Har själv gått i en skola där det var ok att säga jävla svenne men inte jävla arab Det måste varit sjukt jobbigt för dig, men kolla skillnaden. Araber är förtryckta av européer, européer är inte förtryckta av araber, och nu pratar jag inte vad som händer på en skolgård. att försvara rasism med att en grupp är förtryckt av en annan (pga rasism?) är hokuspokus, infantilt och korkat.
//Yde - det är aldrig ok.
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Bullen1 Har själv gått i en skola där det var ok att säga jävla svenne men inte jävla arab. Och just det, en arab får säga jävla alban. En somal får säga jävla chilenare. Men en svensk får inte säga jävla nått (förutom danskjävel kanske). Varför vill du så gärna kunna komma undan med att säga
idiotiska saker? Det låter som att du är avundsjuk på ignoranta människor som kläcker ur sig ytliga, negativa kommentarer om andra. Varför vill du så jättegärna kunna säga hatiska uttryck och kunna komma undan med det?
Tro mig, alla invandrare som inte är störda i huvudet tycker inte att det är "ok" när andra invandrare seriöst kallar folk för "jävla somalie", "jävla kurdjävel" eller "jävla svenne". Det är inget annat än ignorant att säga dessa skällsord och mena allvar, oavsett vad ens etnicitet är.
Idiotiska människor säger idiotiska saker. Endast idioter tycker att det är "ok" när andra idioter säger dessa uttryck och menar allvar. Ingen annan.
Det låter lika patetiskt varje gång man får höra detta sorgliga, ständigt återkommande argument.
"men DOM får säga helt ignoranta saker?? varför kan inte jag också få vara en enorm jävla idiot och komma undan med det??"
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Graffare
2010-10-25 15:55
När man ser kartan med alla skottlossningar så borde jag kanske flytta tillbaka till Limhamn. Det verkar som de sköt på Dammfrifalafeln och det som är min stammisfalafel. Borde kanske handla på Superfalafel vid bibblan, men där sprängde någon en bomb (fast iofs innan det blev falafel för 10 år sedan). Och i Limhamn finns det ingen falafel. Bara Jack's, men kycklingnuggets och flottiga brugare är inte samma hit. Förövrigt hade jag gärna sett att någon detonerade massa sprängmedel mot erikslustfalafeln. Med tanke på deras äckliga skit och fräcka överpriser.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
bullen vad är det för fel på dig mannen? hur kan du vara så jävla äcklig och säga att svenskar (och vita generellt) är förtryckta?
Gillar att bullen beskriver tydligt hur "vi" svenskar är, nu trycker jag alla under samma träd så vi får skämmas men självfallet menar jag inte alla svenskar. Vi pratar om integration som att det är ett måste när folk från andra länder kommer till Sverige, vi gör stora rubriker om det och beskriver felen i vår segregation (nu mår det ju vara så att det finns brister i den också men det lägger vi en låda och stänger den just nu) Sedan när vi själva flyttar utomlands, Spanien / Thailand så bosätter vi oss i SVENSKA områden vart du umgås med svenskar, pratar svenska och du skiter fullständigt i att ens lära dig Spanska eller Thailändska, men i samma veva tycker vi det är så fruktansvärt när folk kommer hit och inte blir en del av samhället. Dubbelmoral? Ja. Vi gör även så, nu igen.. "vi" (detta är från diverse diskussioner som jag har haft som jag får detta ifrån och den större skalan kanske 23 av 25 tycker/säger som jag beskriver nu ) - Vi säger att i Sverige var det Krig och i mellanöstern råder det fred och det är ett demokratiskt land men kulturen är totalt annorlunda, religionen är Islam och i princip varje kotte är "aktivt-religiös". Då kommer 23 av dessa 25 personer troligtvis börja dra paralleller mellan "vi och dom" och troligtvis börja- i brist på intelligens säga att "eftersom dom gör så här (i Sverige)" så är det klart att jag borde få göra så DÄR borta. Det är så SJUKT så att jag blir så förbannad att man kan vara så insnöad och GAH! Fy-fan, jag är 100% svensk och mitt hat gentemot svenskar stiger för varje dag. Bullen1 är den som fick mig att skriva detta, och han verkar vara precis den person jag beskriver.