Varför är det pinsamt för? Visst vill man inte vara någon snitch, men detta är helt en annan grej. Hade det hänt mig, så hade jag ringt in. Jag hade ringt in om jag kunde, men nu skulle det bara bli konstigt "Ja en snubbe på ett internetforum som jag typ känner gick med sin hund förra året bla bla bla ". Om det är skitungar eller inte får vi se. De får sätta en spaningsgrupp och se om det sker några skumma aktiviteter.
At the gates of Eternity...
Ring! vem vet, du kanske hjälper dom att sätta fast lasermannen 2, kanske inte.. men om, vilken grej! Gör det rätta :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Nattugglan: Om du är seriös med detta fattar jag inte ens varför du tvekar? Om det nu skulle visa sig att gärningsmannen faktiskt bor i det där huset och han hinner döda någon kanske pga du inte ringde in och tipsade i tid, vill du ha det på ditt samvete? Desto fler tips polisen får in desto bättre. Vad har du att förlora eg?
Graffare
2010-10-26 10:24
Fan, ni har rätt. Tänk så blir någon dödad, jag mailar. Läste artikeln igen och kioskägarens beskrivning av "röd prick som dansar disco" låter precis som det jag upplevde.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
You're doing the right thing, bro!
Graffare
2010-10-26 10:40
Skickat :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Får vi hoppas att den här jäveln åker fast snart!
jag tror det är polisen .
guess what daddys bringing home 4 dinner nigga nuts n guts n slabs of humen meat mutherfucker.know eat
jag tror det är polisen . hahah där kom det
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Toastare
2010-10-26 17:07
BC99, vad jag förstår har inte "lasermannen 2" kopplats till någon skjutning som har lett till att personen dött. Nu passar ju dessutom säkerligen andra personer på att skadeskjuta lite fiender, som en kriminell som sålde vapen sa i tidningen. Dessutom så är ju marknaden för vapen från t.ex forna Jugoslavien rätt stor och som polisen har sagt, möjligheten är stor att det är flera skyttar med samma vapen och ammunition. Nattugglan, nu använder ju sig inte denna skytten av laser och just nu är det faktiskt folk som använt sig av grön laser i Malmö. Men det ser polisen bara som "pojkstreck" Polisen hade fått in 22 felaktiga anmälningar på kort tid nu =mycket merarbete, eftersom de måste undersöka varje tips/anmälning.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2010-10-26 17:13
Och sen den enda som har sett "lasermannen" är snubben i skrädderiet som först demonstrerade och sen då får några kulor genom fönstret till sitt skrädderi. Han springer ut och tror nån kastat nått på hans fönster, träffar då en man som kommer bakifrån huset som han griper tag i och som då skallar honom. Enligt skräddaren kan man inte gå där, utan det är en byggarbetsplats. När han blir utfrågad av reportern hur mannen såg ut så hade han keps och BYGGJACKA. Så chansen är ju väldigt stor att det faktiskt var nån som kom bakifrån huset och blev förbannand då han blev falskt anklagad och gav honom en dansk skalle. Men ja, det blir intressant med DNA-beviset som polisen säger att de har och ska analysera. äckligt är väl att SD nu ska spela hjältar genom att ge 25 lax till den som kan ge tips som leder till att "Lasermannen 2" blir gripen.
äckligt är väl att SD nu ska spela hjältar genom att ge 25 lax till den som kan ge tips som leder till att "Lasermannen 2" blir gripen. Är det sant? Jag tänkte häromdagen att SD måste pissa på sig av glädje att det finns någon som "rensar" lite åt de :S
Bullen1: Du är rasist för att du tror att det finns olika raser med olika egenskaper helt enkelt. Annars brukar det bara vara rasister eller idioter som pratar om "omvänd" rasism och kommer med uppenbarelser som "det finns svarta rasister också".
