I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Vendetta 2012: Sabotage vs Shazaam

Svensk Hiphop - Battles

2012-08-14 02:57
Jag tänkte skriva vad jag tycker och tänker om allt det här snacket, men jag pallar fan inte. Plus att jag inte hinner. Pzi, Choys och Hyper! Glöm inte att vi ska på möte kl 04:00 glöm inte rockarna och glöm förfan inte blockljusen. Dr Alban och D-flex blir så ledsna om vi inte har med några ljus.

2012-08-14 03:00
Suck... snacka om att inte förstå ett ord av vad man säger.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Moderator

2012-08-14 08:38
Pziclone Nice att du uttalar dig om saken!

Jag har uttryckt mitt missnöje med domslutet och annat med den här battlen, jag vill dock förtydliga att jag inte på något sätt tror att det är någon konspiration för att Hyper ska få tjäna 11 000 (det finns nog betydligt lättare sätt han skulle kunna göra det på). Att domarna blir påverkade av vem som har flest polare på eventet är inte heller något ni arrangörer är direkt ansvariga för, även om man skulle kunna önska att lite mer arbete hade gått in i att välja domarna.

Med det sagt är det två frågor jag gärna skulle ha svar på, vilket jag hoppas på att kunna få av dig.

Varför hade ni Revolver som domare i Shazaams battle?
I ärlighetens namn hade jag nog kallat det rån även om Revolver inte hade dömt i den här battlen, men jag hade nog haft lättare att svälja det. Tyckte ni verkligen att han var ett bra val som domare i det här battlet? Hur hade det sett ut om Freezy Loc eller Rayden hade varit domare i en battle där Mr Cool deltog? I synnerhet om det var en turnering? Jag kan ärligt säga att jag hade tyckt att det var ett jävligt dåligt val där också.

Varför klippte ni inte bort Ernestos homofobsnack?
Jag antar att du, Pziclone, inte är med och redigerar men du kanske ändå kan få fram en förklaring till det. I en annan tråd diskuteras arrangörers ansvar för olika åsikter och tidigare har alla tre stora ligor låtit bli att lägga upp battles, vad jag antar är för att de anser att de har ett visst ansvar för vad som visas. När en domare säger något i den här stilen tycker jag det är ännu viktigare att man tar avstånd från det, vilket i det här fallet hade varit väldigt enkelt. Varför klippte man inte bara precis innan hans uttalande istället för precis efter? Det var inte direkt så att det tillförde något till hans förklaring.

Jag vore tacksam om du, eller någon annan inblandad, kunde svara på de här frågorna.

I övrigt vill jag avsluta lite positivt och tacka för att ni anordnar Vendetta (och alla andra feta battles utanför Vendetta) och önskar dig lycka till i din nästa battle!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Lyricist

2012-08-14 11:49
KaptenKrok: +1 (visst är det så man säger när man inte kan klicka "gilla"?)

2012-08-14 11:52
Det va jag som klippte det här battlet å jag tar på mig hela ansvaret för klippningen.
Reflekterade inte alls över va han sa eftersom no homo inte är ett speciellt ovanligt uttryck i battlesammanhang. Sen är kanske en domarinsats lite mer personlig än va själva battlet är, men jag tycker det hör till hela grejen. Homofobi går fetbort, jag tror dock mer att ernesto gottade sig i hur fel det lät rent hiphopklyschigt.

Sen kanske man kan tycka att man aktivt borde ta avstånd från allt som är homofobiskt, då tror jag kanske det finns bättre sätt att göra det på än att sitta å moralisera på nätet samtidigt som man i en annan flik köper sizzla-biljetter på ticnet å lägga en upptumme när rappare slänger in ett no homo efter att dom sagt att dom knullar nån.
Ridå
Moderator

2012-08-14 12:57
Töntnörden skrev:
Det va jag som klippte det här battlet å jag tar på mig hela ansvaret för klippningen.
Reflekterade inte alls över va han sa eftersom no homo inte är ett speciellt ovanligt uttryck i battlesammanhang. Sen är kanske en domarinsats lite mer personlig än va själva battlet är, men jag tycker det hör till hela grejen. Homofobi går fetbort, jag tror dock mer att ernesto gottade sig i hur fel det lät rent hiphopklyschigt.

