I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

dogge lägger ner musiken =(

Svensk Hiphop - Allmänt

2006-05-04 04:56
Fan, TLK var nått man växte upp med så det är klart det känns tråkigt att de lägger ner. Om så nu är fallet... hoppas inte det.

Vad som känns mer fuckat är att folk inte sätter sig mer in i hur det är att vara musiker i Sverige dessa dagar. Och framför allt hur det är att reppa en hiphopscen som mer eller mindre kräver att allt ska vara gratis!

Ok, ang nedladdnig:

Jag har becknat skivor nu för Looptroop på deras konserter snart i 2år och märkt en tydlig attitydskillnad på folk nu än hur det var när jag börja. Folk skäms inte för att komma fram och berätta att de laddat ner nya skivan och samtidigt säga att LTR är deras favvo band all times.
Om man nu tycker att LTR är så jävla feta hur svårt kan det vara att köpa skivan? 150kr är ju inte så jävla mkt för att supporta en grupp som man tycker gör en bra grej eller??

Sen att folk säger att man tjänar cashen på spelningar är ju inte heller helt sant. Klart det blir en peng på spelningar men kakan käkas upp av bokningsbolag, turneledare, ljudtekniker, skatter mm. Kvar blir typ en 1/4 månadslön av vad en vanlig arbetande får ut. Och då jobbar man 3-4 dar i veckan 24/7. Det går inte att leva på i långa loppet som ni kanske förstår.

Om ni inte vill se söndersponsrade hiphopacts (petter) som inte ser någon annan utväg än spons så krävs en attitydsförändring bland alla i scenen innan vi inte har en scen kvar!

Så länge album finns kvar i sin nuvarande form så köp dem om ni nu tycker om skiten!

Skulle kunna tippa på att inom en 5-10års period så kommer albumen bara släppas på nätet om det nu kommer någon tjänst som funkar bra.

Men innan dess så slåss vi för vinylen!!!!

Go buy that shit!!!

www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com

2006-05-04 05:00
Kankse blev lite off topic, men det hänger nog lite ihop för alla artister som inte bor kvar hemma hos föräldrarna...
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com

2006-05-04 11:02
hahahaha
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2006-05-04 11:18
Det är äckligt att läsa hur många skriver att det var på tiden att han lade av (vilket inte alls är säkert).
Sedan går samma snubbar säkert in i audio-forumet och proppsar folk som kallar sig typ Legotuschpennorna och som är jävligt heta enligt vissa för att de kan rimma 5-stavigt.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2006-05-04 12:17
äntligen
Högt liv

2006-05-04 12:42
"Legotuschpennorna"

:)
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2006-05-04 13:15
JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Synd att man förmodligen kommer få se hans tryne i fortsättningen i alla fall...

2006-05-04 13:20
crew:
"Det är äckligt att läsa hur många skriver att det var på tiden att han lade av (vilket inte alls är säkert).
Sedan går samma snubbar säkert in i audio-forumet och proppsar folk som kallar sig typ Legotuschpennorna och som är jävligt heta enligt vissa för att de kan rimma 5-stavigt."

Vad menar du?

Ditt inlägg låter lite som:
Det är äckligt att läsa hur många skriver att chokladglass är skitäckligt.
Sedan går samma snubbar säkert hem och äter chips å tycker det är jättegott.

2006-05-04 13:21
inget ont om chokladglass.

2006-05-04 13:22
äntligen, var dags att lägga av redan för 10-12år sedan för den killen..
R.I.P. Big Moe

2006-05-04 13:30
Lyssnade på TLK när jag var liten..Han är nog en rätt stor förebild för många..
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2006-05-04 15:59
Jagharenhästhemma

ditt nick tyder på att du e 14 o diggar fronda...
en död moderat är en bra moderat

2006-05-04 16:34
casp_ P20

Vänta nu, du är 20 år gammal, bor i Mariestad, lyssnar på Inner Circle & Ken..

Tycker du ska hålla dina åsikter om andras ålder och musiksmak för dig själv.
R.I.P. Big Moe

2006-05-04 16:41
Har aldrig gillat dogges musik. Tycker han är sjukt dålig. Men synd att han slutar för de som lyssnar på den skiten.

2006-05-04 17:16
Jävla äckliga-snåla-medelklassar-ungar som inte köper ett skit. Är så jävla snåla.

