fråga sig?) är en förklaring, men enligt 'Webster's Concise Dictionary of modern English' förklaras det helt enkelt med "anal intercourse".
JonErik: http://susning.nu/Sodomi "Sodomi är könsumgänge mellan personer av samma kön eller mellan människor och djur. " ordar förövrigt errol_shotta och axxel
Om det var allt du uppskattade tycker jag du har "Gratis intrade med press kort" till fel festival. Allt vi behover, mer skribenter som skriver skit.
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter... *Echo Minnot*
Ja, annars skulle du val stamma dom for discrimination....
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter... *Echo Minnot*
Vad var det för artikel du skrev ifjol?
tofuslacker går på reggaefestival och tycker att laleh och mjm propaganda var de bästa konserterna.. LOL!!!
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
jobbig läsning detta... hoppas capleton dyker upp!
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
Tofuslacker På din press ""Mannen är en biologisk olycka: y-genen är en ofullständig x-gen det vill säga en gen med en bristfällig uppsättning kromosomer, med andra ord mannen är en ofullständig kvinna." Ur SCUM manifest" Jag tycker att det låter som att du är lite "kvinnor är bättre än män" när du visar den där texten på din press... rätta mig om jag har fel. Om det är så tycker jag inte att du ska hacka på folk som är homofober..
http://www.myspace.com/Sifon
tror det var den där texten som startade de dåliga vibbarna. Det är sannerligen tråkigt att se hur lite man behöver kunna om musik för att upplysa om det. Inget illa menat mot dig Tofuslacker, hela mediesystemet går ju ut på att styra folk genom att sprida subjektivitet. Inte speciellt stor skillnad mot församlingar som präntar in sjuka värderingar och hat i människor som söker mening. Jag hoppas att du gör något bra av din skribentmakt. Informationssamhället är en myt.
Tofuslacker F20 bara för att battys och kvinnor är mer diskriminerade eller mer tryck på sig som du uttrycker det än män ger ju inte dig rätten att säga att män är ofullständiga varelser
Mabuhay!
Tofuslacker: Då hänger jag med, schysst. Jo det finns bra journalistik också men man måste ju mer eller mindre gräva genom tonvis med skit för att hitta den. Lite som att söka efter information på google.
Det här är inte speciellt svårt. De som inte kan stå ut och hålla med om allt en artist säger kan för egen del bojkotta denna artist. Jag är förövrigt skeptisk till att någon jamaican bryr sig om vad vi svenskar bojkottar. Alla artister står för någonting konstigt. Ska ni omvända capleton, då kan ni också försöka omvända påven. Lycka till.
-:Slowmotion better than no motion:-
Tofuslacker F20 en kort tanke angående den där texten på din presentationsbild: att uttala sig om raser, kös eller enskilda individer med utgångspunkt från deras gener kallas rasbiologi och anses mycket ofint idag. om någon svart person (varför inte Capleton) hade skrivit typ: "den ursprungliga människan var svart och levde i Afrika. vita är alltså misslyckade negrer" hade nog de flesta hållit med om att det var idiotiskt sagt, alldeles obeaktat att svarta får anses betydligt mer utsatta som grupp än vita idag. angående Capleton så har jag tillbringat den senaste veckan i Barcelona, där Capleton uppträder på reggaefestival 27 juni (måndag) och där har det inte gjorts några försök att stoppa honom. det bådar gott inför konserten i Sverige.
Pojkar o flickor! är det inte dax att lägga ner det där nu? , a pure negativism dat! ANTHONY B klar för Uppsala!! ovanpå en redan stark line up kommer man med 'The Original Fireman' Anthony B Grattis alla! Han är stark på scen och en stor personligthet. More Life!
http://www.backupproduction.com
Tofuslacker är du dum på riktigt? jovisst, det kanske skrivs för lite skit om både män och vita idag, men oavsett hur mycket skit som skrivs om samhällsgrupper så ska det inte grunda sig på rasbiologiska föreställningar. dessutom är hela argumentet med x- och y-kromosomer urbota dumt. det handlar inte om att varken män eller kvinnor är misslyckade, det handlar om att man har olika egenskaper. men nu skiter vi i det här som inte hör hemma i den här tråden. Anthony B är en väldigt bra och trevlig bokning
Det är ju inte omöjligt att ta det i privata meddelanden.
California, knows how to party!
Nejfan, starta en tråd. Jag vill läsa resten, haha.
Jojje: Sizzla etc har ju sagt rätt dumma saker om vita som jag förstått det, inte försöker jag stoppa honom för det? Att han gör dålig musik är en annan sak. Jag skulle då inte försöka förbjuda någon rasistisk kille att spela sin konsert heller eftersom det ska i allafall föreställa ett fritt land.
