I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är du blatte i Malmö och det är mörkt ute? Akta dig.

Övrigt - Blandat

Poet

2010-10-20 13:25

Är du blatte i Malmö och det är mörkt ute? Akta dig.

De senaste månaderna har 14 olika män blivit "slumpmässigt" skjutna helt oprovocerat av en okänd skytt. Ingen av männen har varit känd hos polisen sen innan och det verkar som om skytten poppar blattar enbart :S

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1272724/Presskonferens-om-nattens-skott.html

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7985693.ab

Av någon dum anledning kan jag inte länka det hela just nu.

Love

At the gates of Eternity...
Producent

2010-10-20 13:26
Poet

2010-10-20 13:31
Tackar. Hoppas det inte är någon jävla laserman vi har att göra med nu :S
Poet

2010-10-20 13:33
Förövrigt en sammanfattning av skottlossningar hittills för det här året.

http://maps.google.com/maps/mms?ie=UTF&msa=0&msid=112715269973153697220.00048ac98e7428bc3e897

Jag som alltid haft intrycket av att nästan alla som blir poppad i Malmö är involverade i någon sorts kriminalitet. Säger inte att de som blivit poppade (utan att ha förekommit i polisens register sen tidigare) inte skulle kanske ändå vara kriminella, men det känns väldigt "random" och läskigt :S

Producent

2010-10-20 13:49
fyfan vad sjuka människor det finns.

ny laserman vette tusan, men det står ju ändå att folk har sätt en röd laserprick när dom blivit skjutna, så det skulle lika gärna kunna vara någon jävel som hjärntvättat sig själv o tycker lasermannen är ball. uscha.
Manager

2010-10-20 13:59
Laser mannen dök upp efter Ny Demokrati började göra väsen. Lasermannen 2010 dyker upp när SD gör väsen.
Redline!

2010-10-20 14:06
Läskigt :S
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-10-20 15:25
Känns som om det sprängts och skjutits hejvilt dom senaste månaderna.
Walking the street of dreams
Groupie

2010-10-20 16:44
Varför har man inte hört om det här tidigare?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-10-20 17:17
I Skåne har det varit väldigt uppmärksammat. Köper inte riktigt lasermannen2-teorin dock.

Alla skottlossningar i Malmö i år:

http://maps.google.com/maps/mms?ie=UTF&msa=0&msid=112715269973153697220.00048ac98e7428bc3e897
Walking the street of dreams
Poet

2010-10-20 17:50
Lepra: För det poppas folk varje vecka i Malmö typ. Oftast så är det gängrelaterat eller tragiskt nog, en person råkar likna en rival till ett gäng, sen så visar det sig att de tog fel person. Antar att polisen trott att det var fallet först.
Groupie

2010-10-20 18:58
Okej, Det känns ju rimligt.

Tack för svar.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Poet

2010-10-21 08:26
Poet

2010-10-21 20:12

2010-10-21 20:49
Poet

2010-10-21 21:14
Men fucking skojar du med mig? Den här gärningsmannen (om det nu rör sig om en endaste) har balls att vara ute och härja när alla poliser är ute efter han :S

Någonstans inbillade jag mig dessutom att han skulle skona kvinnor och barn :S

2010-10-21 21:15
sick. hur många har blivit dödade än så länge? för dom här två kvinnorna klarar sig
be the change
Poet

2010-10-21 21:25
Catch a joke, den enda som dött (vi får hoppas det inte blir fler), var en svensk kvinna som blev skjuten förra året som var i sällskap av en man som var invandrare. Polisen misstänker att skytten måste ha råkat skjuta kvinnan när den egentligen ville åt mannen.

Så med dessa två kvinnor som blivit skjutna idag, så är siffran 16 personer, varav en har avlidit.

Hemskt och jag skojar inte, man blir faktiskt lite rädd. Speciellt nu när vintern kommer och solen går ner typ 14:00 om dagarna.

2010-10-21 21:29
Jag kan inte låta bli att undra hur fan man kan skjuta så många människor på det här viset men likförbannat ändå inte lyckas döda en enda? Tur är väl det men nog undrar man.
Intressepenisen hårdnar!

2010-10-21 21:30
Tur i oturen då.. Hoppas dom får fast svinet/svinen snart ...
be the change
Poet

2010-10-21 21:35
wasteapa: Förmodligen stresskott och samtidigt som han spanar runt efter vittnen. Och han gör det uppenbarligen med en pistol/revolver vars pricksäkerhet suger på avstånd så gott som 15-20 meter.

Som Jack sa, tur i oturen.

2010-10-21 21:53
jag tycker inte att jämförelserna med lasermannen är så dumma ändå. lasermannen har dramatiserats väldigt mycket de senaste 15-20 åren, men om jag minns rätt så dödade han en person och skadade ett tiotal innan han åkte dit. och han var en instabil snubbe som råkade trilla över kanten. om det här är medvetna skjutningar är det nästan värre.

2010-10-21 22:00
Han kör väl ett sista ryck nu när han känner att länsman börjar knappa in på honom. Hoppas dom hittar honom innan han har ihjäl någon mer.
Boyz n the wood

2010-10-21 22:27
Han använder säkert nåt litet finkalibrigt fjuttgevär.
Eller så vill han inte döda folk....man får väl inte livstid för försök till mord/grov misshandel?

Poet

2010-10-21 22:35
Too late for that eftersom han redan dödat en kvinna.

2010-10-21 22:37
Om jag minns rätt så hade Lasermannen snickrat ihop en egen ljuddämpare till vapnet, vilket sänkte dess precision och styrka och det misstänks vara anledningen till att de flesta av hans mordförsök misslyckades.
Kanske kan vara en liknande grej här också.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2010-10-21 22:39
som om du får "livstid" för nått i sverige, 20 år eller vad äre?

2010-10-21 22:45
Caliber, saken var väll att han sköt på så pass långt avstånd med ett salongsgevär så att skottet inte blev dödligt. Han dödade ju sedan någon person när han gick närmare och sköt personen rätt i huvudet.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-10-21 23:29
paha P21
Beror på, vanligtvis får man tidsbestämt straff efter X antal år men det finns inga garantier för det.
Boyz n the wood

2010-10-21 23:41
han måste ha skills om han kan skilja på blatte och oblatte i mörker. undra varför han inte kan träffa dödligt bara, säkert parkinson
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2010-10-21 23:48
Ironisk att personen är ute efter att knäppa invandrare och den enda den lyckats döda var en svensk brud av misstag, good job.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Manager

2010-10-22 00:09
Ja, men varför tror man att han va ute efter hennes invandrarkompis?

Just nu verkar det som att h*n är ute efter folk med invandrarbakgrund, siffrorna talar för sig själva... men det kan ju lika gärna också vara en slump.
Malmö har en stor utomeuropeisk befolkning och det syns minst lika många invandrare som svenskar på gatorna.
Speciellt i ytterområden där han verkar välja majoriteten av sina offer...

Så att skriva att han "är ute efter invandrare!" känns felaktigt då den enda som dödats har varit svensk.

Dessutom "vet" jag av egen erfarenhet att t ex grannsamverkan i "lågstatusområden" (hyresområden) inte är detsamma som i bostadsrättsområden och liknande där folk är mer "misstänksamma" mot folk som beteer sig "konstigt" eller bryter ut från "mönstret".

Bara en teori, men vi får se hur det är.. Sjukt hur som helst..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2010-10-22 00:17
Ja, det är ju förstås möjligt att det är så fullsmockat med invandrare i malmö att de varit i skottlinjen i ALLA 17 fall utspridda under det senaste året.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Moderator

2010-10-22 00:39
som om du får "livstid" för nått i sverige, 20 år eller vad äre?

Livstid är livstid. Däremot kan straffet tidsbestämmas efter en tid. Men livstid är livstid. (dock har ingen människa i praktiken suttit en livstid i Sverige hittills)
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Manager

2010-10-22 00:40
Möjligt är det ja.
Speciellt troligt låter det inte och jag tror inte på det, tror snarare att han är ute efter invandrare.

Men inget går att utesluta som sagt.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2010-10-22 05:43
Så, vem ska ut och festa i helgen?
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2010-10-22 11:52
dom e skjutglada men inte så bra på att sikta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2010-10-22 12:42
Kommer han in i rosengård och skjuter så skjuter väl dom tillbaka?
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-10-22 13:52
Men hon tjejen som dog satt ju i en bil tillsammans med nån dude som var på permis från finkan och hade blivit hotad både före och efter händelsen. Tror knappast det är samma nisse som ligger bakom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2010-10-22 14:03
Tokfan: Så pass? Är det samma händelse vi syftar på? För det jag läste om så var paret på utomhus och promenixade.

