Crewbattle 2007 - Inför kvartsfinalen - Alla bedömningar uppe

Vår Hiphop - Audio & Video

Crewbattle 2007 - Inför kvartsfinalen - Alla bedömningar uppe

Okej, efter många om och men blev det en kvartsfinal till slut :)
De medverkande crewen var:
   1. Justincase    Daloz, Nicho, Zycore, Akin & Dj Nollie
Bedömning: Alla har ett okej flyt och de flesta kan variera det på ett snyggt sätt, texterna är på schysst nivå vad gäller rim och vad som sägs. Hooken funkar på ett represent-mässigt sätt.
   2. Dömda        Toni Angelo, Jerrones, cB, Kodd, K-A
Bedömning:Mixningen är rätt off, burkigt på sina ställen. Hooken är under medel p.g.a. att den låter otajt. Flowmässigt får ungefär halva crewet godkänt, medan andra halvan är snäppet under. Raderna är tyvärr ofta väldigt played out eller bara dåliga liknelser istället för punchlines.
   3. ToT        Bjäär, Ydebrinkarn, tobbe, hagge
Bedömning: Hooken funkar. Flow och delivery varierar stort. Killen som kör innan andra refrängen kan sina grejer medan han som drar sista versen behöver öva, öva, öva. Raderna är lite för mycket "bögar", "fittor" o.s.v.
   4. Baksmälla Crew    Ico, Chrille F, Siff
Bedömning: Siste rapparen (han som avslutar med "det var allt från oss"-raden) är bäst i truppen, de övriga har inte lika övertygande skills och killen som drar sista snacket hade behövt öva ett par år till innan han satte sin röst i en tävling.
   5. LL crew        Michael, John, Fexy och Henka
Bedömning: Ett av de bidragen som var riktigt nära att klara kvalet, men killen efter andra refrängen har tyvärr lite sämre flow än de övriga. Beatbytet och deliveryt där var ganska schysst. Snyggt intro :)
   6. Bitchslap Crew    Slukarn, Karies, Dany & IQfemtio2
Bedömning: Flow funkar inte riktigt på första beatet, men bytet blir det mycket bättre, dock hade det varit en fördel att klippa om beatet så att inte körtjejerna hamnar mitt i sista versen. För det första beatet behövdes det ett lite tyngre delivery.
   7. Vilda Västern & Vänner    Heffi, Mighty-M, ChuckC, Mytte
Bedömning:Skåningen klarar flowet ganska galant, men Mighty-M(?) och ChuckCs delivery får det tyvärr att skära sig i öronen. Mitt starka tips är att inte anstränga rösten så mycket.
   8. Knarkkungarna    N1ckD0LD->, Calf_Drink, brandflod_, OddBlond
Bedömning: Flow & Delivery finns bara fram till 0:20 in i låten. Raderna går också utför efter det och grötar ut i nåt "dinmamma"-liknande jamsande.
   9. Family Crew    Joker, Schizo, Jorven, Dr Focka, Chasse
Bedömning: Kanske inte ett helt oväntat intro, men kul ändå. Drar hem det hela p.g.a. deliveryt - de flesta låter riktigt dryga, vilket passar flow och beatet. 3:e killen ligger dock under medel för bidraget.

(forts. följ.)

