Det där klippet från -93 som någon länkade, det står "Dogger" istället för "dogge" när det intervjuvar honom haha lite små kul
"Gud skapade inte människan, människan skapade gud"
casp : och du var vad? 8 år? haha. gammal i gemet eller?
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
Casp_P20 Om du ska komma och köra med att Jag lyssnar på Fronda i varje tråd så borde du skaffa ett liv..
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
han har väl gjort sitt ändå
WWW.ISMEN.NU
SIMPO P16 jasså de säger du =)..tycker bara de e sorgligt hur nån kan gilla den bebisröstade fjortis idolen mer en en av pionjärerna av svensk hip hop RadiophonicOddity P21 jajjemen :P...ne men ja snackar inte om gamla tiden som om ja minns de iaf..
en död moderat är en bra moderat
Casp_P20 För att Jag tycker att Fronda är bättre än honom (Äre så svårt för dig att fatta?)
japp de e de...ja kan inte fata att nån tycker den fjanten e nåt o ha över huvudtaget...löjliga barntexter kasst sound o vidrig röst
Trodde aldrig att denna dag skulle komma :D hahaha Bra gjort Dogge, du är verkligen ingen musiker. Ingen pokerspelare heller.. och .. ingen reklamfilmsskådespelare heller... äh du är ingen människa..
Som om Dogge inte har en vidrig röst? Och hans röst är otydlig
casp_ alltid kul när folk som va 4 år när det hände pratar om den gamla tiden.. 1. Jag ljuger om min ålder, knatten. 2. Jag har varenda skiva med TLK. 3. Även om jag var 8 år skulle jag väl kunnat ha hört deras gamla låtar. 4. Hm, ha det bra...! Demento han är, till skillnad från i stort sett alla andra svenska rappare, bra på att förmedla känslor och verkligheten. vad är klyftiga teman? att använda komplicerade ord för att beskriva absolut ingenting? eller kanske klyftigt som texten på din presentation? Förmedla känslor kanske han är bra på. (Har aldrig relaterat direkt till hans texter och tänkt "SHIT HAN HAR RÄTT" dock). Men om han gör det GENOM HIPHOP, borde han inte vara en bättre rappare än vad han är.. Han har väl rappat i ca 15 år liksom.. Och han är lika tight nu som 93, är det inte ett tecken på att han är en dålig rappare? Sen kan du tycka att han är en jättesnäll och trevlig kille, men du kan aldrig säga att han är en bra rappare (han ligger faktiskt offbeat... rätt ofta....) Tjolahopp
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Hur är det med läsförståelsen? Jag vet inte hur det är, men av artikeln kan jag bara utläsa att Dogge valt att inte satsa på musiken just nu utan göra andra grejer. Sen är det Expressen som möjligen drar slutsatsen att Dogge ska lägga ner helt. Så har det väl varit innan också. Dogge gillar att synas och har en speciell personlighet. Detta utnyttjar han genom att göra olika mediagrejer och tjäna pengar på det. Det är väl fett? Men sen när jobben börjar sina och han blir sugen på att rappa igen tror jag att han som tidigare kommer dras in till studion och lägga feta rhymes. Jag hoppas bara det inte dröjer allt för länge. Jag förstår inte hur alla här orkar hata på Latin Kings. Man behöver inte digga deras grejer, men ni borde för fan respektera dem. Tänk på att alla jävla rappare ni lyssnar på som rappar på svenska på ett eller annat sätt inspirerats och påverkats av Latin Kings. Latin Kings har påverkat den svenska musikscenen som ingen annan svensk hiphoppare och det är värt att respektera. Latin Kings är faktiskt fortfarande den största svenska hiphopakten vi har. Den enda som möjligen skulle kunna jämföras med Latin Kings när det gäller karriär är Petter, men för mig känns han mer som en produkt även om jag gillar en del han gjort. Ni borde läsa Tony Ernst text i pocketboken med Latin Kings låttexter. För övrigt så tycker jag att Latin Kings kommit tillbaka och släppt en fet platta varje gång. Visst har de varit olika bra, men det häftiga är att de alltid varit förnyelse och ingen gammal skåpmat. Latin Kings var inte bara först när de kom, de har varit först varje gång de släppt en platta. Med detta så hoppas jag att Dogge snart går in i studion med Chepe och Salla för att langa fet platta! //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
För övrigt hörde jag Dogge framföra en ny låt i lördags.. så, det här med att lägga ner verkar oklart. //NickeMannen
SIMPO P16 nej han har ingen vidrig röst o inte fan förställer han den o gör massa barnsliga ljud hela tin..ronda va grym för nåra år på fortf underjord o en arme på två ben innan ahn blev fjortis idol men nu har han bytt bort hiphopen mot smurfhits musik..
teambanan P16 varför har du alla deras skivor om du inte tycker dom e bra?
fått av syskon & föräldrar. köpt en själv också. jag säger inte att de är dåliga, jag säger att Dogge är otight som rappare.
hahah han har lätt liten snopp
...
