I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snook - Snook, svett och tårar.

Svensk Hiphop - Allmänt

Poet

2006-02-15 22:23
Tycker mycket bra om Snook, även om jag inte diggar deras musik särskilt mycket.

Men den här senaste låten (videon för den delen också) var inget att hurra för. Det var ingen hitlåt som "Mr Cool". Tvivlar på att den kommer slå igenom lika stort. Men jag hoppas det kommer gå bra för dem.
At the gates of Eternity...

2006-02-15 22:24
24/7 always keepin it.

2006-02-15 23:05
Om jag inte minns fel så var väll DANNE en riktig baddare på att battla och vann väl sm eller liknande? och det andra killen har ganska skön stil också, men jag tycker att det är synd att dom gjort låtar som t.ex mr.cool som har blivit lite av en "fjortislåt". Med det menar jag inte att det bara är fjortisar som lyssnar på den utan att det är många som gör det, och säkert annat folk också, men det är för mycket pop-hiphop. :/

2006-02-15 23:41
poiuy är det synd att dom har gjort en låt som blev årets låt 2004?
slutar du även att gilla låtar för att "fjortisar" gillar dom?
du är underground mannen ;D
ses

2006-02-15 23:44
vadå blivit en fjortis låt de har allid varit d

2006-02-15 23:50
Ja visst fan var det Schopenhauer?!! Jag kräver en förklaring!
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-02-15 23:54
bäst i sverige lyssnat på så mkt svensk hip hop det här är bra som fan =)
the ORGs

2006-02-15 23:55
Alltså va fan är det med folk? gnäller o bitchar till höger o vänster...Så fort något blommar upp kommer "hatarna" o det kryllar av dom i just bland lyssnarna i hiphopen, varför skulle INTE snook vara hiphop kan någon vara god o ge en bra förklaring till d. skulle dom varit jänkare o klätt sig som fifty skulle hälften av er tycka det va überfett. Snook är inget jag lyssnar på själv men dom sha props för att dom försöker & gör nåt nytt. framförallt är dom överlag bra emcees....

Vallentuna 186 PO: du är Fan definitionen på en typisk bakåtsträvare.....get a grip!...vad har musik/rap att göra med hur dom klär sig? tackar gudarna att snookarna inte klär sig stereotyp som fifty o resten av blingpacket....

2006-02-16 00:24
jag vill veta när de har läppstift!! inte tusan är det i videon iaf!
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>

2006-02-16 01:51
oavsett ..

fet låt .. grymt flow ..

2006-02-16 03:27
kan folk sluta hoppa på Vallentuna...jag håller med alla här utom han....men det kommer alltid finnas sånna...å då får man accpetera det...jag tror inte att han kommer ändra åsikt bara för det...!

2006-02-16 06:40
vallentuna
är inte "hallstukar" hiphop för dig? too-raks hade kanske varit bättre istället?

2006-02-16 09:32
Är det någon som kommit med något konstruktivt om varför Snook inte skulle vara bra? Förutom det där med halsduken, som var ganska vettigt.
Om man inte är hiphop för att man inte ser ut som 50 Cent kan de nog lägga ner den här jävla sidan. Jag är rätt säker på att det finns medlemmar på Whoa som inte väger 200 kg, är mörhyade och har diverse kulhål i kroppen. Jag är också rätt säker på att det finns folk här som både smugit runt med en halsduk på sig och kommit på sig själva med att faktiskt gilla en melodi.
Några har kanske tillochmed nynnat på en liten melodislinga nån gång. Ni/Vi är väl inte mindre hiphop för det (om det nu är en tävling)
Sa jag att jag tycker Snook är skitfeta. Och modiga som vågar göra sin grej.
Esox Lucius

2006-02-16 09:51
snubbarna kan ju, inget snack om saken.. men de är för poppigt
If a war is holy, wat does den di anholy stand for!?

2006-02-16 09:53
För poppigt för vad? För att vara hiphop eler för poppigt för din smak? Det är ändå en stor skillnad.
Esox Lucius

2006-02-16 10:04
Heeeeeeeeeeeeeeelt lysande... för att inte säga strålande... me like S N dubbel O K

2006-02-16 11:39
för poppigt för min smak..
If a war is holy, wat does den di anholy stand for!?