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
10. TokÖs Lil_J, Jew-boii, Eminovic, Manekäng
Bedömning: På flow- & delivery-fronten så börjar det väldigt lågmält. Det är en massa flowvariationer, men tyvärr så sitter det bara bra i refrängen. I övriga delar av låten så är det antingen för enformigt, uppstakat eller delar med taktmissar. Sista kille nbörjar dock styura upp det, men missar på ett par ställen också, tyvärr.
11. Guttersnipers Storhets, MG, Mfs, JohnQ, Blizz the Divine, Spottsäkerväst, Scope & Latin.
Bedömning: I kvalet så var det det bästa bidraget där i stort sett alla hade en mycket bra nivå på flow, delivery och texter.
12. Serotinbrist Mvh, Mongolajd, teN
Bedömning: Andra killen hörs knappt, så antingen viskar han med mening, eller så har någon halkat vid mixningen. Flowet är tyvärr rakt av otight, med enbart irriterande ad libs.
13. All-Star Coffe, Treat, Crotalus Atrox, Ainac, Kriss, Simon, Pajsarn, McBusta
Bedömning: Hooken är riktigt bra. Flowet studsar på ganska bra för första, men andra killen segar till det lite här och var. Fjärde killen behöver öva på deliveryt och styra upp sina texter.
14. Kalle Snopp & Grodan Bull Brutteh, Dabbe, Proton
Bedömning: De två första beatsen de kör över passar inte deras flow, men när de växlar över till "dead or alive"-beatet så blir det genast en tightare framställning. Är det förresten en så bra plan att dissa halva vinsten? ;)
15. CCK Toppen, Hubler, Estet, Kaggen, Luke
Bedömning: Flow & Delivery - jag gillar grimekillen. Hans del var det som höjde till att de klarade kvalet. De övriga var lite för "standard". Raderna är bitvis bra, bitvis mindre bra, men överlag så funkar rimmen.
16. Heman Hustlers Tee, supR, Wilen
Bedömning: En ganska "medel" låt, men medel på ett bra sätt. Flow, delivery och texter ligger ungefär där de ska för att hamna över genomsnitt i den här tävlingen.
17. Bröderna Från väst RMK, Perfektion, B-Raz
Bedömning: "Hooken" sätter sig ganska bra. Flow & Delivery funkar fint, lillkillen sänker rösten lite för mycket, men lägger det ändå bra. Outrot är vackert :)
18. DFF JnT_ (med flera som jag inte fått namn på)
Bedömning: Rösterna verkar ligga i vänsterhögtalaren? Flowmissar (första killen ungefär vart 4:e / 5:e rad). Deliveryn behöver mer aggressivitet för att inte låta för laid back.
19. S-T-F-U Crew Elegant, RockyRock, Sbäss, Nabil, Melvin, J-spitz
Bedömning: Rimmen sitter ganska naturligt för de flesta av grabbarna, så flow & delivery funkar även om den engelskspråkige låter lite för ansträngd. Raderna har tillräckligt bra nivå på dissar och punchlines
20. Sublime Styles L.T, Souljah-blue, Kronic
Bedömning: Vissa bra planerade, men sämre utförda rader. Souljah-Blue behöver träna på flytet. Än en gång lite för mycket "din mamma" och "hora" för att det ska bli intressant. Outrogrejen hade blivit jäkligt mycket bättre om han hade skippat att kalla sin tjejpolare för "jävla hora"...
21. Dirty Dollars Dr. Phibes, Taditukschu, Matte Mörn, Science Fiction
Bedömning: Flowet är stakande ("pa-pa-pa-pa-pa-pa-pap") med delivery som inte övertygar. Om de slappnade av lite mer och verkligen lät det flyta skulle det låta bättre både flow- och deliverymässigt.
22. StyrUnn Haxxx, Kattsmugglarn, Hobbe & WenMec
Bedömning: Säger ingenting om första minuten eftersom den var ett skämt. Flowmässigt så är det lite stakande här och var på dem och när de reppar StyrUnn så låter de jäkligt ansträngda. Beatboxandet var ett klart plus.

(forts. följ.)
Bidragen finns att ladda ner som en femdelars .rar-fil
Ladda hem alla innan du packar upp -> 1 - 2 - 3 - 4 - 5

De som gick vidare var:
Justincase, Family Crew, Guttersnipers, All Star, CCK, Heman Hustlers, Bröderna Från Väster, STFU.

Den korta motiveringen är: Dessa crews var de som helt enkelt (i mitt otroligt subjektiva tycke) hade de bästa låtarna. En del hade sämre mixning, men tog igen det med delivery. Vissa hade sämre delivery, men tog igen det med texterna och sen så var det ett par som faktiskt var helt okej rätt igenom.

De stridande i Kvartsfinalen är:
  • Bröderna Från Väster vs. Justincase
  • Family Crew vs. STFU
  • Guttersnipers vs. All Star
  • CCK vs. Heman Hustlers

I kvarten gäller följande regler:
. Samma crew som lämnade in de uttagna kval-låtarna (d.v.s. inget byte av medlemmar. om avhopp sker så kanske det går att lösa)
. Miss av deadline = walkover = förlust.
. Endast engelska eller svenska.
. Eftersom det är ett battle måste motståndarna nämnas (antingen rapparnas eller crewets namn)
. Skicka länk till låten till mig senast 19:00 30/3. Deadlinen är absolut .

Domare:
. Icetail
. Spitbull
. Galanzy (från block 44)

Priser till vinnarna av hela tävlingen:
. Beats från IceTail
. Beats och gratis promotion från Spitbull

Övrigt:
. Den som behöver någonstans att lägga upp låten kan lägga den på http://www.speedyshare.com/
. Dela inte ut låten till någon annan innan kvalet är avgjort ;)
. Om det är någonting jag glömt så kommer jag uppdatera med det i det här inlägget (med datum och kanske även tidpunkt för uppdateringen).
. Ni vet vad som gäller - vinn!

