I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svensk rap, med blattebakrund

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-08-19 10:56
men börja inte nu igen
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-08-19 12:51
aa, lägg ner. håll er till topic om ni ska skriva mer..

2008-08-19 17:23
Jag gillar lyrisk förmåga.
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2008-08-20 13:09
finns det ingen Blatte Rap, med svensk bakgrund?

Emilush.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2008-08-20 16:25
Hej, Träffat Jacob?

2008-08-20 17:35
042 Unit. Fetaste ever yAo! pEaCE
http://soundsof051.com/

2008-08-20 20:08
KAn hålla med om att mycker av invandrar hiphopen saknat flow etc. och ibland så bryter dom för mycket med vilje.. Man kan ju lira igenom "Beef i skåne del 1" (och 2 och 3) så kan man se hur artisterna ändrar sin takt till det största skit flowet jag någonsin hört.. Sen tycker jag att Anenkefali sa fel när han sa 70-80% av invandrar hiphopen suger.. jag påstår att alla e bra men dom som är dom mest kända nöjer sig för lätt så låten blir kass men att säga 70-80% haha shii maen
Detta är inte musik, det här är äkta rap shit!
Ingen fucking auto-tune, håller skiten classic!

2008-08-21 12:39
Hanozy och skin!

peace!

2008-08-21 14:04
Checka in Hässelby Crew och AKN. Feta grejjer jag svär.
Mud on your sofa - FRRRRRUCK your couch!

2008-08-23 19:38
BCE

Det QD3 menade med tupac-exemplet var förmodligen att buskapet och känslan i hur detta levereras är viktigare än tekniken. Om man hoppar tillbaka till 92-95 så hittar du inte många mc's som lyckades bättre än Pac när det kom till att väcka känlsor hos lyssnaren.
Betänk också att Pac antagligen är världens tredje mest kända svarta musiker efter Micheal Jackson och Bob Marley. Åk till Elfenbenskusten eller Vietnam, Australien eller Chile och jag garanterar att tuggare där pumpar sin 2pac dagligen. Inte för att han dog en tidig död eller för hans rådjursögen, utan för att han BERÖR lyssnaren.

2008-08-25 22:35
Lägger till Hamish som tung.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-08-25 22:45
Persbrandt haha han hade inte fått ens i närheten av samma fame om han inte hade dött på de sättet han gjorde ha!

2008-08-26 10:04
Det är sant att alla musiker som dör alltid blir extra uppmärksammade.
Men när 2pac dog stod han på toppen av sin karriär, med cirka 10 miljoner sålda exemplar av sin senaste platta. Det var bara fugees som sålde mer hiphop-album under den perioden.
Så alltså, han var stor då, och han är stor nu. Pga sin talang att göra intryck på folk.
Rappare

2008-08-26 10:28
pac var grym lyriskt... att kunna skriva bra handlar inte bara om hur feta rim man lägger..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2008-09-25 11:33
Persbrandt: Tupac stack inte ur mängden ens då. Finns många exempel på bättre rappare (alltså med bättre känsla) under åren du nämner.
Men mycket handlar om vad hans ansikte fick representera efter hans död.
Som Che eller Marley, eller vilken ikon som helst. Verkligheten döljer sig bortom.

2008-10-04 15:20
Anenkefali

Jag står på din sida, så sant som det är sagt.

Fillmore.Slim

Haha måste bara kommentera den där videon RGRA-defrim aden-v12, garvar som fan åt hans lilla "powerwalk" runt 0.28-

2008-10-04 16:15
eyyoo vet ngn en gratis hemsida där man laddar ner låtar?? typ lilleman o ken ring osv???

2008-10-05 04:51
http://www.speedyshare.com/434595829.html
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-05 13:34
Äh detta är min åsikt, kalla ken ring proffessionel rappare bäst ni vill... hans texter SUGER IAF MANNEN... och texten gör 70% i mitt fall.... Lyssnar jag Ken ring vill jag bara lära han att skriva om annat än hur hög man blir på en jolle som är lika lång som förorten.. typ

Folk som håller klass i Sverige är följande: Pstq,organismen,seron,snook,afasi..... Spottande ord genier i hög klass, finns folk som är duktiga också så som fattaru,ison & fille.. men jag tycker dom inte fyller rutan som hundra procentiga....
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2008-10-05 15:28
DMAt, du har ju inte hajat grejen, Kens storhet ligger i hur han lyckas beröra folk. Känslan. Pstq,organismen och dom, deras storhet handlar om fyndighet, afasis storhet handlar om hans skills när han flowar osv. Det är ju smaksak rakt av..