Sen kanske man kan tycka att man aktivt borde ta avstånd från allt som är homofobiskt, då tror jag kanske det finns bättre sätt att göra det på än att sitta å moralisera på nätet samtidigt som man i en annan flik köper sizzla-biljetter på ticnet å lägga en upptumme när rappare slänger in ett no homo efter att dom sagt att dom knullar nån.

Det är just att han är domare som gör att jag reagerar, i mina ögon får battlare säga precis vad de vill eftersom det ändå sägs som en roll. Domarna däremot representerar på någon nivå arrangören och därför tyckte jag att klippningen var klantig. Det hade även varit en annan grej om Ernesto hade varit tydlig med att det var ett skämt, vilket han i mina ögon inte var.

Jag har aldrig gått på en konsert med Sizzla, däremot har jag ju i ärlighetens namn gått på en konsert med Eminem och stått och sjungit med i "then there's no reason that a man and another man can't elope. But if you feel like I feel I got the antidote", dock var jag väl typ 14 vid tillfället och tycker jag kan ursäktas. Anledningen till att jag moraliserar här är att det faktiskt är ett format där jag kan nå arrangörer och deltagare och möjligtvis nå fram med mina åsikter.

Tack även till dig, Töntnörden, för svar. Det här går ju inte direkt att åtgärda nu men det är bra om man kan diskutera det. I övrigt säger jag som jag sa i tråden om din battle, synd att du åkte ut för du var en av battlarna jag gärna hade sett mer av i Vendetta.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-08-14 13:08
Kapten Krok

Varför hade ni Revolver som domare i Shazaams battle?
I ärlighetens namn hade jag nog kallat det rån även om Revolver inte hade dömt i den här battlen, men jag hade nog haft lättare att svälja det. Tyckte ni verkligen att han var ett bra val som domare i det här battlet? Hur hade det sett ut om Freezy Loc eller Rayden hade varit domare i en battle där Mr Cool deltog? I synnerhet om det var en turnering? Jag kan ärligt säga att jag hade tyckt att det var ett jävligt dåligt val där också.

Ja, nu i efterhand förstår jag att det ser dåligt ut - det var inget vi tänkte på innan. Vi litar på att revolver är opartisk och hade han som sagt röstat på Shazaam hade det inte blivit någon grej. Nu ser det som sagt ut som om det inte är något snack om saken på videon men jag tvivlar inte en sekund på att det var annorlunda på plats och att han helt enkelt tyckte Sabotages slog hårdare.

Varför klippte ni inte bort Ernestos homofobsnack?
Jag antar att du, Pziclone, inte är med och redigerar men du kanske ändå kan få fram en förklaring till det. I en annan tråd diskuteras arrangörers ansvar för olika åsikter och tidigare har alla tre stora ligor låtit bli att lägga upp battles, vad jag antar är för att de anser att de har ett visst ansvar för vad som visas. När en domare säger något i den här stilen tycker jag det är ännu viktigare att man tar avstånd från det, vilket i det här fallet hade varit väldigt enkelt. Varför klippte man inte bara precis innan hans uttalande istället för precis efter? Det var inte direkt så att det tillförde något till hans förklaring.

Har snackat med Ernesto och det var ett dåligt skämt bara. Inget att ta seriöst. Vi har vid vissa fall censurerat saker i battles som har varit olagliga eller väldigt kränkande mot folk som inte deltar men annars går vi nästan aldrig in och gör ändringar. Sen vad vi tycker om uttalanden som sägs under battlen, efter, i publiken, på youtube och whoa kan vara en sak - vi är absolut inga homofober. Hur som helst, han sa att det var ett skämt liksom.

Tack för synpunkter.
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!
Moderator

2012-08-14 13:14
Och tack för svar!
Moderator

2012-08-14 13:18
Nu när jag har gnällt så mycket kan jag ju även påpeka än en gång att på det stora hela tycker jag att ni gör ett bra jobb och jag är tacksam för alla feta battles man fått ta del av under de här två åren. För neutral mark till finalen föreslår jag Umeå så kan ni trycka in Trainspotters som domare och ha mig som publik!

