varför röka hasch?
va e det för mening igentligen? rökte första gången när jag gick i 7:an.. men nu så fattar jag inte riktigt varför? visst mådde jag dåligt psykist och så men blir det på lång sikt bättre av att jag blossar? hasch e ingen drog som man får ett större beroende av, förutom psykist, så varför fortsatte man att röka när man bara gjorde dumma saker i samband med det? va det pga av allt familje knas eller ville man vara tuff? eller va det just för att man måde dåligt eller hade man fått nån inbillning av att man va tvungen att ha det i sitt liv? igentligen kan ju folk inte säga att hasch e bra.. eller? visst fan mår du bättre av det, kan släppa tankar och bara ta det lungt.. men efter då? e det bara jag som har mått ännu sämre efter bara för att man inte har rökt än på dagen? men vad är det för mening med denna drog? vad e det som gör den så bra? vad e det som gör den ofarlig? och varför e hasch en "coolhetstämpel" när det bara visar hur puckad man e igentligen? tack för er tid, ville bara skriva mina tankar.
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik
Vad gjorde du för dumma saker i samband med rökningen?
Don't you feel more like you do now than you did when you came in?
det va ju inte grejjer som att mörda nån eller springa runt med kniv och råna butiker, men det blev endel bråk, sa mer eller mindre upp mig från mina bra kompisar.. sket i det mesta.. i samband med att jag började röka så gick jag inte till skolan på tre månader typ(i 7:an), sen blev det lite bättre i samband med att jag bytte klass, men bytte sedan skola i 8:an och då jag ännu mindre i skolan.. tillslut flummade man på dagarna och gick bara på lektioner med ens handledare så han inte skulle ringa hem.. slösade dagarna på att åka buss när jag hade rökt bara för att jag inte kunde va hemma då morsan va sjukskriven.. saker som jag ångrar nu i efterhand..
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik
joppoz_igen: haha biologiböckernas skrämsel propaganda :D nee, its just me talking..
Många beter sig sådär utan hasch också. Men nog kan det ha varit en bidragande faktor. Bråk enbart p.g.a. hasch har jag aldrig stött på, dock. Jag tycker hasch verkar ha en större "knarkstämpel" än "coolhetsstämpel" ibland folk. Alkohol visar ofta mer hur dum man är. Eller snarare Man visar mer hur dum man kan vara när man är full.
hehe man börjar ju bråka av alkoholen, man softar ju bara om man röker en spliff, kollar på film, snackar skit och käkar massa gott:) man blir ju flippad av alkoholen fyfan. får man en "coolhetsstämpel" om man röker de va ju rätt roligt sagt:P peace!
nej ärligt talat, skylle inte på hashet, det är du som är en nolla... jag har rökt på som sen skorsten det senaste halvåret, men ändå hade jag bara 20% frånvaro (ehm bara), och hade 3 mvg och 4 vg denna terminen...
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Då skulle jag oro mig mer för alla dessa människor som äter zoloft, cipramil och allt vad antideprisiva heter. Där har ni nått som bara dövar smärtan, men grundproblemet finns kvar hela tiden och man blir som en jävla zombie. När man röker braj så dövas smärtan, men man kan fortfarande analysera och lösa sina problem. Jag kunde det iaf.
man röker sen blir man lung... det e skööönt..
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
men vad är det för mening med denna drog? vad e det som gör den så bra? vad e det som gör den ofarlig? brass är ju inte direkt farligt men inte ofarligt heller,men de är inte farligare än alkohol så..brass dödar några hjärnceller,alkohol anfaller lever,mjälte,hjärnceller.. plus att brass kan du använda i medicinskt syfte, mot reumatism och parkinssons bla... hur många symptom/sjukdomar lindrar du med alkohol?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
^^en underskattad synvinkel bara
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vill bara säga att jag inte e emot brajj, tvärt om.. men bråken har kommit när man har varit påtänd, folk tror att bara för man e beng dom dom fucka med en.. sen blir jag lite övermodig när jag har rökt ås det blev som det blev.. men ta inte det jag skrev på för stort allvar.. och som GunJah sa, alla reagerar olika... jag tycker själv att jag har "förlorat" mer än vad jag har fått av röka..
Hybriden Vilket sanningens ord! Så jävla mkt debatter om hasch här i krokarna. Men det finns saker som är så mkt värre och förekommande, men som inte diskuteras. Jaja, jag tycker benso borde utrotas... Bara.
Jaa, de där lyckopillrena är bra jävla läskiga.. Har en kompis som käkade sånt i perioder förut, och det blev bara värre. Hon blev helt asocial, folkskygg och fick såna panikångestattacker allt oftare.. Gör mer skada än nytta Och som fler sagt innan: Hasch/marijuana påverkar oss alla olika under olika omständigheter.. Ger det alltför mycket negativa effekter ser jag ingen anledning till att fortsätta. Då borde man istället hitta nåt sätt att göra sig av med sina problem, tycker jag (Tyngre droger är ingen bättre utväg, förstås.. Vill bara poängtera det)
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
självklart e tyngre droger eller lyvkopiller ett alternativ.. jag har lagt av helt, känner mig definitivt inte sugen och har ingen lust att röka... va som senast igår med en kompis som rökte och jag kände ingenting igentligen.. har inte rökt sen i vintras... det e bara skit (enligt mig)
hasch är mysigt.. men glöm inte att knark ska brukas inte missbrukas visdomsord från en alkis jag stötte på häromdagen..
bärs, holk & mutta
jo man ser ju faktiskt inte så mysig ut som alkis (inget ont om grekiska filosofer).. ännu en bra anledning att knarka hash. man ser helt enkelt trevligare ut än en alkis. så mecka holken och spola kröken. eller kröka röken och spola möken. eller gör vad du vill bara du betalar.
bärs, holk & mutta
Som det yttrar sig i samhället tycker iaf Jag det är bättre (om man nu tycker det fungerar) att röka hasch för att må bra, än att knalla upp till psyk och få en massa personlighetsförändrande/personlighetsdö dande mediciner. Visst kan det vara jääävligt svårt att sluta röka, men det går inte ens att jämföra med ett benso-beroende, lr vad man nu får utskrivet. Sen när man inte behöver medicinen längre, ja då måste man behandlas för det också. GunJah Visst är hasch en dålig lösning på problem i längden, men lugnande etc. är så jävla mkt sämre än då, så vad ska man göra. Som Nikanor "tro fan att folk röker på" ... Allt våld som ex. alkohol och piller generar, fysiskt som mentalt. Inte undra på att samhället är deprimerat. Och som sagt, folk reagerar olika och har olika behov. En del får mer ångest av att röka mkt, en del kan koppla bort problem totalt när dom röker.
för att man kan skratta åt ALLT!
jävlar va ni analyserar allt
Någon måste ju göra det :P
Men det är ju rätt stor skillnad på antidepressiva och lugnande... Och då tycker jag defintivt att hasch är ett bättre "lugnande" alternativ.
Alla tycker olika, men med tanke på ditt jobb lär du ju ha belägg för dina åsikter, iaf. Sant som du säger, man kan aldrig förutspå hur ngn reagera på ngt. Men jag tänker på längre, dagligt bruk (hasch vs. bensodiazepiner/släktämnen) och kan jag inte se att det sistnämnda är bättre någonstans. Beroenden av receptbelagda mediciner är dessutom uppskattningsvis 10 ggr vanligare än beroende av narkotikaklassade substanser. Ligger även ofta till grund för vidare missbruk av andra droger.
