Polisen tvivlar på att det finns någon koppling mellan torsdagskvällens skottdåd i Kroksbäck och de händelser som polisen misstänker att en serieskytt kan ligga bakom. - Vi har egentligen ingen uppfattning än. Det finns vissa likheter, men fler olikheter, säger Börje Sjöholm, chef över länskriminalpolisen i Skåne. Sydsvenskan 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Förlåt mig men fan va skönt det är att man är whiteboy ibland . Haha ibland? Har lite svårt att tänka mig någon gång det inte är bra att vara vit. Ta bort random visits to ghetto's och om du hade tänkt att börja battle rappa mot svarta rappare . Låt oss bara säga att ni drog det längre strået :P
At the gates of Eternity...
Du glömde snoppen med... Vita har mindra snoppar :p
Highfive anyone, anyone?
...vilket då är det kortare strået. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Niito : Om vi ska tro myten, så är det väl ändå asiater som drog det kortaste strået hehe?
Inget myt, bevisat =) Albaner säg ha dom största :p
Highfive anyone, anyone?
Är det nån annan än jag som har tänkt på hur ofta BC99 snackar om vita hit och dit och svenskar hit och dit?
Ungefär lika ofta som han pratar om blattar, vet inte vad poängen i ditt inlägg var.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Poängen var att det verkar som att han inte tycker om svenskar. Inte mer än så.
Bättre liten och rapp än stor och slapp! Jag vet att jag läste i någon oseriös tidning, typ slits eller king att enligt någon stor undersökning var det samma snitt på svarta som vitas penisar medan asiater snittade 2 cm kortare i regel. Det är ju faktiskt inget konstigt att det skiljer. Alla raser (ja, det finns raser, face it) har ju olika egenskaper. Titta på eskimoer, deras syn är utvecklad genom miljoner år, de kan se 7 meter ner i grumligt vatten medan övriga raser endast ser 2-4 meter. Dom har ju jagat säl länge. Så slutsatsen vi kan dra är att svarta av något märkligt skäl behöver vara mer välhängda. Kanske för att vissa klaner i afrika går nakna och kvinnorna väljer man på kuklängd? Rasbiologi är tyvärr tabu idag, vilket är synd då det faktiskt visat sig att en hel del mediciner som utvecklas endast testas på vita. Asiater har en annorlunda genuppsättning och kan därför inte dra nytta lika bra av våra mediciner så som vita och svarta kan. Indianer har en alkolistgen, inget skägg men dom har inte heller någon höjdskräck. Bara att inse att det finns olika raser och alla är olika. Inte för man behöver skjuta någon för det...
Äger dig som staten
mindtrix: Om du kan leverera en enda vetenskapligt verifierad och godtagbar källa för vardera dina påståenden lovar jag att begrunda dessa. Fram tills dess ser jag hela alltet som nonsens.
Google är din vän! Sen är ju en hel del bullshit såklart. Men att indianer tex har mycket lättare att utveckla beroenden och har en såkallad "alkisgen" finns det många undersökningar som visar. Att det nästan enbart var indianer som byggde manhattan finns det massvis med bildbevis för. Sen, är man ju grymt jävla korkad om man inte kan se att det är skillnad på folkslag. Hundar har samma förfäder men är olika raser. Människor har samma förfäder men är olika raser, precis som hundar ser se olika ut och har olika egenskaper. Asiater är oftast mer kortväxta, stäppnegrer är långa. Det är olika raser, bara att inse. Sen exakt vad en ras är, det är en definitionsfråga.
Äger dig som staten
mindtrix: Eftersom du inte kunde komma upp med en enda källa antar jag vi kan betrakta det hela som nonsens...
Haha det är klart olika raser har olika egenskaper. Det behövs inga källor för att lista ut det.
Om det nu är så glasklart borde det la inte vara så svårt för er leta upp lite acceptabla källor bakom era påståenden?
mindtrix & Bullen1 - Så den som vill visa att dte inte finns några raser ska leta igenom hela internet för att
inte hitta de bevis ni påstår finns?
Snyggt argumenterat, men ganska dumt.
Körde dock en Google Scholar-sökning och på första träffen:
Human Genetic Diversity and the Nonexistence of Biological Races som publicerades i år.
