junkgirl hade jag sett dig torka dig med svenska flaggan, hade jag torkat min röv mig dig.. visa lite respekt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aftbg hahaha jag älskar att det första som kommer ur din mun är något väldigt grovt och respektlöst och sen uppmaningen att jag ska visa respekt mot en symbol. väx upp för fan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du behöver inte visa respekt mot mig, eller någon annan, flaggan symboliserar ditt land, visa ditt land din respekt.
mitt land får min respekt. en symbol får inte min respekt. inte ens AIK-loggan. människor förtjänar respekt (från start iaf), men symboler är symboler och döda ting förtjänar ingenting. döda ting är just det, döda. folk behöver lära sig att skilja på sånt. förresten, vem är du att avgöra hur jag bör bestraffas för mitt fria val i detta fria land att låta bli att respektera symbolen för landet? precis, ingen alls, så hot och onödiga otrevligheter undanbedes.
MrSandman * "Det kvittar egentligen vad de skriver"
- Så oavsett om det är fotbollspundarna som skriver "Enköping", vänner till utbytesstudenter som skriver "Good luck in Italy! Nice to have met you!!" eller
konstnärer som skriver
KUKEN " så är det sak samma?
Skönt binärt.
* "
Bibeln är bara en bok då, eller hur? "
- Det är också en värdeladdad symbol, men det hindrar inte att även kyrkans företrädare skriver välgångsönskningar i den.
aftbg - Hade du sett junkgirl torka sig med svenska flaggan kanske du snarare skulle fråga dig själv vad du gör i ennes badrum utan att ha plockat med dig en toarulle.
Måne - Verkar tyvärr som att MrSandman inte bara är väldigt selektiv i sin världsåskådning, utan även i vad han svarar på... Stackarn är väl inte van vid att behöva förklara sig.
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Tycker det spelar roll vad anledningen var för italienaren och utsmycka svenska flaggan? Var det massa hatord riktade mot sverige? Var det en fylla som gått överstyr? Ogillar grabben sverige har jag en sak och säga: Är du inte nöjd åk hem, sluta göra narr av dig själv och ge nationalister ammunition. Däremot för att svara på frågan, vad hade hänt om en svensk hade varit i Italien och "degraderat" Italienska flaggan. Hade det varit intelligenta människor så hade han nog sett ut som ett fån, medans folk antingen hade frågat vad han led av, hade det varit hjärndöd böbel hade han åkt på stryk. Inte direkt någon nyhet om att Italienare, Fransmän, Spanjorer, Ryssar, Amerikaner etc. har stake nog att vara nationalister utan att vara rasistiskt lagda (right). Även om nog samtliga länder har det reglerat i lag att man inte får bränna flaggan, skriva på den, lägga grejer på den, bära den som klädesplagg etc. så är man ändå väldigt generös med att inte tillämpa lagen och jaga efter folk som bryter mot lagen. Speciellt om det används i positiv syfte och av den egna befolkningen så är det väldigt lågprioriterat brott. Känns mer som en punkt att om någon skulle använda det i fientligt syfte att ha åtminstone någonting och sätta dit arslet för.
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
"Inte direkt någon nyhet om att Italienare, Fransmän, Spanjorer, Ryssar, Amerikaner etc. har stake nog att vara nationalister utan att vara rasistiskt lagda (right). " Eh? Så att vara nationalist är alltså att ha stake att... vaddå? Vara stolt över en godtycklig plätt land som av någon anledning är mer betydelsefull (subjektivt) än plätten land som ligger bredvid? Helt jävla befängt, inte konstigt att rasismen ligger nära då båda bygger på samma efterblivna tankefel.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Endeavour2 - länder är ju mer än bara "plättar land" vare sig du vill eller inte..
"life's a garden, dig it."
Balhoo, det är väl klart att det inte är mer än meningslösa plättar med jord, så en 30 minuters promenad kan förändra ditt beteende osv om det nu råkar vara en promenad över en gräns till en annan? Det kanske ligger i luften? Är det så man känner och beter sig i ett annat land?
håller med. nationer är bara landplättar. det är hur de landplättarna styrs som kan ändra dem och hur de styrs skiftar oerhört mycket. sverige idag är inte samma som sverige 1991 eller 1958 liksom. så jo, länder är bara plättar med land. menar man att länder och nationer skulle handla om olika sätt att leva så snackar vi kulturer och kulturer och samhällen har inte mycket med länder att göra.
Saken är väl den att den att Sverige inte legat i något regelrätt krig på typ 200 år vilket är typ tre generationer, Hitler ville vi ju vara polare med. Så den känslan som finns i vissa länder, som föll offer för WW2 och andra tragiska krig är förmodligen en helt annan när det kommer till just ett "land" eller en "nation". En svensk flagga är en flagga, titta ett gult kors där, jaha tänker de flesta. Vem kopplar korset till kristendomen i dag? Men däremot finns det ju de puckon som tror att Sverige nu kommer förstöras av andra kulturer och för att det kommer lite folk som läser en annan bok än bibeln i privata skolor som barn. De blir alltså rädda och där med ska de också bli hur nationalistiska som helst. Typ när de är 15 och blåögda. Sedan har vi de, som tidigare nämnt, som sitter där och drömmer om hus målade i Falu rödfärg med vita knutar. Typ som det är på landet. Flytta dit och skjut några vargar vetja.
jagvillocksåhaenblog.com
Det här är typ alla ni i tråden oavsett vilken sida ni babblar för:
Intressepenisen hårdnar!
vem fan bryr sig om en blågul tygbit? hur kan flaggor vara en så känslig sak? men tråden kan inte vara på allvar va?
orka
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
Konsertbesökare
2010-05-16 00:04
Vem orkar bry sig i dag?.... en flagga är bara en flagga, vad händer när dom gör det?.. gör inte direkt ont i mitt hjärta låt dom vara omogna.
Grejjen med muslimer är att jag inte tar till våld eller bombhotar. Sånna är dom, didära turbanhuvvena!
SMÅLAND!
haha japp, som dotter till en muslim kan jag konfirmera: det var misshandel och självmordsbombningar varje lördagskväll under min uppväxt!
Grejjen med muslimer är att jag inte tar till våld eller bombhotar haha, ta och lev lite utanför whoa och medias jävla skitsnack.
junkgirl Jag visste att ni var sånna, det var inte fördomar, det var fakta!skillz Men står det i SD's flygblad, måste det ju vara sant!
SMÅLAND!
Inte direkt någon nyhet om att Italienare, Fransmän, Spanjorer, Ryssar, Amerikaner etc. har stake nog att vara nationalister utan att vara rasistiskt lagda (right). Men ey! Det finns väldigt mycket rasism i alla de där länderna.
http://www.earforcefm.blogspot.com
junkgirl: Det är alltid de som hjälper minst som gapar solidaritet högst. Det är lättare att kräva saker av andra än att själv agera. Flaggan representerar alla oss som bor I Sverige vare sig vi vill det eller inte. När folk skändar Svenska flaggan så är givetvis vi svenskar deras mål. Man kan omformulera frågan; Är det okej att folk gör narr av oss?
Saken är väl den att den att Sverige inte legat i något regelrätt krig på typ 200 år vilket är typ tre generationer Njae, jag skulle vilja hävda att det går mer än tre generationer på 200 år.
PZ
"Fletch, he truly defines grace under pressure"
Alltså, känner folk sig verkligen som svenskar? enda gången jag bryr mig det minsta lilla om vilken nationalitet jag har är när det är Fotboll på TV. Flinch Det är mer än ok, jag fattar inte att folk känner sig träffade som "svenskar" Nationalitetskänslor är så jävla 30-tal...
Herr_Berg "ni"? jag är ateist. man är inte automatiskt muslim, kristen, hindu, ateist eller shinto bara för att ens föräldrar är det. min mamma och alla mina systrar är också ateister btw. Flinch menar du att jag inte hjälper? eller vad menar du med ditt inlägg som du riktade till mig? jag förstår inte den första delen. och ang om det är ok att folk gör narr av oss... i mina ögon får folk tycka vad fan de vill och skoja om vem de vill. det kanske inte är snällt , men det är självklart ok .
Det enda riktiga "Sverige" i det här landet är ju typ Mälardalen, resten av landet är ju mer eller mindre krigsbyten som man snabbt börjat kalla Sverige medan man försöker sopa undan all historia och kulturella olikheter i de nya områdena fram till införlivandet. Sverige är en konstruktion inte helt olikt Sovjetunionen förutom att i Ryssland hann det på sätt och vis aldrig gå så långt som i Sverige men även vice-versa. En nationalstatens strävan efter uniformitet, en oåterkallelig skamfläck i vår historia! Blä! Så kan jag känna ibland va!
Intressepenisen hårdnar!
Junkgirl, jag var ironisk...
SMÅLAND!
Ok, så det är upprörande när folk skriver sina hemorter på flaggan under sport evenemang. Men vart går gränsen?
Att torka röven med flaggan är väl att ta i, men munnen då? Min mamma har massa servetter med svenska flaggan, hon menar då inget illa. Tror inte de som skriver typ Skellefteå på sina flaggor under fotbollsVM menar något illa heller.
Finns det verkligen folk som kokar av ilska av att se såna här bilder? Typ, på allvar.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
jag menade inget illa när jag eldade upp svenska flaggan heller.
Vem fan bryr sig? Det är en jävla tygbit.
ganska ful dessutom. primärfärger är fula bredvid varandra.
Wasteapa : Med ett sådant resonerande skulle man ju kunna påstå att inget land i realitet existerar. Allt är ju i sådana fall krigsbyten nästan. Det är som att kalla Preussen för det riktiga Tyskland.