Och förövrigt rappar väl organismen mer om att röka än ken..

2008-10-05 16:37
Easyskanking.. mjojo, hans känslor når då inte fram till mig, inte ens halvvägs;P.. Afasi's texter är också fyndiga menmen, pstq har ju ett sjukt flow tack vare sin göteborgska..
Organismen nämner mkt om röka ja, men lägger upp det på ett sätt som är så sjukt mkt bättre och inte lika töntigt.. kan ju ta deras klasskillnader när dom nämner röka..

Ken: " den lilla pappret som gör weed spliff nice
etyche, bongen o challan
vi är alla folk som vill ha sången om brajan
har rökt mer än halva mitt liv, ska väll sluta snart
akta zem så inte glöden bröjar luta bak
ja saknar mitt tak, i studion bara vara lat
röka en,två,tre puffa hela dan
shu bre, glasen e immiga i bilen
upp me lite papper som ska limmas me salive"

ett bra exempel på hur han skriver sitt shitt;P

Organism: "Jag är säkerligen salongsberusad
Jag är som ett höghus med paraboler, fast min balkong är utan
Så jag röker, som om det var 70-tal
Och sätter ner mina döda rosor i en sprucken vas"

eller bästa raden ever...

"för världen är ytlig, världen är trist!
och den enda gången jag skulle bry mig om insidan är på en spliff"

sjukt stor skillnad på hur man lägger upp det och hur man utformar det;P ENLIGT MIG lägger Ken det på ett mycket barnsligare sätt.. som att han vill ha uppmärksamhet för det

2008-10-05 17:13
ja men sen handlar det om känsla och det är väl därför så många hellre pumpar kens låtar i sin lägeneht än organismens. sen att du itne gillar hans låtar betyder inget i det sammanhanget. Jag tycker båda är duktiga.

Det du säger är bara subjektivt. Jag tycker pst-q har grymt enformigt och tråkigt flow, men som funkar. Däremot har han jävligt bra texter. Afasi tycker jag inte har så fyndiga texter även om dom kan vara helt okej ibland, men han kan flowa som ingen annan.

den sista raden du visade var tung. dom innan är ju bara nonsens, även om dom funkar. Jag tror att både ken och organismen rappar om röka för att få uppmärksamhet. Musik handlar om det nämligen,.,.

2008-10-05 17:18
DMAt P17

hahaa okej, och du e svenne 16 som bor i nyköping? inte så konstigt att t.ex kens texter inte berör dig, och man såg ju vilken typ av hiphop du lyssnade på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-05 18:59
personligen tycker jag svensk hiphop föddes och lever" i förorten och det är den har sitt hjärta, och har gjort ända tillbaka till TLKs era. inte föddes den i det svenska folkhemmet i nyköping där det stog andersson på dörren iaf

2008-10-05 20:20
Cocaine Cowboys Haha var det dummaste jag hört från någon som är 5år äldre än mig, nästan pinsam kommentar faktiskt:) Du har ingen aning om vilken hiphop jag lyssnar på, ärligt talat.. ta och svälj tungan va.. SÄG mig vad som ska tilltala mig i ken rings texter? visst vissa av hans låtar kan vara bra, men jag stör mig på hans lyrik.. thats it

Easy, smaken är som baken.. dock står jag kvar med att afasi skriver fyndigt.. han skriver väldigt bra och djupt i sina bättre låtar, kollar man hans texter och läser dom ser man det.. :)
Mjasså, trodde musik handlade om att få sitt sagt osv? :) och i hiphop speciellt att visa skriftliga skickligheter, ensam psykologi kallar jag det att skriva ;) vill man ha uppmärksamhet bör man göra något oväntat, inte rappa om haschish jaoooo :)

menmen

2008-10-06 03:25
du skrev ovan vilka musik artister du lyssnade på, organism 12, snook, och så vidare, kanske för kens musik e mer för förortskids å snook för brats? jag lyssnar inte på någon av dem men det är min åsikt. jadu har man levt ett maskrosliv så känner man ju igen sig i texterna, att du inte kunde fatta det är väl för du känner igen dig i snooks texter.