Dogge är grym, grymt folkkär och grym rappare. fronda är keff!!! kommer aldrig komma upp i samma klass som doggelito. Som dogge själv skulle ha sagt--> "keffa mytomaner som försöker va som sveriges rap veteraner" peace
larvig artikell. De flesta pengarna i musiken ligger ändå i spelningar! Fler bra konserter mer ching-ching i dogges plånka... de mesta pengarna som skivan kostar hamnar ändå i nått bolags ficka... missförstå inte, jag köper verkligen ruggit mkt skivor... men jag kan inte se att fildelningen krossar Latin Kings. De har ändå sålt hyfsat av sina skivor, samtidigt som deras spelningar inte brukar vara obesökta... Jävla trams å satsa på Poker istället. Som om det är säkrare pengar i poker än i att åka runt och turnera???
hoppetossa du är en pajas..stickförfan!
rätt så beundransvärt att snubben vågar gå ut med att såga fildelarna underförstått iallafall .. även om jag är för fildelning då :P men jag tycker att han gör både fel och rätt om jag ska se det ur en LK snubbes synvinkel :)
A million bleeding hearts composing prose in blood To live and die a thousand times
Nattkrig Fan vad jag börjar tröttna på folk som dig.. Jag uttrycker min åsikt och har 10 personer som skriver till mig att jag hatar på honom? DET GÖR JAG JU INTE. Okej, så jag frågar igen: Tycker DU att han är en tight rappare? Kan DU komma med ett exempel om en låt där han flyter skitbra och överträffar sig själv. Kan DU komma med ett konkret exempel på hur han har utvecklats från 93 (då menar jag flytmässigt och textmässigt). Om inte DU kan det, så är det ingen åsikt, han är en dålig rappare. SKön på sitt sätt, men han har ju inte de talanger en rappare bör ha....
han lägger inte ner han rappar ju på den där fotbollslåten tom...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
HAHA.. han gjorde musiken för pengar xD ! hahahah
Producent
2006-06-09 13:39
Dogge är inte någon speciellt bra rappare men det fins många i Sverige som är sämre än han. Men Dogge har utvecklats, han var bättre på Mitt Kvarter än på de tidigare skivorna. Redan på "I Skuggan Av Betongen" var han bättre på än på "Välkommen Till Förorten". Kanske efter Mitt Kvarter har hans utveckling stannat eller t.o.m blivit sämre. Min favorit vers med Dogge är på "Avundsjuka" med Ayo.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Jag håller med ovanstående talare om att Dogges vers på Avundsjuka är grymt bra. Kanske det bästa, men det är svårt att välja. Dogge har utvecklats massor sedan första plattan.. Och det är ju inte konstigt om man tänker på deras ålder då. Men Dogge är inte Sveriges bästa rappare i betydelsen att han bäst flow eller flest flerstaviga rim i sina texter. Han har något som är unikt och inte går att öva sig till. Dogge har en skön röst och en förmåga att förmedla känsla när han rappar. Dogges texter är enkelt uppbyggda, men det behöver inte betyda att det är enkelt att skriva såna texter och leverera dem utan att det låter fel. Sammantaget är Dogge Sveriges bästa rappare, eftersom: - Han kan förmedla äkta känslor och man tror på det han säger - Han har grym utstrålning - Han kan få igång nästan vilken publik som helst. Han är en sann underhållare som älskar att stå på scen. - Han har en skön röst //NickeMannen
Producent
2006-06-09 19:26
Jo, Latin Kings är är en av Sverige bästa hip hop grupper live.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
......Å CYCKEL PÅ KÖPET :D
han försötrde nog hela kärriren med "cykel på köpet" o hit o ditt va fan skulle inte förvåna mig om han kom in på mtv med nån reklam inne i EL GIGANTEN ;D HAHA .. ---------------------------------------- ----------------------------------- pengarna knullar ens huvud!! ....
