I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Bild tråd] visa mig era Tatueringar!

Övrigt - Blandat

2006-06-07 00:41
värst vad folk ska vara ambitiösa med sina tatueringar..komplicerade grejer o så, men okej, smaksak. jag är rätt enkel av mig, lotusblomma i svank, 2 små handavtryck på höftbenet och batmanloggan på undersidan av underarmen (kan man säga så?). nästa är inplanerad till hösten...längtar redan :)

fan, varför kan inte nöja sig med en??
We call them winerbrods.

2006-06-07 01:28
Kommer att skaffa min första inom den snaraste framtiden. Vill bara kolla upp extra mycket nu när det närmar sig.
Någon som kan hjälpa mig med lite frågor?

Tattoo World i Malmö verkar bra som fan, är det bra? vill ha en Old School...

Jag har bara en idé men eftersom jag inte kan skissa själv så kommer jag behöva hjälp med det. Om jag säger vad jag vill ha på ett ungefär brukar det vara lugnt att de hjälper till då? Jag vet att jag vill ha en Banderoll med text i men sen runt omkring banderollen vill jag ha typ tärningar, rosor, hjärtan, blod, stjärnor etc. Självklart inte alla saker men den stilen. Kanske tom nån här som är sugen på att skissa upp den åt mig?

Nåt jag borde tänka på innan som jag kanske inte tänkt på?

läketid? den kommer vara på undre delen av magen. o kommer det vara lugnt att det läker även om jag jobbar i en mycket dammig o skitig miljö?

det är väl det jag kommer på nu :D Hoppas det finns nån vänlig själ...
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2006-06-07 01:59
ColdE
Peter från Viking här i Linköping flyttar ner till Malmö nu snart, om han inte redan har flyttat tom. Vet inte vilken studio han kommer jobba i där iof. Men han är rätt man om du ska ha en old school. Han vann 1a och 2a pris i traditional-tävling på Svenska tatueringsmässan i år.. De båda motiven satt även på samma kille. Och första pris i Bästa färg, Bästa japanska, Bästa "small one", bästa greywork.. Den enda han inte vann var "Best big one" - men där var det ingen som han tatuerat som ställde upp. Haha

Ang. skissen: Gå dit, och snacka med han/hon du vill ska tatuera dig. Säg vad du vill ha, och han/hon kommer att skissa upp nåt åt dig..
(Och jag skulle ju då tipsa på Peter Lagergren)

Annars så är Uncle Allan i Köpenhamn förbannat jäävla duktig:
http://www.uncleallan.com/
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-06-07 02:07
haha loolitas va fett soft.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-07 06:49
även Tattooworld är bra så som du tyckte att dom verkar, ColdE. jag e nyvaken o orkar inte svara på dina frågor. återkommer sen.

gäsp.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2006-06-07 11:34
jag vill göra en sumobrottare på ryggen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-07 11:47
sof: Alright, hade bilden uppe på en sida var jag var medlem förut. Om jag orkar så langar jag kanske upp ny bild i något skede.
Still in the bridge

2006-06-07 13:15
Chiliz: var det där en Banksy grej?

för övrigt är kinatecken rätt kul..
"Vad betyder din tatuering?"
"Det står "Frihet" på kinesiska"
"Nej det gör det inte, det står Ketchup 9:90:-"

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2006-06-07 13:36
empire
tycker du det? tack så mkt, det är en vänskapsgrej.
these drugs aint as good as we wish they were

2006-06-07 23:10
hlgrsn Tack så mycket! Peter från Linköping ska börja jobba på Tatto World :) Han kommer börja ta bestälningar i mitten av Juni står det på deras hemsida...Då blir det Tattoo World då de verkar bra jennie-is-back säger de är bra o killen som du rekomederar ska börja där...

jennie-is-back perfekt, då blir det som sagt där...Orkar du svara på frågor så skulle du vara en ängel :)

2006-06-07 23:15
Ska la inte vara värre än att jag kan klämma upp min med..

One Love

Lite info!
*Egen designad
*Texten "One Love" känns som det speglar mig och min syn på världen vädligt bra..
*Gjorde den i sammband med en hemflytt ifrån caribbean (Roligt att göra den där så jag alltid blir påmind om den tiden i mitt liv)
*Kostade $130 & tog ungefär 30 min att göra..

That's all!

2006-06-08 11:13
Min tatuering

En av mina fem tatueringar. Gjord i början av året hos Sailor Andy på Legacy Tattoo.
Still in the bridge

2006-06-08 11:13
Vet att jag har postat den förut men den gamla länken fungerar inte mera.
Still in the bridge

2006-06-08 11:53
Filbunke P20:

jo så är det,tog ett tag innan nån kände igen den.
I´m feeling drunk but im sober..

2006-06-08 14:21
chiliz: jag gillar det som fan. banksy är grym.. cred till dig!
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2006-06-09 21:39
ColdE

ta om frågorna nu när jag e vaken. haha :D

IDAG!!! Idag bokade jag tid på Tattooworld Malmö. Jävlar. dom var uppbokade till september, men Jens klämde in mig bland tiderna i augusti. :D

2006-06-09 21:57
jennie-is-back den viktigaste frågan var väl "läketid? den kommer vara på undre delen av magen. o kommer det vara lugnt att det läker även om jag jobbar i en mycket dammig o skitig miljö?" :D Ska själv försöka boka tid på Tattoworld nästa vecka. Fan vad trist att behöva vänta så länge menmen då jobabr jag inte i den dammiga o skitiga miljön längre visserligen!

