|
|
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
testie P20
eftersom raw bilder blir så mycket större än jpg filerna så att vid en konsert Tex tar man ju sjukt mycket kort så det fyller snabbt minneskorten. Sen för att vissa kameror inte klarar av så snabba serietagningar när man fotograferar i RAW.
men annars håller jag med SPT att det är A&O i digital foto att köra raw. :]
www.RekFoto.se
|
|
|
Sen jag började fotografera med RAW har jag aldrig tittat tillbaka, finns ingen som helst anledning att fota i något annat än RAW :) Det märks väldigt väldigt tydligt hur överlägset det är, i förhållande till jpg, när man jobbar med bilderna.
Äh vafan Lexicon, fixa en kamera med bättre sekvenstagning då ;)
Look with your own eyes - See with your own mind
|
|
|
"Skaffa dig ett kroppsarbete så du slipper grubbla på religion, gud, meningen med livet och sån där jävla skit"
|
|
|
PenDragon P25
Just min kamera har bra sekvenstagning :P Jag fotograferar alltid i RAW också ;)
sen min första systemkamera har jag alltid kört raw, känner mig handikappad att börja redigera i en jpg. --- Någon som vill köpa en canon eos 50D med 4 års garanti kvar? med batterigrepp och 3 batterier plus laddare. i ny skick.
www.RekFoto.se
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pereZosOo: Älskar bild nr. 2! Snacka om att du fångade suburban life! ;D
det är inte mitt fel att du är en sopa.
|
Moderator
2009-11-21 20:47
|
|
|
|
|
Moderator
2009-11-21 22:11
|
|
|
|
Grymt Det är kul att sticka, fast kan inte sticka runt. Stickar du med fyra stickor?
|
Moderator
2009-11-21 23:09
|
Tack! :) började med en rundsticka.. och det va inte alls svårt.. sen när det blev tight trädde jag på det på 4 strumpstickor.. lite pilligare.. men det är på ett ungefär samma princip som med rundstickan.. bara man hittar nån beskrivning som förklarar hur mycket man ska maska-av och grejer.. annars blir det pannkaka. :)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden.. http://www.martypatches.comhttp://www.danielmeyer.se
|
|
|
|
|
|
http://www.myspace.com/splitkeysbeats
|
|
|
|
|
|
 Slänger upp denna enbart för att se om det ser photoshoppat ut, och vad jag bör tänka på för att få det att se så realistiskt ut som möjligt!
|
Hangaround
2009-11-24 03:02
|
Nej det ser bra ut. Dock så tycker jag att perspektivet går att arbeta lite på. Jag kan dock inte sätta fingret på det, utav det känns bara lite mysko. men det är inte heller något som utmärker sig så pass mycket att man skulle ana att det är gjort i photoshop. men nu sa du ju det och då blev det så=)
|
Moderator
2009-11-24 08:26
|
tycker också det ser bra ut.. dock känns R:et lite för skarpt på nåt sätt.. du kanske borde sudda litelite där det är kanter.. på typ reklamskylten och dörren.. men ska inte klaga.. tycker det ser bra ut..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden.. http://www.martypatches.comhttp://www.danielmeyer.se
|
|
|
ta bort färgbruset och ha bara brus så blir det ju bättre. för jag antar att du lagt på brus? ser iaf ut som det isf kryssa i "monochromatic" ;) annars fint
www.RekFoto.se
|
|
|
SpT P22 Tack så mycket :) Detta är bland det första jag har försökt att fästa på en yta, men förhoppningsvis så kommer det med tiden!
370HSSV P22 Du har en poäng där! Jag har också tyckt att nånting känns lite konstigt, och det är nog skärpan som är problemet! Efter du påpeka detta så kom jag att tänka på att det är en självklarhet att linjerna inte ska va skarpa om det ska likna en spraymålad piece! sålänge man inte använt sig av markeringstejp då ;D
Lexicon P22 Jag använde mig av monochromatic faktist :) det jag kan tänka mig som fick dig att missta, är att jag använde "lensflare" i hörnet, just för att få bilden att se så "b-fotad" ut som möjligt, med tanke på att det är meningen att bilden ska se ut att vara tagen imot solen.. Gaussian noise gör ju att det blir betydligt mycket mer färgpixlar i olika färger som t.ex grön, blå, gul, lila tror jag med.. Även noisen la jag till för att det skulle se ut som typisk mobilkamera
|
|
|
Optimistisk P20
den ser lite för välgjord ut kanske, alla linjer är perfekt dragna, lika tjocka mm mm..
Tu m'emmerdes!
|
|
|
Det är sant! Tack för era kommentarer, dom underlättar väldigt mycket!
|
|
|
okey okey. Men gör den mer dirty nu o lägg upp igen :P
www.RekFoto.se
|
Hangaround
2009-11-24 18:14
|
Optimiistisk Som sagt, det såg bra ut. Jag kollade igen på bilden och håller med 370HSSV om R:ett. Men som sagt, hade du inte sagt att detta är PS så hade iaf jag gått med på att det var en äkta. Du borde gå ut och köra burner på plattan nu när du inte behöver vara rädd för knas.=)
|
|
|
SpT P22 Haha ja, nu kan jag bomba hela sverige om jag vill! Nejmen det var en kul grej att försöka få en bild att se ut som äkta graffiti! Det är inte mycket annorlunda än att göra en tatuering i ps, men det är så vanligt och tråkigt.
