I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Vendetta 2012: Sabotage vs Shazaam

Svensk Hiphop - Battles

2012-08-12 18:02

[Video Battle] Vendetta 2012: Sabotage vs Shazaam

Den 30/6 gick första omgången av Vendetta av stapeln på Babel i Malmö. 16 av Sveriges bästa battle-rappare skulle bli 8.
Klippen släpps i par, de två som kommer mötas i nästa omgång får sina respektive battles släppta samtidigt/samma dag för att det ska bli så rättvist som möjligt inför omgång två.

Nu har det blivit dags för Sabotage VS Shazaam. Det är bara för er att hälla upp kaffet, luta er tillbaks i datorfåtöljen och klicka igång klippen för att se vem som kommer möta vem när nästa omgång drar igång i Linköping om några veckor.

www.theozonebattles.com
www.theringbattles.com

Tack till

JRSTUDIOS.
DIRTY GORILLA
MALEMA
MEDBORGARSKOLAN
WHOA.NU
Sebastian Marsipulami Klarén - https://www.facebook.com/sebastiankPhoto
DubCnn Productions

Beat producerat av Black Brown för Large Money Ent.

2012-08-12 18:02
Tyckte Shazaam tog denna med 2-1.

2012-08-12 18:10
Inget fan av någon av dom, tycker dock att Shazaam bör ha vunnit. Stör mig något otroligt på hur Sabotage ordar/skriver sina texter, det var definitivt hans bästa battle dock.

MeN MEn, den som vann denna battle förlorar nästa omgången ändå.
B
Moderator

2012-08-12 18:22
Sabotage vinner alltså på att lägga tjockisrader i tre ronder. Shazaam borde tveklöst vunnit den här. Tycker överhuvudtaget domsluten i vendetta varit väldigt tveksamma. Sen undrar jag lite över beslutet att låta Revolver döma den här, han känns ju inte som den mest opartiska domare man kunde dragit fram.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Rappare

2012-08-12 18:23
Yup Sabotages bästa men Shazaam var mycket bättre imo. Sjukt tråkiga och enkla dissar från Sabotage, bleh.. Rån!
Utan snus i sju dagar försmäktar vi på denna ö! - Pippi

2012-08-12 18:31
Fyfan vad pinsamt alltså... Detta domslut sänkte vendetta tveklöst i mina ögon, fyfan alltså Shazaam blev grymt rånad här!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2012-08-12 18:43
Tycker Vendetta har gjort det bra hittills, men detta var rån faktiskt, Shazaam bra mycket bättre i denna battlen.

2012-08-12 18:44
På riktigt? Vad är det för jävla domare? Så jävigt att jag spyr. Hur får man det till att Sabotage vinner? Jag vill ha en personlig ursäkt av Ozone och The Ring för det rånet.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Rappare

2012-08-12 18:45
Jag kan faktiskt inte riktigt förstå hur Sabotage kan vinna denna. Sabotage låter sjukt stressad och har ingen publikkontakt. Shazaam lägger det sjukt snyggt, bra mycket bättre rader, flyt och publikkontakt.
Jag blev uppriktigt väldigt förvånad över att Sabotage tog hem denna.

Btw. Vad snackar tjommen i publiken om i slutet?
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2012-08-12 18:49
Sabotage måste tro på konspirationsdomslut efter det här.. Shazaam körde ju över honom.
soundcloud.com/brormusk/sets

2012-08-12 19:03
Ozone crew är Illuminati jao!

Men som sagt, rån.. Dock körde ju Sabotage nåt flow kan ha varit det som avgjorde.
"Visst är det vackert.."

2012-08-12 19:33
Det var längesen jag såg någon bli såhär rånad på vinsten... Fruktansvärt pinsamt...
www.eddaonline.se

2012-08-12 19:38
Var tvungen att logga in ENBART för att lägga den här "hatar-kommentaren", bara det är pinsamt.

Hoppas ni inser själv vad ni gjort efter ni kollat på klippet. Annars är ni bortom all hjälp..

2012-08-12 19:39
Fasa och nu Shazaam. Genier rent lyriskt som förlorar mot 2 stycken inkompetenta rappare som enbart kör skitrader / skitrim. Fyfan jag tror jag bojkottar Vendetta i fortsättningen, tänkte faktiskt köpa biljett till kvarten men är inte så sugen på att se Third Eye o Sabotage med deras skitrader. Kan någon förklara för mig varför Crome dömmer dessutom och varför han står där framme som han gör?. Har han bevisat någonting eller ? har Revolver det?. När det är Vendetta... Kan dem inte bara ta in lite bättre kändare domare som kan lite?. Organism12, Professor P osv osv. Öris är också nice. Håller inte, fyfan va pinsamt detta va.
RÅN
Geni

2012-08-12 19:43
Shazaam blev så oerhört rånad i denna. Illa..