(Jag citerar dess sammanfattning, men ni kan hoppa ner till det fetstilta.)
Sewall Wright's population structure statistic, FST , measured among samples of world populations is often 15% or less. This would indicate that 85% of genetic variation occurs within groups while only 15% can be attributed to allele frequency differences among groups. In this paper, we show that this low value reflects strong biases that result from violating hidden assumptions that define FST. These limitations on FST are demonstrated algebraically and in the context of analyzing dinucleotide repeat allele frequencies for a set of eight loci genotyped in eight human groups and in chimpanzees. In our analyses, estimates of FST fail to identify important variation. For example, when the analysis includes only humans, FST = 0.119, but adding the chimpanzees increases it only a little, FST = 0.183. By relaxing the underlying statistical assumptions, the results for chimpanzees become consistent with common knowledge, and we see a richer pattern of human genetic diversity. Some human groups are far more diverged than would be implied by standard computations of FST , while other groups are much less diverged. We discuss the relevance of these findings to the application of biological race concepts to humans. Four different race concepts are considered: typological, population, taxonomic, and lineage. Surprisingly, a great deal of genetic variation within groups is consistent with each of these concepts. However, none of the race concepts is compatible with the patterns of variation revealed by our analyses. Tänka sig. Den säger samma sak som
On the non-existence of human races som publicerades bara 48 år tidigare.
10-4, over...
mindtrix: låtsas inte veta saker du inte vet, det mesta du rabblar upp är ju bara myter.. har läst lite om det här med indianer på byggena i östra USA på 20 talet och det började med att man hyrde in mohikaner och irokueser som dagarbetare, de visade sig vara väldigt modiga på byggställningarna och skröt om att inte känna rädsla, e sa själva att det berodde på att de srprang över berg, klättrade i träd och kastade sig ut för forsar under sin uppäxt, vissa trodde att deras skicklighet berodde på att dessa stammar har vanan att sätta ena foten för den andra när de går och detta gjorde det lätt för dem att gå längsb balkarna.. en antropolog började gräva i ämnet och under en kväll på en lokal bar med indianerna efter en hel del öl började de erkänna att de var lika rädda som någon annan men att de i sina stammar hade en stark tradition av att unga pojkar skulle överträffa varandra med våghalsigheter och att deras krigarmoral föraktade rädsla.. då stamkrigen och krigen mot de vita var borta tog krigarkulturen sig nya uttryck och man fick visa sin manlighet på annat vis.. så historien innehåller ett par förklaringar, notera att ingen av dem innehåller genetik..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nästa myt att slå hål på blir "alkis genen".. för det första finns det inte särskillt mycket forskning alls som tyder på att vissa genetiskt löper störe risk att bli alkoholister.. om det inte dykt upp något nytt på senare tid.. som jag förstår det bygger idén om att asiatiska folk, inklusive amerikansk ursprungsbefolkning, skulle vara genetiskt midre toleranta än vita mot alkohol att de rodnar lättare av alkohol som beror på att de lättare bygger upp ett visst ämne (som inte har med alkoholism att göra).. alla seriösa studier visar som jag förstår det att det har helt och hållet med kulturella skillnader att göra, kulturer som är ovana vid droger klarar inte av att kontrollera dem, t ex användes opium flitigt för ceremonier i indien under tusentals år utan större problem men när det infördes i kina blev problemen enorma.. i USA är gruppen med minst alkoholister kineser medan den med flest är urinvånarna, detta utesluter att de skulle dela en gen som gör dem till alkoholister, asiater är ofta mindre till kroppsbyggnaden vilket är den största faktprn för hur full man blir resten är modern mytologi.. det verkar helt enkelt vara så att utrotar man nästan ett helt folkslag och tvingar in de överlevande i reservat och introducerar en av världens värsta droger till dem utan att ordna så att de har arbete och sociala skyddsnät så kommer rätt många att bli beroende..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