Fan, hur svårt är det att spara ca 180:-?
Varför blir musiken så jävla tråkig för? för att ungarna är så jävla snåla. Gillar ni det? köp det! Det behövs inga provlyssningar, köp skivan. Är du inte nöjd - so what? sälj den isf!

2006-05-04 17:17
Är man intresserad över något så köper man det!

Spara för fan!

2006-05-04 17:22
Mariestad verkar så schysst såhär på våren och så..

Tråkigt med Dogge förresten, men det är sånt som händer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-04 17:23
Förresten är det nog inte Marestad jag tänker på, glöm det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-04 19:46
jajja... detta va la tråkigt... men fuck him... han var dålig ändå... yoooo
http://www.myspace.com/akinonline

2006-05-04 20:16
Jag tycker han gör helt rätt i det han gör.
Det finns ingen plats för komersiellt gångbar hiphop när det finns nedladdning.

Det finns därimot en plats för kreativa eldsjälar, så höj sossebidraget för fan!

2006-05-04 20:52
POSTAL

hehe mariestad e faktikst nice på våren..

flowmastermouth

jasså varför de?...ja tycker andra bör ta del av min visdom...

2006-05-04 21:08
Mariestad, är det där slottet ligger eller inte?

Hoppas inte Dogge slutar rappa helt i alla fall.. här gick jag och väntade på trilogin som lovades, eller hur det var.. aja.

2006-05-04 21:31
Nu när vi ska sörja dogge ska man också passa på att minnas honom!
Ett klipp med dogge i högform anno -93:
http://www.sannas.se/video/movies/abc93_ ..
Poet

2006-05-04 21:48
Fishscale : Hahahahaha!
At the gates of Eternity...
Poet

2006-05-04 21:50
Hahah vad faan är det där Tarek Saleh? Så ung den knatten är där :D
At the gates of Eternity...

2006-05-04 23:16
Jävla faker. Lika bra det, han var ändå inte längre värd att associeras med de sakerna han en gång gjorde för hiphopen.

Dogge Doggelito, Rest In Peace
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-05-04 23:40
äntligen

"Ultima thule gick i alla fall ut och sa: vi är inte rasister. jag tykcer Latin kings borde göra de samma : vi är inte artister"
" I don´t whrite nothing down so i will keep it short and sweet. You are wek, you are out of control and you become a imprisonment for your self and very body else" - Paulie Walnuts om chris drogproblem

2006-05-05 00:14
De e inte folket som laddar ned som de e fel på de e hela systemet/samhället/tekniken.... de har gjort att nedladdning ÄR ett måste för att få låtarna i sin nya lur eller ipod. Palla slösa 150 spänn när man kan ladda ner helt gratis PLUS att man slipper göra filerna till mp3 för att överföra till telefonen eller ipoden? Hela utvecklingen går ju ut på att göra allt så bekvämt som möjligt....

De e väl antagligen så folk tänker?
ya hörd mä!

2006-05-05 04:34
irk P26 : jag håller med dig, självklart. Gillar man skiten, köp den. Det gör jag, jag äger de skivor jag tycker är värda o slänga pengar på. har Looptroops tidigare skivor ex Modern Day Etc, både på CD o Vinyl, dock tycker jag inte deras nya skit är värd o köpas. Går ju inte på deras konserter heller iofs.
Menar...jag gillar inte deras nya skiva, då vill jag inte ha den heller. Däremot kan jag ju ladda ner den o provlyssna albumet?
Gillar jag det inte är jag ju ingen potentiell köpare heller.

Varför ska folk tvingas köpa ett album för 180+ för o prova om man gillar skiten?
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-05-05 07:49
RadiophonicOddity P21
ingen har påstått att provlyssnandet är ett problem. problemet är att väldigt många, förståeligt nog, inte ser vitsen med att köpa en skiva när dom redan har den på datorn. och då får dogge mfl mindre pengar. enkelt.

2006-05-05 09:38
Jagharenhästhemma
Jag förstår att du tycker det är fråga om smak och subjektiva åsikter, och det är det givetvis. Så när det hatas på TLK är det beklagligt och sorgligt Enligt mig...
Det bevisar en Enligt mig negativ trend inom hiphoppen i Sverige. Det blir allt mindre gata (nej, jag vill inte spela förortsgangster, jag är nästan raka motsatsen) och seriöst, allt mer *RimmandePluffarnaUpinthis* istället.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2006-05-05 17:11
Så här går det när alla laddar ner musik istället för att köpa den. Ni som tycker det är jobbigt..börja köpa musik nu. Ni som dissar dogge för att han spelar poker och är med i reklam, vad är det med er ni kommer aldrig bli lika fet som dogge, han har kommit längre av dom flesta så visa respekt. shiter va äkta ni är grabbar, dissar en legend..