2012-08-14 13:36
De va ju ett jävla bölande över domare, hatar när folk gör det i sport också. Tänker folk bara här på vad battlarna har skrivit ner eller? då får man ju dra till lyricist forumet eller vad dem kallar det. Det märks ju att sabotage har mycket fetare flow, närvaro, uttal etc. Jag tycker också han drog jävligt mycket tjockis skämt, men man måste ju se helheten inte bara vem kan spotta flesta dubbelstavade rim och skriva "big l scheman". KOM IGEN

2012-08-14 14:00
Jag vill bara tillägga att jag har inget med O-zone att göra jag jobbar inte för O-zone jag är inte ens en del av kollektivet. Ville få detta sagt för att undvika spekulationer.
Mina åsikter står jag alltid för och det är helt min egen uppfattning och har ingenting med att jag tycker om O-zone.

2 års grejen var tror det eller ej något som jag ville göra för skåne och för just O-Zone för jag kännde att det var människor som kämpade mycket och förtjänade en liten push.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-14 15:46
Äh vad är det här för jävla bandwagon och diskussion, det var inget rån, Sabotage vann rättvist. Lite roligare rader, elakare rader och mycket, mycket mer publikrespons. "du behöver inte bryta med rösten bara för att du köper kebab". Enda Shazaam hade att komma med var några rebuttles och den ganska snygga avslutningen.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-08-14 17:24
Sabotage vann rättvist. Lite roligare rader, elakare rader och mycket, mycket mer publikrespons.

Hemmapublik, säger det dig något?

"Enda Shazaam hade att komma med".... Alltså... Näe.. Det enda kort Sabotage körde på var humor (mestadels played out tjockisskämt) och vem som får mest fitta ungefär.. Hans första rond var riktigt stark, sen blev jag bara besviken... Hur mycket rebuttlade Sabotage t.ex? Hur mkt rebuttlade Shazaam? Hur många relevanta punchlines körde Sabotage? Hur många relevanta punchlines körde Shazaam?

Shazaam drog på sig sin allvarligare battleroll under denna match, men hade ändå en del roliga rader, lustigt nog får han knappt respons på NÅGOT ALLS! Jag kan på riktigt inte förstå hur man kan försvara detta...

Oändligt stor suck.. Knappt en tröst att Shazaam får gå vidare ens.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2012-08-14 17:30
Äh vad är det här för jävla bandwagon och diskussion, det var inget rån, Sabotage vann rättvist. Lite roligare rader, elakare rader och mycket, mycket mer publikrespons. "du behöver inte bryta med rösten bara för att du köper kebab". Enda Shazaam hade att komma med var några rebuttles och den ganska snygga avslutningen.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-14 18:07
Instämmer med föregående talare.

2012-08-14 18:46
Brutal bandwagon ja. Den behövs verkligen inte. Håller nog med om att Shazaam vann, men det handlar verkligen inte om något rån. En jämn match som 3 av 5 domare tyckte gick till Sabotage antagligen pga publiknärvaro.

Hemmapublik? Ja, men vad ska man göra? De är där för att ha kul, inte för att stå och hålla käften för att man inte vill visa sig partisk.

Och sen det här med no homo-grejen. Hahahaha. Förstår man inte att det var ett skämt så har man ett IQ strax under rumstemperatur. Kombinerat med ett behov av att visa hur härligt öppen och hiphopigt tolerant man är. Jävla nördar.

2012-08-14 21:29
S-oteric2.0 skrev:

Och sen det här med no homo-grejen. Hahahaha. Förstår man inte att det var ett skämt så har man ett IQ strax under rumstemperatur. Kombinerat med ett behov av att visa hur härligt öppen och hiphopigt tolerant man är. Jävla nördar.

haha word, vad är grejen med att så många whoa-användare verkar ha svårt att förstå skämt/sarkasm/när andra användare trollar (halldar m.fl.)? har ni aspergers eller? inget fel med det iofs

priset går ändå till dem som trodde att fighten i slutet av shazaam vs ostkaka var på riktigt

2012-08-14 21:29
Detta med sabotage som åker på semester mitt i en 11 000 turnering..

poetic justice heter det på engelska va?