2010-10-22 15:56
Syftar på hon Trez Persson eller vad hon hette, hon blev skjuten i huvudet. Har för mig de satt i en bil dock.

2010-10-22 15:59
Googlade hennes namn och hittade den där tråden, kanske står nåt vettigt.
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=2776.0
Och iaf aftonblaskan har kopplat samman den händelsen med lasermannen2.

2010-10-22 16:11
Får vibbar av att polisen kanske påstår att vissa fall där folk blivit skjutna, t.ex hon Trez, har begåtts av han lasermannen2 fast de egentligen vet att det inte är så. Lär ju vara bra mycket svårare att få fast någon som skjuter folk helt slumpmässigt och utan motiv än att hitta en förövare bland Trez kompis gangstervänner. Malmöpolisens rykte är väl inte det bästa direkt, och detta ser väl bättre ut för dem kanske.

Ystads allehanda verkar också tro att det är lasermannen som sköt henne.
http://www.ystadsallehanda.se/inrikes/article1272860/Polisen-Faumlrgade-maumln-skjuts-bakifraringn.html

2010-10-22 16:11
Måste bara fråga hur det är i Malmö?
Är folk rädda för att gå ut? Jag hade fan inte rört mig ute..
Och inte suttit vid fönster heller för den delen!
Highfive anyone, anyone?
Poet

2010-10-22 16:27
Niito: Folk snackar om det jävligt mycket här. Själv kollar jag lite misstänksamt omkring när det är mörkt och jag är ute och går.

Något jag stör mig på är att många svenskar går och bölar om det hela och snackar om att flytta från Malmö. Lugna er.

2010-10-22 16:35
tokfan
* "Får vibbar av att polisen kanske påstår att vissa fall där folk blivit skjutna, t.ex hon Trez, har begåtts av han lasermannen2 fast de egentligen vet att det inte är så."
- Seriöst: varför skulle de göra det?
Visst, du säger för att få en pinne i statistiken, men de är (även om inte du är det) nog klart medvetna om att utredningen kommer hamna hos journalister förr eller senare. Journalister som gärna letar efter scoop kring felaktigt polisarbete.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-10-22 17:04
Mabande
För att slippa gnäll en stund. Och sen när de dragit det till sin spets så har de bara spridit ut det som nån slags utredningsteknik, försöker få de riktiga skurkarna att slappna av lite och klanta sig så de sätter dig sig själva. Vad fan vet jag, jag är bara ännu en foliehatt.

2010-10-22 17:14
bc99
Även fast jag är svensk och kanske inte riskerar att bli skjuten av han laserdåren så skulle jag ändå inte vilja bo nånstans där folk blir skjutna till höger och vänster. Förstår att folk vill flytta.
Poet

2010-10-22 17:27
Tokfan: 6 år allt som allt har jag bott i Malmö och dessutom i ett "problemområde", inget har hänt mig. Varför? För jag hänger inte med kriminella eller har vänner som har pris på sina skallar av diverse brottsliga syndikat. Finns det en risk att man kanske en dag (tar i trä att det inte händer) blir offer för en "stray bullet", så klart. Men det finns ju också en risk att jag blir påkörd av påverkad förare eller att jag hamnar i vanligt slagsmål. Man kan alltid, oavsett vart du bor i för stad, vara på fel plats vid fel tillfälle.

Jag säger inte att man inte ska ta dessa skjutningar och den här "Lasermannen" på allvar, men folk får lugna ner sig lite också.

2010-10-22 18:03
tokfan - En sån strategi skulle bli avslöjad.
På det skulle ett drev startas. Inte minst av tjejens efterlevande som med all rätt kunde ifrågasätta.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-10-22 18:08
Förlåt mig men fan va skönt det är att man är whiteboy ibland.
Dock verkar ju denna snubben bara skjuta renodlade svartskallar?
Skjuter han även lite blandat mellanösternfolkslag oxå? Vilka ska igentligen akta sig?
Brukar få höra att jag ser polski/ryss/baltisk ut. Har lite tattarblod i släkten, ska jag akta mig?
Asså jag tycker polisen ska gå ut med om han verkligen bara skjuter somailer eller typ iranier oxå.

Det jag verkligen funderar på är, hur i helvete kan de alltid vara så dåliga skyttar?
Lasermannen var ju oxå värdelös trots sitt lasersikte.
1 på 15 är ju sjukt dåliga stats, killen kan aldrig lirat CS!

Är dom bara ute efter att skadeskjuta? Nä det tror jag inte.
Äger dig som staten