Inte för att jag håller med Bullen1 i det han sagt, men visst finns det svarta rasister. Rasism är rasism oavsett mot vart det riktas eller kommer ifrån. Däremot att det skulle finnas ett organiserat förtryck mot svenskar/vita i den här världen, av färgade människor, är det larvigaste jag hört på länge.
Du är rasist för att du tror att det finns olika raser med olika egenskaper helt enkelt. Annars brukar det bara vara rasister eller idioter som pratar om "omvänd" rasism och kommer med uppenbarelser som "det finns svarta rasister också". Det är väl klart att ens egenskaper utvecklas beroende i vilket klimat du bor i och vad du äter och sysslar med överhuvudtaget. Det betyder inte att nån ras är bättre än den andra. Man är bra på olika sätt helt enkelt. Vita tål kyla bättre och svarta tål värme bättre. Vissa folkslag blir längre eller kraftigare beroende på hur dom äter och vad dom sysslar med. Säger man nått annat så är man bara korkad.
Däremot att det skulle finnas ett organiserat förtryck mot svenskar/vita i den här världen, av färgade människor, är det larvigaste jag hört på länge. Det är väl inte någon i denna tråden som har påstått att det finns ett organiserat förtryck mot svenskar eller vita?
Bullen1 : Ok, kanske inte organiserat. Men ett förtryck tycker du att det finns.
Förtryck är kanske lite fel ord men kommer inte på nått som passar bättre. Men när jag blir kallad rasist för att jag säger mina åsikter (som inte är rasistiska) så är det väl nån form av förtryck? Egentligen tror jag inte det största problemet är att nån kallar nån för svenne och sånt. Det stora problemet tror jag är att man blir kallad rasist så fort man diskuterar sånt här. Men egentligen tyder det bara på hur okunniga folk är.
Vad tror ni hade hänt om man ändrade lite på färgerna? Alltså om hon var vit och sa oh no när nån sa Obama. Tycker jävligt synd om dom barnen. Hon får flickan att tro att hon gör fel för att hon inte skulle röstat på en svart president. Det är rasism.
Toastare
2010-10-27 13:20
Bullen1, det där handlar inte om rasism.. eller jo, men mer konservatism. Du kanske ska läsa på om amerikansk politik.
Toastare
2010-10-27 13:22
och bullen1, kanske handlar om att du borde tänka över dina åsikter? Om nu folk kallar dig rasist varje gång du yttrar dem. Vilka kallar dig inte det? DU är ju obildad.. och det visar du tydliga tecken på. Som att länka till Obama-klippet, som dessutom är taget hur sin kontext.
Toastare
2010-10-27 13:25
dessutom, vem skulle INTE kalla en människa rasistisk som vill dela in folkslag i raser? Och säga att t.ex fetma beror på ras och inte på en gen.. ?!
Haha att fetma beror på ras har jag inte sagt. Men det beror på vad man äter bland annat. Tex i USA så är fetma vanligare än i Sverige. Då kan man säga att Nordamerikaner är fetare. Precis som indier kanske är smalare, just för att dom inte äter hamburgare varje dag.
Jag blir inte kallad rasist hela tiden för jag brukar inte direkt gå ut och demonstrera och om man pratar om sånt så brukar det oftast vara med kompisar och mina kompisar vet att jag inte är rasist.
DU är ju obildad.. och det visar du tydliga tecken på. Som att länka till Obama-klippet, som dessutom är taget hur sin kontext. Obildad kanske jag är. Men jag är fan inte okunnig. Har som sagt bott och hängt med invandrare hela mitt liv så jag vet hur det är. Där jag kommer från så är det många som hatar svenskar. Säger du emot så är du okunnig.
Bullen1, det där handlar inte om rasism.. eller jo, men mer konservatism. Du kanske ska läsa på om amerikansk politik. Hur ska du ha det? Är det rasism eller inte?