TLK sög negerrump ändå så whateva' :)
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
casp_ P20: Jag är ett år äldre än du. För att göra matten enkel för dig; alltså 21 år gammal... För mig är TLK exakt lika intressanta som fronda. Jag tycker att båda två är svindåliga, inte bara för att dom håller på med en grenar i hiphopen som jag tycker är relativt ointressanta, utan ännu mer för att dom gör det på ett sätt som är svintråkigt (enligt mig). Men det är tur att du har ett coolt internetnamn... Props till dig.... crew: Såklart. Jag tycker att hela musikbranchen håller på att gå åt helvete, och den "själ" som hiphopen hade är förmodligen långt ifrån vad den varit. Men det hindrar mig inte ifrån att tycka att TLK gör tråkig, nyanslös och fruktansvärt rutinmässig musik. Och jag tycker inte att musik från gatan är bra, bara för att den är från gatan. Vad gör det att den är street om texterna är förbannat dåliga och helt saknar djup, ur vilken som helst aspekt? Jag säger inte att TLK ÄR så, men av det jag hört LÅTER det verkligen så. Och när själva musiken och leveransen är uselt i mina ögon, så ser jag ingen anledning att lyssna på dom. Så jag gör det inte. Däremot finns det folk som gör bra musik, och dessutom gör det bra. Pst/Q har helt klart varit en av mina storfavoriter, inte bara bland svenska rappare, utan bland all musik som görs i hela världen. "Pluralis Majestatis" höjde standarden för svensk hiphop många snäpp, och "Natt klockan tolv på dagen" innehåller många klockrena låtar med klockrena texter. Jag kan rabbla många rappare som jag tycker är bra, men det känns onödigt. Huvudsaken är att jag tycker att TLK är lama. Hade inte dom varit först (bland dom första) hade någon annan varit det, och denna någon hade kanske gjort det bättre. Kanske hade hela den svenska hiphopscenen varit intressantare då?
Nu kommer hela whoa hacka på att jag bara gillar rappare som rimmer på tjugosjutusen stavelser, men det bevisar bara att dom är för korkade för att egentligen lyssna på texterna. NI ÄR IDIOTER ALLIHOPA!!!!!
Nu tänker jag bestrida det här med fildelningshatare osv osv... Dom säger att ladda ner låtar är som att gå in i en affär och stjäla grejor.. Snarare som det här med valstugorna isfall.. Dom delar ut gratisprylar som man antingen väljer att ta emot eller inte, det kostar dem pengar... Oss kostar det ingenting. Och om vi gillar deras "utbud" och vad de kan göra för sverige/musiken så stödköper man dem (röstar dådå)... Enda felet i det här är att artisternas utdelning av gratisprylar inte är frivillig men samma sak är med dom som "snyltar" på valstugorna och tar alla kakor innan jag hunnit komma dit och smaka en :( ... Sådeså
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Dogge kommer komma tillbaka med en platta om hur svårt det är att lyckas som pokerproffs när man är invandrare. I övrigt så hade ju TLK bästa sättet att få upp skivförsäljningen: cyckel på köpet! Plus att de kunde få lite street cred igen om de snodde massa cycklar.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
dogge är played out
ingen vill röra vid din kind
va heter dogges nya "reggie" låt som spelades på RixFm i morse???
Äntligen!
lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt. (Kung Fu Tse, Kina)
förövrigt så tjänar man bra på poker :) om man nu inte är en rik dum tysk :P (min bror tjänar pengar på det och hans vän lever på det, så ja det stämmer) (och nej jag orkade inte läsa hela tråden) Synd :) jag gillar latin kings
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!
äntligen
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
orkade inte läsa alla inlägg, synd, helhetsmässigt var han kung.
soundcloud.com/brormusk/sets
Synd att artister skall behöva sluta för att folk skall fatta att dem måste köpa skivorna också, inte bara ladda ner dem.
Finns väl inte många rappare i sverige som kan leva på musiken, men dom slutar väl inte för det... :/ Tycker det är synd. Dom som säger att Dogge inte kunde flyta vet ju inte vad dom snackar om, det var ju det som gjorde att hans låtar var värda att lyssna på. Dessutom skulle inte hälften av alla rappare på den här sidan kunna knäcka Dogge iaf så täpp igen käften, hatare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dogge har väl fan inte slutat? Vi spelade på samma senast för två veckor sen
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
Man måste göra bra musik för att man ska kunna sälja och dogge din musik kanske höll 91, men nu gör den helt enkelt inte det.
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.
att dogge lägger ner är ju något am längtar efter
jag kan, inte ens om jag försöker, förstå varför så många hatar på tlk. uppgradera musiksmaken era pissluffare.
faan va tråkigtatt dogge slutar, dogge är en stor hjälte för mig, tack för allt och tänk på att det aldrig är försent att ändra sig!
Demirel P20 Hur fan tror ni det känns att starta en sak i ett land för att sedan aldrig få bra betalt för det? Tro fan han slutar.. Inte alla håller på med musik för just pengarnas skull.. han har la bara tröttnat, och prioriterar andra saker före säkert, jag e säker på att han sitter o skriver gulliga rhymes i sin källare då å då ;)
http://www.myspace.com/deadlykanha
men det var på tiden , han är ju helt soldout nu :S
now you know.
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker