I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

folk man stör sej på på krogen

Övrigt - Blandat

2009-01-29 14:52
- Innebandy-gyllene tider-killar

Haha :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-29 17:06
Th1ef: varför ska du ha dricks för?
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-29 17:14
Jag har aldrig gett en bartender dricks... är det något man ska göra? Har jag då aldrig fått lära mig.
Har hört att man brukar ge en liten extra slant till kypare, taxiförare, småbarn som säljer kakor, hotellpersonal osv men en bartender? Det är ju svinigt dyrt ändå på krogen så dricksen borde ingå i det priset i såna fall kan man tycka!

2009-01-29 17:18
Illsnidig

Restaurangmat, taxiresor och hotellvistelse är väl inte i det billigaste laget det heller..
Kostar en bärs 47 spänn känns det bara snålt att ta de 3 kronorna som blir över av en 50-lapp men betalar man med kort eller det blir över 10 spänn kvar så dricksar jag inte däremot...
One chapter a day

2009-01-29 17:23
Att dricksa överhuvudtaget känns som en löjlig, importerad grej från USA. Skillnaden är ju ändå att i staterna har de inte kollektivavtal i samma utsträckning som i vårat kära rike. Och inte nog med det så är det ju, som någon redan nämnt, hutlöst dyrt på krogen redan.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-29 17:28
Snålt att ta dom tre kronorna? ICKE! Det är tre timmars parkering, en halv piggelin eller tre dl bensin...
Bartenders får lön för det jobb dom gör. Får jag min öl billigare om jag håller upp den själv och ställer glaset i den blå plastbacken sen?

2009-01-29 17:32
Att detta dricksfenomen överhuvudtaget fortfarande existerar är en gåta! Vad har krogpersonalen uträttat för underverk för att förtjäna extra pengar utöver lön??? Ger du dricks till kassörskan på ICA, sophämtaren eller vårdpersonal som tar hand om dig och dina anhöriga? Knappast! Listan kan göras lång på människor som verkligen förtjänar all dricks i världen, och till den kategorin hör absolut inte krogpersonal!

Det handlar inte om att vara generös, snål eller egoistisk...det handlar om bondförnuft!.. I vilket annat yrke förekommer oskicket "dricks" utanför kollektivavtal ?...lönen är en sak mellan arbetsgivare och arbetstagare...
jag tror inte du går fram till busschauffören efter en resa och ger honom dricks som tack för en trevlig tur...eller? ...NEJ bort med dricks. !!! En tjänst för arbetsgivaren och en björntjänst för arbetstagaren...det står jag fast vid

Sammanfattade väl rätt bra det jag redan tyckte.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-29 18:08
att främlingar alltid ska fråga efter cigg!
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2009-01-29 20:23
App Nej, så om du inte kan säga att jag har fel. Så borde du inte heller störa dig på dom som tycker det är fint, right?
my name is xelly smelly

2009-01-29 20:50
Det är såklart jag kan.

JAG som individ kan tycka precis vad jag vill och kan inte hindra DIG från att tycka vad du vill,
det enda jag kan göra är att bidra med mitt sätt att se på saken.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-01-29 22:36
Vetenfan vad jag hatar mest.. cockblockers eller bodybuilders. I vilket fall som helst är det dom som är anledningarna till varför man aldrig får ett motherfucking skjut.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2009-01-29 22:37
App Nej men jag tycker du har fel och det kan jag säga. För jag tycker inte skjorta och jeans är fult det är bara de att alla har de på sig när dom går ut så det är en aningen ut tjatat.
Så du borde också ha en anledning till varför du stör dig på folk som har tex keps på sig.. Mer än att du tycker det är fult och ser o propert ut. Hör du inte hur de låter? Om inte, så låter det som att du är en grinig gammal snobb gubbe.
my name is xelly smelly

2009-01-29 22:45
Sen hatar jag det faktum att jag ALLTID måste vara tjejernas jävla livboj på dansgolvet. Det är som om dom ser att jag bara går dit för att dansa och hitta takten. I varje fall händer det varenda jävla gång jag är närvarande då nån sliskig jävel försöker stöta på en lagom nersupen tjej. Jag är alltid den som hon kommer till för att bli räddad, och när han drar så sticker hon med.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2009-01-29 23:27
Legend guilty as charged