2012-08-15 02:04
Hörde från en mycket pålitlig källa att sabotage blev "övertalad" till den här semestern :S

Rena rama gangster fasonerna, hip hop ska vara kärlek ju !

2012-08-15 03:24
Hörde från en mycket pålitlig källa att sabotage blev "övertalad" till den här semestern :S

För att på något sätt försöka ta död på den här skiten nu, ska jag förklara händelseförloppet.

Några dagar efter första eventet skrev Sabotage till mig ang detta. (nej jag tänker inte print screena och posta meddelandet) Jag ringde då upp Choys och vi var snabbt överens om att låta Shazaam gå vidare. Det togs senare upp med resten av grabbarna och vi kom även där överens om att låta Shazaam gå vidare. Rapparna meddelades och allt var klart. That's it! Inget komplicerat, inga ljus, rockar, dr. Alban eller D-flex!

Sabotage vs Shazaam släpptes den 12 aug. Vi släppte postern för kvartsfinalen dagen efter. Min poäng här är att ni tror alltså att vi på mindre än 24 timmar läste några whoa-kommentarer. Fick panik. Övertalade sabotage att fly landet och på det övertala både Nomad och Shazaam om att köra en match i Vendetta med mindre en två veckors prep?!?!? (retoriskt fråga)

Jag ber er på det allra ödmjukaste sätt, trots all skit vi fått nu, sluta. All info som behövdes ang detta fanns med när vi outade eventet. Det enda som är pinsamt med det här är när en admin går in i detta forum och väljer att inte läsa infon innan den uttalar sig. Eller så har denne läst infon och bara bestämt sig för att det var lögn och sen uttalat sig.

Tycker hela grejen stinker som fan

Att vi i O-Zone och The Ring gör en battle-turnering där vi personligen bjuder in Shazaam (och TayTay och Smojo) ENBART för att sedan tvinga domarna att rösta på Sabotage och inte säga något om det till någon?

Något i den stilen ja.

Jag måste uppenbarligen ha missförstått något där...

2012-08-15 03:38
asså seriöst, hur fan kan ni hota Sabotage att han ska hoppa av vendetta? Riktigt beigt, kommer fan inte följa vendetta nu-

2012-08-15 03:48
Det enda som är pinsamt med det här är när en admin går in i detta forum och väljer att inte läsa infon innan den uttalar sig. Eller så har denne läst infon och bara bestämt sig för att det var lögn och sen uttalat sig.

Det fanns ingen info när jag uttalade mig om det hela. Infon kom efter att jag sa nånting om att det hela kändes skumt. Om du sen hade läst (och förstått) allt jag skrivit istället för att plocka precis det som provocerar dig så hade du nog haft en annan uppfattning.

Ps. Inte för att det spelar nån roll, men jag sa upp mig som Admin för ett par dar sen, titeln har bara inte försvunnit ännu.

2012-08-15 04:20
Fair enough.

Att vi i O-Zone och The Ring gör en battle-turnering där vi personligen bjuder in Shazaam (och TayTay och Smojo) ENBART för att sedan tvinga domarna att rösta på Sabotage och inte säga något om det till någon?

Något i den stilen ja.

Fortfarande pinsamt.

2012-08-15 05:11
Det va inte ens det jag citerade, här är det jag citerade och skrev:

Att sen blev så oroliga av reaktionen på matchen att vi tvingade Sabotage att dra sig tillbaka och gav platsen till Shazaam igen?

Något i den stilen ja.

Kom igen om du ska försöka få mig att se dum ut så citera mig iaf. rätt. Gå tillbaka en sida och läs igen så ser du att du har fel.

Jag uppmanar dig att läsa igenom det jag skrivit igen eftersom du bara verkar ha skummat igenom det och inte alls läst det.

2012-08-15 05:40
fair enough.

Att sen blev så oroliga av reaktionen på matchen att vi tvingade Sabotage att dra sig tillbaka och gav platsen till Shazaam igen?