2008-10-06 12:03
DMAt P17

Om du tycker Ken är en keff lyricist rakt igenom så vet du ju inte vad du snackar om, speciellt inte när du plockar fram dåliga exempel som ovan. Det är inte direkt svårt att hitta dåliga texter skrivna av Organism 12 heller.

Stoppa mig i en mugg, häll i två teskedar vatten
BANG! Sörru, så kan det ju låta ibland... BANG!
Jag har lärt mig att snacka Organism tolvsiska
Tar vatten över huvudet, som om det var en massa vatten över dig
Eller ett paraply, Sätt dig, lyssna på en CD
Idag är hip hop lite som den var förut, 1923

Oj vad imponerande...

Get me right, jag har inget emot nån av dom men att folk jämt sitter och kallar Ken för keff och hyllar Org12 börjar bli jäävligt played out.

2008-10-06 14:17
narkimic, fast det kan nog va en åldersgrej. många i vår ålder som dissade ken och hyllade organismen har ju vänt nu.

2008-10-06 14:23
MATTERAPPEN ÄR DÖD.
fcuk spleling

2008-10-06 19:48
Cokaine, jag sa aldrig att jag lyssnar på snook? :) jag sa att han de håller klass... lär dig läsa grabben..

Narkimic... smaken är som baken.. du har ingen så kallad rätt att säga vad jag tycker är bra skrivet och dåligt skrivet... Jag tycker allt jag hör med Ken är lätt utbajsad smörja med lätta rim, I VISSA FALL som jag sa, kan det vara bra... ska jag ge exempel på Ken låtar som är bra är det Maria,mamma,2000 talet.. äntligen hemma albumet i stora drag... whatever.. Jo det är played att säga att ken är keff, men i mitt tycke gillar jag inte han.. smaksak.. org12 är fyndigare på att skriva.. men i princip, är som att säga att Immortal Technique är dålig på att skriva i jämförelse med Eminem, dom är goda exempel enligt mig... Eminem håller hög klass på rim och roliga texter.. immortal gör som Ken och skriver mkt mkt om knark baserade handlingaro ch djupa berättelser.. aja whatever, skrev bara lite snabbt nu ska jag pysa..

2008-10-06 20:01
easyskanking P21

Du har nog rätt :)

DMAt P17

du har ingen så kallad rätt att säga vad jag tycker är bra skrivet och dåligt skrivet...

Vem gav då dig den så kallade rätten att berätta för alla andra vad som är bra och dåligt skrivet?

2008-10-06 20:23
Immortal Technique är dålig på att skriva i jämförelse med Eminem

il baise
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-06 21:17
Jefe, påstod inte att Immortal Technique är dåligare att skriva än Eminem? ;P

Narkmic, aldrig nämnt åt andra vad dom ska tycka om vad som är dåligt?:) bara för jag säger min åsikt så lär dom ju inte vara som någon groupie och ta efter mig, eller hur..

2008-10-06 23:27
DMAt
oops...haha, jag va beng mannen.

Rolig jämförelse. vem ska org12 vara em eller immortal tech?

2008-10-07 02:13
DMAt P17
du svarar på 1 sak, "jag sa aldrig att jag lyssnar på snook? :) jag sa att han de håller klass... lär dig läsa grabben.." okej, så jag ska lära mig läsa, för att jag tolkar att när du skriver "SNOOK HÅLLER KLASS" att du lyssnar på honnom, okej, du hyllar folk du inte lyssnar på`? okej då förstår jag.

Immortal Technique är dålig på att skriva i jämförelse med Eminem

man ser ju vilken slags musik du lyssnar på, folk som kan rimma fint, ken ring, e jävligt keff på å langa fina rim, det e för han e jordnära å reppar gaturapp. du e ju dum att du ens jämför eminem med immortal tehcnoiqe.

du e bara en liten snoris som inte vet någonting, sluta sitta och tro att du vet någonting.

2008-10-07 02:41
DMAt P17

"ken ring proffessionel rappare bäst ni vill... hans texter SUGER IAF MANNEN"

"hans känslor når då inte fram till mig, inte ens halvvägs;P"

"SÄG mig vad som ska tilltala mig i ken rings texter?"

"visst vissa av hans låtar kan vara bra"

"ENLIGT MIG lägger Ken det på ett mycket barnsligare sätt.. som att han vill ha uppmärksamhet för det"

"Jag tycker allt jag hör med Ken är lätt utbajsad smörja med lätta rim, I VISSA FALL som jag sa, kan det vara bra... ska jag ge exempel på Ken låtar som är bra är det Maria,mamma,2000 talet.. äntligen hemma albumet i stora drag... whatever.. Jo det är played att säga att ken är keff, men i mitt tycke gillar jag inte han.."

nu hade jag tråkigt men saxat från vad du skrivit om ken, hur ska du ha det?

verkar som att hur mycket han än suger, gör det barnsligare och vill ha uppmärksamhet för det han gör så verkar han ju ändå fånga din uppmärksamhet på nått sätt, och få dig att gilla mamma,2000-talet, hans nya skiva etc..och om hans texter suger vad får dig då att gilla hans musik?

2008-10-07 03:25

"SÄG mig vad som ska tilltala mig i ken rings texter?"

hur de e att växa upp utan föräldrar, med missbruk, kriminalitet, orättvisa, gatuliv, det e ju typ sånt ken rappar om, med mera, och låtar relaterat kring detta. men det vet du inget om va?

2008-10-07 09:25
DMAt P17

Nej ont om groupies är det gott om

2008-10-07 18:38
Att folk kategoriserar musik är väl inget konstigt - kategoriserar är ju något alla människor gör för att underlätta och strukturera sin vardag. Inom hiphopen existerar detta givetvis oxå; om man är ett fan av "blatterap" så hittar man och finner nya grupper att lyssna på genom tidigare erfarenheter av vad man definierar som bra hiphop.

- Om en kille som har Ken Ring som sin favoritartist frågar mig om bra liknande musik, skulle jag föreslå att han lyssnar på AFC, Ison & Fille etc.

- Om en annan kille säger att den bästa rappare han hört är Afasi, skulle jag exempelvis rekommendera honom att lyssna på Organism 12, Snook eller Spakur.

- Om en tredje kille kom och sa att han älskar Chords första platta skulle jag rekommenda honom att lyssna på Looptroops äldre grejer, Kashal-Tee etc.

- Om en fjärde kille frågade vad jag lyssnade på för hiphop skulle jag svara att AFC, Organism 12, Chords, Kashal-Tee, Ison & Fille, Looptroop, Ken Ring alla gör riktigt bra hiphop - vad jag för dagen väljer att lyssna på beror på vilken känsla som infinner sig i kroppen!

Så köp att folk kategoriserar hiphop - det är något nästan alla gör, dock finns det inget givet svar på vad som är bäst! Olika hiphop är givetvis olika bra på olika saker och frambringar olika känslor till lyssnar (delvis beroende på vilken refernsram lyssnaren har sedan tidigare).

Peace!

"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe

"Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi

2008-10-07 19:57
oud_nsd... Maria t.ex är en text vars man inte bryr sig om rimmen etc.. alla dom låtarna jag gillar är låtar som inte är sjuktligt behövande av rim runkande..

Cocaine Cowboy
... Sluta kapa mina meningar grabben och försök få ut någon jag inte sagt.. Vilken musik jag lyssnar på, vad är det för fel att lyssna på Immortal Technique/Eminem? Så om jag säger att jag också lyssnar på RA The rugged man, Fat joe, Wu tang, Necro, Non Phixion och blablablabla.. Så gör det någon skillnad? Du låter som en grabb som tror hiphop är något som ska handla om att vara GANGSTAH!!!!! då är det du som inte vet något... Dagens hiphop handlar om det numera (alla jag nämnt ovanstående är också sånna som är GANGSTAH).. Men inte det hiphop är byggt på.. Nej jag har inte varit beroende av hasch (låga människor blir fast.. röker med vett och att inte bli fast) nej, jag har haft pappa under min uppväxt.. Orättvisa? haha vafan LIVET ÄR ORÄTTVIST! man får inte det man vill genom att önska det! Gatuliv, nej jag har inte bott på gatan och varit så fattig att jag letat papper för att hålla mig varm.. inte ken ring heller, så vad fan vill du med ditt "gatu liv" grejjer.. shit.. Kriminalitet ( inte sett ken ring göra något värre brott än jag )... Men vad vet jag allt han har gjort, men man hör ju det mesta (hasch osv).. för inte har han skjutit någon osv..

