I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

dogge lägger ner musiken =(

Svensk Hiphop - Allmänt

2006-05-02 18:32

dogge lägger ner musiken =(

hörde på radio i morse...att dogge ska lägga ner musiken och satsa på poker o sina reklam videos...han tjänar inga pengar på musiken så han slutar...snyfft...gillade han =P

hip hop eliten får inte splittras!

jag ska måla hela världen lilla mamma!

2006-05-02 18:34
han lägger ju en fet rapp i El giganten (eller vad det nu är) reklamen så han kanske fortsätter lite iaf
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-02 18:36
haha ja jo...sant sant...men endå...inte samma sak..=( (ett stort fan till THE LATIN KINGS som ni nog fattar =P)
jag ska måla hela världen lilla mamma!<br>

2006-05-02 18:37
The Title Ute Nu!
www.miztarodga.com
www.myspace.com/tobyandmizta

2006-05-02 18:44
one P50 han gör d inte bara för pengarna...han e jue ensamstående + att han har en hund...o hundar e inte billiga...så han får prioritera...

2006-05-02 19:04
äntligen....
...

2006-05-02 19:08
Äh, gjorde han det för pengarna bara så kan han ju lika väl lägga av, för det är klart att musik aldrig blir lika bra om man inte gör den med känsla och då kan vi likväl vara utan den.

Word...

hoppetossa P0

Jaha så man kan inte syssla med poker/whatever o musik samtidigt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2006-05-02 19:23
hip hop eliten får inte splittras!

Menar du allvar? Skulle hip hopen splittras för att Dogge lägger av? Mmm vi säger så :D
At the gates of Eternity...

2006-05-02 19:34
han har ju ändå inte släppt nytt material sen 2003... så jag undrar vad han gjort de senaste tre åren...

2006-05-02 19:37
snubben trodde han var cool för han hade en royal flush

2006-05-02 19:44
men asså vafan är det med alla jävla pokernördar?!?!

2006-05-02 20:00
BC99 P22 hip hop eliten = latin kings...o dom splittras jue ifall dogge slutar...

2006-05-02 20:05
Undra hur mycke det stämmer om man läser det i en tidning som expressen. Dogge kanske gjorde ett ironiskt uttalande så slipar pressen fram nånting som han inte menade alls. Tror knappast han lägger av med musiken bara för att cashen inte rullar in.

2006-05-02 21:02
TLK sade i en intervju att deras skivor går runt, men inte ger någon vinst. De drar in lika mycket som de kostar att trycka, marknadsföra osv... Så cashen drar de in på spelningar, men det är väl förståeligt att Dogge inte vill turnera landet runt när han är ensamstående pappa.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2006-05-02 21:07
Lycka till att Dogge kommer att få vara med i 'När och Fjärran' eller El-gigantens cykelreklamer om han inte håller sig aktuell genom att släppa plattor. Vad fan tror fanskapet. Vem vill ha en gratis cykel av en medioker pokerspelare?
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2006-05-02 21:08
Anser man inte att Dogge hör till svenska hiphopeliten har man mycket att lära...

2006-05-02 21:16
det va fanimej på tiden...

2006-05-02 21:17
sen kom han ju sist i pokermiljonen också hahahaha
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2006-05-02 21:24
sen kom han ju sist i pokermiljonen också hahahaha

Stämmer ju inte riktigt... Han gjorde faktiskt riktigt bra ifrån sig i början och spelade aggressivt och hade tur med korten. Slog ju faktiskt mer eller mindre ut proffset Andreas Harnemo. Sen att han gjorde bort sig mot Tobbe Blom är ju en annan femma. Där sken orutinen igenom.

Men att ta hem några potter i ett pokerprogram betyder knappast att man kan försörja sig på poker. Det blir nog en lång och hård resa, men lyckas han så grattis. Om inte annat så kan han ju bli skyltfigur för nån pokersida och få cash den vägen.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2006-05-02 21:34
Shade P23 tlk är hip hop

2006-05-02 21:36
ja tycker de roligaste hittils va att han skulle lägga ner för att han är ensamstående hund ägare,,, de är typ de ultimata exemplet på att svensk hiphop är inne i en fet kris!

2006-05-02 21:45
hoppetossa: ja, läs vad jag skriver! Det är ju det jag säger...

2006-05-02 22:08
tycker det låter lika bra, han har gjort sitt.. bättre o sluta nu istället för att göra ett gäng floppskivor

2006-05-02 22:21
Vad hände med kärleken till musiken?

2006-05-02 22:29
peachy F21

Kärlek till sin mage är nog starkare..
Twang System fi de werl

2006-05-02 22:57
Sluta hata.
Dogge kan med en 2 bars säga vad andra rappare inte kan säga med en hel låt.
Fuck yall

2006-05-02 23:31
Dogge är långt ifrån att vara bästa rapparen i sverige men jag har fortfarande inte hört nån bättre än Skuggan Av Betongen.
ya hörd mä!

2006-05-02 23:56
Dogge på Pokermiljonen ..

Hmm dom flesta svenska pokerproffsen kommer skratta åt dogge.. Dogge är ett barn i deras Värld och så kommer det alltid att bli ..

Han kanske vinner lite då och då . men till slut kommer han förlora allt, vad ska han göra då?, gå tillbaka till musiken ähh..

Han kommer aldrig vinna på Poker han borde köpa trisslotto.