Sabotages bästa, helt klart.. men tyckte inte det räckte!

Aja.. trist.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2012-08-12 19:51
Håller helt med padawon.

Shazaam vann första och andra 2-1 till han.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-12 19:52
Jag ska försöka att uttrycka mig på ett positivt och konstruktivt sätt till o-zone killarna.

Det vore skitball om ni kunde fixa utomstående domare som inte känner rapparna, och helst lite större namn. Det har ju gått att fixa på andra events, så det kanske skulle varit lite högre prio där, nu när det är vendetta och allt?

Jag säger inte att domarna suger, eller att någon kompisröstar. Det kan jag inte bevisa. MEN om ni hade haft utomstående domare med lite större namn så skulle inte folk heller hävda att någon blev rånad på vinsten. (Inte i den mån som det är just nu i alla fall och man skulle åtminstone inte klaga på kompisröster vilket genererar i att man automatiskt vill att rapparen som vann ska få lite extrapisk i nästa omgång)

2012-08-12 19:53
Instämmer i kören. Ja, han blev rånad, riktigt jävla tråkigt!

2012-08-12 20:03
Måste instämma med gnäll-kören... Lite roliga rader och vinklar från Sabotage men det räcker inte... Shazaam gjorde riktigt bra ifrån sig, snyggt framfört illuminati grejen, hans buttle, "för jag hatar Hyper" fick mig att garva rakt ut

Revolver känns tveksam som domare, killen som blev genuint upprörd för att Sabotage inte sa "no homo" känns också "?" vilket han väl tom gjorde...

Jimmy blev fö också rånad.

Annars jättefet grej även, tål att upprepas, ska nog försöka släpa mig till nästa event
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-12 20:07
Vad fan är detta? Ett av de största rånen jag sett...

2012-08-12 20:13
vet inte om vi såg samma battle. men jag tycker sabotage tredje rond var den bästa på hela battlen. rån är att ta i. shazam gjorde en av sina sämre battles, sabotage en av sina bättre. det var jämt, men sabotage stod för den enda bra ronden enligt mig.

2012-08-12 20:15
sen måste jag hålla med om domarna. ni ger inte sken av att ha en seriös tävling direkt.

2012-08-12 20:19
Fyfan vilket rån, shazaam 3 rond är så feeet, 2-1 shazaam, tycker hela vendetta har varit dåligt rakt igenom , många orättvisa domslut. Fyfan
We make rap, but we live hiphop

2012-08-12 20:33
Sabotage var riktigt fet i denna, men tycker ändå shazaam tog den lätt 2-1 shazaam
Livet är vad man gör det till (TkN is the shiit mayn)

BleSs

2012-08-12 20:38
Utlovade ej dessa arrangörer att "domare" minsann skulle vara det minsta problemet i denna turnering samt att man verkligen skulle lägga ner tid på att se till att få fram kompetenta sådana?

är det därför domarstaben består av battlarnas polare?, med en och annan random skåning insprängd lite varstans.

är vinstpengarna taget på något slags finax lån så att ni är mån om att se till så att detta följdaktigen går att återlämna vid "turneringens" slut?

som jag skrivit tidigare, detta påminner om att betta på UFC matcher där Steve Mazzagatti skulle reffa och samtliga tre domare var Cecil Peoples.

Poet

2012-08-12 20:40
Det bästa jag sett av Sabotage, semisvag insats av Shazaam men skulle ge 2-1 till Shazaam. Märkligt domslut.

Rappare

2012-08-12 20:56
Herregud, vilket domslut. Shazaam blev kraftigt rånad på denna vinst. Tråkigt som fan för denna "opartiska" turnering.
www.twitter.com/addthissss

www.addthismusic.com

2012-08-12 21:00
har för mig att detta va första battlen på eventet, men inte säker. oavsett vad så hade jag inställningen att jag heja på shazaam då jag aldrig riktigt gillat shazaam, men när de börja så ändra jag ganska snabbt åsikt om sabotage och blev jävligt imponerad av hans stepup! MEN samtidigt så tyckte jag han inte kom tillräckligt bra för en vinst, men han gav en jämn match. Shazaam vinner i mitt tycke pga att han har fler vinklar och bättre punches, allt sabotage kör har man hört mot shazaam. säger inte att han bajtat ngn men tjockisskämt mot shazaam, och i två ronder.. c'mon?
tyckte detta va shazaams bästa battle på ett tag, han kändes fokuserad och hungrig på detta, och hans rimstruktur och uppbyggnad va riktigt bra här. annars tycker jag han varit jävligt off på sistone. tråkigt med domslutet faktiskt, men gjort e gjort och hoppas inte de blir fler såna här rån framöver. för även på plats blev en stor del av publiken chockade när sabotage tog hem det.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2012-08-12 21:07
Imponerande att i en "turnering" så har ni efter en omgång fått väck alla icke skåningar som fick gå mot skåningar i första rundan. (förutom Pzi då men han är ju hemmapojke med sett till arrangörer)

Tycker folk borde lärt sig efter WRC 2007 att det är en väldigt korkad bok att hämta inspiration ifrån.