"Fletch, he truly defines grace under pressure"
Fletch precis. vi är inte svenskar. vi är inte kineser, vi är inte irakier. vi är världsmedborgare. människor. och att försöka dela in oss efter geografi är bara korkat. efter kultur är förståeligt, men även det är rätt onödigt då vi alla är samma oavsett vad vi tillber, hur vi begraver våra döda eller behandlar våra äldre. vi är alla samma.
junkgirl det var väldigt, väldigt, väldigt längesen jag såg nån skriva nåt så bra på whoa! om jag ens nånsin sett det :P
Fletch: klart att länder existerar men det man t. ex. kallar svensk kultur är något som under lång tid konstruerats uppifrån, omedvetet eller ej - något som kanske också varit en nödvändighet för att skapa det Sverige som är idag. Med tanke på vilka avstånd som skiljt byar och städer åt genom århundradena har det ansetts vara viktigt att kunna ena och tämja alla dessa tröga lantisar med sina konstiga dialekter/språk, seder och bruk runt något nytt och mer lätthanterligt efterhand som riket förändrades. Det blev fult att tala dialekt t. ex. och det vi idag kallar rikssvenska är idag inget annat än en slags utslätad version av de gamla dialekterna i Mälardalen, d.v.s. maktens boning. Det är sånt jag menar när jag talar om konstruktion och likformighet, en utveckling som skett mer eller mindre helt efter svears villkor. Jag förstår att det känns helt uråldrigt för en del att gnälla över sånt här men det kan gräma mig något så djävulskt.
Intressepenisen hårdnar!
så länge ingen gör något dumt med canadas flagga. canada är världens bästa land och de har världens snyggaste flagga och den bästa nationalsången.
kuk - kunst und kultur
skillz you know me. vettigheten själv. ^_^
jag skiter i om ni dissar mitt land, men dissar ni min hemort då är det personligt =)
jag skiter i om ni dissar mitt land, men dissar ni min hemort då är det personligt =) Dagens sanning!
Intressepenisen hårdnar!
Lokalpatriotism, den mest accepterade formen av främlingsfientlighet. Roligaste också.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
De allra flesta s.k. lokalpatrioter är det ju med en stor glimt i ögat. Oftast är det ju också bara vid möten med folk från konkurrerande orter eller den eviga slagpåsen Stockholm som lokalpatriotismen bubblar upp, hehe!
Intressepenisen hårdnar!
haha, lokalpatriotism... bränn min hemstad om ni vill, kunde inte bry mig mindre. känner mer för staden jag bor i än staden jag kommer från
måste man ogilla andra områden för att gilla sin egen hemort då? själv älskar jag stockholm av hela mitt hjärta men det betyder ju inte att jag tycker illa om t.ex. jönköping, moskva eller osaka liksom. det är ungefär lika löjligt som att det är viktigare att något annat lag förlorar än att ens eget vinner. det är så jag ser rasism och "patriotism". att kunna dö för en åsikt eller en övertygelse kan jag förstå, men att vara beredd att dö för konceptet sverige liksom. jag kan dö för människorna i sverige men jag kan lika gärna dö för människorna i bangladesh. konceptet sverige däremot. nej. skulle norge invadera sverige och fredligt ta över hela vårt land utan att en enda person kommer till skada, blir inlåst eller cencurerad, inte fan skulle jag ge mig ut på gatorna och "försvara mitt land". jag skulle däremot kunna försvara människorna i mitt land om t.ex. danmark invaderade och dödade, fängslade och cencurerade mitt hemlands medborgare. inget snack om saken. men det är skillnad på ett folk och ett land. att bli arg för att någon dissar det senare är bara korkat.
junkgirl ännu ett jävligt bra inlägg av dig :)
Vafan. Den här diskussionen är ju 30 år för sen. Får man inte läsa kulturhistoria i skolan längre?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
vad hände med min bild?
haha fan vilken underbar bild! vart kommer den från?
De allra flesta s.k. lokalpatrioter är det ju med en stor glimt i ögat. Oftast är det ju också bara vid möten med folk från konkurrerande orter eller den eviga slagpåsen Stockholm som lokalpatriotismen bubblar upp, hehe! Borde kanske lägga till hundra ytterligare "hehe" plus ett gäng smileys så kanske någon inser att det går att tycka om sin hemort (trots att den är en skithåla) utan att för den skull tycka det är besvärande med nytt folk i orten eller att resa och känna att världen är en spännande plats där man kan träffa andra s.k. lokalpatrioter som gärna talar om sin hemort och är nyfiken på andras precis som en själv.
Intressepenisen hårdnar!
Konst av Car Johan De Geer från 67, var rätt mycket uppståndelse då. "När kungens adjutant såg verket på en vernissage utbrast han: "Det är vad jag alltid sagt: Det är kuk i svenska flaggan"
hahaha, det där ÄR konst!