apropå rasbiologi läste jag just en liten rolig grej när jag surfade runt och grävde i "rasträsket". många biologer tror att faktumet at europeer visar större variation i utseende beror på att vi är de mest hybridiserade av alla "raser".. detta ska då bero på att vi har blandat oss mest med andra folkslag i och med erövringar, krig och slavhandel. om man då applicerar den här hypotesen på rasisters argumentation om att vi är den bästa rasen så leder deras argument till att den bästa rasen är den med mest uppblandning med andra raser. vilket leder vidare till slutsatsen att för att verkligen värna om den vita rasen bör vi fortsätta blanda upp oss med så många andra folkslag som möjligt :)
mabande Ja visst, men låt säga att polisen står och stampar och kommer ingenstans i fallet med hon Trez. Sen dyker lasermannen passande nog upp, och eftersom de inte har nåt att komma med så säger de att de misstänker att han ligger bakom hennes död fast det inte ligger någonting bakom det, annat än att hennes kompis var invandrare. De får för stunden lite mindre press från samhället. Nu är det ju bara en skjutglad dåre de måste hitta, inte två. Eller ännu fler. Just nu iaf. Och när de så småningom får fatt i laserkillen och lyckas döma honom för ett gäng brott, men inte Trez mord, kan de ju bara kläcka ur sig att "Det fanns indikationer på att det rörde sig om samma gärningsman, fast nu visade det sig att det inte var så. Vi söker nu på annat håll efter skytten blahblahblah" utan att de egentligen avslöjats med nånting alls. Vid den punkten, där de fångat och lyckats döma lasermannen, är allt de kommer få applåder ändå. Det finns ju trots allt saker (Trez polares ursprung) som tyder på att hon sköts av en galen rasistlustmördare, så att de utgick från det kanske inte var så konstigt ändå. Och i slutändan har polisen fått lite lugn och ro, sluppit bli flåsade nacken ett tag, och aldrig riskerat att avslöjas med nånting alls. Sen såg jag klart The Wire nyss och det har säkert format mitt tänkt. Gör rån till stölder, våldtäkter till misshandel osv osv...
sedan har tråden visst hamnat riktigt off topic.. jävligt obehagligt det här om det faktiskt springer runt en sån här snubbe.. verkar ju vara ett par skjutningar med samma vapen iallafall.. samhällsklimatet känns verkligen riktigt hemskt just nu.. en självklar följd av den ekonomiska krisen antar jag men det är fan sjukt att folk aldrig lär sig att syndabocks tänket aldrig stämmer sedan med facit i hand.. när ska folk lära sig att vi faktiskt måste jobba tillsammans nu här på jorden, vi har för stora problem tillsammans för att springa runt och käbbla om små biologiska, filosofiska eller kulturella skillnader.. all handel är global, det finns knappt föetag som är renodlat ägda av en nation, det finns inget sätt att gå tillbaka till slutna nationalstater, jag menar vad ska sverige leva på om sverigedemokrater får som de vill? enda sättet nu är att enas och lära oss att släppa våra fördommar hur svårt det än är.. om det här nu är rasistiska dåd, som jag förstår det så är det såpass invandrartäta områden det handlar om att det kanske bara beror på att en galning springer runt i sina egna kvarter och skjuter och att risken att träffa på en etnisk svensk är liten där.. kan detta stämma malmöiter? hur som hlest känns det som man kan utgå från rasistiska motiv med tanke på hur klimatet ser ut i samhället just nu.. känns ju verkligen "väl" tajmat..
läste just på www.gp.se att en man blivit bekjuten från ett buskage nu ikväll medan han cyklade.. helt galet det här..
mindtrix skrev: 1/15Om vi antar att han har lite militär träning, dvs lumpen, kanske lite mer(ingen aning om man får panga mycket i lumpen, lite kanske? enstaka gånger?) samt endast har tillgång till revolver/annan typ av pistol samtidigt som han måste ta hänsyn till
a) gömma sig på ett bra ställe, ej bli sedd lätt
b) ha bra flyktmöjligheter
c) helst inte bli sedd på nära håll, dvs han har nog svårt för att gå fram till random snubbe & skjuta, måste vara på ett visst avstånd.
c) han skjuter i mörker. någon gång har han haft rött lasersikte enligt vittnen.
d) osv, osv, osv
Och sådant så blir det nog inte så lätt att träffa folk som man vill. Om man sen ser till att dom flesta inte ligger och blöder på något krigsfält utan kan få vård relativt snabbt är oddsen (lyckligtvis!) inte särskilt höga.