10-4, over...
Har tyvärr inte heller tillgång till mitt serverkonto på svenskabattles-servern för närvarande, annars hade det varit en bra lina med obegränsad nedladdning... : /

Ska langa lite nya länkar strax.

10-4, over...
Admin

2007-03-17 22:59
Det funkade lagom bra att ladda ner bidragen. Förövrigt måste jag säga att jag tycker det är otroligt snålt att ge oss mindre tid än en vecka till Rond1-bidraget. Särskilt när alla inte har egen studio hemma, och som jag läser på heltid och har extrajobb och en massa annat. Det är rätt orimligt. Särskilt när man ska lyckas sammanbinda åtta personer. Men vi ska göra vårt bästa.

mfs - Eftesom jag inte har varit med och arrat sånt här tidigare så har jag inte riktigt nån koll på hur lång tid som brukar ges.
Hur var det förra gången?

10-4, over...
Rappare

2007-03-17 23:21
Crewbattle 2007 - Kvartsfinalen
Högerklicka och välj spara mål som...

Admin

2007-03-17 23:30
Mabande: Tidigare har det oftast varit 14dagar. I vilket fall när jag hade hand om turneringen 2006. Av erfarenhet har jag lärt mig att man inte ska ta för mycket vid sig allas superstressande i trådarna. Förövrigt känns det som du borde hålla i hela tävlingen, kvalité. Men jag förstår om du har mycket att göra.

Hur valde du ut lagen som skulle mötas till Rond1 förresten? Gav du lagen som gick vidare poäng mellan 1 och 8 och sedan fick den bästa möta den sämsta osv? Som elitserien i hockey. Bra system enligt mig.

mfs - Jag tar och justerar tiden till fredagen efter. Det kändes faktiskt lite för kort :)
Jag satte inte någon strikt sifferbedömning på dem, men jag försökte matcha på ett ungefär. Kan dock inte lova att jag lyckades matcha perfekt, tyvärr. (mitt svepskäl är ju att jag fick ta över det hela lite oförhappandes)

10-4, over...
Fyfan vad kul :D tråkigt att det inte var ruckablaow standard men de mystiska whoa kändisarna kom ju med i slutändan och det här ska bli skit kul! , Guttersnipers och CCK blir finalen mellan enligt mej ? ;) kanska bröderna från väst kan komma till final med hjälp av bra lottning dock. .men Guttersnipers tar nog detta :) !

Peace! Propps till mabande!

Mabande har lagt ner 11 timmar på detta idag..och säkerligen ännu mer igår/förrgår..Och det är typ bara en som sagt tack...  Props! Mycket bra jobbat!
Och tack för platsen i Kvarten :)

Peys

Guttersnipers känns så jävla feta, sjukt..

CCK och kan imponera även.

Lookin at you through the glass..
Sångare

2007-03-18 01:10
rätt bra lag faktiskt.. men.. jag vettefan.. vi får väl se :) lycka till alla!

Hur valde du ut lagen som skulle mötas till Rond1 förresten? Gav du lagen som gick vidare poäng mellan 1 och 8 och sedan fick den bästa möta den sämsta osv? Som elitserien i hockey. Bra system enligt mig.

Mfs,  du har jävligt bra lag..  synd att du gör det sämre för alla i laget bara :/

StyrUnn Crew va lätt skönast!!!!!!!!!!!!11 hahaha :D:DD

Fint jobbat Mabande! Big up

Peace
http://Myspace.com/Slukarn
Det är bara att ta upp speedyshare länkarna och vänta lite. I alla fall, varför är inte kaggen med på CCK's kvalbidrag när det stod att han var med dem?

jag la fetaste beatboxen i kvalet:)

instämmer ;)

vad är det beatet heter som rockrock kör på i S.T.F.U kvalet i början?