Att sitta och skylla på att livet varit "svårt" för att sedan sänka sina sorger i droger och missbruk... är patetiskt.. Man gör livet till det man vill det, vill man något kämpar man för det.. misslyckas man ställer man sig upp igen och försöker och inte ge upp.. SÅ vad menar du egentligen? att jag inte varit med om något? Jag väljer min egna väg, säg vilken möjlighet man INTE har i Sverige egentligen? dåså... inge jävla amerika här

SÅ säg vad jag ska relatera till, ska jag höra en pundare rappa om sitt knark igen? Nej jag är less på det, kan han ta hand om sin dotter och lägga ner knarket eller, väx upp.. han borde sjunga mer kärlek! för det är värt att lyssna på...

Angående snook, dom visas inte på mtv utan anledning :)..

2008-10-07 20:48
Till DMAt

Angående snook, dom visas inte på mtv utan anledning :)..

sanningens ord, snook, soulja boy samt "ay bay bay" chris ar top 10, no doubt. Om du inte tror mig sa lovar jag att dem har varit pa mtv. Har saker kalla.

Dessutom har Ken haft det valdigt svart, tank dig bara att vara utan bada dina foraldrar och inga slaktingar, har aven for mig att han bodde pa gatan under en tid som "ungdom".

Och i sista stycket ser det ut som om du skriver att alla borjar fran noll, om det ar sa du menar har jag ett enkelt svar: NEJ. Om du ej levt utan avsaknaden av saker och svara omstandigheter sa tycker jag simpelt inte att du har nagon storre talan om hur enkelt det ar att kliva upp fran gatan.
Jag orkar tyvarr inte skriva mer nu men fatt fram det mesta jag vill ha sagt.
Bullet holes filled with dynamite sticks, thats if hoes and pricks try with tricks - Dr. wbb12 (Willie BB).

2008-10-07 20:51
och om du vill lyssna mer pa karlek ar pop ett sakert alternativ.
Bullet holes filled with dynamite sticks, thats if hoes and pricks try with tricks - Dr. wbb12 (Willie BB).

2008-10-07 21:04
WillieBB, som sagt vet jag typ ingenting om Ken ring.. svarade bara på hans frågor (han sa att han växte upp utan pappa), inte båda föräldrar.. har han bott på gatan, så äre klart att det är svårt.. Men finns hjälp som sagt, alla har svåra tider oavsett pengar (olika sorters problem ofc)... Aldrig sagt att alla börjar från noll? ;P Säger att om man bor i Sverige har man alla förutsättningar att göra vad man vill om man kämpar nog mkt? :) Men tror det inte är många som säger att man kan relatera till ken rings texter som ens nära kan det, och FRÄMST när jag nämner Ken inom kategorin dålig hiphop är det hans ordbajsande, upprepande om hasch och knark överhuvudtaget.. Men jag lyssnar inte så mycket på Ken, så vad vet jag hur mycket han skriver om sitt röka numera. Jag har nämnt låtarna med Ken som jag gillar.

haha, kärlek kan vara många saker? utan frizon material... Tycker hiphop har många låtar bygda på kärlek, så vad du menar med att pop är bättre förstår jag inte: ).. Att man skriver att man älskar någon är inte det jag menar.

2008-10-07 22:25
jag overdrev smatt med pop raden men du forstar sakert vad jag verkligen menar. Ken Rings mamma dog nar han var i 14ars aldern (darav laten "Mamma"), sa jo, han har levt utan bada sina foraldrar. Du har ratt att Ken jag gjort lite skit men jag tycker att det bra han har gjort star over det daliga.

Att sitta och skylla på att livet varit "svårt" för att sedan sänka sina sorger i droger och missbruk... är patetiskt.. Man gör livet till det man vill det, vill man något kämpar man för det.. misslyckas man ställer man sig upp igen och försöker och inte ge upp..

dar ar var jag hittar att du sager att alla borjan fran samma punkt, visst, hittar kanske lite for manga oskrivna linjer (for mycket hiphop? haha) men pricipen ar fortfarande den samma. Kan du tanka dig om du skulle (bara pahitt nu, sakerligen lite varre an average rappare, men men) att fodas fattig med bara din mamma, du lever i ett ghetto och runt omkring dig blir folk skjutna, slass och anvander droger. Senare dor din mamma i nagot drog relaterat och du hamnar pa random shit stalle och soker dig till andra i samma position, som redan roker, slass, etc. Du har fattig och vill ha snabbapengar, visst du skulle kunna arbeta dig upp i skolan men ingen omkring dig uppmuntrar etc. Livet ar inte alltid enkelt. Dock kan jag halla med om att standarden pa svensk och utlandsk tror jag att den svenska ligger hogre. 1. manga vill bli nya "Gunit" och vet inte ett skit om rap och borjar bajsa ut ord 2. Inte lika sprakkunnig (i svenska da) 3. inte lika stor faktor men antalet, ja hiphopen kommer fran svarta i amerika vilket ar cirka 13%, liksom jazzen etc.. nu ar generna sa stora att alla kan gilla den darfor utovas av fler. Aven om det fortf ar storre hos invandrade.

Kom ej och hata for att jag tycker att antalet % av svenskar ar "battre" an utlanska. De utlanskas daliga ar ofta verballt tontiga, svenskarnas ar bara ren skit (love songs). Men I toppen tycker jag att det gar jamt aven om det oftats ar lite storre skillnad pa topics ar bada delarna bra. Jag ar sjalv halvsvart, sa inga kommentarer om att jag ar rasse, plsssss

2008-10-07 22:28
hatar dessutom generalisering (stavning?) men om man ska ga pa cirka % vad man har hort etc.

2008-10-07 23:17
DMAt P17

orkar inte ens förklara, jag skiter i om du testat röka hasch och inte "fastnat" det e inte det jag snackar om, och jag vet inte vad KEN RING håller på med ja skiter i han, gatuliv e när man växt upp mer eller mindre på gatan, när du LEVER genom droger, och shit, håller på med kriminalitet, umgås med sånt folk, får den kretsen runt sig, orättvisan, men orkar inte ens sitta och försöka förklara för någon som dig, du kommer ALDRIG förstå mig hur mycket jag än försöker.

2008-10-07 23:20
på din bild ser du ut som en liten överklass unge, lyssnar på snook, yttrar sig om att "dagens hiphop" mannen håll tyst, hiphopen har aldrig handlat om att kunna rimma fint.

2008-10-08 02:15
DMAt P17

ok ok. jag har otroligt svårt att tolka och förstå vad du menar, du säger ena sekunden en sak och en annan i nästa.

jag stör mig bara på sånna som dig och anenkefali som med översittarattityd pratar om saker ni inte vet någonting om, hade det inte varit för dessa slangpratande blattar och mång-kulturen i sverige hade ni fortfarande suttit med era hörlurar och lyssnat på carola

det har ingenting med att det skulle vara åt andra hållet, att alla dessa jag-mördar-dig-med-en-stekspade-rappare är wack, alla kör sin grej men prata inte om saker du inte vet något om, då känns det som att du lånat något som inte är ditt och ignorerar resten

men den poängen är redan sagd här, jag kan hänvisa till GAIA,QDIII och persbrants inlägg om du vill veta mer.

peace alla kötbullar och halals

2008-10-08 17:16
cocaine cowboys
HAHAHAHA så hip hop har alldrig handlat om att rimma fint eller snyggt? okej det där va fan dagens om inte årets jävla citat.

O btw varför e snook överklass hiphop? O till den som skrev att snook e mtv hiphop så e ken z-tv eller the voice hiphop.

Jag älskar ken, snook, org 12, gillar i stort allt på den svenska scenen som håller lite klass det är löjligt att säga att hiphopen har sitt hjärta i förorten och att ken, tlk e dom enda äkta eller va fan ni vill ha sagt.

Så mbma gänget har inte lagt ner hjärta o själ för det dom gjorde back in the days? de e bara olika sorters hiphop, alla behövs för att bygga en bra hiphopscen.

skrev nog jävligt konsitgt på vissa ställen men hoppas budskapet har gått fram :)

2008-10-09 11:21
det är löjligt att säga att hiphopen har sitt hjärta i förorten

Hiphopen kommer fran fororten och riktad till fororten. Det ar iallafall tanken.

varför e snook överklass hiphop?

Kan ge dig en ledtrad... Lidingo.. Det behover dock inte vara daligt, kul med lite variationer, men orginal hiphopen ar ju till fororten.