2006-05-03 00:15
Jag undrar om folk tänker. Om Dogge gör reklam för den där cykeln så måste jag nog köpa den. Eller jao, mycke reklam som jag inte förstår mig på i huve taget. Eller om Elgiganten eller vad det nu är vill visa sig som lite coola. De kunde väll ha tagit in Lasse-bosse 56 ifrån lageravdelningen istället..

2006-05-03 00:28
de va på tiden..snubben e så keff ..
los kamikazos 4 life..
Producent

2006-05-03 00:37
Undrar hur Salla & Cheppe klarar sig egentlige? De är ju aldrig med i reklamfilmer eller tv-reportage. Cheppe spelar väll inte änns skivor.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-05-03 00:58
De artister som inte kan försörja sig på skivförsäljning skulle inte ha kunnat göra det även om inte fildelningen fanns

hahah den feta dissen av alexander bard också ..

men ärligt så kan skivbolagsfolk som bert karlsson sluta bitcha om nerladdning. om dom sänkte priserna på dom jävla skivorna hade vi för fan köpt mer.. skyll på skivbolagen säger jag, inte på oss
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Producent

2006-05-03 05:10
trodde att han redan hade gjort det? ..
eller ah.. det var väl ett tag sen han droppade nytt så? jaja..
det var väl inget som kom som en chock iaf..
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-05-03 08:27
alla Tlks skivor e feta, finns alltid på spellistan

2006-05-03 14:34
På tiden..

han kanske a först.. men ack så värdelös

2006-05-03 14:41
Nice att han slutar.
Speciellt nu när han har hittat nått annat att tjäna cash på, tycker nog att det är ett bra beslut. Han är ganska så uttjatad och en solo skiva med dogge hade jag verkligen inte velat se. Och defintivit inte en nya skiva med TLK heller.

Men det hade vatt kul om dem hade kommit tillbaka om ett par år och slängt ihop ett grymmt album. Annars kommer man ju aldrig glömma vad dem har gjort för hiphopsverige.

The Latin Kings - Kompisar från förr,
klassiker!
http://www.homage.nu/

2006-05-03 15:14
fan va alla ska satsa på poker...o fan va många pokerprogram de e på tv...e de bara ja som e sjukt jävla trött på skiten???
en död moderat är en bra moderat
Producent

2006-05-03 15:52
The Latin Kings kan vara sveriges mest överskattade band.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-05-03 17:00
Sveriges mest överskattade band? Det var det dummaste jag har läst, tror jag!

2006-05-03 17:09
Han var med igår i 2 låtar på Santanas konsert. Blev grovt överasskad.
maybe you might be more than just a one night lady<br>

2006-05-03 17:19
Det var nog dags att lägga av faktiskt..

Var bra förut iallafall
Men lika glad är jag för det!

2006-05-03 20:09
Hahaha, satsa på poker? Hahaha, när han var med i pokermiljonen hade han lirat poker 1 och en halv vecka, och han vill redan satsa på det? Haha, har var ju inte särskillt skillad på det :P Han flaxade ju bara.

2006-05-03 21:46
Äh, gjorde han det för pengarna bara så kan han ju lika väl lägga av, för det är klart att musik aldrig blir lika bra om man inte gör den med känsla och då kan vi likväl vara utan den.

Ex...
Så du menar Ronaldinho som tjänar miljoner på fotboll
skulle vara sämre en jeffla bönder som sparkar boll gratis?

Njaa...
Highfive anyone, anyone?

2006-05-03 22:22
Ja det var väl på tiden..

eller jag bara skoja!

2006-05-03 22:36
Hahaha, det var det roligaste jag har hört....
Såg Dogge på TV för någond dag sen, poker alltså..
Sämre får man leta efter! Han hade jävligt tur och lyckades klara sig till andra omgången men han var förjävligt dålig.

Måste dock ge tummen upp till han för att han la ner, klart han inte tjänar pengar på hans hiphop.

Ot: Visst är hiphop ett ord? inte hip hop?
Sortera efter Jag

2006-05-03 22:37
tror de ba skitsnack nåt han säger bara...sen kommer en nyy album pooff från ingenstans!

2006-05-03 22:40
det har man ju märkt..sell out eller nått!
rätta mej om jag inte hade fel

2006-05-03 23:03
Som många säkert sagt innan...

Äntligen.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-05-03 23:10
garanterat skitsnack...förstorat av media. att han väljer att prioritera annat framför musik tror jag knappast betyder att han lägger ner med musiken helt och hållet...vore en enorm jävla förlust för hiphopen i sverige om han la av helt och hållet. dogge är min all-time favoritrappare från sverige, och då skiter jag fullständigt i vad alla nötter här kan tänkas tycka om det. man skulle ju kunna hoppas att den här typen av uttalanden från artister skulle få vissa idioter som alltid vill försvara sitt nerladdande att fatta att nej, alla artister tycker inte att det är lugnt. men det är väl för mycket begärt kanske...

2006-05-04 00:20
urk..nerladdning hit o nerladdning dit...tänker inte köpa nån jävla kass tlkskiva för jag råkar tycka Cashen Den Tas är skön o lyssna på..inte för 170+ pix..som sagt..dra ner priserna..o då menar jag inte dra ner på priserna o dra bort 9 spår
den dagen det kommer musik som är värd att köpa, under 130 spänn, med fler än 9 låtar, (varav 4 är remixes)
då köper jag det. och nej..Tlk kommer aldrig släppa nåt sånt..skit är skit. man ska inte få creds när man gör nåt som låter skit, även fast man var först.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-05-04 01:25
att han har en hund...o hundar e inte billiga...så han får prioritera...

Haha. Stackars Dogge!