2006-06-09 22:08
ColdE

det kan ta allt mellan 4 dagar till 2 veckor. allt beror totalt på hur du äter och hur bra din hud läker. min som e på ca 15x15 cm läkte på max 5 dagar. men är tatueringen blottad när du jobbar? e du byggare eller? :)

jo d e skittrist att mna ska vänta så länge, men det är ett gott tecken oxå. btw... dom har ju drop-in på lördagar om man inte har stora motiv såsom ryggtavlor, sleeves osv.

2006-06-09 22:22
jennie-is-back
mitt motiv kommer nog vara ganska stort så jag väntar hellre. Jag vill verkligen ha det så då känns det bättre att inte stressa fram det o gå till en annan studio... Nä den kommer inte vara blottad. Jag gör spackel i fabrik :D Tack för svar iaf

2006-06-09 22:30
ColdE

tatooworld har drop-in så man behöver inte dra till nån annan ;) ah nice. emn d e lugnt om den inte blottas. :D bara ta hand om den och tvätta+smörj då och då :D hur länge har du haft den nu?

2006-06-09 23:08
OMG är det Layne Staley som Heidi gaddat på nån? *syftar på en av bilderna på hemsidan*
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-06-09 23:22
loolita F18
Ja den ser väldigt bra ut.

2006-06-10 09:30
jovanaa mellan brösten isf. på själva bröstkorgen. lär kännas, men ett kors i lite antik motiv e nice.

2006-06-10 11:53
jovanaa

tycker det är halvfult men tatoo mellan brösten, lite white trash på den.
Sedan tycker jag inte man ska tatuera in ett kors om man inte står för det, om du nu gör det är det väldigt fint men på något annat ställe på kroppen =)
Rock out with your cock out!

2006-06-10 12:42
two_grand tattoo mellan brösten i typ old/new school kan vara skitfint. titta!

Och självklart bör man inte tatuera in en religiös symbol om man inte står för den.

2006-06-10 13:39
oooh, jag har abstinens, ska dra o diskutera min nya tatuering på tisdag, mäta upp o så.....

haha lät som en liten tjej där =p

2006-06-10 13:53
jennie-is-back jag har inte någon än :D Ska gå dit på måndag o kolla läget o se hur snart jag kan få den...

2006-06-10 17:34
jennie

Jag funderar på att boka tid för att bli tatuerad av Grime, Adam Barton eller Adrian Lee :)

2006-06-10 20:43
har vart iväg idag och börjat gadda underarmen.men tiden räckte inte till för dom stängde tidigt eftersom att det är lördag så den är bara halvklar nu. men men så här ser den ut nu iaf.

files.upl.silentwhisper.net

ska tillbaks om 1 vecka och göra klart rästen, kommer med ny bild när den är klar;D

Fridens
Sprit, vapen & knark gör den svage stark

2006-06-10 20:52

2006-06-10 21:17
jovanaa bra. :)

ColdE aha. ska du till tattooworld?

Crack :( damn you on and on again. hur fan har du råd att gadda dig hela tiden? hehe... iofs mina pengar åker på shopping. :D

2006-06-10 23:57
jennie

Jag har resurser och sommarjobb brukar dryga ut kassan.
Nu har jag bestämt mig...jag ska tatuera mig både hos Grime och Adam Barton :D

fast vad kan det kalaset gå på....hmmm...14.000:- kanske

2006-06-11 01:52
Crack nu ska jag ta mig en dricka och sura :p

2006-06-11 02:01
le crackpipe
Är det du som är Destructo på skunk, kanske? Hehe
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-06-11 10:57
hlgrsn

ja, det kan man nog säga :)

2006-06-11 14:00
Liyah

Ska vi para våra japanska tecken? Se vad vi får för resultat, kanske en lemur?

2006-06-11 16:10
empire - tack så mkt!

2006-06-12 02:55
1
2
3
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2006-06-12 20:05
jennie-is-back

näe men det är ju jävligt vanligt att folk tatuerar in korst till höger och vänster när dom inte står för det, för att det är "coolt" =)
Rock out with your cock out!

2006-06-12 20:19
two_grand håller totalt med :D

fan vad jag längtar till augusti...

2006-06-12 21:37
Min tattuering är inte orginell men det ska den inte vara då jag ville ha en klassisk orientalisk elddrake på armen med det klassiska vattnet och dess rörelse...

...elddraken står för mitt asiatiska horoskop vilket är djupare än mitt stjärntecken. Eld draken är även det starkaste utav alla tecknen.

Vattnet står för livet och kraniet står för döden, kraniets gloria symboliserar "den Store". Bortom våra liv ger han fortfarande energi till allt(kraniet släpper ut vattnet).

Elddrake + Vatten....Eld och vatten, två element på min högra arm är början på fler djupa tattueringar. Planerar ett motiv på vänsterarmen med men jag håller just på att skissa en ryggtavla.

Det som fick mig att tatuera in just elddraken var för att min dotter föddes 5 maj 2000, även hon född i elddrakens år. Emellan min och hennes födsel så har elddrakens år inte infallit.

Det finns mer att berätta om tattueringen som är väldigt betydande för mig.

Ursäkta för min krattiga skrivning, men är feeettt rött.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2006-06-13 11:27
www.familjeliv.se
nyaste :-D
sen har jag 4 andra men orkar inte länka till dom...

2006-06-15 21:57

2006-06-15 23:00
Triandafilo...du fick fjong på URL knappen

2006-06-15 23:02
Jefe

Yes...efter tre timmar så.....simsalabim
www.susei.blogg.se

2006-06-16 00:37
jag gjorde min andra tatuering igår...skrev "no regrets" mellan skuldrorna typ. bild kommer snart :)

2007-02-12 11:02
 Jefe P3 är maj drakens år?

2007-02-12 12:00

2007-02-12 12:11
Still in the bridge

2007-02-12 13:45
Clydisch P20

den där är du nog ganska ensam om:)
men vart sitter den?