Förklara vad du menar med att jag vill dela in folkslag i raser? Det jag vill är att alla ska behandlas lika. Men så är det ju inte när en person kan säga en åsikt men en annan person kan inte göra det utan att bli kallad rasist. Även fast han inte har några som helst rasistiska åsikter.
Obildad kanske jag är. Men jag är fan inte okunnig. Har som sagt bott och hängt med invandrare hela mitt liv så jag vet hur det är. Där jag kommer från så är det många som hatar svenskar. Säger du emot så är du okunnig. Att grunda hela sin världsuppfattning på anekdotiska händelser är att vara obildad
och okunnig.
Din tankebana är på samma nivå som min chiuauas. Han fick en badboll på huvudet för flera år sedan och han är, än idag, livrädd för
alla badbollar.
De invandrare du känner som "hatar alla svenskar" gör det inte eftersom de är invandrare, de "hatar svenskar" eftersom de är idioter. Alla nationer, städer, kulturer har gett liv åt en rejäl drös idioter som ofta syns och hörs väldigt mycket. Det betyder inte att det är "ok" att förenkla och generalisera sociala problem genom att avfärda idioti som ett beteende associerat med en viss grupp. Det är som att sätta en stämpel på hela den här gruppen. Otroligt ointelligent och lat sätt att tänka på.
Sluta vara rädd för badbollar. Du är en människa, inte en hund.
Och hur ser ni på att en svensk ungdom inte kan gå in i Rosengård tex? Är inte det ett sorts förtryck? Nu kommer nån in och säger, men hallå det är ju bara för dom har blivit dåligt behandlade av svenskar. Jaha men då är det ju rasism.
De invandrare du känner som "hatar alla svenskar" gör det inte eftersom de är invandrare, de "hatar svenskar" eftersom de är idioter. Alla nationer, städer, kulturer har gett liv åt en rejäl drös idioter som ofta syns och hörs väldigt mycket. Det betyder inte att det är "ok" att förenkla och generalisera sociala problem genom att avfärda idioti som ett beteende associerat med en viss grupp. Det är som att sätta en stämpel på hela den här gruppen. Otroligt ointelligent och lat sätt att tänka på. Aha så när invandrare inte gillar svenskar så är dom idioter. Men när svenskar inte gillar italienare (tex) så är dom rasister? Och berätta var jag har satt en stämpel på nån? Det är exakt detta jag menar. Det är BARA svenskar som kan bli stämplade som rasister i Sverige.
Aha så när invandrare inte gillar svenskar så är dom idioter. Men när svenskar inte gillar italienare (tex) så är dom rasister? Och berätta var jag har satt en stämpel på nån? Det är exakt detta jag menar. Det är BARA svenskar som kan bli stämplade som rasister i Sverige.Snyggt att du missar hela poängen. Försöker du ens?
Det jag menar är att dessa människor du pratar om som "hatar svenskar" gör inte det för att de är invandrare, de gör det för att de är idioter. Långt ifrån alla invandrare hatar svenskar, precis som långt ifrån alla svenskar hatar invandrare.
Jag känner förresten svenskar som bor i Rosengård, nu börjar du bli pinsam. Tveksamt om det ens är värt att svara på dina inlägg. Hade du inte varit reggad för två år sedan och skrivit liknande saker genom åren så hade jag trott att du är ett troll.
Och hur ser ni på att en svensk ungdom inte kan gå in i Rosengård tex? Är inte det ett sorts förtryck? Vart har du hört detta? Är det en lag? En policy? Det är sånna här korkade kommentarer från din sida som gör att man inte kan ta dig på allvar. Bro, jag tror inte du är rasist, däremot jävligt fördomsfull, vilket du bekräftade ganska ordentligt i början när du uttryckte din vilja att kunna få kalla vissa folkslag för nedvärderande smeknamn.
Men seriöst, pick up a book.