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Men raser eller ej? spelaroll, om någon vill säga att raser existerar pga olika hudfärg och fysiska attribut, so what? Problemet är när någon säger att den eller den är mindre värd pga det. hsh, tillbaka till klimatet som framkallar sånt här. Konstigt är det ju inte, någon längre upp i tråden skyllde på finanskrisen och tyckte att vi nu ska arbeta tillsammans osv. Mm, men sedan finanskrisen inträffade har man skyllt besvären i Sverige på allt från bortskämda arbetare, sjuka och arbetslösa till lata ungdomar, nu senast är det populärt att skylla på invandrare, som alltid blir fallet efter att det inte funkade att skylla på tidigare nämnda grupper. Dom enda som inte beskylls är dom verkligt skyldiga.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Pallar inte svara på allt. Det verkar som dom flesta av er bor i nån bondhåla då ni inte har sett det här problemet. Bara en sån sak som att jag blir kallad äcklig här inne när jag säger vad jag har upplevt gör det hela ännu tydligare. Det går inte att diskutera sånt här när man är svensk känns det som. Jag hatar rasister. Men det jag försöker säga är att det även finns mycket rasism mot svenskar. För det gör det. Inget snack om saken. Och jag säger inte att det är ok att kalla nån jävla alban. Men jag menade inte som skällsord utan mer på skämt om ni fattar vad jag menar? En svensk kan inte skämta om nån annans härkomst men det kan en utländsk göra. Var inte så tydlig där. Ni verkar inte veta alls mycket. Sätt era barn i en skola i Malmö så får ni se hur mycket rasism det finns mot svenskar. Eller kanske inte ren rasism men iaf till en viss del. Måste även framföra att mer än hälften av mina vänner är utlänningar. Så ingen kan kalla mig rasist för det är jag inte. Men det är sånt här jag menar. Jag som svensk kan inte diskutera en sån här sak utan att bli påflugen av 50 kommunistvegetarianer som säger hur rasistisk jag är. När dom har vuxit upp i ett tryggt hem utanför kalmar och inte träffat en arab fören dom flyttade till Möllan och förstörde hela stadsdelen med sitt jävla feministpack.
Och bosnier som hatar serber. Kroater som hatar araber. Det bryr ingen sig om. För det är bara svenskar som kan vara rasister. Egentligen känns det väldigt dumt för mig att diskutera det här i denna tråden när de här sjuka handlingarna har gjorts.
Egentligen känns det väldigt dumt för mig att diskutera det här i denna tråden när de här sjuka handlingarna har gjorts. Mjo.. Lite fel tråd kanske.. Men reaktionerna mot dig har varit ganska överdrivna måste jag säga :).. Det du säger stämmer ju, det är inte lätt att vara "Svenne" på många ställen, detta vet jag trots att jag bor på ett ställe där det inte spelar någon roll vad man är.. Man har väl för fan lite världsvana..
Det är ju f.ö förnekandet utav att sånt här existerar osv som vissa pysslar med här i tråden som leder till att situationen ser ut som den gör på många ställen i t.ex Malmö, vilket i sin tur ger en redan instabil människa en "bra" ursäkt att skjuta lite.
Bullen1 är min idol
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
så jävla patetiskt att tycka synd om svenskar. det finns en anledning till varför vissa personer inte gillar svenskar, och det beror på att svenskar beter sig så jävla fittigt... jag säger absolut inte alla svenskar, för det stämmer inte, men många.
ni låter precis som sd "åh det är så synd om oss, invandrarna tar över, dom är överallt"
Bullen1 : Så klart det finns rasism mot svenskar/vita. Däremot finns det inget förtryck som du försöker få det att låta som. Sen måste du fatta skillnaden på Ahmed som säger "hey svenne " och Carl-Göran som inte vill anställa Juan, trots att Juan har bra betyg och livserfarenhet. Du får det att låta som om det finns en strukturell rasism inom invandrare. Invandrare är ingen homogen grupp. Lustiga är att vi har många självhatande invandrare också som bara vill anställa svenskar eller ser ner på andra invandrare. Du kan vara gift med en invandrare, du kan ändå vara rasist för det. Du som svensk kan diskutera vad du vill. Men om du uttrycker dig på ett kasst sätt (vilket du gjort) så kommer du få kassa svar tillbaks.