2006-05-06 12:09
han sa väll i en intervju för några månader sen att NÄSTA SKIVA skulle bli den djupaste han gjort. Pga att hans flickvän dvs hans barns mamma gick ju bort!

2006-05-06 12:25
men vafan skulle han lägga ner musiken för lite poker för. jävla fuckz. hur dumma får man bli?

visst han vill tjäna cash. men inte fan dumpar han musiken eller. tror snubben är fast i de så länge han orkar hålla på vare sig han får cash för de eller ej...

och de med pokern att han är grymm och viseversa. ni som såg programmet hoppas jag själv kan dra slutsatsen att han hade tur mestadels hela tiden när han körde all in osv och hita på sista kortet.

tyckte de såg ut som att han nästan intill inte visste vad han gjorde själv riktigt, visst att han vill tjäna pengar. men va faan. tänk lite.
foureye's!

2006-05-07 12:17
salla..

2006-05-07 12:48
latin kings vi rappar bara för casssshhhh
gräv en grop

2006-05-07 17:49
LoOsefiNGA P25 Masse är inte ens med i TLK, eller har jag missat nått??

Dogge Chepe Salla är det!!!

2006-05-07 18:35
dogge och latin kings har redan skrivit sin historia inom musik ändå, vad han än gör. han är skön för sin ålder bara.

Rappare

2006-06-05 14:01
Lika braa att Dogge lägger ner faan han e ju fett sämst...finns bara ett fåtal låtar som e braa med han
Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!

2006-06-05 15:01
Ni som dissar dogge för att han spelar poker och är med i reklam, vad är det med er ni kommer aldrig bli lika fet som dogge, han har kommit längre av dom flesta så visa respekt.

Å andra sidan, hur svårt är det att komma någonstans om man var först? Helt ärligt. Om jag var född för 20 år sen och börjat rappa (som Dogge) hade jag varit först (som Dogge) och även om jag saknade flow, skrivkunnighet och delivery (som Dogge) hade jag ändå blivit en legend (som Dogge).
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2006-06-05 15:08
teambanan:

det var mycket mer än att vara först. Något som du aldrig kommer att förstå.

2006-06-05 15:10
tell me då.
han har ju en viss charm och en skön personlighet (på TV och liknande iallafall).

What's more?
Är han en tight MC? Drar han upp roliga klyftiga teman?
Nä, det handlar om cash (eller det var ett tappert försök till våldsironi på den gamla tiden).
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2006-06-05 15:11
Har inte orkat läsa igen om vad alla har att säga om att han lägger av med hiphopen, själv tycker Jag att det är tråkigt att han gör det. Även fast Jag inte gillar hans musik ett dugg och inte fattar hur folk kan lyssna på han överhuvudtaget så är det väl synd för dem som gillar honom, han är Ju väldigt populär bland dagens ungdomar.. (Hur nu det gick till).. Synd att man inte kommer se han droppa nya elginganten reklamer nå mera :(
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2006-06-05 15:58
SIMPO P16

tycker man fronda e bättre än dogge så ska man nog lägga ner hiphop lyssnandet...

2006-06-05 16:00
teambanan P16

alltid kul när folk som va 4 år när det hände pratar om den gamla tiden..

2006-06-05 16:18
teambanan P16
han är, till skillnad från i stort sett alla andra svenska rappare, bra på att förmedla känslor och verkligheten. vad är klyftiga teman? att använda komplicerade ord för att beskriva absolut ingenting? eller kanske klyftigt som texten på din presentation?

2006-06-05 18:53
Emelpee P20
förra plattan var grym. så en ny platta skulle kunna ge mer av samma vara...I guess?

2006-06-05 18:55
haha fyfaan va bra den muppen suger juh haha

2006-06-05 19:50
ersätt dogge med någon grym istället och fortsätt så kommer det bli soft!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2006-06-05 20:21
Det är pga att media tror att han är en bra hiphopare som han får reklamerbjudanden och möjlighet att medverka i olika TV-program... Så han tjänar visst då pengar på musiken, även om det inte är direkt genom skivförsäljning och gig utan snarare indirekt.

Slutar han med hiphop lär kassan sina.
Ointresserad av alla.