Jernvante - det kan mycket väl stämma. but i still dont like it. på sistone har jag fått avsmak för det mesta som har med "knark" (situationstecken för din skull ;) att göra. faktiskt.
We call them winerbrods.
Det beror helt enkelt på hur man hanterar det. Visst nog går det att missbruka THC men sköter man det så går det hur bra som helst att leva ett normalt liv med smoking smöög.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag röker för jag tycker ruset är mer njutbart änb alkohol ruset,den enda bi effekten är väl jävligt dåligt närminne
framåt stolta AIK
Jeb_bush P51 ne d finns ju i majja me...varför tror du annars d oxå skulle va olagligt =)...
en död moderat är en bra moderat
Jeb_bush P51 din polare verkar ju inte veta va han snackar om...e du ens säker på att han verkligen har provat nån gång?....hade d inte funnits THC i majja hade man ju inte blitt beng om man rökte d...hasch är inte farligt d heller men d e ju starkare än gräs...mmen d finns gräs som e starkare än brass som tex en del skunk...
Meh, det e väl lugnt med maja i början, fast med det svenska "jag vill festa" blir det ju att man tar övermängder. Utomlands som i kanada där det e halva priset tack vare Hell's Angels å Rock Machine märker man att vi röker inte lika ansvarsfullt som vi borde. Det har ju blivit tabu så det e tuffare med sånt, enligt "Dem". Bråk från majarökning brukar inte hända om det inte finns alcohol eller annat, å det vet vi så när folk börjar snaka om sånt slutar vi lyssna/läsa. Och folk säger hela tiden att man kommer bort fråm problem å slutar tänka på sånt... tja, THC effekten sägs att vara psykologiskt beroframkallande, å med en attityd när man gömmer sig så blir det ju deppigt utan. Det e ju som att gå på bio, eller som gamla tider: lördags godis... det e ju speciellt om man inte går ofta, men om det blir en norm så behöver man ju mer för att få samma effekt. Att röka e ju inte så farligt, men att röka en massa e ju faran. Där har biologi bökerna rätt... iaf de jag har i mitt program. :P som magiska svampen typ, ibland, men kan du inte räkna upp hur ofta du rökt i ett år har du problem å då e du ju inte speciellt... "Smoke Responsibly or Not At All" Det e ju därför det e olagligt, för vissa tror ju att de kan tåla vadsomhelst, hur ofta somhelst.
Skönt att kunna i skita i det mesta för en stund.. Bara riktigt softa, riktigt riktigt softa och ha kul. Sen göra dumma saker vet jag inte.. Är väl om man snear? Fast då gör man inte särskilt mycket.
Mårdasak P19 fatta typ inte ett ord av d du skrev...men menar du att man har problem om man inte kan räkna upp alla ggr man har rökt på et tår?...då har nog alla som röker problem..för inte fan kommer man ihåg alla ggr man röker på ett helt år...
I got 2 words, nah nah wait! I got 4 words, Lay down the pipe!
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."
Känns som om man måste bryta den "nedåtgående, deprimerande spiralen " i detta inlägg ;) ALLA droger, liksom alkohol har sina baksidor, its an unascapable fact. MEN, det som jag tycker så mycket om med cannabis, är att det är en kreativ substans. Jag har aldrig gjort så flummiga (och snygga) grejer som när jag har varit beng. Alla som någon gång har rökt, vet ju att man lätt svävar iväg i olika tankar, och det är det jag gör,med färg och pensel. Något jag rekommenderar, starkt. Try it. Only live once.
"We're not building missiles to fight a war. We're building missiles to preserve the peace."
varför inte?varför dricker folk sprit som om de vore vatten??
Vi ligger ovanför Sprit bältet. Vi ser på alkohol i berusningssyfe medans t.ex. Fransmännen (som ligger under Vinbältet) ser på att dricka vin som en vardagssak.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jernvante, problemet nu i sverige är ju att vi har kvar våra nordiska traditioner med starkspriten och den krafitga berusning som oftast följer, men har även börjat ta del av det sydeuropeiska dryckestraditioner, vilket innebär att man dricker i stort sett varje dag, dock i mindre volym. Kontentan är en jämn ström av alkohol som ökar toleransen och dukar för beroende. Inte bra för folkhälsan. Så rök en holk och var som folk.
"We're not building missiles to fight a war. We're building missiles to preserve the peace."
för att slippa tänka
ARE U READY FI DI ROAD
RootsNatty Haha annars så brukar ju skallen surra lite extra mycket med tankar när man fyller på förråden med THC.
Jernvante Ja, men då kan man ju fokusera sig på helt oväsentliga tankar om ingenting, istället för att sitta och tänka på all skit.