2009-01-29 23:31
Krogen är bajs, ha egna mysfester hemma istället, eller utefester på sommarn med lite grill grill, det äger 1000 ggr mer!

i slutändan så har du bara förlorat massa cash på krogen endå, ---->

Så SLUTA GÅ PÅ KROOOOOOOOOOOOOOOOOGHEN SÅ HAR DU MER I PLÅNKAN, BLAOW BLAAAAAAOW
Word up spontangrillning is the shizzlesnipsnapsaaam

2009-01-29 23:44
"Folk som blir sura för att dom får lite champagne på sig, det är kul vafan, slappna av."

Åh det får mig att minnas midsommardagen 07 när det var några jävla 25-åriga seglarbratts som höll på och kastade skumpa och drinkar på folk och står och hånflinar, trist att man måste sänka vissa för att de ska fatta att de har gjort fel.
 DIF!

2009-01-29 23:48
haha seglarbrats vilka snubbar alltså

2009-01-30 00:00
Nästan alla killar på krogen, oftast e det dom som blir mentalt efterblivna efter några öl. Blir självhypade för att dom gick in i sin egen grott värld och ska visa att dom äger krogen, Fan ni skulle inte ens kunna leda en flock getter, utan lr med alkhol! Dryga as

2009-01-30 00:08
bob, det är ju lite skillnad att stå och kasta saker på folk i rent provokationssyfte. Då är man i det närmaste dum i skallen.

2009-01-30 01:02
Det är man väl oavsett så länge som man har som avsikt att spruta ner andra, än de som man vet är med på det.

Självklart får du och ditt gäng spruta ner er så bäst ni vill.
 DIF!

2009-01-30 01:14
Haha vad går ni på för ställen egentligen? Aldrig ens sett en champagneflaska när jag har varit ute
One chapter a day

2009-01-30 01:39
bob, det har somsagt inget att göra med att sikta in sig på andra, om man står och häller ut en flaska för att provocera förstår jag att man blir arg, men om det är ett sällskap som gör det längre bort och en droppe eller två råkar nudda ens nästipp är det väl inget att skriva en bok om direkt.

2009-01-30 02:35
Zoned Inte jag heller! Och du borde inte fråga vad går "ni" på för ställen utan vad går App på för ställen :)
my name is xelly smelly

2009-01-30 10:42
Men App, du som verkar vara inne på det där. Snälla, förklara VARFÖR man sprutar champagne över varandra? Och om du ska svara att det är "en kul grej" så får du motivera varför också.
One chapter a day

2009-01-30 12:36
Seglarbrats, ja jävlar. Jag minns den tiden då sjöman var grovhuggna män i skepparkrans, en närmast ouppnåelig status för oss vanliga landkrabbor.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-30 12:39
wasteapa01 P21: Jo de grovhuggna männen i skepparkrans finns fortfarande, ser en hel del på jobbet nere i Värtan och Frihamnen, seglarbrattsen gör det väl mest för nöjetsskull ;)
 DIF!

2009-01-30 14:07
Seglarbrats, ja jävlar. Jag minns den tiden då sjöman var grovhuggna män i skepparkrans, en närmast ouppnåelig status för oss vanliga landkrabbor.

hahaha word!
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2009-01-30 14:34
Zoned F20

Hm, ja jag har aldrig hamnar i den situationen då jag köpt en öl för 47 spänn, har alltid kostat 40 eller 50spänn jämnt där jag varit, eller t.o.m 60spänn (fifan va dyrt det var) på ett ställe.

Taxi resa och hotellvistelse känns ju dock som man får lite mer för pengarna också, så det är klart det kostar mer. Dessa människor ska man ju enligt god sed dricksa oavasett om det blir "47"kr eller 50 jämnt. Om bartender dricksandet är någon slags.. "ah behåll de där krafset du" så räknar jag det inte ens som dricks, så gör jag även på mataffärer och lite varstans då jag känner för det/inte vill ha 50 öre tillbaka =)

2009-01-30 14:39
Dricks kan man väl göra om man ber om något extra utöver det vanliga, men jag tror inte att en tjej som är 18 (?) besitter några särskilda öl, vin, whiskey-kunskaper som är värda att dricksa för, då det ingår i ens jobb att tappa up "en stor stark". Som tidigare har nämnt så används det i länder så som USA där man är utan kollektivavtal och arbetsvillkoren är allmänt pissiga.
 DIF!

