I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

folk man stör sej på på krogen

Övrigt - Blandat

2009-01-28 16:04
och så stör jag mig på folk som tränger sig före i kön till baren, garderoben och kön innan man går in.

och alla dessa jävla brudar som beter sig med en massa blickar och som sitter kvar på toan i hundra år för att prata i sin jävla mobil med sina jävla spårlöstförsvunna pojkvänner. Fan toan är för fan inte din jävla ägodel, gå in och gör vad fan du ska (nummer 1 eller 2), gå ut och låt dem andra slippa vänta!!! OCH KOM I HÅG ATT TVÄTTA HÄNDERNA EFTER DIG!!! Tänker fan inte hälsa med min jävla hand i din så länge du inte tvättat dig... Fy fan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-28 16:06
Nu är det ju förstås inget fel på det, måste man så måste man, men finns det folk som verkligen bajsar på krogen?
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-28 16:15
krossad_anka, folk som får för sig att sånt där fungerar är ju förjävla roliga att se alltså.
Folk som är desperata efter ligg överhuvudtaget är galet roliga att se på.

Det roligaste på senaste var nog en kille som som hade fått tag på en brud som han satt och kysstes med, och tjatade på den här tjejen halva kvällen om att de skulle försöka få en annan tjej involverad.
Till slut sitter tjejen och hånglar upp en annan brud och killen ser galet nöjd ut...ända tills tjejerna tar varandra i handen, hämtar ut sina jackor och sticker hem, med honom sittandes kvar ensam med oförstående blick.

wasteapa01, vissa människor har vissa personliga preferenser och krav när det kommer till alkohol, typ som att det man dricker ska vara gott och inte bara "NÅT BILLIGT MAN BLIR FULL PÅ ÖÖÖÖH"

doktor_humor, värst vad provocerad du verkar, förstår det inte riktigt.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-01-28 16:22
nja, inte provocerad, men jag tycker att du är ganska fjantig.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2009-01-28 16:27
För att jag anser att man ska försöka ha kul?
Dont worry, be happy, hakuna matata and all that.

2009-01-28 16:30
app: fan vad du skriver pojk. kom tillbaks om några år när du faktiskt hunnit med mer än ett år på krogen. pojk.
Vi blir aldrig som dom från stan!

2009-01-28 16:32
nej.. inte för att man ska försöka ha kul. det anser jag också att man ska försöka ha.
snarare för att du tycker illa om folk som har keps på sig när dom går på krogen och sen tycker det är jobbigt att folk blir sura när du sprutar ner dom med champagne.

håller med flerdelen här.. du är 19, kom tillbaka om ett par år. jag är 21 och det är inte mycket mer, men jag tror inte att jag äger stället iallafall.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2009-01-28 16:33
App: stram djäkel du verkar vara. För det första är det inget fel på Spendrups och för det andra så är det inget fel på att vilja bli full, vilket för många faktiskt är själva målet med att dricka alkohol.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-28 16:41
eY APP du er bara 19 or,,, du fårh inte skrivva dina åssikter härr ine aso.. tenk lithe idjut ;P:: skärpp dej förr fann.. komm tilbaks omm nogot or ner du er tjhgoett elle nott!! soppa ,, :-OO

2009-01-28 16:44
Jag har bajsat på krogen!

*sjukt stolt*
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Sångare

2009-01-28 16:53
Statsminister:

Ja, och jag ifrågasatte varför du stör dig på det.

Du skulle nog må bra av en angermanagement-behandling e.d.
Såååja, andas och räkna till tio !

Jag är inte irriterad, men roas dock över din reaktion. :)

2009-01-28 16:54
Cripplarn, jag har hunnit med närmare 2 år, vad vinner jag?

doktor, som jag skrev ovan tycker jag inte ILLA om dom, det är en liten grej jag kan störa mig på ibland bara.
Ja, folk som blir sura över en sån sak har ingen känsla för fest.

Jag tror inte heller att jag 'äger' stället, men jag kan ha roligt och behöver inte bete mig efter nåt skitnödigt jävla jantelagmönster bara för att några surmuppar med hål i plånkan blir irriterade.

waste, spendrups är skitöl.

2009-01-28 17:03
hahaha, alltid App vs whoa..