Snyggt att du missar hela poängen. Försöker du ens? Det jag menar är att dessa människor du pratar om som "hatar svenskar" gör inte det för att de är invandrare, de gör det för att de är idioter. Långt ifrån alla invandrare hatar svenskar, precis som långt ifrån alla svenskar hatar invandrare. Jag känner förresten svenskar som bor i Rosengård, nu börjar du bli pinsam. Tveksamt om det ens är värt att svara på dina inlägg. Hade du inte varit reggad för två år sedan och skrivit liknande saker genom åren så hade jag trott att du är ett troll. Tror det är du som missar poängen. När jag har sagt att de gör det för att dom är invandrare? Det är ingen annan i tråden som har sagt det heller? Så jag förstår inte vart du vill komma?
Var i Rosengård bor dom svenskar som du känner? Jag vet av egen erfarenhet att det inte är så bra att gå genom Rosengård om man är svensk. Har inte blivit rånad eller nått sånt men alla kollar på en som man vore en idiot typ. Och för det mesta så blir det nån sorts tjafs. Testa att sätta dig på en bänk utanför ica eller på en valfri gård, sen sitter du där i en halvtimme. Kom sen och berätta vad du blev av med. Pallar du inte gå så långt så sätt dig på Seveds plan.
Vart har du hört detta? Är det en lag? En policy? Det är sånna här korkade kommentarer från din sida som gör att man inte kan ta dig på allvar. Bro, jag tror inte du är rasist, däremot jävligt fördomsfull, vilket du bekräftade ganska ordentligt i början när du uttryckte din vilja att kunna få kalla vissa folkslag för nedvärderande smeknamn. Men seriöst, pick up a book. Nej det är ingen lag. Precis som det inte finns nån lag som säger att en svart kille inte kan gå runt i en valfri rasist-by. Det krävs väl för fan inte lagar för att förtrycka nån. Du är ju korkad.
Bullen1 : Jag tror inte du förstår riktigt vad förtryck innebär.
Bullen1 Jo du missar fortfarande poängen och jag är inte förvånad. Så du går från att säga att svenskar inte kan vara i Rosengård till att berätta om när du gick igenom där en gång och det var folk där som tittade konstigt på dig? Är det därför som svenskar inte kan befinna sig i Rosengård, för att folk tittar konstigt på dem ibland? haha Jag tror inte att du är på riktigt längre. Du kan omöjligt verkligen vägra tro att det finns svenskar som bor i rosengård. Så dum och inskränkt kan ingen vara.
Bullen1 Jo du missar fortfarande poängen och jag är inte förvånad. Så du går från att säga att svenskar inte kan vara i Rosengård till att berätta om när du gick igenom där en gång och det var folk där som tittade konstigt på dig? Är det därför som svenskar inte kan befinna sig i Rosengård, för att folk tittar konstigt på dem ibland? haha Jag tror inte att du är på riktigt längre. Du kan omöjligt verkligen vägra tro att det finns svenskar som bor i rosengård. Så dum och inskränkt kan ingen vara. Haha nej det handlar inte om en gång. Jag har varit ganska mycket i Rosengård. Men du kanske tycker att det är lugnt så länge man inte blir rånad eller slagen (vilket jag också har sett i Rosengård, inte jag som blivit slagen dock). Om en svart snubbe går i ett samhälle och alla kollar snett och tycker och tänker om honom så är det rasism enligt mig. Precis som det är rasism när det handlar om svenskar. Ni tror ju bara att det är svenskar som kan vara rasister. Men du vet inte alls vad du snackar om.
Jag vet att det bor svenskar i Rosengård och har inte sagt att det inte gör det. Men dina kompisar kanske bor i de lugna delarna av stadsdelen så dom kanske inte har upplevt detta.
Men du kan ju testa att gå igenom Herrgården med din böghund en sen kväll så får vi se om du går dit igen din tönt. Alla sitter och säger att det kan väl inte vara så farligt och blablabla. Men testa då.