Nått som Pharell har samplat i en N.E.R.D låt iaf >_>
"Jag sparkar dig i ryggen och skär av dina hälsenor,
jag kan fan lägga ner detta battle nu för du är inte redo"
nu nästa blir det nog lite bättre ljud.. för family.
ville bara påpeka att jag var ironisk<br>
ska de vara samma grabbar som slåss om allt ? tror jag inte, tror det finns många nya namn som kommer kliva upp nu i kvarten asså.. dom gammla rävarna kommer nog inte ha så mkt att sätta imot , eller jo kanske deras fame.. ska bli kul att höra tex , s-t-f-u, all-stars, där finns det nya duktiga och några gammla rävar som kan göra mkt. ska bli mkt kul att se dessa lag

Verkar kunna bli några intressanta matcher, tyvär kunde inte vi vara med iår, nästa år kanske! shush.
soundcloud.com/brormusk/sets
Blizz the Divine var höjdaren i kvalet, och MedMeras lyrik alltså, fyfan, han visar hur pennan ska vessas.
soundcloud.com/brormusk/sets
B-raz så söt :)

Schri...tack! det värmer verkligen...som gammal total netcee så känns det grymt kul att folk ens rekognicerar. Jag är en jävla pensionär i gemet å vad ska man säga när man har droppat skit online sen -98...I's still alive and kickin´så jävla enkelt är det...
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
Jag tyckte inte att cck var nå speciellt ...tyckte deras kval lät skit om jag ska vara ärlig...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
och han som kör på "engelska" i cck...vafan-...låter knappt som engelska..tycker iaf inte att CCK skulle gått vidare..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist

2007-03-18 10:03
Fanns inte något direkt kvalitets lag juh :/
Guttensnippers vinner juh iaf om de inte lämnar W.O.
Jag är som Airbagen i din bil,
Nockar dig på bråkdelen av en sekund.
Ska bli grymt kul att höra Spottsäkerväst, Blizzak och hela Gutersnipets men speciellt dem två.

Fett!
Lookin at you through the glass..
scratchen på All-star e så jävla härlig
haha fan va skoj :)

• Bröderna Från Väster vs. Justincase
  • Family Crew vs. STFU
  • Guttersnipers vs. All Star
  • CCK vs. Heman Hustlers
  •  personligt
    Rappare

2007-03-18 12:25
    Kul att vi kom vidare med vårt sunkrunk-kval, nu kan vi döda Heman Hustlers. Högre klass garanteras. Kaggen var för sjuk eller något för att vara med på kvalet, därav hans söta adds bara. Lycka till allihopa.

och han som kör på "engelska" i cck...vafan-...låter knappt som engelska..tycker iaf inte att CCK skulle gått vidare..

HAHA! Snubben bor är engelsman, dude.
    http://www.soundcloud.com/hubler
    Lyricist

2007-03-18 12:42
    Haha jag förväntar mig fett mycket mer av cck. Men nu har hubler lovat oss kvalite, så då äre chill. Det är mycket stor risk för att Guttersnipers tar hem det här haha. Soft med två låg från vilda västern! Hoppas på att se något av dom i finalen;D
    Rappare

2007-03-18 12:51
    STYRUNN!

Synd att ni inte gick vidare grabbar. men fan, ni la skönaste kvalet iaf :}
    www.slackerz.se
    All-Star baitar ungar.      

fikkan All-Star baitar ungar.  

finns det någon bättre förklaring på det?

Kul att möta Guttersnipers i första ;) blir jämt
    Om vi vill, blir du aldrig tajtare
    now it's so on! tihi
    http://www.myspace.com/akinonline

Fan va nice detta var

Jag Valde Stil & Klass Framför Weed & Hasch
    haha storhets är tillbaka för att förlora

Sorry men, en server borde fixas åt tävlingen, känns B att använda Speedyshare?
    Det blir helt fuckt med olika limits o shit...

YE!

(Säg mig vem vill kicka på Icetail´s beats?....)
    Volym Entertainment <br>
    ja jag tycker att ni borde fixa så man kan lyssna på låtarna hörni..

mycket besviken på tävlingen nu..
    skärpning.. alla lag kan väl langa upp sina bidrag om de ska bli sån här skit??
    Blizzak var riktigt tight. Tror GS vinner.

Bliizzy
    "Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
    gillade inte något kvalbidrag typ :(, itne ens mitt egna, var är kvaliteen, bad gör ala som har skills :(, fan, hoppas det blir riktigt bra i kvarten nu, för kvalbidragen var inget att lyssna på.
    Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
    all-stars ftw...

JumprN jag vet att jag är bäst på beatbox ;)
    Jag menar du har lika bra flow som Mange schmidt!
    ja och alla hatar family :( snyfft .. "hatare"
    Storhets är ju en av de fetaste i den här tävlingen, dem som säger annat är ganska tröga.
    Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
    Mvh P17: smaken sitter som i baken  många kanske tycker att storhets är som en engångskamera och andra kanske tycker att han är musikens gud. palla tjaffsa om de :S