I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

varför röka hasch?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-11-22 23:00
Lydnad

Näe pratade mer om psykologisk snabbkoll. Om personerna har en tendens till missbrukarbeteende.

2004-11-23 02:50
Själv började jag röka i 9:an för att det var så pass mkt billigare att röka än att kröka.
Man köpte en 5a för 100:- vilket räckte (i början) en hel helg. Folkpiss kostade ju lika mycket (2st 6-pack) för en kväll.

Sedan fanns det ju en del psykiska problem inblandade för min del.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-23 20:52
sabuna F21: ok, med Majjaplantorna är de ju ba o plocka av budsen och röka...men om du vill komma till att kola och horse är ligger i samma "liga" så är du ute och cyklar.
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle

2004-11-24 14:42
Alkohol är trevligt och socialt. Man går ut, dricker öl och sprit och träffar nya människor. Att sitta röka hasch med sina loosers till polare är bara tragiskt.

2004-11-24 14:50
För att det är så jävla NICE!
 Cara de "yo no fui"

2004-11-24 16:38
roselldinio

Ungefär lika tragiskt som att se en 20-åring ligga plakatfull på trottoaren men ned-pissade/spydda kläder. Allt bruk är tragiskt om det är ett missbruk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-24 21:44
Köttbulle P21-> Joo. Fast att inte missbruka Hasch finns ju ine De som säger att de bara gör det nån gång i månaden kanske gör det i några månader men för eller senare måste de ju sluta med det helt för att inte riskera att trilla dit ordentligt. Så är det inte med alkohol i ens jämförbar utsträckning.

2004-11-25 16:56
roselldinio : Och så kan det absolut inte vara i Holland fast med Cb istället för alkohol?
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle

2004-11-25 16:58
roselldinio : Du kan ju gissa vad som är mest beroendeframkallande...alkohol vs cannabis.

2004-11-25 18:56
roselldinio

Du verkar vara helt dum i huvudet och naiv för alkoholens påverkan.

Det är mer fysiskt beroendeframkallande än Heroin, abstinensen är den värsta som finns, står tom i tidningar som illustrerad vetenskap. Det psykiska beroendet är oerhört starkt. En alkolist som haft uppehåll i 20 år och smakar på ett vinglas kan direkt vara fast igen.

Att du kallar det tragiskt att sitta hemma och ta det lugnt med lite hasch istället för att supa sig full, hamna i bråk, spy, riskera alkoholförgiftning, göra bort sig osv är verkligen vettigt.

2004-11-25 21:01
why drink and drive when you can puff and fly, nä men en rejäl omgång brewskys(öl) slår allt
Protect ya neck!

2004-12-01 01:14
Lilla Jonny -> Du verkar vara jävla Dum i Huvet och naiv för Heroins Påverkan.

Vad hette det sadu? Illusionerad Vetenskap???

Du får det att låta som det är antingen är att "sitta hemma och ta det lugnt med lite hasch" Eller "supa sig full, hamna i bråk, spy, riskera alkoholförgiftning och göra bort sig"

Det är inte så jag Festar. Du och dina 14 åriga lekkamrater kanske kör den stilen men inte jag.

Sabuna F21-> psssssss.. det var det dummaste jag hört...
Måste man välja??? Det är antingen eller lixom. AH.

2004-12-02 20:09
för att det är koolt.

2004-12-07 10:55
jävlar vad ni analyserar och klagar och shit.
jag va flummig när jag skrev den här tråden och anledningen till att jag skrev den var för att jag blev sur på mig själv att jag rökte när jag hade hållt upp över ett halvår.. ville bara få ur mig ngt
så ta inte allt på allvar
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik

2004-12-08 11:04
Varför inte röka hasch?
Always outnumbred. Never outgunned.

2004-12-09 22:00
roselldinio

Vem är det som är naiv?
Kolla upp dina fakta med vetenskapliga bevis istället för att tro att alkohol är någon jävla barnlek till drog!

Jag har alkolism i släkten och han är ingen trevlig person, väpnat rån flera gånger, misshandlar, snor åt sig, tillbakadragen, undviker sin dotter för han är full jämt osv.

Kalla mig inte naiv för drogers påverkan och speciellt inte alkoholen, men i ditt svenneliv kanske du tror alkohol är någon kung bland droger och inte alls har samma negativa effekt.

2004-12-11 14:25
Att detta ens orkas diskuteras , vi lever fan i 2000 talet..
Alkoholen är en värre drog , biefekterna är värre osv ..
kolla tex upp hur många brott , våldsbrott osv som sker´i sammanband med alkohol .. Dem som röker gör det för deras egen skull , dem skadar inte andra , vill ingen annan illla..

finns ingen bättre än efter en jobbig vecka begravd i skolböcker att sätta sig i ett trevligt sällskap och gå in i dimman =) ..

förstår inte hur man kan vara imot cannabis om man samtidigt tycker att alkohol är okej, det visar bara okunskap inget annat..