Du står där och snackar med en nice brud ni har trevligt, och helt plötsligt så dyker hennes tjejkompis upp och börjar dra i bruden precis som en 7åring gör när han vill visa mamma en sak.
Vad ska jag säga? Nackskott!

ja, nackskott. det där händer nämnligen inte bara på klubben.

2009-01-28 17:03
haha, okej.
det är nog skillnad på ställena vi går till.

jag blir sur om folk sprutar ner mig med champagne, därför går jag inte till ställen där folk sprutar med champagne. om du inte vill att det ska komma människor med fula kläder, etc. så gå till ställen där det finns dresscode. as simple as that.
jag går inte efter nåt jävla jantelagmönster jag heller, men uppklädda champagnesprutande house-människor har jag inte mycket till övers för.

hur som helst, vi ses nog inte ute ändå!
ha en trevlig kväll.

2009-01-28 17:04
App: jag hoppas att du förstår varför folk blir irriterade på dig när nästan lyckats snacka skit om precis alla som går på krogen förutom dig själv. Sättet du lägger fram det på är ju också ett sådant som får dig att framstå som en riktigt dryg en. Se bara några exempel:

Folk som inte har några problem med att dricka Spendrups
Folk som inte har världens bästa ekonomi
Folk som går på krogen i de kläder de känner för
Folk som inte vill ha skumpa-skvätt på sig från människor som inte har vett nog att dricka ur glas

Detta är de jag lagt på minnet. Och jag lovar dig, att hade någon fyllt ditt Carlsberg-glas med Spendrups eller tvärtom hade du inte känt skillnaden.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-28 17:08
Och jag lovar dig, att hade någon fyllt ditt Carlsberg-glas med Spendrups eller tvärtom hade du inte känt skillnaden.

2009-01-28 17:09
Med det menar jag att tror du att du dricker Carlsberg så kommer det smaka Carlsberg.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-28 17:11
haha bladelåten va inte lika cool när det var gotlandsbrats istället för vampyrer. :]

2009-01-28 17:13
ang. App vs Whoa.

men ska han byta sitt tankesätt och helt plötsligt inte störa sig på saker han gjort förr för att ni säger det till honom, eller vad är syftet med diskussionen? låt honom störa sig på det bara, vad gör det er vad han tänker liksom. eller stör NI er på folk som stör sig på andra saker än ni stör er på? haha.. då stör ni er på fett många kan jag säga.

(stör, stör, stör!)

2009-01-28 17:16
Antar att han som resten här på Whoa, inklusive mig själv, drar sina åsikter och saker man säger i allmänhet till det grövsta. Så det är ju inget att låta sig uppjagas över, det tillhör ju inte något av det enklaste att söka uttyda själva tonen i det någon säger på internet.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-28 17:19
Nu har jag inte läst er diskution från början men vad är ni för jävla pessemister att hoppa på App för att inte veta hur kroglivet funkar på grund av åldern?
Herre gud, jag fick en mycket bestämd uppfattning om hur saker och ting funkade på krogen redan efter första gången jag varit där, och även innan (när man hörde av andra). Och jag har ännu inte ändrat uppfattning! Dessutom så tycker jag fan inte att folk beter sig mer annorlunda för dem är på krogen gentemot en vanlig brakhemma fest. Är fortfarande samma typ av människor som vi stör oss på!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-28 17:59
"Och jag lovar dig, att hade någon fyllt ditt Carlsberg-glas med Spendrups eller tvärtom hade du inte känt skillnaden."

Kanske för någon som inte har en jävla aning om vad dom pratar om.

2009-01-28 18:09
För att jag anser att man ska försöka ha kul?

Du kan inte ha kul om jag glider in i New Era och Hoodie?
Har en polare som är exakt likadan, mötte upp honom i stan förut och hade luvtröja på mig precis som vanligt. Det första han säger är: "Men nu kommer vi inte komma in nånstans juuee." Sen var han skitgrinig hela kvällen. Fuck that.

Själv stör jag mig på krogar rent allmänt. Sjukt tråkigt att vara på krogen/nattklubb. Man bara sitter och sitter. Det kan jag göra hemma.

2009-01-28 18:13
Själv stör jag mig på krogar rent allmänt. Sjukt tråkigt att vara på krogen/nattklubb. Man bara sitter och sitter. Det kan jag göra hemma.

"Saker blir vad man gör det till"..

2009-01-28 18:18
Finns en karaktär som står över alla andra i störighet och dessa typer är dessutom rätt vanliga och är oftast inte bara störiga på krogen men det är där dem är som värst.

I min vänskapskrets kallas dem för blockmongon, antar att det finns kvinnliga motsvarigheter men jag tror ändå att den manliga är värst då det ligger i deras natur att tränga sig på, något killar brukar vara bättre på.

Blockmongon kommer i många olika former, alltifrån sliskiga brats, till stenade pundare, tjockisar eller rent utav fula människor. Gemensamt för dem allt är att dem oftast är motbjudande på ett eller annat sätt och väldigt hänsynslösa i sitt sökande (dem vill alla ha fitta och dem placerar gärna en armbåge i ögat på dig om du råkar sitta bredvid personen ifråga som fittan tillhör).
Deras ständiga hävdelsebehov och tron om att dem är alfahanar gör att dem kan få för sig att göra saker som att sno din drink/öl (som att det vore det mest naturliga i världen) samt ignorera alla andra som sitter vid samma bord som inte är utav det önskade könet (obligatoriskt kännetecken).

Dessvärre tror jag att deras taktik går hem alltför ofta då tjejer i många fall inte tycks kunna säga ifrån dessa "pushiga" killar, man ser liksom på dem hur dem ogillar när dregget lägger armen om dem men dem säger inget.

Usch och fy. Det värsta är att jag är säker på att det sitter en hel del drös med blockmongon inne i den här tråden och det här beteendet är vad ni kallar för att ragga.

2009-01-28 18:22
App: ska jag vara ärlig tror jag inte ens att du är dum i huvudet, men hade du inte valt att strunta i vad jag skrev längre ner så hade du kanske förstått du också. Sen är du inte sån finsmakare som du tror om du höjer Carlsberg till skyarna som den allra finaste ölen på krogen. Jag gillar både Spendrups och Carlsberg, man får precis vad man betalar för, en helt okej blasköl - inget annat. Att framhäva Spendrups som någon slags low life-öl är ju bara löjligt.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-28 18:24
"Saker blir vad man gör det till"..

Jag vet inte riktigt hur man ska sitta så att man gör det roligt. Kanske upp och ner?

2009-01-28 18:30
Tänk att öl skulle kunna röra upp såna känslor.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-28 18:51
Spendrups är piss i jämförelse med Carlsberg.
Sen finns det givetvis både finare och godare öl än carlsberg också, men spendrups ligger rätt jävla långt ner.

2009-01-28 18:58
haha ni har inte fattat att man ibland signalerar tills sin tjejkompis att de ska "rädda" en. Ifall den störiga tjejkompisen kommer fram när ni försöker ragga på en tjej, så kan d va för att de inte vill snacka med er ;P
Kärlek.

2009-01-28 18:58
Tänk att öl skulle kunna röra upp såna känslor
.

- Öl är det viktigaste som finns, inte konstigt att folk blir upprörda om deras favoritöl blir smutskastad offentligt. Tänk dig scenariot i Beerfest där App kallar "det magiska receptet" för en pissöl. Ansiktsuttrycket på "Bossen" i det tyska laget hade varit obetaltbart.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2009-01-28 18:59
BAR FEIT!
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-28 19:03
NakedAndFly: haha! så sant så. vi kör alltid med den gamla hedliga "jag måste gå på toa, följer du med?" som räddning efter att ha utbytt räddningsblickar. Och toan är fan räddaren av alla jävla påhitt man kan komma med! Man slipper att killen frågar om han får följa med.....

2009-01-28 21:27
Folk som är fulla och ligger på golven där man ska gå.. Damn, res er upp och gå hem!
Folk som tror de är så jävla mycket bättre än en själv för de stått 2h framför spegeln och fixat till sig som något jag vet inte vad.
Och en massa andra, hatar nog de flesta på krogen..
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2009-01-28 21:34
krossad_anka: haha, aa fan klassiker! Men det skulle inte förvåna mig om nån kille skulle försöka "tag along" till toan. Finns desperata människor därute, som blir ännu desperatare när de fått i sig lite ;)

2009-01-28 21:35
magnetism, vad fan är det för krogar du besöker med folk liggandes på golvet? Hahaha

2009-01-28 22:14
Har rensat lite, och hänvisar till reglerna.