Har även för mig att den han "lyckades" mörda(känns jävla kallt att sitta och snacka om det såhär, usch..) blev skjuten ganska nära. Dock inte ens fastställt att hon(mördade) var ett av dennes offer, bara något tidningarna dragit igång. Men det råder nog inga tvivel om att någon Asonius-galning är på g igen.
Fast jag är ingen expert av något slag, men folk tror nog pickadoller är lättare att hantera än de faktiskt är. Känns det som.
Så jävla obehagligt klimat. Men det är väl inte så oväntat. Åttiotalet har ju varit inne bra länge och nu kommer nittiotalet tillbaka med galningar som skjuter på invandrare, facister i riksdan och främlingsfientlighet som dyker upp överallt. Och så verkar det ha kommit hit en del FBrasister också. Eller bara nittiotalister som tror allt dom läser på internet som inte står i riktiga media och hängt för mycket på Flashback... Det är väl någon forumpolare till någon av rasisterna bullen1 eller mindtrix som beter sig som en galning i Malmö nu.
Jag var ute i Malmö ikväll, runt värnhem mest och tog bussen hem till Kroksbäck. Inte mycket folk ute generellt och mindre invandrade defintivt, mer poliser också, väldigt mycket poliser.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
Palla med en laserman till, speciellt om media skrämmer upp folk till den graden att folk knappt vågar gå ut. Jag ska knivhugga en medelålders vit man ikväll och se till att vi slipper de asen ute på stan ett tag framöver.
Ursäkta om jag fortsätter på OT-grejen ovan, men att jämföra med hundar och säga att det finns olika människoraser är ju bara korkat. Två hundstammar av låt oss säga schäfer, med olika färg och som skiljer marginellt i kroppsstorlek är alltså två olika raser? Nej. Chihuahua och Schäfer är två olika raser av samma art. Sen har väl inte riktigt definitionen av en ras så mycket att göra med utseende, men kolla hur extremt lika till utseendet vi ändå är jämfört med andra arter så är det fan inte mycket att snacka om. Lite pigment hit och dit, några centimeter i snittlängdsskillnad, krokig näsa, något större/mindre extremiteter... Kom igen. Det är ju inte inte direkt så att asiaterna väger 30 kg och har oproportionerligt korta ben, medan afrikanerna väger 245 kg och har lurviga, långa öron. Sen finns det ju ändå smärre variationer, vilket ger förklaringen till det där med kuklängden. Även om undantag finns är den i regel proportionerlig till kroppen, så en stor bitig svart man har större än en rätt kort östeuropé. Och vi svenskar som har druckit precis rätt mängd mellanmjölk och är lagom långa har därmed också en lagom stor penis som faller någonstans däremellan.
"jag har fin hår. som en waterfall."
Ja visst, men låt säga att polisen står och stampar och kommer ingenstans i fallet med hon Trez. Sen dyker lasermannen passande nog upp, och eftersom de inte har nåt att komma med så säger de att de misstänker att han ligger bakom hennes död fast det inte ligger någonting bakom det Samma vapen användes som i flera av dem nyare skjutningarna
boogey: var på väg att börja författa ett inlägg med samma tema, om hundraser. tack för att du gjorde det bättre än jag hade gjort det.. känns som att de kollektiva minnena av andra världskriget och tvångskastreringar av "lägre stående raser" börjar bli avlägsna nog för att folk ska börja tro på eländet igen. sorgligt.. förhoppningsvis hindras det av att forskningen faktiskt kommit långt nog nu..
Toastare
2010-10-23 13:20
Kan ni sluta snacka penisar? Jag vet att ni killar är penisskådare, men ändå ;) Sen tycker jag att detta är lite läskigt. Som BC99 skriver, gängkriminaliteten i Malmö har man inte brytt sig om för man umgås inte i de kretsarna. Och man kan ju inte gå runt och vara rädd för det, händer det..ja då är man på fel plats vid fel tid. Men detta mer selektiva skjutandet på människor som inte ska ha någon anknytning till skytten är inte bra.. och jag tror det kommer spåra, på ett eller annat sätt.
Jag skyller allt på Emma!
