asså ja har fått hacsh psykos o det e inte roligt , ja har också fått allvarliga hjärnskador som man får av HARSH, och man mår inte bra när man rökt några år varje dag , så lägg rizzlan på hyllan
ARE U READY FI DI ROAD
Konstigt att du får hjärnskador då cannabis inte kan orsaka permanenta skador på hjärnan.
Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men känner att jag måste vara med för att jag har det alias jag har, hehe.... Jag har flippat ordentligt, men bäh, det handlar bara om att veta ens gränser, precis som med alkohol. Dricker du en flaska tequila blir följena nasty, likaså om du splittar en 5a nordic light med EN polare. Givetvis på olika sätt... Men för det mesta har jag bara haft positiva upplevelser. Personligen blir jag väldigt lugn, laid back och är i mitt kreative esse då. Inte för att nån är intresserad, men jag har långtråkigt och mitt namn borde ju vara med i tråden.
Man röker för smaken! bara för smaken.. sen blir man glad och sen somnar man... men det är fan smaken som är det bästa!!
kyliegoesdisco är dålig på allt typ!<br> <br> http://aegd.qtax.se/??aegcrew
norra ishavet *klapp klapp* åh ja d e ganska dumt å hålla på genföra ganja me alcohol å fet mat.... =( ganja e ganja, rök å meditera. ne e inte så bra på stava?
Don't Give Props To The Devil
Steenhoff F21: om d e PGA styrka osv, då skulle man ju inte kunna få d i sverige, i sverige e rökat mkt mkt svagare jaaaao. shit alla i amsterdam skulle gå runt psykosade då=P men där har dom mindre knark missbrukare d bevisar rätt mkt,
Steenhoff F21: Det står att det kan resultera en psykos, alltså om du är psykiskt instabil kan du få en utlöst psykos av Cannabis, det står inte If you use cannabis it can result in a haschpsychosis.
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle
Karl, läs WHO rapport om cannabis, inte socialstyrelsen, varför förstår du nog själv.
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle
Steenhoff Okej, men dom e på en bättre väg endå me tanke på att dom lagaliserat cannabis å har mindre drog missbrukare över lag. fast det är så öppet dära me alla droger. daUndergrounder : jo tror d ska vara så
nam nam
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Ja
Hälften av dom som har snackar om det här, är säkert bara helgpuffare/feströkare! Inga droger är ju bra, men vissa är bättre än andra!
att glömma problemen och skaka bort ågren..
duja1 - Varför inte göra något åt problemen istället? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Drug-induced psychosis är den enda rätta termen som finns, cannabis är inte en speciell drog på det sättet att det kan utlösa en väntade psykos, alla droger har den egenskapen.
www.swecan.org www.swecan.org www.swecan.org www.swecan.org Rätt viktig grej, största positiva skillnaden från alkohol kanske. www.swecan.org www.swecan.org Intressant... Det behövs 100 gånger starkare dos än vanligt för att påverka immunförsvaret...
Smoke-daweed skrev "Jag har flippat ordentligt, men bäh, det handlar bara om att veta ens gränser, precis som med alkohol. Dricker du en flaska tequila blir följena nasty, likaså om du splittar en 5a nordic light med EN polare. Givetvis på olika sätt..." Förklara på vilket sätt följderna blir nasty om man splittar en femma "nordic?" light?
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown
LittleJohnny KLart får hjärn skador , påstå inget annat för bre
ARE U READY FI DI ROAD
LittleJohnny KLart får hjärn skador , påstå inget annat för bre Så som du skriver kanske du har det. Men som sagt så ger cannabis INGA bestående hjärnskador.
RootsNatty Nej du är säkert mer insatt på ämnet motför forskare, förlåt mig.
Killaskrilla- tummen upp för dej mannen. Min åsikt om braj: Jag rökte från det att jag var 14 tills att jag fyllde 18 jag rökte varje dag helg som vardagar. jag gick ut Högstadiet med 225 Påeng Jag rökte som fan och började gymnasiet: Teknisk-civil engeniörs utbildning lätt, har bra betyg, ska åka ubåt i lumpen fick 8i styrka 7 i logistik 7 i kondition. Jag var grymmast och jag rökte hash?