At the gates of Eternity...
ch det beror på att svenskar beter sig så jävla fittigt. Detsamma gäller invandrare, varför tror du dom är så överrepresenterade i fängelserna?
Spoiler Skulle jag kunnat säga, och det skulle vara lika generaliserande som det du skrev.
Svenskar beter sig inte fittigt. Idioter beter sig fittigt.
psyko men svenskar är ingen minoritet, svenskar har sin plats, det är inget dom kommer förlora. men blattar har inte det, därför tycker jag att det är värre än att säga nåt om en svensk. sen påstår jag absolut inte att det är okej, för det är det inte. men jag tycker det är svenskarna som ska få invandrare att känna sig välkomna, då hade det antagligen minskat åt båda hållen. jag måste bara tillägga (så jag inte missförstås) jag är född i sverige, uppvuxen i sverige, med en svensk förälder. och ju mer tiden går, ju mindre svensk känner jag mig. jag känner mig (konstigt nog) mindre och mindre välkommen och okej här. och då är jag fan svensk. och det beror inte på invandrare, det beror på svenskar. och om du läste vad jag skrev så gäller det aboslut inte alla svenskar, men du verkar ju ta åt dig...
och det är inte ens hälften av alla svenskar som beter sig så, men det är den bild som visas utåt.
psyko_slusk
Äntligen nån som förstår vad jag menar. Det är svårt att inte låta som en rasist när man diskuterar detta problemet.
så jävla patetiskt att tycka synd om svenskar. det finns en anledning till varför vissa personer inte gillar svenskar, och det beror på att svenskar beter sig så jävla fittigt... jag säger absolut inte alla svenskar, för det stämmer inte, men många. Det är exakt den åsikten jag snackar om. Patetiskt att tycka synd om svenskar? Haha ooookeeeej.
Det finns en anledning till att vissa inte gillar svenskar? För att svenskar beter sig så jävla fittigt? Haha det var nog det dummaste jag hört. Det är ju rasism om något. Då är det rätt att inte gilla någon eftersom många från det landet beter sig fittigt? Sjukt dumt sagt gubben.
BC99
Det finns visst ett förtryck mot svenskar i vissa skolor. Jävla svenne är nog det vanligaste skällsordet på skolor i Malmö. Sen kommer nog fitta =). Men det får feministerna propagera mot.
psyko men svenskar är ingen minoritet, svenskar har sin plats, det är inget dom kommer förlora. men blattar har inte det, därför tycker jag att det är värre än att säga nåt om en svensk. sen påstår jag absolut inte att det är okej, för det är det inte. men jag tycker det är svenskarna som ska få invandrare att känna sig välkomna, då hade det antagligen minskat åt båda hållen. Jo på vissa ställen så är svenskar en minoritet.
bullen sverige tar in en massa invandrare, sen när dom väl är här kastar dom bara skit på dom och vill skicka hem dom. är inte det fittigt så säg avd som är det. jag kanske genaliserar lite för mkt, men det är den bilden jag har. och nu kanske jag tog diskutionen till en ny nivå, det var inte meningen.
Svenskar beter sig inte fittigt. Idioter beter sig fittigt. Mycket bra sagt. Det är nog lika stor procent idioter bland svenskar som i vilket annat land som helst.
bullen ja, jag bor själv på ett ställe där det knappt bor några svenskar alls, så jag vet. men det är ju sveriges fel att det är så, eller hur. det kan man ju inte beskylla nån annan för. och jag snackar om sverige i allmänhet, inte orter för sig
Mycket bra sagt. Det är nog lika stor procent idioter bland svenskar som i vilket annat land som helst. självklart är det så, men nu bor jag i sverige och har inte upplevt så mkt av det i andra länder. och att det finns i andra länder gör det väl inte mer okej för att hända i sverige?
bullen sverige tar in en massa invandrare, sen när dom väl är här kastar dom bara skit på dom och vill skicka hem dom. är inte det fittigt så säg avd som är det. Vadå dom? Menar du att svenskar i allmänhet vill skicka hem dom? Jo klart det hade varit fittigt men det är inte alls så som du försöker få det att framstå. Fråga din mor/far eller vem det var som var svensk om dom vill skicka hem dom? Fråga dig själv eftersom du är svensk.