Något i den stilen ja.

Fortfarande pinsamt.

2012-08-15 08:19
DdubbelYou

Rena rama gangster fasonerna, hip hop ska vara kärlek ju !

Hörde från en mycket pålitlig källa att du förgripit dig på en 12-årig tjej för tre år sedan.

Nej det hörde jag inte, men så enkelt är det att påstå något och att man hört det från en mycket pålitlig källa. Håll käften och sluta sprida lögner.

R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2012-08-15 09:52
Fet battle från bådas kanter. Tycker, konstigt nog, att shaz borde ha vunnit men det är väl inte så oväntat.

jag fick inte alls någon inbjudan!! gör om gör rätt!

ne men skämt åsido, jag fick verkligen inte någon inbjudan.

Indianen

2012-08-15 11:41
TayTay

Jag var den som personligen ringde Shaz och då sa jag att det gällde både honom, dig och Smojo - endast för att vi ville ha med er och ville att ni skulle känna er välkomna.

Så det var inget telegram jag skickade - utan jag bad honom snacka med sitt crew.
Borde kanske ringt er alla var för sig.

2012-08-15 12:11
PziCologne
That motherfucka!! hahaha, de e cool..

On a different note, din vendetta insats var väldigt imponerande. Big up!
Indianen

2012-08-15 12:18
TayTay (tänkte skriva något fyndigt om namnet men kom inte på något)

Haha, stort tack.

2012-08-15 17:23
Och nu är det beef i Rifa?

Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2012-08-15 18:31
Jag har inte varit inloggad här på år och dar känns det som, men jag är fan tvungen att posta i den här helt fantastiska tråden. Whoa brukar vara dött nu förtiden men äntligen levereras lite högkvalitativ läsning! Slut-twisten med att TayTay's inbjudan "inte har nått fram" är classic shit, är spänd på vad som kommer hända härnäst.
Men angående battlen så håller jag med resten om att Shazaam borde ha vunnit, speciellt med tanke på att han gör en av sina bästa insatser någonsin, iallafall enligt mig. Hela konceptet med Vendetta är asfett också och det ska bli skitkul att följa eventet! Jag satsar mina slantar på Nomad i slutändan, men vi får väl se. Mr.Cool mot Shazaam i finalen hade varit en episk match!

2012-08-16 11:29
För var dag jag ser svenska battles blir jag lite räddare för vart svensk hip hop är på väg, ibland är det nästan så att innehållet i battles har blivit sämre i och med att det är förskrivet. Men idag blev jag EXTRA RÄDD, då domarna inte verkar ha en aning om vad fan det är dom rösta på.

Sätter man sig in som domare så ska man väll ha lite vetskap inom området man bedömer ? Eller ?

Skrämmande skit.

Konspiration eller inte, kunde inte bry mig mindre. Men se fan till att byta domare till nästa gång.

One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2012-08-16 13:22
Shazaam har varit värd vinsten hela tiden, så nu är allting rätt och bra! For sure
Straight outta vapenstugan!

2012-08-16 13:25
gillade trumpet-atlet-planet - schemat! galet nyskapande och vasst. förstår att domarna got swept away!

samma med leende - beteende! sick!

Redaktionen

2012-08-16 16:45
Slut-twisten med att TayTay's inbjudan "inte har nått fram" är classic shit

hahaha. måste säga att jag njuter av den meningen.

2012-08-16 17:13
vanskapt-min vän, jag hinner inte gå igenom tråden men jag hoppas du är sarkastisk med att du tycker att det är rätt att sabotage gick vidare. annars är du inte min vän längre;)

Jag tycker inte man ska lägga för mycket vikt i rimmen men att sabotage gick vidare här är ett stort hån mot alla dom som lägger ner timmar för att få feta flerstav osv. publikkontakt i all ära men det ska aldrig gå över texterna.
hets, stress, fest!

2012-08-16 17:26
... att sabotage gick vidare här är ett stort hån mot alla dom som lägger ner timmar för att få feta flerstav osv

I så fall förtjänar dom att hånas. Det är battle inte nån sorts rimvitsartävling. Kan du dominera och skämma ut din motståndare med enstaviga ord vinner du även om han kommer med världens längsta flerstaviga rim och mest långsökta ordvits.