2006-02-16 13:08
harlemsfinest - jag vet vem schopenhauer var och vad hans filosfiska tankar var, vad jag inte vet är varför snook har med honom i videon. Lite överklass grej föresten att droppa en gammal tysk filosof.

2006-02-16 13:18
Lite överklass grej föresten att droppa en gammal tysk filosof.

Suck...

2006-02-16 13:26
suck och suck, jag hade blivit förvånad om ken hade gjort det, hade inte du?

2006-02-16 13:36
En avv killarna mummlar ju som fan är och till och med offbeat (i mina öron iaf) den andra killen levererar det inte heller bra, snook brukar kunna iaf lägga tight flow och feta texter på wacka beats, den här gången kunde dom inte ens det. (men hatar inte) jag gillar vissa tracks med dom
soundcloud.com/brormusk/sets

2006-02-16 14:12
grym låt.

2006-02-16 14:20
Någon som v et när de släpper nytt?
// Allt jag säger kan ha ironiska inslag.

2006-02-16 15:37

2006-02-16 16:45
låten var sjukt fet, finns det något ställe där man kan lyssna på den?
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2006-02-16 17:27
shit va folk e dåliga på att läsa i tråden!!!

NickoKick P18

finns på www.afonbladet.se

2006-02-16 22:48
går att ladda hem promon också :)

2006-02-16 23:33
jag tycker inte heller att snooks musik är bra!
den är i klass med var markoolio gör, alltså lite töntig för dom små. texterna är ju bara rå-löjliga (precis som fattaru's)
inget vettigt att säga!

med andra ord så skulle jag skämmas om jag spelade det där i bilen så att andra hörde hehe, det är sant.
vad händer mannen?

2006-02-17 10:55

Hur bra som helst, vad svensk hiphop behöver!
It's all alright!<br>

2006-02-17 13:03
hallstukar, halsdukar..
dom gör sin grej, och de gör det bra, dom har självdistans och det är innovativt.
hade de klätt sig som 50 istället (varför blir det alltid "ex 50" så fort hiphop ska definieras?) hade man ju kastat ännu mer tomater på dom?

2006-02-17 18:34
Gillas inte... låter som Big brother o Fab 5 i ett....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-17 18:56
Otippat att whoarebellen Emil_Brikha startar tråden och dessutom hyllar sån här skit...

Det här va riktigt jävla dåligt. Outkast gjorde det här för längesen och det var inte bra då heller...
Are you not entertained?

2006-02-17 19:00
Kläderna är ju mäkta fresh, skulle vilja ha en sån jacka, fast med lite mindre glansigt foder dock
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-17 19:22
jag trodde hela hatgrejen mot snook skulle vara borta nu. att musiken kunde uppfattas som fräsh och bra istället för trytp töntig och ej hiphopig.
jag ser fram emot albumet, lyssnade lite på vi vet inte vart vi ska... häromdan igen och det är verkligen soft musik.
tråkigt att folk måste hata.

2006-02-17 19:22
i år är snookens år
----------------------

2006-02-17 20:48
Det funkar inte att svenska rappare leker 50cent ("allan ballan")och försöker klä sig och agera som dom, det närmaste vi har 50 är väl ken och hans texter är ganska patetiska och tjatiga vid det här laget nu, och det låter inte bra. Vi i Sverige har inga hårda ghetton som bronxs och brooklyn. Vi ska inte heller spela att vi har det!

Svensk hiphop är timbuktu och snook, det är vårat sound. HATE IT OR LOVE IT! (den sortens hiphop speglar vårat land bäst, med köttbullar på julbordet och snaps å sill på midsommarafton!)

Själv tycker jag att både timbuktu och snook är gris-bra, och är stolt över att dom tillhör Svensk hiphop, (dom vågar ha ett eget sound). Har dock inte sagt att alla måste tycka om dom, (det är en fri värd), om någon inte tycker om dom, go for it. Men chilla ner lite med hatet, sätt då på en wutang platta då och runka lite till hur tuffa dom är där borta. Där dom skjuter varandra för att få en hundring extra i plonkan!