Har aldrig sett på det så. Men dessa läkemedel kan man enkelt missbruka på ett sådant sätt att det går ut över ens omgivning, på ett mkt mkt påtagligare sätt än vad hasch kan. Försöker inte försköna hasch mer än det förtjänar, visst blir man passiv, man kan få psykoser och tappa alla ansvarskänslor etc. . Har ingen aning om siffror över hur många som röker hasch i sverige, för det finns väl inga tillförlitliga sådana. Men c:a 1 miljon svenskar går under dylik medicinering, varav 20 % är så pass beroende av det att dom inte kan sluta själva. Har aldrig hört/läst annat än att det är ungefär 10% risk att man blir beroende av cannabis till den grad att man inte kan sluta själv(psykiskt). Men det är ju svårt att sätta siffror på sånt där, egentligen. Tycker det är högst skrämmande att det finns läkare som ser så enkelt på att skriva ut dessa till folk.
Graffare
2004-07-26 11:29
det finns inget bättre än att sätta sig hos brorsan,mecka,glo tv,spela 8bitarsnintendo och mecka en fet holk för att sedan flyga iväg som peter pan!!!!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Jo! Helt klart att det finns människor som verkligen behöver det. Men det finns också allt för många inkompetenta läkare som har makten att skriva ut det. Det är ett lite kusligt.
Oj, skrev lite fel där på slutet..
känner inte igen mig i det du skriver, det sista jag vill göra när jag rökt är att bråka liksom.. det negativa med rökat är att man blir beroende, glömsk och lite seg, inget annat enligt mig. peace!
Alkohol är så jävla mycket dummare.. Då blir man helt störd till skillnad från hasch. Det är fler som bråkar på alkohol än hasch. Och har aldrig upplevt något av det du skriver..
jag kan inte säga att jag har rökt särskilt mycket. ett par gånger. Jag kommer (kan inte helt garantera det, det kan jag inte göra med nåt) förmodligen aldrig att röka mer. Jag ser det som en onödig verklighetsflykt som jag klarar mig bra utan. Dessutom så blir man dum i hvudet av det.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
att röka när man mår dåligt är nog det sämsta man kan göra, det är väl då man löper risk av att få psykos? "vad är det för mening med det..." alltså meningen är väl kanske att folk kanske tycker om den känslan att leva bara i sina tankar å va borta från det verkliga livet ett tag, annars är det väl ingen speciellt kreativ grej som räddar världen, men är det mycket som gör det? vad är det för mening att äta chips å dricka alkohol? chips är gott men onyttigt å alkohol är ett bra sett att släppa loss lite på fester... alla har helt enkelt olika värderingar å prioriteringar om saker å ting i livet... personligen så sysslar jag inte med hasch för jag gillar inte den känslan man får så pass mycket att jag orkar spenderar pengarå tid på det, men jag förstår folk som gillar det...
Éxitus
man röker för att det förstärker intrycket av vad man än håller på med, från att sitta i solen på balkongen och kolla på moln till att lyssna på musik eller knulla! Nackdelarna är väl att det även förstärker ev. psykostankar, förföljelsemani, depressioner osv.. och att det är så lätt att röka en joint jämfört med att dricka 5 öl men ändå blir man lika dålig på vardagssysslorna om inte sämre.
visst... vill du bli en levande död så är det bara att börja.. vascccheguu
Tavlor - Väggar WWW.DR-FACELIFTER.COM
vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarför inte? nörd
Don't Give Props To The Devil
Onödigt att röka hasch.... bara löjligt, bara killar med små penisar som röker hasch, och kvinnor med ännu mindre penisar 8-)
Varför äter folk godis ? Mår ni bättre av det ? Visst det är väldigt gott just när ni äter det.... men sen då ? Det skapar inget beroende, förutom psykiskt... så varför fortsätter man med det ? Äter man för mycket kan man tillochmed må dåligt.... och i lång sikt så får man dåliga tänder och kropp.... Så varför fortsätta ? Samma jävla sätt som du beskriver hasch kan man göra med det mesta... Om du inte kan hantera hasch på ett bra sätt så ska du inte röka.,.. och om du inte känner att det är något för dig, så varför kicka den ? Men alla är inte som du, så varför försöka dra ner andra människor i dina misslyckanden ? Låt folket som njuter av det blaza....
Och för övrigt så är det en massa myter och skitsnack i tråden... man kan inte får haschpsykos....
Däremot om man har panikångest, eller bär "outbruten" panikångest så kan hasch framkalla denna panikångest tidigare om man inte är mentalt "redo" för att röka just då...
Sen vid djup meditation eller mycket rökande så kan kundalinikraften i oss aktiveras.... och även här om man inte är beredd på detta så kan det framkalla kundalinipsykoser.... ofta detta som folk tror är en haschpsykos....
Mer info:
http://kundalini.se/ Men återigen... för oss som inte har något problem med rökat..... låt oss blaze....
Hasch e soft, ta ett bloss... :)
track10 fint sagt =)
Don't Give Props To The Devil
hahaha nån sa nå fett kul där uppe nånstans
KsT håller helt med dig... hasch är inte bra... men den riktiga frågan är, varför har vi inte tillräckligt med gräs? Vem skulle vilja röka hasch om det växte gräs på träd? Inte jag iaf. men man röker vad man haver helt enkelt. Jasså. det är coolt att röka? öhm.. visst är det en koolare upplevelse än att läsa en tråkig bok.. men speciellt koolt är nog ingen drog.. kanske Salvia isf.. Näe... mycket döskrift! Tack o adjö. rök inte hasch o dö!
Today i'll make a homerun...
GunJah P20 - yee samma sak som med panikångest... om man bär på en outbruten skitzofreni/panikångest.. så kan denna utlösas tidigare... Men frågan är om det är bra eller dåligt... ? Jag hade nog ändå helst tagit smällen och lärt sig handskas med problemet istället för att det kanske smyger på en och bryter ner dig helt. Visst finns det risker, men om man tycker att fördelarna väger över och ändå vill röka.... Varför ska man då inte få röka utan att betraktas som kriminell ? Vet hur många som hest som röker många dagar i veckan och ändå söter sitt jobb, kanske pluggar och lever som vem som helst... Förstår inte hela den här snedvridna och hataiska synen mot cannabis....
Orkar inte läsa hela tråden så jag svarar bara på det som KsT skrev. Varför jag röker? Den enda drog jag tycker är värd att "ruinera" min kropp med. Alkohol, amfetamin, flödder, opiater, dumpa skiten det är för starka prylar för att en normal person ska kunna hantera dom rent psykiskt och dom är döden fysiskt (visst det tar tid men man känner av att ens kropp tar stryk). Tyvärr så är man ju lite av dubbelmoral natur (konstigt, man är ju Svensk) så man röker Tobak också. Istället för att vara störfull på stan så sitter man hemma röker lite Bong, käkar god mat som man har tillagat, glor på film, spelar lite dator och flummar med några vänner. Psykadelia och THC, rakt av!
Producent
2004-09-20 19:30
jag röker för att det är roligt, men jag försöker att inte göra det så ofta,helst inte flera gånger i veckan. jag vill absolut inte fasstna för då blir det inte kul. inte pga hälsan utan förat det är olagligt att man blir hatad av andra bl.a.
jaaa.. varför inte äta det istället? :P
KsT - "hasch e ingen drog som man får ett större beroende av". eh...nä, inte alls. har du mött en haschberoende person på väg mot ett drogfritt liv?
We call them winerbrods.
skunkafied Det där du skrev låter som ett citat från Biologi böckerna man hade på Högstadiet.
Det har inget att göra med hur Bäng man blir om man röker tobak eller ej det är bara jävligt personligt på hur man reagerar på THC och hanterar det.
Sen är det ju självklart svårare att bli sådär riktigt stenad om man röker upprepade gånger i veckan.
Jernvante - hehe jovisst gör det. det påminner även om ett citat ur "boken om skunkafieds liv". varför allt detta hat mot biologiböcker? ;)
We call them winerbrods.
skunkafied Dom jämnför THC med Crack. Dom berättar verkligen det absolut hemskaste som händer ca 1 på 10 000 000 Pottheads. :>