Tycker du att det är fittigt av Sverige att ta in invandrare?
Nu blev det väldigt osynkat. Och jag vet inte vad du svarar på när du inte citerar skillz. Vad är det som inte är ok att göra bara för att det är så i andra länder menar du?
Nu ska jag gå och röka hasch med en turk, en danskjävel och 2 små chilenare. Hejdå
som sagt råkade jag ta duskutionen till nåt den inte var innan, och nu snackar jag om sverige som land, inte som befolkning. så det ber jag om ursäkt för. men ska vi ta det som befolkning så tänker nog dom flesta att tror jag helt ärligt inte att dom flesta bryr sig om dom stannar eller skickar tillbaka. och det här beror inte på att dom är svenskar, eller att svenskar tänker på nåt speciellt sätt, utan att media får det att framstå som att invandrare är det värsta som skulle kunna hända sverige. jag tror att grunden till det mesta hat ligger i media och itne i nåt annat. sen att vissa är så pass lättlurade och tror på all skit som sägs på nyheter och i tidningar är en annan sak.
Tycker du att det är fittigt av Sverige att ta in invandrare? nej, hade jag fått bestämma hade några landsgränser inte funnits.
Och jag vet inte vad du svarar på när du inte citerar skillz. Vad är det som inte är ok att göra bara för att det är så i andra länder menar du? jag tycker inte att det är okej att säga "men dom gör ju så i andra länder", "dom tänker ju så där"
skillz men svenskar är ingen minoritet, Men på vissa ställen är dom ju faktiskt det. Och det är också på dessa ställen som rasismen växer sig starkast, själv bor jag i västerbotten, typ det rödaste och rasistfriaste länet i landet :) och det har även speglat av sig på mig och dom jag känner, ingen är rasist här i princip, rasism är helt tabu här. Men vi har också väldigt lite invandrare om man jämför med Malmö och väldigt få "ghetton" Det säger mig att jag kan inte komma o säga åt folk som växt upp på ställen där motsättningar är vardag att problemet inte existerar. Sen kan man beskylla olika saker för problemet, många gillar att skylla på invandrarna själva, och när det sker så tenderar många att i gengäld(som du ovan t.ex) skylla på Svenskarna tillbaka. Personligen ser jag helt andra grunder till problemet, ett av dom är att Sverige är ett jävligt "Ostolt" land, vi har ingen strävan längre att vara föregångsland, det dog med Palme. Sverige måste bli ett stoltare land(kalla det patriotism om du vill), vi måste komma fram till vad vi vill och gå i längst fram i ledet för att nå detta, jag vill kunna kalla mig stolt Svensk och inte skämmas över att bo i ett land där man röstar för att sälja ut landet till kapitalister och främlingsfientliga i riksdagen. Jag vill kunna vifta med Svenska flaggan utan att kallas rasist, vilket inte direkt blev lättare nu med SD i riksdagen.
psyko: nu vet inte jag om det här stämmer, men du bor i umeå va? har för mig att du gör det. och om du säger att umeå är rasistfritt och knappt har invandrare vet du inte alls vad du snackar om. vad jag vet så finns det en hel del rasister i umeå, och även en hel del invandrare (jämfört med andra ställen, t.ex. stället där jag är uppvuxen på). men sen är det klart att det finns mycket mer på andra ställen, t.ex. förorterna i sthlm/gbg/malmö. att vara stolt över sitt land kan man väl vara, det är inget jag ser något fel i, problemet är bara att dom flesta svenskar som faktiskt står för att dom är stolta över sitt land även tycker illa om invandrare. om du nu bor i umeå borde du veta, typ såna bjurholm-bönder. det är som där jag är uppväxt, det är typiskt norrland. jag tycker det är jävligt fel. jag själv skulle aldrig kunna vara stolt över sverige, men det får väl andra vara om dom vill, så länge dom håller det till att vara stolt över sitt land och inte tänka "dom ska inte komma hit och ta våra jobb bla bla bla". jag skyller inte på svenskar, jag skyller på svenska politiker óch svensk media, för det är dom som är störda. sen är det upp till folket att rösta rätt, men det kan dom ju uppenbarligen inte.
