I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skriver 1 Bok! Behöver hjälp med artister

Svensk Hiphop - Allmänt

2003-12-11 21:28
jag vill hellre läsa om bara Ken än skiten som nänmts

2003-12-11 21:30
mm, okej fattar! fråga gubb om han är ute!
pst/q- vi mot röset. visades en hel del på ztv när den var ny men det var nog för att supreme från looptroop var med!
"I don’t like the sexistic way you talk to these bitches” <br> <br>

2003-12-11 21:30
Men förfan! GUBB & JAY JSON!!

2003-12-11 21:32
dahaha, jag hann förre med gubb"!

2003-12-11 21:38
Prosperus, Thirdperson!

2003-12-11 21:39
Trendnet P20

ok...=)

Custer

hmmm...kan jag nog göra faktiskt...vet du hur man får kontakt med honom??

piiiz
.::: © Adasme™ ® :::.

2003-12-11 21:44
Timbuktu är typ den mest kända "Rapparen" i sverige , hörde han spelas överallt med alla i hela sommaren!

2003-12-11 21:45
den listan var bra förutom timbuk!
Knappast underground!

2003-12-11 21:47
rotmos P0

Mycket bra lista =)
Men vore ändå kul att ha me Timbak för att kolla va han tycker om hiphopscenen idag o undergound musiken..låta honom lyssna på lite musik me =)

piiiz

2003-12-11 21:49
Nadasdi och Rodan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2003-12-11 21:50
Ska DU skriva en bok, måste du väl ha någonting att skriva om plus kunskap inom ämnet. Vet du inte vad det finns för artistier och du tvingas fråga folk på internet efter artister du inte vet vilka det är så är boken förutbstämd att bli wack. Jag vill inte hata men känns som ngt töntigt försök att få uppmärksamhet bara för sakens skull.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2003-12-11 21:55
C-Line! P18

mmm...med hjälp så kommer man längre..e själv rappare chöp så jag vet ändå rätt mycket.....men om du inte gillar så finns det inte mycket att göra

piiiz

2003-12-11 22:03
Nameless P18

Tackar mannen =)
Men Underklassen e redan med..ehehe..men tack för du att du länka hemsidan =)

piiiz

2003-12-11 22:12
Lönlös

sooft soooft....kan du checka me dom då??
om du minns förstås =)

piiiz

2003-12-12 01:20
du måste ju ha med... "den där snubben" a.k.a ALPIS! ;)

hehehe

2003-12-12 01:57
o soft att mitt namn nämns! yeaah

jag tycker du ska interjuva lite peeps! ta nåra kända unergroud rappare nåra okända me endå bra!
sen låter du nän jävle som e bra på att skriva
göra det åt dig alltså formulera om shiett o så! för det är likxom en bra ide! så alla som har kärlek för skiten kommer ställa upp!

sen att du förkortar din lista på artister!

ehmm

ah

du skulle ta med beefs!

ta inte med massa onödiga beefs som typ åke i sjöberga o sven från jag vet ej vad! för att ingen palalr läsa! ska man skriva nått ska de va seriöst!

kanske om t.r vs frond shietet de har vart lite aktueelt!

eller
ah nått sånt!

men inte beefs där en snubbe sa ¤%#" mamma till den andra o han börja grina o gjorde en låt om!

min åsikt one!
www.patopooh.com

2003-12-12 04:32
hela rotten gothen clicken
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2003-12-12 07:50
Lönlös: Är oftast positiv
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2003-12-12 11:38
ta med dom som håller riktigt hög kvalité bara....blri det för mcyekt pallar folk inte läsa. håll dig till det riktigt intressanta artisterna.... tex folk som alldeles nyss kommit in i gamet lär ju inte ha så hemskt mycekt att berätta....även fast de kan vara bra att ha med för "nytt" folk kan ha annan syn på svensk hiphop

sen tycker jag du bör ha med producenter också ;)
ja menar det är ju inte bara rappare som gör att det släpps låtar, det är ju mycket beatmakarnas del också...
så som någon sa.,..filthy är ju bra då.....
osv....

2003-12-12 11:55
Alexslappet P21

hur får du dom till internetrappare?
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2003-12-12 12:13
Coast Records utan tvekan!
smo

2003-12-12 12:25
Varför tog du inte med pure purpose?
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2003-12-12 12:27
RadiophonicOddity P0: Uttrycket internetrappare på gott och ont.Många av artisterna på listan jag ser är rappare som fått sitt erkännande via/på internet och inte tagit steget därifrån(enligt mig ett viktigt steg i en rappares utveckling),sådana som fortfarande är helt okända namn för många raplyssnare med god insyn i scenen(både kommersiell och okomersiell hiphop).

2003-12-12 12:35
Svensk hiphop ser i mina ögon ut såhär(förtydligande av det jag skrev tidigare.