2012-08-16 17:36
dundermannan (p17)

Du har otroligt fel. SJÄLVKLART handlar inte allt om rimmen. PUNCHEN är det viktigaste. MEN om du är en NÅGORLUNDA bra battlare år 2012 så kan du både bygga upp en mening runt en punch och använda dig av flerstaviga rim. Kan du INTE det så är du totalt värdelös, faktiskt.

2012-08-16 20:05
I så fall förtjänar dom att hånas. Det är battle inte nån sorts rimvitsartävling. Kan du dominera och skämma ut din motståndare med enstaviga ord vinner du även om han kommer med världens längsta flerstaviga rim och mest långsökta ordvits.

Men om motståndaren kan dominera och skämma ut sin motståndare med flerstaviga rim då? :)
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2012-08-16 21:29
Sabotage gör det bästa i hela vendetta svär big upp

2012-08-17 00:24
så shazaam har gått vidare på walkover samt råkat glömma bjuda in sina vänner, vilket smile han måste ligga inne med nu

2012-08-17 02:45
Hahah den här tråden alltså!

Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Moderator

2012-08-17 09:01
Vanilla skrev:
så shazaam har gått vidare på walkover samt råkat glömma bjuda in sina vänner, vilket smile han måste ligga inne med nu

Fast alltså, de var ju där ändå. Han missade väl bara att säga att Vendetta hade sagt att de var varmt välkomna.

2012-08-17 09:12
Vilken jävla soppa! :D

2012-08-17 09:55
Vanskapt

Du har otroligt fel. SJÄLVKLART handlar inte allt om rimmen. PUNCHEN är det viktigaste.

Men grejen är ju att Shazaams punches inte är speciellt bra. Han gör två ronder som är direkt tråkiga, har sedan i tredje den där "tackade nej till trekant för det är illumnati-raden som väl är ok. Men då har redan Sabotage vunnit den ronden med dom betydligt mer roliga och träffande raderna om att att Shaazam beställer Kebab med invandrardialekt. Att publiken är tyst på Shazaams punches är inte för att dom "sover på raderna" utan för att ingen tycker att det är värst roligt med "lägger sabotage i en låda som om jag planerar terrorattentat", eller "den enda röda tråden i din karriär är om du skriver på whoa".

fbws

Men om motståndaren kan dominera och skämma ut sin motståndare med flerstaviga rim då? :)

Ja det är möjligt att det är bättre, men jag vill nog påstå att det ibland kan vara en fördel att vara konkret och enkel, istället för att snärja in sig i onödiga ordlekar. Och det bevisar väl sabotage i denna, han är inte skitbra, men han är elak och rakt på sak. Shazaam har en väluppbyggd text, men innehållet är blaha och då står det inte sig.

2012-08-17 11:03
Dundermannen är permoman ?

2012-08-17 12:56
dundermannen P17

Den va helt ok, italienska restaurant-skämtet, synd att man knappt han höra vad han sade innan skrattjublet kom...

Sen kommer även en intressant fortsättning...

Som handlar om att shazaam och tay tay gick vilse i öknen där de blir erbjudna kebab med ris (?!) Är uplägget kul för att det är så absurt eller just för att tay tay är med?

Nej alltså alla har rätt till sin åsikt men tycker verkligen inte Sabotage grejer är bättre nånstans

2012-08-17 13:52
Men grejen

Är att Sabotage stod och kallade honom för TJOCKIS i tre ronder, och utan någon som helst kreativitet.

2012-08-17 14:48
Ha, Permoman! Jag kan bara drömma om att vara i hans sits.

Missförstå mig rätt, jag menar inte att Sabotage var något geni. Han hade mest tjockisskämt; men till skillnad från Shazaam's heltrista rader så satt skämten. Man kan se det på Shazaam också, han blev överkörd. Av en kille med sämre lyrik. Men så kan det vara i battles, det var lite min poäng tidigare, du kan vinna med enklare rader om dom raderna sitter, när din motståndares tillkrånglade rader bara faller platt.