9 - Inga personangrepp

One chapter a day

2009-01-28 22:16
Jag gillar hur App ignorerar vissa frågor/inlägg..
my name is xelly smelly

2009-01-28 22:22
Så sjukt kul att man kan vara så sjukt nitisk i sina ölpreferenser när det gäller två sorter som smakar så galet likt. Två ljusa lager...
Better active today than radioactive tomorrow

2009-01-28 22:26
Äh varken Spendrups eller Carlsberg vinner, för det gör Corona med lime. Lätt!

2009-01-28 22:48
Visst att det ska vara en hatfull tråd... Men damn! Vilket jävla humör ni är på.. :)
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2009-01-28 23:27
Xelly, du får gärna specifiera vad det är du undrar över.

2009-01-28 23:47
An0nym87

Ditt inlägg var övertygande, jag ska lyssna på dig, oh du vise främling.
Nu är det slut med bärsande på div sunkhak för mig!

Who's with me?
One chapter a day

2009-01-28 23:47
Krogen är bajs, ha egna mysfester hemma istället, eller utefester på sommarn med lite grill grill, det äger 1000 ggr mer!

i slutändan så har du bara förlorat massa cash på krogen endå, ---->

Så SLUTA GÅ PÅ KROOOOOOOOOOOOOOOOOGHEN SÅ HAR DU MER I PLÅNKAN, BLAOW BLAAAAAAOW

2009-01-28 23:48
Pengar är till för att spenderas. Men förstår om fattigt folk som du inte har råd att ha kul. :DDDD

2009-01-28 23:56
Så man kan inte ha kul utan pengar? gaaaaaaaaaaaah tycker synd om dig.

Fan äre för fel på er folk? ingen fantasi? bara kroghen krogheeen kroghen?

2009-01-29 10:20
Jag stör mig inte på så mycket numera, man kan se det ljusa i det mesta. Tycker tribal-bönder (eller skövde-gangstrar, som jag kallar dem) är sjukt underhållande, jag kan riktigt se framför mig hur de cruisar runt på pimpade traktorer, idkar tidelag med kossor och diggar vanilla eyes. Episk komedi. Brudar som tror de är 'all that' får man ha överseende med, deras kväll slutar alltid med klamydia eller att de ligger i rännstenen och spyr upp en blandning av cider och donken. Jag har aldrig, trots att jag supit rätt hårt på krogen i mina dagar, råkat ut för någon som vill slåss. De låter dock som rätt osympatiska individer, vare sig de är gäster eller vakter, och bör således fördrivas till mordor eller kanske borås.

Det enda jag verkligen inte skulle tåla på krogen är någon som sprutar skumpa. Om det är riktig champagne så är det fan en synd att slösa bort den så där, och är det bara fulbubbel så är du inget annat än en fitta som slänger vitt vin på folk. Eftersom vitt vin är satans pungsvett är det enda tänkbara straffet för sånna missdådare att de straffknullas i alla kroppsöppningar med tomflaskan. Men eftersom jag undviker krogar där skumpa används som projektilvapen så har jag aldrig upplevt det som ett problem.

Sen kan jag väl av ren sympati hålla med ankan om att psykolog-raggare kan förtjäna skott i nacken eller iallafall i stortån.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2009-01-29 12:42
App Scrolla upp så får du se vad du "missat".
my name is xelly smelly

2009-01-29 13:39
Jaha, det var ju en personlig åsikt bara, inte direkt så att jag kan säga att du tycker fel bara för att du ser saker och ting på ett sätt.
Jag personligen tycker inte att det är snyggt att gå runt i en hood, hood är sunkklädsel, chill, sånt man drar på sig när man är bakis och ska ut till affären eller när man försover sig eller dylikt.

2009-01-29 13:47
Jag jobbar i bar och hatar därför alla som sätter foten på mitt jobb. De värsta är dock de människor som kommer på reggaekvällen (lördagar). De beställer bara cola (om de rökt på innan) eller Mariestad (för då får de mest öl för pengarna). Dricksen är USEL och de missar inte ett tillfälle att nypa en i rumpan. Dessutom försöker de dra igång djupa konversationer mitt under den mest hektiska tiden på natten. IDOITER.
My heart lives in my vagina.