1.Etablerade artister.
Artister som syns mycket i mediala sammanhang och ofta är signade på större bolag.Exempelvis Fattaru,Latin Kings,Timbuktu,Ken.

2.Undergroundartister.
Upcoming rappare som jobbar för att få sitt namn etablerat genom att uppträda mycket,släppa 12:or,medverka på diverse bra mixtejps (och då menar jag inte mixskivor med whoarappare).Pure Purpose,Stacs of stamina,Akem är bra exempel på sådana artister,K-real också.

3.Internetrappare
Se ovan.

2003-12-12 12:48
Ha med Alexslappet också för fan.. =)
Men iaf pure purpose!
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2003-12-12 13:33
hmm..tycker knappast att dom ovanstående kan klassas som internetrappare..förutom ffl då...
jag menar det är många bland dom där som kör mkt på klubbar o donar...
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2003-12-12 13:35
Ok tar tillbaka mitt tidigare utalande...kollade på Medvetenhets lista i min förvirring och den såg rba ut..håller med dej om internetrapapre nu när jag kollade på adasmes lista...sorry

2003-12-12 13:47
No probs dude!

2003-12-12 13:52
Mics of fury kan ma nju slänga in =)
24/7 always keepin it.

2003-12-12 13:53
De har splittrats,medlemmarna vore grymt dock....
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2003-12-12 14:09
lewl

2003-12-12 14:09
klart du är mainstream proper...jag har din låt med brittan i min mp3mapp..

2003-12-12 17:52
Campus Click
Fotios K
Tinitus & Ted.. såklart! ;)
rapperted.se

2003-12-13 13:28
Soulpower,dem vet man redan jävligt mycket om iom boken "mikrofonkåt"..
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2003-12-13 14:24

2003-12-13 14:30
T.R
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2003-12-13 15:20
AdaSme P19 : hej, mig kan du få tag på här på whoa.. Symbiot är inte en rappare utan ett skivbolag, checka www.symbiot.se.

Såg att du frågade om nadasdi också, han finns på whoa och heter nadasdi..

dope idé
peace.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2003-12-14 20:20
ta med T.R, fråga AntonKristiansson här på whoa... han kanske vill?
www.myspace.com/victorhollender

2003-12-14 20:31
Houman Sebghati, han har visserligen lagt musiken åt sida ett tag, här är/var hans skivbolags hemsida, eller han bor i usa kom jag på, men jag ser inte nån stor skillnad med att intevjua nån på msn ;)

2003-12-14 20:48
när kommer den komma ut?

2003-12-15 08:58
hehe, najs!
'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'

2003-12-16 17:10
Zup Allihop =)

Jag håller på o skriver o söker artisterna till boken =)

Men jag hoppas den blir klar tills April....=)

Hoppas boken låter intressan, =)

piiiz

2003-12-16 18:10
den låter mycket intressant!!

ta med Pst/Q för fan

2003-12-16 18:29
jag skiter i om han är insatt om boken är bra...

2003-12-16 18:42
wie_wobeler
precis!
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2003-12-16 18:45
vie_wobler P14

mmm..jag vill ha me PST/Q o resten av MBMA ;)

Anexaphtesia

Jag har kontaktat dom flesta jag ska ha me..väntar bara på svar från visa =)

Utfo P17

Anledningen varför jag fråga här va för att jag ville veta vilka artister folk va intressarde av att veta mer om.....jag kan ju inte bara ta dom jag tycker e bra...jag har fakta men inte så att det räcker till en hel bok...sen det där me instatt mannen jag tillhör själv underjorden..rappar med i gruppen Arte-Latino..men jag gör detta för folk känner inte till underground hiphop alla lyssnar på Justin o kallar honom rappare osv..får bara huvudvärk av sånt...jag vill inte få underground hiphop känt utan nämnt...piiiz

2003-12-16 21:59
"alla lyssnar på Justin o kallar honom rappare osv"

där tog du i lite för mycket
! haha tror inte att nån ser han som rappare!
han e gerym musiker de e va han e enligt mig! så gör han en grym jävla beatbox show
1 haha men rappare vet jag inget om!
www.patopooh.com

2003-12-16 22:50
Pato_Pooh P19

HAHAHAH....aaah..det va lite överdrivet...hahah..men ni fattar va jag menar...folk ser inte mycket skillnad mellan hiphop o hip-pop...sad but true

piiiz

2003-12-16 23:38
AdaSme P19

Ska lönlös va med så kan jag va med han! ;) vi har mycket att prata om tesammans! =D
'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'
Rappare

2003-12-16 23:38
nice att man komm med på listan heheheh!

förstår inte varför man ska kritisera killar som verkligen har ideer och vill göra något för hip hopen.
kör på din ide,blir boken bra så kommer folk o digga den,blir den mindre bra så ....ja,ok men du har inte förlorat något på o göra den (om det inte e så att du lägger ner cash på den)

mailar dig ang lite andra grejer

PEACE!
jag e så RAK att du blir SNE!