"shut up before i put you back up in high heels"<br>
jag ahde inte det bästa självförtroendet innan jag började röka, sen när ja väl gjorde det så vart allt så grymt och alla älskade än och tyckte man var världens skönaste människa!! sen vet ja inte avd som hände, man börjar tänka allt för invecklat antar jag.. man förlorade kompisar och man blev deprimerad. det vart som en ond spiral typ! de gäller att ha ett bra självförtroende och vara stark för att klara av det och dom som ahr det är ofta ganska jobbigt att umgås med om man själv mår dåligt, de har juh ingen aning om hur man känner och vet inte hur man sak tackla problemet.. Jag hade iaf 2 kompisar som var väldigt tighta med varandra som ja brukade röka med.. Jag vet igentligen inte nånting om dom förutom att en av dom var jävligt duktig på att manipulera folk... de kan förståss inte han rå för men det var mestadels han som gjorde satt jag började tänka så invecklat och vart deprimerad.. han stressade mej för mycket helt enkelt.. Nu såhär i efterhand så ser jag allt som en stor lärdom i livet. jag känner mejsjälv mycket bättre och jag vet vilka människor som ger kärlek och som jag akn lita på.. folk som bossar och styr har förmodligen mer problem än vad jag hade men det känns väldigt mycket lättare att möta sånna nu! jag vet att de finns hur många människor som heelst där ute med samma problem som jag hade.. mitt råd är iaf att rinte röka nånting försen man kommit tillrätta och funnit sejsjälv igen! det kan ta ett tag men man får ge det lite tid bara..
Mariaa- F16: Ärligt nu, kan du inget om ämnet, skriv inget heller.
Tee_Bone P-1 word
en död moderat är en bra moderat
"cannabis är farligt och därför olagligt!" det är ett alltför vanligt svar på min fråga "Varför är cannabis olagligt? el. varför blev cannabis kriminaliserat från början? redan på 50-talet då verkligen ingen i europa (förutom flummiga författare och filosofer) använde sig av cannabis eller ens viste vad det var så gick en väldigt ond man från usa upp i förenta nationerna och krävde att alla länder i euopa skulle kriminalisera cannabis. och det gjorde de. ur skuld från WW2. endst holland av alla länder kom på för sig att gå emot det stora starka usa och själva utreda varesig det skulle vara lagligt eller inte. jag tror de flesta vet vad de kom fram till... sedan dess så har alltfler länder o(ch stater i amerika ) legaliserat skiten, antingen medecinskt eller rent allmänt. men det är inte troligt att sverige, som har haft den hårdaste attityden av alla europeiska länder, skulle legalisera nångon inom en överskådlig framtid ty de har byggt upp ett rykte som framstående inom drogbekämpning. vi är tyvär inte så jävla framstående längre och jag tycker faktiskt inte att vi någonsin har varit det. svensk narkotikapolitik är ett skämt. I Sveriges syn är droger något väldigt svart och vitt. Det finn legala droger såsom koffein, nikotin och etanol, sedan finns det receptbelagda droger från apoteken. förutom det finns det bara en sak: KNARK! och det är allt annat. Sveriges defenition av Knark skiljer sig från SAOL´s. har någon hört frasen "Vi ska ha ett narkotika fritt samhälle inom tio år" som sades för några år sedan när svensk narkotikapolitik fick kritik för sin ineffektivitet . de stramade då åt reglerna utöka bugeten och gick ut med ovanståede meddelande. Vemfan tror att ett samhälle kan bli narkotikafritt överhuvudtaget. inte haed Mr Bohlin
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown
chemical: Precis! Det e som det e att Hassela människorna styr. Men du har fel om EU. Sveriges framgångar e bara ett scenspel, det e bara statistik. Vi har ingen framgång med att "återanpassa" "missbrukare". Men vi har den högsta dödligheten bland tunga missbrukare i hela EU samt vi har en nästintill obefintlig uppföljning av narkomaner som genomgått vård. Folk kommer inom tid komma på att Sveriges linje inte e hållbar. Då kommer de lyssna på rim och reson och inse att det inte e så jävla farligt. (inte hhhhaed ) / Mr Bohlin
Koostis Inte ens för medicinska skäl?
Don't you feel more like you do now than you did when you came in?
koostis F17 Jag kan ju ärligt säga att alla de som seriöst vill ha en legalisering av cannabis och hampan över huvud taget har tänkt till jävligt mycket!