Lexicon P22 Kommer inte fortsätta på denna bilden. Men det dyker nog upp nya grejer inom snar framtid :)
|
|
|
Optimistisk
Pricken på i:et går ju utanför? Från det där perspektivet kan den ju inte heller vara så jämn, utan måste gå in i ojämnheterna på vagnen. Nedaför e:et så smälter ju en del av målningen som är utanför in i skuggan, men det syns ju genom att skuggan blir ett snäpp mörkare. Sen är den lite väl pixlig i förhållande till vagnen.
Det är mina tankar iaf. Vid första anblick ser det ju okej ut iaf :)
Delam tange barat
|
|
|
Där fanns en hel del jag bör tänka på tills nästa gång :) Tackar!! Kvällens bild:
|
|
|
|
|
|
Look with your own eyes - See with your own mind
|
|
|
naww va gullig. fina bilder
|
|
|
@Optimistisk: Som redan nämnt är perspektivet lite off, det ser lite för cleant ut osv, men i det stora hela ser det bra ut. Du verkar inte ha använt någon displacement map? Kolla upp filtret Displacement (ligger i distort kategorin) i sådana fall. Överdriv inte displacement-effekten för mycket bara, för då blir det oftast ganska dåligt. Sen borde färgen bli olika beroende på materialet den sitter på - Färgen lär ju knappast vara lika stark på glas som på stål som på papper osv...
det är inte mitt fel att du är en sopa.
|
|
|
Jag ville ha woodstock-postern, men var inte helt nöjd med originalet, så jag gjorde om den lite. Original:  Omgjord:  Utskriven och inramad (blixt och reflektioner får ni leva med):
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
Hangaround
2009-11-25 22:21
|
3rdsoul P23 Du kanske finade till den rent grafiskt, det är absolut inga fel på din enligt min smak och tycke. Men jag kan tycka att det är tråkigt att försumma det antika värdet utav designen på det viset. Nu handlar det ju om smak, och du har den ju faktiskt som en detalj i din lägenhet. Men jag hade personligen valt originalet just på grund utav det enkla att det just är originalet. Hoppas du förstår mitt resonemang =)
|
|
|
"Skaffa dig ett kroppsarbete så du slipper grubbla på religion, gud, meningen med livet och sån där jävla skit"
|
|
|
|
|
|
Håller helt och hållet med Spt angående Woodstock postern.
Fast du kanske inte hade orginalet?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
   gillade bilderna ända tills jag fick kommentaren "wow, värsta twilightkänslan!" heh..
Tu m'emmerdes!
|
Hangaround
2009-12-04 20:58
|
kreamteam P25 Fan, rent tekniskt och bildmässigt (komp, färg och djup) så är bilderna riktigt bra. Jag är dock immun mot sånt där poserande och liknande, och tycker att det i mina ögon förstör bilderna.
Förstå mig rätt, jag tycker dina bilder är ibland det bästa som publicerats här på länge men modellerna förstör. Dock så kan jag tycka att det skall vara människor/människa i bilden, men hade jag fotograferat så hade jag, om jag ser till den nedersta bilden valt bara en person som sett mer naturlig ut och byggt upp en stämning kring det. En mer "naken" bild om du förstår vad jag menar.
Dock så kan detta nu vara ett beställningsjobb och då är det bara att gratulera till bilderna. Vilket jag gör ändå=)
|
Hangaround
2009-12-04 21:19
|
Befinner mig i en liten svacka just nu. Men jag och en vänn badade idag och jag tog en bild:
|
|
|
SpT P22
tackar, mkt bra kritik! håller med dig på flera punkter, bilderna skulle bli mkt bättre med "rätt" modeller, till den undre bilden skulle jag hellre haft ett litet barn i sängkläder och en nalle släpandes i handen t.ex, och de övre bilderna passar kanske inte dessa highfashion poserandet in i omgivningen. mkt riktigt är detta ett beställningsjobb och vi ville göra nåt annorlunda! krävs en hel del slipning på idéerna och sedan att kunna verkställa detta på ett övertalande vis..
har på senare tid provat att fota en del highfashion/mode för att se om det är ngt som passar, men har fortfarande inte tillräckligt i bagaget för att uttala mig någorlunda vettigt om det..
Tu m'emmerdes!
|
|
|
Spt:gillar bad bilden skarpt! hade lite tid över i veckan och slängde ihop två nya wordpress themes, kritik uppskattas. Theme 1Theme 2
|
|
|
Jag gjorde om min blogg häromdagen, rensade upp och gjorde en ny header. Då mina kodnings-kunskaper sträcker sig lika långt som näsan räcker, så kunde jag inte designa nått mer. Här är min Wordpress/Vore kul med råd osv.
|
|
|
Slängde ihop denna lite snabbt idag när jag hade tråkigt. Brukar inte göra sådana här design-aktiga grejer, vore kul med kritik.
|
|
|
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så." http://urr.nu
|
|
|
Diggar de två översta urr, härliga färger.
Får man lov att fråga vilka inställningar du använder för att få det så?
|
|
|
Vikktorius P22
Tack, kul att du gillar dem!
Är lite olika sätt, den översta är redigerad. Har dock bara gett den en gulare nyans, lagt på lite vinjettering och kontrast.
Den andra är helt oredigerad. Plockad direkt ur kameran (förminskad såklart). Färgerna där kommer av att kamerans vitbalans var ställd för dagsljus, men solen började gå ner och gjorde allt "guldigare". Tyckte det passade så lät det vara.
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så." http://urr.nu
|
|
|
Okeyokey, vad har du för kamera?
|