Don't you feel more like you do now than you did when you came in?
Varför inte HerreGud!!! Get a hold on your self.. Vem vill inte sova o slippa allt!!! Då är du ju allt för silverbestickuppfödd om du inte förstår..
I stay bent like skoliosis.. Dead Bent
braja e de bästa som finns.. låt oss röka ni som inte röker behöver inte bry er LEGALIZE!!!!!!!!!!!!!!!
Jusste.. Orka ens bry sig om folk som röker eller inte.. Fattar inte ens att jag orkar bry mig i denna tråd.. så jävla onöödiogt!!!! Fuck.,.
I stay bent like skoliosis.. Dead Bent
Annars må jag säga att det påverkar även kroppen och lätt huvudet efter ett längre "missbruk". Men, rök på ni.
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.
Och som han sa, missbruk, inte bruk av drogen.
klart man får hjärn skador , MAN FÅR FETA HJÄRNSKADOR !!!
ARE U READY FI DI ROAD
Angående att röka på och sådant då. Alltså, många glömmer bort att hasch, cannabis, high grade eller vad ni nu vill kalla det, är en känsloförstärkare bland annat. Så, är man skitledsen ska man INTE röka. Det är inte som att supa och glömma problemen, snarare tvärtom. Okej, jag kan såklart inte säga hur det är för alla, för alla har ju sin egna personliga relation till vilken stimulant de än inmundigar, men för mig är det i alla fall så att alla känslor blir förstärkta mångdubbelt. Om jag är ledsen blir känslan så mycket mer påträngande och jag blir i princip tvungen att ta itu med det, men det är knappast behagligt. Dock så kan det också bli så att man röker mycket och vänjer in sig själv vid en särskild "ganjakänsla", som oftast blir en ganska tom känsla efter ett tag och då kan man lika gärna göra uppehåll. För det är när man blazar dagligen för att vara normal som det går åt fanders. När man blir ovan vid att vara nykter och klar i skallen, när det känns som att man hade tagit någonting när man var nykter istället för tvärtom som det börjar bli galet. Klart att man får psykoser när man gräver ner sig i ett djupt självförnekande. Detta blir för min egen del också ett ganska starkt argument för att legalisera skiten. Inte enbart för att jag röker själv; visst, det blir ju så mycket lättare för mig men också andra. För tänk er om det fanns coffeshops eller liknande, där folk kunde vara öppna med vad de pysslar med. Då skulle en sorts ganjakultur skapas, i likhet med alkoholkulturen; trots allt så har ju alla druckit, vet vad som händer och kan därför så mycket lättare se på folk när det börjar gå utför och så, visst finns det alkisar men det kommer det alltid att finnas. Folk kommer ALLTID att röka gräs, oavsett hur hårt de än försöker dra åt svångremmen. Men som det är nu dras man automatiskt in i kriminella mönster; gömma sig för polisen, nojja, etc. Vore det lagligt skulle det istället vara lättare att kontrollera med te.x åldersgräns och dylikt, och de som sålde skulle också bli tvungna att efterfölja den istället för pengasugna langare som kanske inte säljer till spädbarn men väl tonåringar. Tänk sen på skatten man skulle kunna ta ut och allting. Det finns så många fler fördelar med att legalisera. Eftersom jag är ådlig på att runda av så slutar det såhär, dessutom vill jag också påpeka att jag är öppen för vettiga argument emot det jag sagt ovan sålänge de inte är nedlåtande eller spydiga. Som sagt vettiga, dessutom måste jag också erkänna att det är en ny tankegång för mig även om inte ämnet är nytt.
"Du är en död sill"
det finns två typer av personer inom rökavärlden, eller inom hela drogvärlden. men vi håller oss till cannabis. dom som känner att dom ångrar sig efter dom rökt, kanske inte varje gång men som vanligtvis har ångerkänslor när dom rökt. eller dom som inte känner så. som helt enkelt inte bryr sig, saknar den spärren växeln. dom två personerna står här helt utan rangordning. ingen bättre eller sämre en den andra. Min erfarenhet av det hela är att ska man röka dagligen eller ofta, SÅ ska man vara en person som inte bryr sig. jag bryr mig, ifrågasätter ofta varför jag röker. har inge bra svar på varför jag gör det. gör det nuförtiden inte särskilt ofta. kostar pengar och jag har slutat tycka det är roligt. jag blir så illamående av det jag gör att jag tappar känslan för humor och med det känslan för brajjet. självklart så sitter jag inte som en död molgan i nått hörn och är allmänt osynlig. få inte fel bild av mig.. jag har rolig emellanåt men skriver med mitt helhetsintryck på saken. jag har tänkt mycket på det och kommit fram till att brajja nog är en av dom starkaste ord som för mig är som en defenition av ordet "osocial". Detta är nog bara dålig ifall man vill träffa nya människor. vara tråkig och social, känner man inte på det sätter så ifrågasätt inte det jag skriver. Man är självklart inte alltid osocial men överlag är drogen en osocial drog och man blir ofta tänkandes sittandes... enkelt skrivet. vissa passar ihop med röka, andra inte. det är nog svårt att förstå mig om man inte rökt ett bra tag tror jag.. och ajuste. detta är bara min egen åsikt. jag vill inte låta som jag vet hur saker är.