BANG!
varför knulla, varför titta på TV, varför vara medlem på whoa, varför just lyssna på hiphop, varför dumma frågor, varför krångliga svar???varför allt, varför inget, who fucking CARES!orelevant, den som röker röker, den som inte vill avstår.-.
I be around, just out of sight
det fula är att medeciner är droger som är lagliga, men minst lika fucked, beroende på hur mycket du är beroende av dem
Mariaa- F16: Visst kan du ha din åsikt, att den är baserad på osann fakta är en annan sak.
Droger i lagom mängd är livserfarenhet.
Varför inte Kaffe-Alkohol-Cigg-Cb-Osv Då är kaffe en "gateway drug". Men kaffe säljs i vanliga butiker, skulle cannabis göra det skulle det inte bli så att man köper av nån langare. Det är inte så att cb innehåller en spärr när man testat det som gör att man tänker " oj, nu kan jag väl testa lite xtc".
Om någr fagar så ska jag röka, varför?? Jah gillar det.
Walk an live, talk and bum a claat ded´
hade droger varit lagliga hade inget varit speciellt med dem, o då hade heller inte hälften av rapparna någonting o säg relevant i fallet heller...
GAH! Jag ser det som ett val. Tar jag amfetamin nu. Eller inte. Om man inte vill så avstår man, så jävla enkelt är det. Cb leder inte till andra droger, det är en själv som bestämmer om man vill det. har du dåligt psyke well låt bli. om du inte kan säga nej. bara för att jag har rökt cb så har inga jävla portar öppnas. "jag ska jaga drake nu, tog en panna igår" nej nej.. sen hela ecstasy tjafset om det verkligen är så farligt. whatever.
Har man koll på vad man gör så är det inte farligt. men sen har vi torskarna.
varför INTE röka HASH?
cb var den mest vidriga forkortningen jag hort
bärs, holk & mutta
Att kunna avstå betyder för mig att man är stark som person, att inte kunna så är man en svag person. Löp inte amok över mig nu alla, det här är vad jag anser.
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.
för att det är skönt som fan.
varför kan man inte kriminalisera vapentillverkning istället? houhou :P
Usch vilken dålig respons hash/cannabis o liknande röka har fått idag. Det är så naturligt o öppet och bra att man röker det. Att man blir dummare är klart fel, ifrösig det är från person till person men blir man dummare och inte vill vara dummare så får man sluta, men om det inte påverkar en på det sättet så finns det ingen anledning att sluta. Själv har jag inte märkt något av detta trots att jag röker 1-2g/dag i ett år nu, snarare tvärtom är faktikst klyftigare och smartare och har välordnad ekonomi och är även i väldigt psykiskt bra balans. Och nej jag/man går inte över till tyngre droger, jag håller mig till detta och har inte provat andra droger förutom just röka. Varför man röker? Varför inte? Allt eller nästan allt börjar från vanliga cigg och alkohol, ska droger vara olagliga ska även tobak och alkohol vara det eftersom det är där allt startar. Och jag föredrar att man röker zutt än att dricka sig stupfull. misshandel, rattfylla, med mera orskas mesta dels av alkohol. Jag ser heller att mina barn röker cannabis med sina polare än att dricka sig dygnrak och hamna i bråk/slagsmål eller andra otrevliga saker. Finns massa mer positiva saker med zutt pallar inte dra upp allt...fri röka åt alla =) =)
varför inte? varför dricka alkohol då?
intressant att läsa vad folk tycker (vare sig de gillar cannabis eller inte). Själv puffar jag på rätt stadigt och tycker om det som fan! :P
AkuM P0 aa det e samma här det e nice
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja klarar man inte av det så ska man inte hålla på med det..
Reggaetoooooooon
Nikanor : Då är detta fel drog ;)
vafan tror ni att det är olagligt för?
one_mic P15: Hade du läst tråden lr tex sett filmen Grass med Woody Harrelson hade du inte frågat...
Men det som är lite klurigt är om man presenterar färska forskningrapporter som visar att många av de gamla fördomarna om cannabis är falska, även då fortsätter folk säga samma lögner... Sen kan inte alla personer hantera droger, tycker man borde utdela licenser, för både cannabis och alkohol.