skillz nu vet inte jag om det här stämmer, men du bor i umeå va? har för mig att du gör det. och om du säger att umeå är rasistfritt och knappt har invandrare vet du inte alls vad du snackar om. vad jag vet så finns det en hel del rasister i umeå, och även en hel del invandrare "hel del rasister" ja hörrudu, snackar du om vännäsraggarna nu eller? Visst, det finns en o annan rasist i hålorna runt Umeå, men om du kollar röstandet t.ex så är dom inte ens nära på att komma in, tror dom typ har lägst stöd i landet. Rasismen har iaf inget fäste i stan, om du säger det så är det du som inte vet något. SD höll tal på torget t.ex, inte en enda SDare var där, utan all publik buade och hade sig. Invandrare är det klart det finns, men inte på samma sätt som på dem ställena jag tänkte på, rosengård o allt vad det heter.att vara stolt över sitt land kan man väl vara, det är inget jag ser något fel i, problemet är bara att dom flesta svenskar som faktiskt står för att dom är stolta över sitt land även tycker illa om invandrare. Ja, precis det är ju problemet som jag sa. Men problemet är även att det är svårt att diskutera såna här frågor(invandring etc.) utan att någon drar RASIST!-kortet, det innebär att det är extremt svårt att försöka reclaima den svenska stoltheten när man direkt blir påhoppad. bjurholm-bönder :).. Ja, men är dom något större hot då? Själv jobbar jag inom skogsindustrin t.ex och där är det klart jag stöter på en o annan rasse.. Men det är snubbar som i princip aldrig sett en neger, du skulle hört dom snacka om "afrikanerna som röjde skog i sommras!" hehe, men fortfarande, det är inte farliga rasister, det är bara okunskap, det är fortfarande Sossarna dom röstar på lixom. hsh, jag är inte heller stolt över Sverige :(.. Men hade gärna varit, men hur lätt är det när våra makthavare gör allt för att vara världens maktelit's snoppar till behags dagarna i ända(hoho) ?
psyko vännäs-bönderna är väl i stort sett samma skit som bjurholm-bönderna. det kanske inte är mkt rasism där, men vad jag vet finns det en del skinnskallar där också. en hel del kanske var att överdriva, men för mig är det en hel del när jag är uppvuxen men 0 sånt. och det känns inte som att sd är riktigt det skinnskallarna röstar på heller, det är snarare vännäs-bönderna som gör det. och du kan absolut inte jämföra rosengård med typ ersborda eller ålidhem som folk där uppe anser som ghetton.
bjurholm-bönder :).. Ja, men är dom något större hot då? Själv jobbar jag inom skogsindustrin t.ex och där är det klart jag stöter på en o annan rasse.. Men det är snubbar som i princip aldrig sett en neger, du skulle hört dom snacka om "afrikanerna som röjde skog i sommras!" hehe, men fortfarande, det är inte farliga rasister, det är bara okunskap, det är fortfarande Sossarna dom röstar på lixom. okej men då är vi överrens på den punkten, för det var lite det jag syftade på också.
en del skinnskallar där också. Jag har bott här hela mitt liv och sett kanske nån.. det är snarare vännäs-bönderna som gör det. Uppenbarligen gör dom inte det eftersom dom har så dåligt stöd här. Du kanske minns den uppmärksammade rasist-attacken i Vännäs? Förmodligen något som sker varje dag runt om i landet, men här blev det extremt stor nyhet, dagen efter demonstrerade typ halva Vännäs mot rasismen.och du kan absolut inte jämföra rosengård med typ ersborda eller ålidhem som folk där uppe anser som ghetton. Var det inte exakt det jag sa?
jag vet inte jag har aldrig bott i umeå, har bara en del släkt och vänner där så har varit där lite. har dock aldrig (vad jag kan komma ihåg iaf) upplevt nåt sånt, bara vad jag hört. nej, nån sån attack minns jag inte då jag inte har så jättestor koll på vad som händer där uppe. jag tycker att det är bra att det uppmärksammas, oavsett om det händer en gång i timmen i övriga sverige. sånt behöver uppmärkssammas mer. era bönder verkar vara aningen bättre än där jag kommer ifrån iaf.