Jävla amatörer på ren svenska.

Producent

2012-08-12 21:07
Fick lite skum känsla av att titta på den här battlen. Shazaam borde ha fått lite mer props för sitt material. Chubby-chaser raden var ju klockren men genererade inte ett knyst i publiken (snarare några spridda grymtningar).

//
Producent

2012-08-12 21:11
Jävligt schysst intro förresten på Vendetta. Tänker på det grafiska där alla rappare som är med dyker upp.
Rappare

2012-08-12 21:23
Riktigt jämn och fet battle. Tycker Sabotage hade bättre attityd och delivery medan Shazaam hade lite fler punchlines och vinklar.

Förstår däremot inte hur Revolver tänker när han sitter och bedömer vinnare efter hur bra breath control någon har. Kom igen liksom.
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you
Producent

2012-08-12 21:29
Ärligt talat, lite pinsam snubbe..

"Asså, jag fattar inte, han sa jag knullar Spakur utan en no homo, även om han inte hade tagit det så hade jag gett det till Shazaam bara för den där bögiga grejen"

Snubben är säkert smygbög själv med sådana "extra" maskulina uttalanden för att framstå "extra" hetero framför alla, haha..

//

2012-08-12 21:50
Ska man skratta eller gråta?!
Första vendetta battlet jag ser, och troligtvis det sista.

Men iaf, Sabotage har steppat upp, han gjorde det riktigt bra och gjorde enligt mig hans bästa battle nånsin.
MEN ! shazaam körde över honom helt enkelt. 3-0 i ronder.

Jag tänker inte peka fingrar eller anklaga någon för nånting , men jag blir då fan inte förvånad om Hyper vinner skiten, och det är INTE för att han är bra. Det luktar hemmadomare.
Det Är Inte Bra Att Vara Dålig, Det Är Inte Dåligt Att Vara Bra

2012-08-12 21:57

"Asså, jag fattar inte, han sa jag knullar Spakur utan en no homo, även om han inte hade tagit det så hade jag gett det till Shazaam bara för den där bögiga grejen"

reagerade på det också haha.. vafan?!

2012-08-12 22:04
HAHAHA vilket skämt till domar beslut , byt domare till nästa runda, ni lör ju tappa allas förtroende nu ? sabotage har steppat upp men shazaam tog denna rätt enkelt? Näe jävligt pinsamt det här.
;.,Tjolahoppsan ,.;

2012-08-12 22:28
Jag förstår att ni hatar shazaam, stockholm vs skåne och all bs men det är så jävla patetiskt att ni inte kan lägga det vid sidan och förlöjliga ett annars superfett event med detta. Hoppas innerligt att det kommer någon form av respons av "vendetta" för är det så här låg nivå är det fan inte mycket som behövs för att skita i att se på kommande battles överhuvud taget.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Rappare

2012-08-12 22:33
mattheew skrev:
Jag förstår att ni hatar shazaam, stockholm vs skåne och all bs men det är så jävla patetiskt att ni inte kan lägga det vid sidan och förlöjliga ett annars superfett event med detta. Hoppas innerligt att det kommer någon form av respons av "vendetta" för är det så här låg nivå är det fan inte mycket som behövs för att skita i att se på kommande battles överhuvud taget.

+1
www.twitter.com/addthissss

www.addthismusic.com

2012-08-12 22:46
Vilket jävla skämt, hur i HELVETE ser man sabotage som vinnare?

pajasdomare.
Producent

2012-08-12 22:57
Kanske det bara är en smaksak? Tror inte man automatiskt ska säga att det blev som det blev pga att folk känner varandra osv. Tycker själv att Shazaam utan tvekan vann den här battlen enkelt men jag känner inte dessa domare så jag vet inte hur bra och ärliga de är som personer. Man behöver ju liksom inte måla fan på väggen direkt eller hur?

Oavsett, synd att Shazaam inte är med längre, hade lätt velat se mer av honom i turneringen.

Tycker inte heller att man ska kasta skit på Sabotage, han är vidare som det verkar och iaf jag önskar han lika mycket lycka till i nästa battle som vilken som helst av de andra rapparna. Om han kommer med feta rader i nästa battle så är det bara fett, i denna var det tyvärr ofta lite väl fattigt material enligt min smak men han hade absolut ett och annat nice som han spottade så visst kan han droppa något riktigt fett i nästa.