" om jag var en vit man skulle jag endast bli glad av att en svart person/ kvinna drev med mig som norm." Okej. Men skulle du även bli glad om du som homosexuell hade en capleton eller dyl som drev med dig som norm?
"money doesn't talk it swears" Bob Dylan
tofuslacker>>> japp jag ska dit, gratis inträde med pressleg och skriva om hela spektaklet. det ska bli kul. tja, förra året uppskattade jag tex konserterna med laleh och mjm-propaganda. ja visst är det lite ironiskt att dom inte kunde fixa bättre artister till en reggaefestival? jag fattar nu att du bara skriver här för att jävlas med folk. du tycker ju ändå det bara e ett roligt spektakel, du skulle ju inte gå dit om du fick betala inträde jag tycker du ska ta ditt pressleg och ordna en egen festival med en bara artister du tycker om och skriva en fin liten uppsats om. kanske uppsala krockar med Pride så du slipper gå dit? lycka till tofuslacker, its you against the reggae
Tofuslacker F20 homosexuella i Sverige kan knappast kallas en förtryckt grupp människor. däremot går hat-drevet för fullt just nu mot vår mest utsatta grupp: de arbetslösa/sjukskrivna
Tofu: det är skillnad på att tydligt bara driva med någon som har det bäst av alla samhällsgrupper och att hetsa folk att utplåna en redan förtryckt grupp människor. Det är väldigt sant. Men frågan är om det är så himla nödvändigt och sunt att driva och hetsa mot någon samhällsgrupp överhuvudtaget. Jag tycker inte det ...
capleton tycker det iaf Japp, men det vet vi ju redan. Trodde dock inte att en så till synes förnuftig person som du skulle göra det ...
Nä tofu, du gillar inte reggae..... du gillar s.k hobby reggae från möllevånga!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
Nä tofu, du gillar inte reggae..... du gillar s.k hobby reggae från möllevånga! Det här är väl fan ingen fråga kring om någon gillar reggae eller inte!? Kom inte och säg att man måste vara homofob för att gilla reggae ...
Johannes: kolla tråden innan du drar egna slutsatser ;) "japp jag ska dit, gratis inträde med pressleg och skriva om hela spektaklet. det ska bli kul. tja, förra året uppskattade jag tex konserterna med laleh och mjm-propaganda." osv osv.. "ja visst är det lite ironiskt att dom inte kunde fixa bättre artister till en reggaefestival?" kaaan det ha med det att göra?
Wordizzle my nizzle!
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
JAAAA!
Tofuslacker: Tyckte det här var en rätt vettig jämförelse: han var ju dessutom en förespråkare för hur bra det är med att röka gräs, gör det alla svennar som har en Marley platta hemma till narkomaner eller.
Eller vart går gränsen liksom, var och varannan svensk har ju en Marley platta hemma, man vet ju vad han tyckte om ämnet och han var ju dessutom en förespråkare för hur bra det är med att röka gräs, gör det alla svennar som har en Marley platta hemma till narkomaner eller. Jag är ganska säker på att drogromantisk kultur fått en och annan att pröva på ... Dock självfallet inte alla, men vem här har sagt att alla capletonfans är/kommer bli homofober? Återigen, klart som fan det har inverkan på vissa, det ser vi inte minst i några inlägg i den här tråden ...
banarne: Jag tror att du gör det lite enkelt för dig, klart sådan här inverkan som vi pratar om främst drabbar "svagare" och mer lättpåverkade personer. Men seriöst, tror du inte det händer att vissa människors t ex politiska åsikter, påverkas av sin idol och vad denne tycker? En idol blir ofta en förebild, och att förneka dennes inverkan på ens idéer och åsikter känns för mig konstigt. Litegrann som att förneka reklamens och propagandans inverkan på människor ...
Haha, jag tror ingen kommer att bokstavligt talat bränna homosexuella pga capleton om personen inte är som du säger, psykiskt sjuk. Så långt går man inte om man inte är psykiskt sjuk, och det är inte det jag är rädd för. Jag vill ha ett samhälle som är tolerant, där alla är lika värda. Där det anses helt normalt att vara homosexuell. Jag tycker inte att capletons homofobiska texter hjälper till på vägen till ett sådant samhälle. För jag tror att även om ingen frisk människa tar capletons texter bokstavligt och mördar homosexuella, så finns det nog dem som på något sätt anammar hans värderingar, och blir mindre toleranta mot homosexuella. Jag älskar capletons musik, och skulle aldrig sluta lyssna på honom för en sådan här sak. Men jag tycker fortfarande det är viktigt att kritisera det här i hans texter, och jag tycker det är bra att det uppmärksammas. För övrigt är hans texter galet motsägelsefulla; ena stunden säger han att "every man is equal" osv och nästa stund är det "battyman fi get boom".