Typiskt svensk att man inte får sticka ut, tror mest att det är fjortisar som dissar snook, för dom har fått det inpräntat från mtv att man ska ha "tjockt med attityd och ballhet för att vara rappare", annars är man pop-grupp!

(Finns inga regler för hur hiphop ska låta!)

2006-02-17 21:41
skön låt o skön video!

2006-02-18 10:34
andrew P19

Vilka klär sig som 50 cent? Och om de skulle göra det va skulle det spela för roll så länge musiken är bra? Lyssnar man på hiphop fastnade man antagligen för ett visst sound vilket snook inte är i närheten av för mig säger inte att dom är dåliga rappare/musiker men det e inte min grej... Folk får väl säga sin åsikt om det här utan att folk ska komma med klassika "YOOO keep it real fett gängzta höhö"-argumenten. Hiphop har o kommer alltid för mig att utrycka känslor, nån typ av desperation känslomässig social ekonomisk, hävdningsbegär. Haft den här diskussionen förrut o folk har lika mkt rätt att hata på det här som på Ken. Det här symboliserar inte sverige för mig på nått sätt, nån jvla te-bjudning ala Alice i underriket soundtrack. Sverige är ett land med mkt depression ungdommar mår skit o det finns mer våld än vad du har en aning om i det här landet verkar det som...

Timbuktu... Så han har svennson-klädstilen med knätofsar och inte alls nån dragning åt fiddy-hållet? Möjligt att han bytt nu när han gått över till calypso som du också verkar tycka är en stil som symboliserar sverige...

För övrigt tycker jag snook HAR mkt attityd och det eju hiphop... Kan inte hålla med dig på många punkter...

2006-02-18 11:17
nu hissar vissa hiphop flaggan på halvstång så vi kallar till allsång.
vissa dissar men dessa pissar vi på utan o svara, bara genom framgång!

Räckte det inte med "det här e inte hiphop joho det e det" Hur många liknande rader finns det på deras album... bara intresserad... Antingen visar det attom bryr sig o VILL verkligen göra "hiphop" o få ett erkännande för sitt "revolutionära"-stuk eller så gillar dom att jävlas med inbitna hiphopare... Det e nog (hoppas jag) det senare men det roliga eju att deras fans verkligen hakat upp sig på att hävda att det är hiphop snook gör

2006-02-18 12:00
Videon är lite löjlig men låten är jävligt skön alltså :P
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2006-02-18 13:17
bursan va fan är too-raks?

2006-02-18 13:34
Jävlar va tjôt det var!

--------

Alltså, ingen kan säga vad som ÄR hiphop. Däremot kan man tycka det, alla har sina egna åsikter. Själv tycker jag Snook är riktigt kassa. Men det är min åsikt, jag tvingar ingen annan att tycka som jag. Respektera vad andra tycker.

--------

Jag tycker t ex Stacks of stamina är j*vligt mycket mer nyskapande än Snook.

Safe!
www.projectedwin.blogg.se

2006-02-18 14:27
Bra att man kan hålla diskussionen på en vettig nivå, som dom sista användarna har lyckats med, i denna topic!
Lyricist

2006-02-18 17:52
låten var ganska soft faktiskt...refränget var lite för bögigt typ^^ hade funkat om dom gjort det på ett bra sätt men det var njaa...föll iaf inte mig i smaken...soft beat och dom rappar bra^^ men vidoen var helt okej...lite tråkigt knske:P hehe

2006-02-18 19:38
va fan kan ni nämna nån till mig som läääääägger och skriver texterna bättre en snook dom e ju så sjukt grymma på att RAPPA så det fins inte =)
the ORGs

2006-02-18 19:41
det här är ju lite av ett amerikanskt beat men jag vill inte lägga nån amerikank skit exempelvis blues exempelvis ken det är ju ute för lenge sen snook är inne
the ORGs

2006-02-19 00:04
Och det vet du för att...
Check yourself and I'm out.

2006-02-19 01:47
cool video o cool låt. snook e balla...ngt halvnytt i Sverige iaf...bättre än de mesta som släpps.

2006-02-19 13:24
Ge mig hela albumet och det nu! :P
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen"
- Organism 12

2006-02-19 13:36
Timbuktus & Dams Strö lite socker på mig var sjukt jävla fet.

Snooks var helt okej också
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen