I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

dogge lägger ner musiken =(

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-01-03 01:28
Han har ju inte lagt ner, han va ju nyss med på nån Julskiva såg jag på tv!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-03 13:08
TLK forever :D men han åker ju fortfarande runt å uppträder på klubbar de var inte så länge sen, Nån mer som sett förortsungar? INte för att han var med så där jätte mkt men han skulle ju satsa mer på annat för han sa att nu har han vari inom musik, nu vill han satsa på annat oxå, men åker han runt å så äre lugnt Är oxå ett stortfan till tlk Dom äger , o dogge är kuung :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-03 15:21

han jämför att jobba på mcdonalds o att rappa..

2007-01-03 15:21
relax: vem bryr sig om han är soldout nu? alla vill väl se stålar i det dom gör.för mej är latinkings samma lika som när man fick upp ögonen för dom.

och du LATIN KINGS DOM RAPPAR BARA FÖR CASH :)

2007-01-04 02:14
Alltså... jag hatar folk som klagar på folk som säljer ut sig. Liksom.. vad fan ska man annars göra i Sverige när ingen köper ens skivor.

men sedan är det ett en tunn gräns mellan folk-kär och folk-pajas. Tyvärr så börjar Dogge gå över den gränsen.

"Kolla! Där är den roliga blatten med hiphop-stuket, Yo yo.. ho ho ho ho ho"

Fuck no.

2007-01-04 02:29

sociopat: men sedan är det ett en tunn gräns mellan folk-kär och folk-pajas. Tyvärr så börjar Dogge gå över den gränsen.

"Kolla! Där är den roliga blatten med hiphop-stuket, Yo yo.. ho ho ho ho ho"

va snackar du om?

2007-01-04 02:43
jalapeno///

Over your head.

2007-01-04 03:43

Alla som säger dogge e en sell-out o bla bla vet inget om att göra musik.. de kostar cash de kostar tid..
Sen alla net-mc de e inte samma grej de e långt ifrån samma grej. kan inte ens förklara.

Alla som säger dogge e kass, haha vafan har ni hört I skuggan av betongen ett av dom tyngsta i hip hop.. han har delivery om nått.. han har inte avvancerade rim. so what? de e inte de hip hop handlar om. hip hop handlar om att förmedla..
de börja med förmedla ghettona i usa o få ungdomarna att skärpa sig men dom snacka endå om mecka o tjall för de e det dom ungdomarna som latin kings vill nå ut till o få dom o skärpa sig. genom o snacka som dom så lyssnar dom bättre.

2007-01-04 11:31
ääh det var ändå bara hans old shit som var bra
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-01-04 11:56
fan va tråkit :(
www.myspace.com/juniornatural

2007-01-05 01:09
dogge doggelito <3 ltk <3

en av dom bättre rapparna i sverige genom tiderna, samt att han uppfunnit ungefär allt slang

2007-01-08 18:47
bergan_ P16

vaddå kom på all slang? jag kom på följande slangord (förklaring inom parantes):

bazza (att ha samlag)
knarkare (en som tar droger)
snuten (polisen)
digga (gilla musik)
tjalla (skvallra)

2007-01-08 19:45
fattar inte varför alla klagar på nedladdning...
www.barabazz.com

2007-01-08 20:26
haha slutat pga fildelning :S

2007-01-08 22:54
El-giganten....Konsumera mera, eller "handla fett" som vissa säger, see you in hell kapitalist-svin..  

Var bara tvungen att avreagera mig..ingen behöver svara på detta inlägg. Jag vet att inte alla har samma åsikt som mig, inte öppen för debatt, vill bara så frön...

Peace!

2007-01-09 19:34
Whoa,Whoa,Whoa.... . SUCK

"Dogge han e kass. har keffa rim. ibland rimmar han nt alls. Dogge säljer sig. Dogge är en pajas."  O BLA BLA BLA BLA

Vafan lyssna på skivorna, lyssna på Välkommen Till Förorten och på I Skuggan Av Betongen. Whoa folk..

Slår vad om att 80 % av alla som spyr galla på Dogge i denna tråden Inte lyssnat igenom en enda skiva me TLK (skulle isåfall va Omertá..) utan bara sett Dogge på senare tid i sina Elgiganten reklamer...

Vad är bra musik då ? Bra HipHop?
Om man ska vara "äkta" (mest populära ordet på whoa) ska man helst rimma på tiotusen stavelser och vara korrekt och tekniskt. vafan

När blev musik något tekniskt och korrekt?

Musik är känsla!
Dogge förmedlar känsla i sina texter med halvtaskiga rim. Det är väl inte rimmens kvalitet som gör musiken bra utan känslan man får utav den.
För mig är och förblir TLK och Dogge det tyngsta och mest "äkta" i hiphopsverige  p.g.a deras känsla i musiken.

För övrigt är TLK pionjärer i Hiphopsverige och tog Hiphopen här till en ny nivå.

Så sluta hata och hylla dom som hyllas bör!
Producent

2007-01-09 21:10
Sveriges svar på Noreaga.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-01-10 18:14
inte en dag försent!

beatmissbruk å släppa ut han på tracks asså..

2007-01-10 22:24
klart man kan fördömma en person (och främst hans handlingar) även om han är bra på det han gör (vilket jag inte tycker dogge är, men de e en annan diskussion) 

Jag menar, dom flesta skiter väl nog fullständigt i om UNA-bombaren eller lasermannen var bra på sina respektive yrken eller inte? (haha, grym jämförelse om jag får säga det själv)

Jag hatar dom som hatas bör...

Peace

2007-01-10 22:26
Dogge ÄR en pajas, han är fan definitionen av pajas, och en girig clown är en tragisk clown...

2007-01-10 23:24
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!

äntligen

2007-01-11 19:16
alla ni som inte diggar TLK kan gitta t ngn annan tråd, dom e feta och fett synd att han slutar

2007-01-11 20:23
Mannen i blingad gaffeltruck kan gott sluta.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-01-11 23:34
bort med den sellout bögen!
...

2007-01-12 15:15
Äntligen!
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-07-29 16:35
gammaltråd men iaf så såg jag han live på åsele marknaden den 14juli o då va han på scen med el primo och nån kille till ;) riktigt najs vare ;D
Ingenting är omöjligt för den som inte behöver göra det själv ! =)

2007-07-29 17:43
va bra !
www.myspace.com/suspectrap

2007-07-29 21:11
det kommer grejer...tro mig, one..
The Title Ute Nu!
www.miztarodga.com
www.myspace.com/tobyandmizta