Jag tror inte du förstår riktigt vad förtryck innebär. Jo det förstår jag mycket väl. Jag tror dock att du inte förstår överhuvudtaget. Du verkar ju tro att det måste finnas lagar för att det ska vara förtryck. Vilket det aldrig har funnits i detta landet.
Gurraa Bullen1: Du är rasist för att du tror att det finns olika raser med olika egenskaper helt enkelt. Olika folkgrupper har olika egenskaper. Så är det bara. Det kallas för biologi. En hare på en park i stan är alltid mindre än en hare i skogen.
Bullen1 Håller med om en hel del du tagit upp, men seriöst bro. Jag bor på Seveds, vad snackar du om? Hade du ställt dig på en hörna hade ingen rånat dig, mycket möjligt att någon hade erbjudit dig lite kush.
BountyBoo F30 BC99, vad jag förstår har inte "lasermannen 2" kopplats till någon skjutning som har lett till att personen dött. Kanske missförstått dig nu, men Trez?
Nattugglan, nu använder ju sig inte denna skytten av laser Vad jag läste var att minst ett av offren hade sett en laserprick före skjutningen.
Och sen den enda som har sett "lasermannen" är snubben i skrädderiet som först demonstrerade och sen då får några kulor genom fönstret till sitt skrädderi. Han springer ut och tror nån kastat nått på hans fönster, träffar då en man som kommer bakifrån huset som han griper tag i och som då skallar honom. Enligt skräddaren kan man inte gå där, utan det är en byggarbetsplats. När han blir utfrågad av reportern hur mannen såg ut så hade han keps och BYGGJACKA. Så chansen är ju väldigt stor att det faktiskt var nån som kom bakifrån huset och blev förbannand då han blev falskt anklagad och gav honom en dansk skalle. Det var väl lite väl sent för en byggare att hänga där, kvar i sin arbetsjacka. 2 timmar efter att ha slutat jobba. Jag bor vid området och har aldrig sett några byggare efter 4-tiden. Och om det nu hade varit en byggare så varför ej träda fram? Han gjorde ju inget fel om skräddaren nu tog tag i honom. Självförsvar ju? Lite konstigt är det ju också att han blir beskjuten precis efter att ha varit på manifestationen.
Håller med om en hel del du tagit upp, men seriöst bro. Jag bor på Seveds, vad snackar du om? Hade du ställt dig på en hörna hade ingen rånat dig, mycket möjligt att någon hade erbjudit dig lite kush. Ok jag överdrev kanske lite. Men somalerna på torget (som för det mesta är små iofs) kan nog vara jobbiga för folk som inte är från området. Har iofs inte varit där på över ett år så vet inte hur det är nu. Men antar att Fadi och dom fortfarande hänger där haha. Och dom har nog rånat ett par svennar där om man säger så.
Problemet är väl att vi har genom klassfrämjande politik osv skapat dessa "invandrarghetton", i vilka mycket kriminalitet pågår, detta skapar ju såklart rädsla och fördomar och i vissa fall hat. Inte så konstigt.. Ge alla negrer i Rinkeby VD-positioner och flytta dom till Lidingö, sen tar ni alla muppar från Lidingö, tar deras jobb och placerar dom i miljonprojekt. Inte så svårt att räkna ut resultatet.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Media borde helt enkelt förbjudas att agera medbrottslingar och ge utrymme för såna här idioter och dess stories, ingen mår bättre av att läsa om det. Tvärtom så är ju folk idag rädda för allt och alla, man mår helt enkelt dåligt av att bli matad med information om dödsfall, sjukdomar och misär dag in och dag ut och det leder ju inte direkt till ett friskare samhälle utan ett där alla om ett par år kommer må såpass dåligt och vara så skrajja att dom tillslut skjuter sig själva.På tal om människor och dess likheter/skillnader Olika förhållanden kräver olika egenskaper därför utvecklas människan på olika sätt och har så alltid gjort därför är det fel att säga att alla är lika. Hade så vart fallet skulle livet bli som en skiva som hakat upp sig..
va?
Problemet är väl att vi har genom klassfrämjande politik osv skapat dessa "invandrarghetton", i vilka mycket kriminalitet pågår, detta skapar ju såklart rädsla och fördomar och i vissa fall hat. Exakt. Det folk glömmer är att det fanns ghetton (eller kåkstäder) i Sverige innan invandringen började. Fråga vilken Malmöit som helst som är 60+ om hur fridfullt Kirseberg var förr i tiden. Där har vi ett område som man förr i tiden åkte på stryk och blev rånad, av andra etniska svenskar.
Men du kan ju testa att gå igenom Herrgården med din böghund en sen kväll så får vi se om du går dit igen din tönt. haha, är du tolv? Som jag sa innan så har jag flera kompisar som bor i Rosengård och både jag och min "böghund" klarade oss alldeles utmärkt de gångerna vi var där.
Det säger väl allt om dig att du inte ens kan hålla en civiliserad konversation utan måste dra till med namecalling och homofobiska uttryck. Snyggt där, fördomsfull och homofob.
Men du kan ju testa att gå igenom Herrgården med din böghund en sen kväll så får vi se om du går dit igen din tönt. HAHA!
Vad är det för hund?
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Moderator
2010-10-27 18:41
Vad är det för hund? Sparky!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Jag är inte så säker på att skytten är svensk. Vet att det finns gott om psykiskt sjuka svenska män (och kvinnor, helt klart!), men det vore nästan skönare om det visade sig vara en icke helvit person som utfört skjutningarna så man kan sluta tänka på vilka (rasistiska) åsikter denne kan tänkas ha och bara konstatera att det var en psykiskt sjuk man.
Toastare
2010-10-27 19:36
CapKillah, ja det hade varit "skitkul"..och efterreaktionen av det hade varit helt för djävlig. Och SD hade fått ett starkare fäste.. Bullen1, jag är också uppvuxen med folk från olika kontinenter i ett mångkulturellt Lund och Malmö. Och på den tiden var det inga problem att gå på afrikanska fester i Rosengård eller hänga med mina kompisar där. Visst har klimatet kallnat, men de flesta invandrare hatar inte svenskar.. precis som de flesta svenskar inte hatar invandrare.
Toastare
2010-10-27 19:38
BC99, nej.. vi har aldrig, aldrig haft varken ghetton eller kåkstäder i Sverige. Men däremot arbetarklassområden som Kirseberg i Malmö, Majorna i Göteborg och Södermalm i Stockholm. Många av er får läsa på lite tror jag.
Toastare
2010-10-27 19:42
och invandringen i Sverige startade runt 1500-talet i Sverige då Romerna kom. 50 år senare kom Vallonerna.. sen fransmän, italienare (när det blev poppis att som resa runt i ett kulturellt perspektiv) och sen rullade det på.
Och det närmsta vi kommit något ghetto eller kåkstad.. är väl statarlängorna.
Statare
Lugnet där nuvarande Hammarby Sjöstad finns bör väl ändå räknas som en svensk kåkstad. Där smällde massa hemlösa och uteliggare upp sina hem med kartonger och liknande.. Nog om det, helt OT. Förövrigt skrev jag ett sjukt långt inlägg men raderade det för märker att tråden är nog off topic som det är.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Lugnet i Malmö hade inga toaletter innan dom byggde om på 60 talet. OT men jag ville bara säga det. psyko_slusk Han har en chihuahua.
Toastare
2010-10-27 22:19
Bullen1, de flesta arbetarklassområden.. de jag räknade upp hade dass på gården. Inte förrän på 60-talet som många fick badrum. Man hade fortfarande höns och grisar på innegården då med. Yun_Di, räknas ändå inte som kåkstad.. squat är väl mer rätt ord då om de tagit över nått hus eller så. Sverige har inte, och har inte haft varken ghetton eller kåkstäder.