Soulpat Aha, det var som fan. Såg det i aftonblaskan nu, fast polisen har inte bekräftat uppgifterna. Då är det väl mest troligt samma kille som ligger bakom, fast samma vapen MÅSTE ju inte betyda att det är samma skytt.
boogey Kom igen. Det är ju inte inte direkt så att asiaterna väger 30 kg och har oproportionerligt korta ben, medan afrikanerna väger 245 kg och har lurviga, långa öron. Guld! :D
tokfan * "
De får för stunden lite mindre press från samhället. Nu är det ju bara en skjutglad dåre de måste hitta, inte två. Eller ännu fler. Just nu iaf. "
- Det har aldrig varit bara "en skjutglad dåre". Malmö har haft ett stort antal ouppklarade skottdåd bara det senaste året och om nån ville klumpa ihop några av dem hade det nog varit enklare att ta och lägga Trez-fallet bland de gängrelaterade p.g.a. hennes sällskap.
* "
Sen såg jag klart The Wire nyss och det har säkert format mitt tänkt. Gör rån till stölder, våldtäkter till misshandel osv osv... "
- Kanske dags att ta en nypa frisk luft istället för att sitta framför TV:n hela dagarna? ;)
10-4, over...
Hahah, skönt att folk tar sånt här seriöst. Det var mycket roliga svar om än ganska vridna. Det jag ville komma fram till är att det finns olika raser. Problematiken med asiater och sprit är enligt mig ganska sann. Oftast är de mindre i växten=blir betydligt fullare snabbare och det ger givetvis även en hårdare baksmälla. Jag som jobbat som bartender på ett stort hotell har bevittnat asiatiska biznizmän som alltid ska dricka ikapp med sina andra internationella kollegor. Det brukar oftast sluta på ett sätt... Sen kan ju vilken idiot som helst se skillnaden på en vit och en svart person? Givetvis finns det raser och dom har olika förutsättningar. Vissa är överlag kortare, andra längre. Det är genom naturens urval och förutsättningar på den platsen de levt som skapar nya raser. Jag tycker alla mäter sin skalle och ser om de är ariska eller inte =)
Äger dig som staten
hoppas verkligen att nån annan får tag på snubben innan polisen gör det
mindtrix: Påstår du alltså att det skulle vara en skillnad på alkoholupptagnings- samt förbränningsförmåga mellan en asiat och en västerlänning om båda är av samma fysiska mått och drack lika mycket alkohol?
mindtrix - Du är alltså inte bara ignorant utan även icke läskunnig? * "Det jag ville komma fram till är att det finns olika raser. " - Att du vill komma fram till nägot gör det inte sant. * "Sen kan ju vilken idiot som helst se skillnaden på en vit och en svart person? " - Uppenbarligen kan vilken idiot som helst komma till slutsatsen att ras enbart avgörs av utseende. * "Det är genom naturens urval och förutsättningar på den platsen de levt som skapar nya raser. " - Japp, dock har den processen inte pågått tillräckligt länge hos människan för att kunna differentiera i raser. Din länk är f.ö. helt meningslös i sammanhanget då Daily Mail-artikeln som bloggaren citerar enbart refererar till en persons teoretiserande kring evolutionär riktning. Något som i sig själv är en självmotsägelse i och med att evolutionen inte är riktad. Men visst, tredjehandscitat från folk på ekonomiavdelningen väger tyngre än direktcitat från genetiker när det gäller genetik. 10-4, over...
mindtrix: du bore verkligen se över din världsbild, vilket vi alla ju bör göra kontinuerligt, fundera på om den verkligen bygger på kunskap eller på ytliga personliga slutsatser.. jag tror du är på ganska djupt vatten i den här disskutionen och du verkar inte simma särskillt bra..
"Problematiken med asiater och sprit är enligt mig ganska sann." så att det enligt dig, grundat på vilken kompetens? (ett bartenderjobb?) är "ganska" sant att asiatiska män tål sprit sämre än europeiska män betyder att det är en absolut sanning att det finns en gen som programerar alkoholism och att asiatiska män tillhör en annan genetisk ras?
Enligt samma analysmetod har svenskar en gen som gör att vi blir känsligare för sprit ju högre musiken är. 10-4, over...
Bullen1: Poängen var att det verkar som att han inte tycker om svenskar. Inte mer än så. Kan du snacka mer out of your ass än möjligt? Du vet ingenting om mig, fråga gärna, men anta inte massa skräp.
Det är en stor andel asiater som saknar de enzymer som bryter ner alkohol, bland japaner nära hälften. Samtidigt är svenskar extremt bra på att bryta ner laktos, och det finns indianstammar som sjukt lätt blir extremt feta. Betyder det att vi är olika raser? Om jag föder upp labradorer och främst avlar på de med höftproblem, skapar jag då en ny ras eller föder jag helt enkelt upp labradorer med höftproblem? Hudfärgen är ju som sagt en väldigt marginell skillnad som ger en väldigt lätt synlig effekt.
"jag har fin hår. som en waterfall."
mindtrix Skåningar vet tydligen hur man strafear...
(,_____(ò_Ó)____,) this big
BC99 Nej jag vet inte mycket om dig. Men jag vet att du som många andra blattar inte tycker om svenskar. Och tror att alla svenskar är rasister. Kanske är ute och cyklar nu men var det inte du som skrev i en tråd att alla svenskar är rasister innerst inne men att dom bara inte vågar erkänna det? Gurraa Vad grundar du din anklagelse om att jag skulle vara rasist på? Känner antagligen mer blattar än vad du känner svennar. Jag tror att rasismen mot vita är jävligt mycket större än nån annan ras. Men ändå är det bara vita som kan räknas som rasister verkar det som.
Bullen1 :
Kanske är ute och cyklar nu men var det inte du som skrev i en tråd att alla svenskar är rasister innerst inne men att dom bara inte vågar erkänna det? Japp du är helt ute och cyklar.
Bullen1 Ja oj, man är sjukt förtryckt som vit man i den här världen... Gud hjälpe oss!
Narkimic Vet inte var i landet du bor men det finns faktiskt områden där svenskar är förtryckta. Och vi måste alltid akta oss för vad vi säger i såna här diskussioner för att inte bli stämplade som rasister. Och att folk som du skämtar bort det med såna kommentarer är bara tragiskt. Tro mig jag vet vad jag snackar om. Har själv gått i en skola där det var ok att säga jävla svenne men inte jävla arab. Och svenskar var i minoritet. Bara för att jag säger det betyder det inte att jag är rasist.
Och just det, en arab får säga jävla alban. En somal får säga jävla chilenare. Men en svensk får inte säga jävla nått (förutom danskjävel kanske).
Bullen1 Och vi måste alltid akta oss för vad vi säger i såna här diskussioner för att inte bli stämplade som rasister. Vilka vi? Jag har iaf inga åsikter som skulle kunna tolkas som rasistiska på något sätt, aldrig känt att jag behöver bita mig i tungan för det heller. Du kanske själv borde se över dina värderingar.Har själv gått i en skola där det var ok att säga jävla svenne men inte jävla arab Det måste varit sjukt jobbigt för dig, men kolla skillnaden. Araber är förtryckta av européer, européer är inte förtryckta av araber, och nu pratar jag inte vad som händer på en skolgård.Och just det, en arab får säga jävla alban. En somal får säga jävla chilenare. Men en svensk får inte säga jävla nått (förutom danskjävel kanske). Så det här innebär då att det pågår en smygrasistisk kampanj mot oss vita nordmän?
Vilka vi? Jag har iaf inga åsikter som skulle kunna tolkas som rasistiska på något sätt, aldrig känt att jag behöver bita mig i tungan för det heller. Du kanske själv borde se över dina värderingar. Kan bero på att du är från Örebro.
Det måste varit sjukt jobbigt för dig, men kolla skillnaden. Araber är förtryckta av européer, européer är inte förtryckta av araber, och nu pratar jag inte vad som händer på en skolgård. Kan du berätta på vilket sätt araber är förtryckta av svenskar?
Så det här innebär då att det pågår en smygrasistisk kampanj mot oss vita nordmän? Det har jag inte sagt. Men det är väl fortfarande konstigt att albaner (som är europeer) får säga jävla arab?
Det jag vill framföra är att det verkar vara ok att vara rasist så länge man inte är vit. Iaf i Sverige.