skitsnack, allla ni är skitsnackare här.. ni vet noll, reklam skyltar är ni... man blir inte våldsam o katastrofal av hasch, man orkar inte ens bry sig om att råna butiker eller sånt som ni snackar om..... rippor däremot kan väcka onda tankar ;)
http://www.myspace.com/deadlykanha
Norra_Ishavet Det räckte med en minut av dina länkar för att se att det var rent och skärt skitsnack. "Upplevelsen av tid påverkas. Ett par minuter kan verka som timmar, eller tvärtom." Skumt att jag som rökt i 4 år och ingen jag känner har någon upplevt något sånt här på röka? Däremot av svampar. "Hasch är en av de största trafikfarorna." Vanebrukare av hasch har visats sig tom vara bättre i trafiken än vanliga förare, detta har tom Aftonbladet skrivit om. "THC lagras i kroppen i 4-5 veckor vilket gör att nervsystemet är påverkat under lång tid. Detta är förklaringen till de så kallade "återtripparna"" Det enda som lagras i kroppen är nerbrutna cannabinoler, som är HELT förbrukade och påverkar inte kroppen ett jävla skit. Det där måste vara en av de äldsta myterna som jag trodde anti-drog personerna slutat använda. "dels på att ämnet THC (tetrahydrocannabionol) i hasch sänker immunförsvaret. " Enligt WHO hade cannabis "Ingen märkbar" sänkning på immunförsvaret? Hmm undrar vilka jag litar mer på, Oneday eller WHO. "Hormonbalansen kan påverkas både hos män och kvinnor. Hos ungdomar kan detta hindra att kroppen utvecklas normalt. Hos högkonsumenter avtar produktionen av det manliga könshormonet testosteron och den sexuella lusten försämras." Återigen en urgammal myt från 60- talet utan någon som helst sanningshalt, kan länka 100 rapporter som dementerar detta ifall ni vill. Sluta länka till rent ljug utan vad en riktig forskare har sagt.
Jag har aldrig sagt att röka är ofarligt, men kanske inte heller belyst den farliga sidan. Nåväl. Myten om att cannabis innehåller fler cancerframkallande ämnen är ingen myt, det är så. Men, när man röker gräs röker man på ett helt annat sätt. Inte som folk som röker Cigaretter(eller crack delight) som röker en gång i halvtimmen, utan någon gång bara, även om man är en "storrökare" så därför tar ändå en vanlig rökare mer skada. Psykiskt svaga personer ska inte röra skiten. Som jag nämnt innan, det är en känsloförstärkare, och en psykiskt svag människa är ju oftast känslomässigt sjuk på något sätt, och då är det inte särskilt svårt att räkna ut att vederbörande absolut inte borde röka. Vidare så tror jag absolut på amotivationssyndromet; att man blir sittandes utan att göra något. Emellertid har jag lärt mig att ta mig ur det stadiet igenom att helt enkelt ta mig i kragen och göra något. Men det är inte alla som gör det. Sen finns ju nojjor och dylikt, men det är mycket sällan det blir något allvarligt av det; oftast (alltid i mitt fall) räcker det med att komma ihåg att det tar slut så småningom.
"Du är en död sill"
Då är du bara ignorant svensson som tror på haschboken. Klart jag försvarar det hårt om du går runt och sprider lögner, eller är det ok att ljuga i det här fallet? Klart det finns nackdelar annars hade man väll rökt hela tiden, men inte så som de där sidorna skriver.
tycker inte att man behöver skämmas för att röka.... inte mer än att röka cigg eller supa sig full på helgerna...
det här med cannabis som inkörsport tror jag bara är en mental grej som speglar samhället...... eftersom att röka hasch i många länder, inkl sverige, är att vara "knarkare" och "missbrukare", vilket inte gör steget så stort till andra "droger"... All skräckpropaganda sätter sig faktiskt i bakhuvudet vare sig man vill det eller ej..... Med bättre och mer korrekt information om cannabis både med fördelar och risker, istället för den skrämselpropagande som används nu, så hade förmodligen inte cannabis ens diskuterats att vara en inkörsport.
Vad folk har att säga om droger bryr jag mig egentligen inte om... men tycker det är synd att man är en "knarkare" i folks ögon... Ser själv absolut inte cannabis som något överlag dåligt... det finns vissa risker som man tar, men om man tycker att fördelarna väger över så förstår jag inte problemet... alla borde väl själv få välja vad dem vill syssla med så länge man inte förstör & skadar sin omgivning ? Själv pluggar jag lite, jobbar extra, har stor lägenhet, arbetar mycket med musik osv... Vad skiljer mig från någon annan bara för att jag röker ? Ändå är man kriminell för att man röker... Ser ingen logik det hela...
eller hur... hasch e ingen big deal..... synd bara att folk gör det till det på ett negativt sätt... men allt främmande brukar vara tabu....
Det som är främmande för folk skrämmer dom.
Norra_Ishavet Jag tror lika mycket på dina historier som på att man skulle få kramp av att bada efter man har ätit middag. Eller att håret skulle växa ut grövre om man rakar det osv. Klart man se folk som går ner sig på röka, alla kan inte hantera det. Men jag ser också folk som äter sig skitfeta på McDonalds varje dag, jag ser dagligen som kör för fort i trafike och sånna saker är betydligt farligare.
LittleJohnny Word, rakt av!
HAHAHAHAHA! Finns fan inte ett enda dokumenterat fall av psykos som skulle ha varit utlöst av hasch i hela Sveriges psykvård. De enda som säger det är dessa drogsidor och personer som du, men ingen har någonsin kunnat peka på ett enda bevis. Lite skumt då någon borde fått det inskrivet i sin fil på psyket.
Norra_Ishavet: Det finns inget som heter haschpsykos, prova att maila en forskare i tex canada och han kommer inte ens känna till termen. Hasch kan utlösa latenta psykoser, dvs psykoser som skulle kommit fram förr eller senare. Är du psykiskt stabil får du ingen psykos utlöst av hasch.
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle
Som jag sa förut, visa ett bevis på någon ni känner som har "haschpsykos". Rapporter från psyket är knappast hemlighetsstämplade så till den milda grad (om de ens är det) att inte ens den inskrivne själv får visa den. Termen Haschpsykos finns som sagt BARA i Sverige! Hör och häpna! Skumt också att då det gjorde en undersökning på Swecan (Sveriges största cannabissida) om psykoser så var det INGEN som som hade en polare som råkat ut för det.
För att svara på frågan för den här topicen.. _ Enkul grej helt enkelt.
Walk an live, talk and bum a claat ded´
norra ishavet värkar ju ganska lost å ovetande. fan vetu du bara nåt om sveriges lagar å propaganda? upptäck världen, hur e den egentligen? hmmm? ere bara i typ sverige man kan få hasch psykos? ere bara i sverige som d e så faaarligt? varför ere inte så i andra länder? varför ljuger sverige om inprinsip all informaiton om ganja för? vad kan d betyda? FYFAN GET REAL. man blir så iriterad när du säger sluta rök å bli NORMAL, uppdatera din hjärna snälla. onormala pappegoja
Don't Give Props To The Devil
Legalize
Walk an live, talk and bum a claat ded´
W.T.P Weed Tested Products....
Det är så konstigt att det alltid är någon som känner någon som vet om någon som är fast i alla dessa haschpsykoser och har slutat andas...
"Du är en död sill"
Steenhoff Där att gå på "Pundarfest" som du kallade det nykter, om det är hemskt, testa då och vara på en suparfest nykter, det är helt omöjligt. Påtända människor (folk som petar i sig Uppåtprylar) går i alla fall att umgås med när man är nykter, fulla personer, nej...
GAAAAAAAH DET FINNS INGET SOM HETER HASCHPSYKOS!!!!!!!!!!!!!! Hasch kan utlösa latenta psykoser inget annat, är du psykist stabil och röker hasch får du ingen psykos!
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle
Steenhoff Haha det är sant, men av den anledningen så ska man ju inte bänga med rookies :P Intressant eller komiskt? Det är ju det som är underhållande med bänga människor, dom är ju i en helt annan värld än en själv, roligt att höra på alla deras skumma förklaringr varför saker och ting är som dom är och blir det för jobbigt att lyssna, ja då får man väl lösa det på något vis. Antingen genom att joina dom i "Dimman" eller helt enkelt säga åt dom eller lämna stället.
Steenhoff Ja det är sant, ska man röka ska man också kunna bete sig vilket dom där inte verkar kunna göra.
Gäh, ett dokument från socialstyrelsen från 97, läs WHO rapport om Cannabis istället!