dom förtjänar all respekt. fet låt ! hoppas på lite tyyyngre låtar på plattan också !
WWW.ISMEN.NU
Snook feat. Pandang - Smink, puss och tårar.mp3 Pang! Boom Boom! Na-na-na!
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Orka hata
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nope detta är inte hiphop...detta är pop, punkt slut men visst det svänger och snook är duktiga på sin grejj även fast det kanske inte fallar mig i smaken
den är regält skön. älskar videon med hur dom blandar stilen typ 60 tal och fortfarande "yeah" :)
kul att de körs
dom rappar. kör mycke mer musikaliskt. inte som alla andra. de är lite som populärmusik blandat me hiphop. tycker jag!
kul att de körs
Hörde den för första gången idag. Dom hade lyckats sampla blås jävligt skönt. Skön sample, mediokert beat, medioker rap och en hemsk hemsk refräng. -Yo opino...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tycker att det är roligt att se/höra HIPHOP, som inte låter som allt annat. om jag måste göra en jämförelse tycker jag att de är en svensk version av outcast. man blir så trött på alla dessa yo-hiphopare som tycker snook inte är hiphop för deras klädstil och deras musikaliska stil. nej de är inte några latin kings eller mbma, men om man drar sådana drastiska gränser är det samma sak att jämföra organism 12 och medina. inte samma stil på ngt vis men båda är ju hiphop. det främsta skälet till att folk inte gillar dem verkar vara på grund utav att de inte är några förorts/ghetto ungar. de kommer från centrala sthlm och är inte luspanka, därför har de inte skills eller? vem utav de två var det som vann den där freestyle tävlingen förra året?
Jag tror att killarna i Snook skulle bli mer sårade om man sa, "-fan vad hip hop ni är" eftersom dom anstränger sig så jävligt att gå emot strömmen. Så man borde inte ge dom nöjet att kalla musiken för pop.
jag tycker det är hemskt att nära någon går emot strömmen så låter det så här! något lite mer exprementiellt hade man gärna hört. jag ogillar det inte för att dom "hår mot strömmen" kjag ogillar det för att jag tycker det låter fånigt, dom säger inget vettigt och det finns ingen riktigt känsla Latin Kings första skiva gick verkligen mot strömmen, det var nyskapande och jag gillar det..
Dethär är precis INTE vad svens hiphop behöver just nu. Ännu en anledning för indiemederna att smygrunka och validera sig själva genom vår kultur. Bara för att det står nån med snelugg och obskyra streetkläder och rappar. Inte för att jag har något emot snedlugg och obskyra streetkläder. Jag har nåt emot att Snook gör hela sin grej recensentvänlig, mellanmjölksaktig och bögpoppig, i brist på bättre målande ord. Sen bara för att de smyger in ett budskap i sina låter så ska de vara "nästa stora grej"?!! Vill ni ha budskap? Lyssna på "Förbjuden frukt" med Medina, där har ni nåt att sätta tänderna i. Men Medina ser inte bra ut i Sonic. Det är inte många som tar till sig en refräng på arabiska. Och vart är detdär experimenterandet som alla pratar om? Bara för att man spelar gitarr, har akustiska trummor, sjunger litegrann, och har en okonventionell låtuppbyggnad behöver inte betyda att man experimenterar. Det finns få som fejkar funken så illa som Snook gör. Snook spelar, vad det mig beträffar, i samma liga som Fronda. Hiphop för folk som inte vågar lyssna på hiphop, eller inte har tid att ta till sig den. Heja AFC!
KillerWolf P25 mkt bra sagt:D du fick verkligen med allt! tack:D
Empelee Har man 20 000 sålda skivor har man säkert minsta de dubbla i fans och 40 000 fans är väl relativt populärt. (Särskilt här i Sverige då exempelvis Timbuktu nyligen sålde 30 000 av sin skiva) Sverige är nedladdningarnas land.... Snook är britt poppare...man är inte unik bara för man ansträmnger sig för o va pop. (BT ft Tngstn-Motorsågsmassakern gör sig påmind i bakhuvudet när jag läser den här tråden)...
24/7 always keepin it.
Härlig låt!
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
caupolican P24 tror inte de e nåra samplingar!
gillar inte hippop alltså, men om ni kollar på video högre upp... frondas! där har ni riktig skit typ.. sen om ni scrollar ner så hittar ni advanced, å timbuk! där har ni kvallité!
((MAAD))
Snook är lätt det bästa i Sverige just nu.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A http://www.otechdesign.com
Värdelösa jävla fjollor
OOoooohhhh JaaaaaahhH<br><br>MMM d Stämmer....=)
så kollar man i en 23årings whoa-pres och vill gråta...
SMÅLAND!
nummerkombination hur skulle rapmusiken se ut om ingen fick bryta mönstret? Jo, vi skulle fortfarande sitta och lyssna på The Message och grejer. Det vore i och för sig rätt coolt.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
KillerWolf P25 *applåder*
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
KillerWolf P25 Im on your team
melfunk P23 Lär mina inlägg, va spelar det då för roll om vi inte accepterar snook som hiphop om det inte spelar nån roll... Ni verkar ju uppenbarligen vilja klassa musiken som hiphop, annars förstår jag inte era upprörda inlägg
Inställningar som förstör hiphop tycker jag är dom som ser ner på "rötterna" till hiphop o dess sound... Håller med dig om att det är inskränkt osv att ständigt dela in musik i olika genrer men samtidigt så är det här ett diskussionsforum där just den grejjen kommit upp o du hoppade in i den debatten med att säga att han var otroligt inskränkt då han inte ville se det här som hiphop... Vad e grejjen....
Ok, I got u... Hehe jo men just hur folk ser ut eju verkligen det mest fjantinga att diskutera, såg inte om killerwolf ens skrev nånting om det... Tror inte snook-grabbarna glider runt med lila rockar på stan heller för övrigt, dom e nog väldigt medvetna om just hur deras video ska se ut för att tilltala en viss publik, tycker Adams ray såg rätt hiphop ut under sm i freestyle om vi nu ska gå in på den skiten igen för övrigt... Om elitism äcklar dig haru kommit till fel community ;)
gurrgurr P1 Jag sa aldrig att jag gillat låten.
snook e störtsköna yoo... lyssnade på deras gamla skiva här om dagen... d e ju så otroligt snyggt de får till allt...
http://www.myspace.com/akinonline
melfunk P23 Om du läser mitt inägg noga, och tänker ett extra steg, som du inte verkar vara kapabel till, så kommer du fatta vad jag menar. Jag sa aldrig att Snook inte är hiphop, jag sa bara att de är TUGGUMMI. Och att de genom att profilera sig som dom gör, ger folk som inte har ett skit med "oss" att göra, luft att uttala sig om saker de inte vet ett skit om. Typ skribenter i Sonic och liknande. Vår kultur är i högsta grad Snooks kultur också. Det är bara att jag tycker att sättet de gör det på är bitchass. Så, färdigpratat för min del i denhär tråden.
Jag stör mig sjukt mycket på den där ljusa rösten som kommer till i refrängen. Smurfgrejen. Den är så sjukt hög och ljus. Utan den så hade låten varit sjukt mycket bättre. Konstigt att en sådan grej kan påverka så mycket.
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
hmm. Outcast är en hiphop-grupp och dom sjunger i refrängen (?) Dr dre är en rappare men han skriver för fan inte sina egna texter (inte alla iaf) (?) På Kens första singel mamma så sjunger Mauro Scocco med ljus röst , och den ska räknas som hiphop. (?) En hiphop låt skulle ju precis bara kunna innehålla en beat med bara scratch på (?) The Roots använder bara live instrumen och dom är väl också hiphop. (?) Som jag sa tidigare: DET FINNS INGA REGLER FÖR HIPHOP SKA LÅTA!
nä men dom är popartister som lika gärna kunnat bli nya gyllenetider.. dom som inte fattar det är själva lika pop! finns inga regler.. nej tyvär!
lr vadå kunnat bli, dom är ju redan det.. hahahaha haa
ja tycker faan den e kass
http://myspace.com/kursiveradstil - iTalic, Rappar http://myspace.com/neglectedpunks - Med Fabian3000 Prod. http://myspace.com/mindstateproject -
Alltså, snook rappar, så enkelt är det. Och Danne vinner Freestyle Battle SM. Går det att bli tyngre? Jag menar, orka ens debattera ett så söndertjatat ämne. Snook är bra, hiphop eller ej. Punkt.
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
men deras förra platta är hur tung som helst:D
http://myspace.com/kursiveradstil - iTalic, Rappar http://myspace.com/neglectedpunks - Med Fabian3000 Prod. http://myspace.com/mindstateproject -
Bara lite korrigering: "mellanmjölk" heter det. Så, färdigskrivet nu, on the for real for real.
Sist jag kolla så lyssnade folk på det de ville, och just det, folk gillade olika saker. Själv tycker jag Snooks nya låt är rätt skön, duger att lyssna på iaf! Och kollar man på vilken skit-hip-hop som spelas på Ztv annars så är ju Snook bra mycket bättre...
vad sjunger snook i refrängen? blir galen om jag itne får veta.. pz.
Kom Igen Allihopa Så Drar Vi Till Människobyn www.myspace.com/jimmyflow
KillerWolf: Vilka skribenter i Sonic vet inte ett skit om "vår kultur" och uttalar sig ändå? Känns som att kontentan av det där påståendet är mer applicerbart på dig.
Tyckte låten va kass... Har dock bara hört den en gång men ändå!
Highfive anyone, anyone?
Tycker Danne är ganska kass i låten. Kihlen låter grym.
var finns skit låten o videon plus var hittar man advance patrols blå gula färger finns dom inte på nätet va e d för fel på svenska atister? vafan dom har ju inte dom på sina hemsidor en bunt jävla amatörer och FUCK HIPHOP
haha! aftonbladet.se
SMÅLAND!
Är ju inte själva reffen som e kass, utan bara smurfrösten som är sjukt jobbig. Jag älskar reffen annars. :D
SÅ GRYYYYYYYYYYYYYYYYYYM!!!!!
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
HAHAHA ni e så skämmiga.. snacka om att man e hiphop lr inte hahaha har aldig skrattat så mkt.. socialdemokrater hela bunten.. ush
I have to return som videotapes!