2009-01-30 16:01

Tribalbögarna och gratisludrena på krogen får mig att brinna i skallen...brats och annat löst pack ser jag inte så ofta då jag undviker sådana ställen.
Nje dom flesta på krogen bedriver horeri på ett eller annatsätt,jag dricker bara öl och försöker vara trevlig....
BOIA CHI MOLLA

2009-01-30 19:37
Att spruta champagne är ett försök till att säga: "Kolla vad jag har råd med". Dom som säger annat 1) ljuger 2) tar åt sig och tycker att det klingar illa 3) har rökt crack 4) en kombination av och 1 och 3.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2009-01-30 19:41
Att spruta champagne är ett försök till att säga: "Kolla vad jag har råd med". Dom som säger annat 1) ljuger 2) tar åt sig och tycker att det klingar illa 3) har rökt crack 4) en kombination av och 1 och 3.

eller gillar golden showers, men vet att det inte är socialt acceptabelt att dra fram snorren ute på krogen, och tar första bästa vettiga ersättning.

2009-01-30 19:54
eller gillar golden showers, men vet att det inte är socialt acceptabelt att dra fram snorren ute på krogen, och tar första bästa vettiga ersättning.

- Just det, glömde den punkten.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2009-01-30 21:23
ja hatar bartenderna. fett jobbig att få kontakt me

2009-01-31 11:48
Det beror helt på vilka ställen man går till.

Men jag stör mig som fan på tjejer som nästan inte alls har någonting på sig. Som står och dansar porrigt med sin tjejkompis. Som är aspackade och tycker de är snyggast i världen.

Killar som står bredvid dansgolvet och stor och glor. När man går förbi drar de i ens arm. Varför?
Eller de killar som smyger fram till tjejer bakifrån på dansgolvet. De ställer sig och juckar på en. När man går därifrån följer de efter en.

Nu har jag börjat gå på nationer i Uppsala.
Ett ställe är läskigt.
Alla, precis alla ser likadana ut. Killarna har backslick eller lite spretig frisyr. Skjorta, jeans och fula skor.
Tjejerna har klänning eller kjol. Strumpbyxor och något linne eller blus. Högklackat.
När klockan är nio sitter alla och dricker champagne.

2009-01-31 12:27
Mm, efter att ha läst hela tråden finns det ett antal personer som man helt klart håller med och andra som kommer blockeras.

Jag håller med app, varför dricka piss när man kan dricka öl. Spendrups är fan inte öl, och det är inte Carlsberg heller. Ska det vara öl ska det vara belgiskt.

Sen fattar jag inte alla som hatar på tjocka tjejer. Tjock är inte synonymt med ful. Det finns tjocka fula tjejer och det finns smala fula tjejer och båda är lika jobbiga. Sen fattar jag inte vad ni menar med tjock. Fet eller kurvig? Det finns en skillnad som är väldigt viktig.

(Inlägget ändrat av greggan 2009-02-02 16:10:25)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-31 12:34
Jag håller med app, varför dricka piss när man kan dricka öl. Spendrups är fan inte öl, och det är inte Carlsberg heller. Ska det vara öl ska det vara belgiskt.

ölkännarN^ har talat.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Moderator

2009-01-31 12:38
Om App vill spruta skumpa med sina vänner tycker jag han ska få göra det utan att det ska bli tjafs om det. Och råkar man få lite skumpa på sig är man ju faktiskt sjukt tråkig om man går och blir förbannad på det. Att gå ut på krogen och vänta sig att komma hem med rena kläder är ju bara naivt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-01-31 16:21
wasteapa01 P21

Jag säger inte att jag ska ha dricks. Men det känns rätt patetiskt när de har köpt en Mariestad för 49 spänn och står och fiskar efter enkronan på bardisken med sina feta fingrar. Dricksar någon bra, så händer det att jag bjuder på en öl, och det vet de flesta på mitt jobb.
Det är mer rumpnypen och de osmidiga raggningsreplikerna som stör mig.
My heart lives in my vagina.

2009-01-31 16:25
Niobe:

Har inte läst allt, men på tal om feta tjejer så kan det göra jävligt ont i ögonen när en tjej på 90 kg tror att hon kan komma i en klänning storlek S. Alla flickor klär bäst i kläder som är i deras storlek, vare sig de väger 45 eller 145 kg.

2009-01-31 16:36
sant th1ef... samma gäller pojkar :)

2009-01-31 16:49
Folk som välter ut din nyköpta öl/drink och inte köper en ny till dig.

Måste jag råna dig på 50 spänn efter krogen eller vad är grejen?
CAMPIONI!

2009-01-31 16:52
jag stor mig pa tjejer som forvantar sig att man ska bjuda dom pa ol bara for att man pratat med dom lite och de gnuggade sig mot en pa dansgolvet

KVINNA, JAG LEVER PA STUDIELAN OCH HAR SKULDER UP MY ASS. OCH JAG VET INTE ENS VAD DU HETER. DRA AT HELFVEDTE
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-01-31 17:07
-tjejer som låser in sig på toan med varandra för att prata skit o lägga på ännu ett tionde lager smink i fejjan..
-folk som ska börja prata seriöst med en när det är aphög musik o man ändå inte hör ett skvatt av vad de säger..

klart att man dricksar, orka komma hem från krogen med ett kilo enkronor i fickan liksom.. även att om man dricksar mycket i början av kvällen så brukar man få snabbare service senare under kvällen =)

2009-01-31 17:13
Rizmo

En gång köpte en tant en rom och cola, för att sedan parkera sig vid spelautomaterna. Två minuter senare kommer hon tillbaka och säger att hon har spillt ut sin drink på golvet och undrar om hon kan få en ny.
Jag fixar en ny åt henne, och hon blir väldigt förvånad när jag tar betalt.
"Jahaaa, jag trodde jag kunde FÅ en ny?"
I mitt huvud sa jag "Varför skulle jag pröjsa en ny drink åt dig så fort du råkar välta ut den första? Det är jag som kommer få städa upp efter dig, kärringjävel."
Min mun sa "Nej, tyvärr, du måste betala"

2009-02-01 15:25
Th1ef
Vad har det där med Rizmos inlägg att göra?
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2009-02-02 01:49
och alltid tar beställningar från folk med kontanter först

Det är ganska självklart, vill du ha bättre service, skaffa kontanter innan krogbesöket..

När man står och har 50 pers i kö är det ganska självklart att man vill beta av det snabbt, och då tar man folk med kontanter först, samlar gärna ihp ett gäng på 4-5 öl och tar hela beställningen samtidigt..

Cash is king!
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-02-02 11:16
springsten

På tal om människor som vill att man bjuder dem på drinkar.

2009-02-02 13:13
Jag fattar hur man orkar störa sig på alla dessa människor ni nämnt men jag tycker att dom flesta är rätt komiska inslag i kvällen...jag menar skrikiga tjejer (tjocka som smala), drama queens, killar som ska hämta kompisar o står o hetsar o skriker (även om den gruppen är den enda jag inte pallar med egentligen), för fulla jävlar, fula jävla tribal töntar, dom "för snygga" tjejerna som tror att alla vill ha dom, dom fula estet tjejerna som måste klä sig lide speciellt för att stå ut ur mängden (kan ofta liknas vid små troll), alla hipster bögar med ray-bans o överdrivet mkt färg på sig...

jo kom på en kategori till förutom bråkande killar som faktist är rätt dryg o som inte har ngt komiskt inslag alls oftast...dom gamla "vännerna" som ska stå o diskutera o vara lide vänliga...nej tack!

Man ska inte hata för mkt dock utan alla konstiga människor, freaks, händelser osv..skulle det inte vara lika kul att gå ut!

2009-02-02 15:02
"Den vakande storebrorsan" är ganska jobbig också.
Fan, låt lillsyrran roa sig bäst hon vill.