//Paz
Rappare

2012-08-12 23:05
Hur orkar folk, det var inget rån eller bodybag. Däremot tycker även jag att Shazaam vann, mest för att hans tredje var riktigt tung med hela konspirationsgrejen och Illuminati-raden.
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you
Moderator

2012-08-12 23:08
Machete skrev:
Kanske det bara är en smaksak? Tror inte man automatiskt ska säga att det blev som det blev pga att folk känner varandra osv. Tycker själv att Shazaam utan tvekan vann den här battlen enkelt men jag känner inte dessa domare så jag vet inte hur bra och ärliga de är som personer. Man behöver ju liksom inte måla fan på väggen direkt eller hur?

Jag känner inte heller domarna, jag tycker mest deras beslut var jävligt felaktiga. Däremot ställer jag mig fortfarande jävligt tveksam till hur man tänkte när man lät Revolver döma mot Shazaam, som att en polare till Cool skulle döma annat än mot Shaz. Hans snack om att Shazaam hade förberett publikgrejen gjorde ju inte direkt att man såg på det mindre kritiskt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-08-12 23:25
Riktigt feldömt.. man har flera opartiska domare som t.ex PJ som man kan ta med men istället väljer man Revolver.

Som om Revolver kan någonting om battlerap?
Admin

2012-08-12 23:26
Såg battlen på Iphonen och tänkte att det var den enklaste vinsten (till Shazaam) under Vendetta hittills. Men jag visste ju att Sabotage vunnit denna sedan tidigare spoilers och tänkte att jag skulle logga in och skriva att Shaz blivit rånad på vinsten. Men uppenbarligen var ju inte jag ensam om den åsikten.

Shaz hade smartare och finurliga rader genom hela battlen.

Producent

2012-08-12 23:27
KaptenKrok skrev:
Machete skrev:

Jag känner inte heller domarna, jag tycker mest deras beslut var jävligt felaktiga. Däremot ställer jag mig fortfarande jävligt tveksam till hur man tänkte när man lät Revolver döma mot Shazaam, som att en polare till Cool skulle döma annat än mot Shaz. Hans snack om att Shazaam hade förberett publikgrejen gjorde ju inte direkt att man såg på det mindre kritiskt.

Ahh, hehe, jag vet inte som sagt. Tycker dock PJ är riktigt grym som domare, lätt en av de bästa i Sverige!

//Paz

2012-08-12 23:46
Sabotage var jävligt grym! men Shazaam var jävligt mycket grymmare!
säger som vissa andra... rån tyvärr /Tusse
https://soundcloud.com/mendelsonbits

2012-08-12 23:47
Seriöst vafan är detta!? Hur kan 3-0 till shazaam, sluta i vinst till sabotage? nu går vi miste om massa tunga rader i fortsättningen och massa kul spänning och får istället tvingas lyssna på sabotages tråkiga skit rim.....

2012-08-13 00:02
Tycker dock PJ är riktigt grym som domare, lätt en av de bästa i Sverige!

Far from it.

2012-08-13 00:48
Tycker Sabotage var duktig helt klart men fattar inte domslutet alls, trots att jag har nomad och cool som favoriter i detta formatet hoppas jag att Baliken slaktar hela Vendetta!!!
bättre vara ökänd än okänd

2012-08-13 01:05

Vad är det du inte förstår? Säger Sabotage att han har sex med Spakur så är det bögigt. Inte speciellt bra sätt att dissa någon på. Därav flikar man in ett no homo. Inte speciell konstig åsikt i battlesammanhang

Producent

2012-08-13 01:18
easyskanking skrev:

Vad är det du inte förstår? Säger Sabotage att han har sex med Spakur så är det bögigt. Inte speciellt bra sätt att dissa någon på. Därav flikar man in ett no homo. Inte speciell konstig åsikt i battlesammanhang

Asså, lyssna kompis, alla i publiken och på tuben fattar att Sabotage inte är gay och att han bara droppade en rad och lika gärna kunde ha inflikat "no homo" om det så må vara, vem fan bryr sig egentligen. Hur vanligt är det inte att folk säger att de ska knulla någon liksom och det betyder att de ska köra över personen. Om Sabotage seriöst hade menat att han skulle knulla Spakur på riktigt och snubben (minns inte namnet men det var något spaggenamn) hade dissat för att han inte gillar bögar, ja då hade folk kunnat snacka om det och ta ställning osv men här kändes det bara fett onödigt att ta upp saken när det inte ens var en sak att ta upp öht från första början? Blir bara suspekt liksom.. Ser du inte skillnaden?

//