Ja, såklart att det behöver uppmärksammas. Men poängen med det var att saker som knappt uppmärksammas i övriga Sverige blir förstasidor i en vecka hära. Och jag tror det delvis beror på det röda styret vi haft här så länge, och delvis på att vi precis som du sa inte har några riktiga "ghetton". Detta hänger såklart samman :)
well, jag tror att allt har med segregationen och media att göra. för att sammanfatta min åsikt! tack och hej!
Bullen : Du blandar ihop mobbing med förtryck. Inte samma sak. Tråkigt att du blivit kallad för "svenne" under din skolgång. Men det betyder inte att det skulle finnas ett förtryck mot svenskar för det.
Bullen1 Kan bero på att du är från Örebro. Nämen oj, är du från en större stad i Sverige, jag är bländad av hur tungt din världsbild måste väga mot min. Men det ska väl inte spela någon roll? Du diskuterade ju svenskar i Sverige nyss. Eller är det bara svenskar från svenska storstäder som är utsatta för förtryck? Då är du ju om möjligt ännu mer ute och cyklar.Kan du berätta på vilket sätt araber är förtryckta av svenskar? Du kanske har missat SD? Du kanske har missat Lars Vilks? Du kan ju inte ha missat miljonprogrammen? För där kan du ju se förtrycket jävligt konkret genom att man på samma systematiska sätt som USA gjort med sin svarta befolkning placerat dom i områden som senare i folkmunn blir kallade getton. Det här gäller ju dock inte bara araber, utan alla grupper som inte räknas som västeuropéer och allra mest dom som råkar vara födda muslimer. Även om du som svensk medborgare inte är med och aktivt förtrycker så är det ändå passivt förtryck att inte ens se skiten som pågår. Det här gäller dessutom hela världen där västeuropeiska vita män har tryckt ner sin flagga en gång. Så jag håller med den som skrev att det är äckligt när man som vit klagar om "omvänd rasism", cause it is bullshit in its purest form.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tog ganska lång tid innan det blev en "rasist"-tråd den här gången.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
Toastare
2010-10-25 23:21
ja, det var ju en kuktråd först.. fantastiskt.
Jag skyller allt på Emma!
Det låter som att Bullen1 fortfarande går i skolan och är lite yngre än många andra av oss som skriver här, känner igen argumentationen, umgås han mycket med folk av olika nationaliteter så tror jag faktiskt han kommer har chansen att utvecklas bort från sin omedvetna rasism, ifall han inte stigmatiseras för mycket och känner att han inte tas på allvar, han är ju typexemplet på varför SD får så mycket röster.. inte för att vi har hundratusentals nazister utan för att vi har en massa frustrerade människor som har bristande kunskap och känner att deras rädslor och oro inte tas på allvar.. i skolorna finns problem med rasism emot svenska ungdommar, de problemen beror från början på rasism från svenska vuxna emot invandrare (som sagt miljonprogram, diskriminering på arbetsmarknaden, diskriminering på bostadsmarknaden, större mistänksamhet från poliser, vakter, butikspersonal o.s.v o.s.v), endel unga invandrare är arga och frustrerade ill följd av detta och ger sig på svenska ungdommar, de svenska ungdommarnas föräldrar får sina fördommar bekräftade och ännu mer rasism och fördommar sprids i samhället och invandrarungdommar blir ännu mer marginaliserade och får ännu sämre självförtroende och framtidstro och endel av dem tar ut detta i from av våld o.s.v o.s.v.. ond spiral som är en fasett av problemet som helhet.. om Bullen1 är rätt ung och inte har varit ute i den riktiga världen så kanske han tror att maktstrukturerna i hans skola är de som råder i samhället som helhet, efter några år i arbetslivet efter att ha noterat vilka som kommer upp sig lättast och vilka som städar på hans arbetsplats för svältlöner märker han nog vart den riktigt förödande rasismen ligger.. idag är det dock inte säkert att han kommer in i den vuxna världen efter skolan, något som är katastrofalt för rasismutvecklingen.. går han arbetslös tills han är 25 så kommer han fortfarande ha bilden av att värdens maktstrukturer ser ut som i skolkorridorerna och där har vi en röst på SD eller något åt det hållet.. vi har en jävla soppa helt enkelt.. vi vuxna är de som måste ändra det här för tonåringar lever i sin skolbubbla och den speglar bara världen utanför, i många skolor speglar den världen bokstavligt talat och visar en spegelvänd bild där Ali är chef och Rasmus är marginaliserad.. man ska nog inte underskatta de problemen.. nu utgår jag bara från att bullen1 går i skolan fortfarande, jag kan ha helt fel och då ber jag om ursäkt, byt iåfall bara ut bullen1 mot random tonåring för det bullen1 beskriver är ju just en tonårings världsbild idag..
rasism känns ju rätt aktuellt just nu så varför inte, bra att det disskuteras, kukdisskutioner känns rätt uttjatat men det är nog ett ämne som kommer hänga med tills vi har lyckats avla iordning saker och ting så alla har jämnlånga kukar, kanske hade alla de här problemen med rasism löst sig samtidigt tänker jag :)
Skillz du uttalar dig jävligt klumpigt, och utökar bara segregationen. håll käften om att svennar är fittiga. verkar vara du som är kukig alternativt umgås med kukhuven(och är ett själv som väljer umgås med såna... man blir som man umgås till viss del.) och hur man skulle VILJA att saker och ting såg ut har väl för fan inte ett skit med det här att göra. jag skulle vilja att alla gränser var öppna, att alla talade ett universiellt språk flytande och att samtliga länder fick slåss om att försöka behålla sina invånare genom att erbjuda dom vad som behövs. coh att ingen var elak i hela världen, så att ingen utnyttjade systemet på ett felaktigt sätt och bla bla bla... tillför det här debatten något? nej. och inte är det särskilt genomförbart nu heller. det är inte din önskan heller.
har en fråga, vet inte om jag är off topic när jag frågar. är lite förvirrad. Hur många har den "Nya Lasermannen" dödat? eller har han bara skadat folk? sen för att vara on topic? :SSS man kan ju inte jämföra, att en invandrare kallar en annan för "jävla arab" och en invandrare som kallar en annan för jävla svenne. tänk dig att du flyttar till ett annat land, tror inte att en tysk hade reagerat om du kallat han för jävla tysk. tror inte han hade blivit "avundsjuk" om han hörde en svensk säga jävla svenne till en annan. skum jämförelse kanske, men jag tycker grejen är löjlig. f.ö har jag inte riktigt upplevt den här grejen med att man inte kan kalla andra för ditten och datten. Jag är uppväxt i ett hyffsat invandrartätt område och jag kan kalla mina vänner för det mesta utan att de bryr sig. Trots att jag är svensk, eller i alla fall ser ut som det.
Get Random!
Men köp en cykel då, för i helvete.
Wurrup?
King Phil : Polisen är ganska förbryllad om huruvida vem/vilka den här lasermannen är till att börja med och vilka fall man kan koppla till honom/de. Men siffran är allt från 5 till 19 personer nu. Varav en person har dött.Underhållning : Han/de sköt ju sist mot en person som cyklade i fredags.
Graffare
2010-10-26 08:44
Kom till att tänka på en creepy grej, jag kanske vet var lasermannen bor.
När jag var ute och rastade hundarna förra vintern så var det någon som lös med röd laser på mig. Klockan var efter 22 och jag avfärdade det hela med att det var några skitungar som lekte med laser. Sen händer detta 400 meter bort.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1211535/Laservapen-kan-ha-anvants-mot-kiosken.html Troligen var det några skitungar, men om det var lasermannen som övade så vet jag vilken fastighet han troligen bor i.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Ring snuten. Desto snabbare (om det nu är han) de får fast den här snubben, desto bättre.
Graffare
2010-10-26 09:10
Här är fastigheten som den röda lasern kom ifrån.
Graffare
2010-10-26 09:14
Addressen är krutmeijersgatan. Men jag vet inte om jag vill ringa, kommer kännas sjukt pinsamt. Dessutom kan det vara några skitungar.