Näe, diggade inte det här.. Först och främst känns det som att många proppsar texten för att de inte vågar se över den ordentligt.. i risk för att folk ska tro att de inte är tillräckligt djupa. Tycker den är ganska intetsägande, eller det är fel ord.. Men texten känns väldigt mycket: "nu sitter jag och skriver på en mörk höstkväll och ser över mitt liv och lyssna nu, TROTS alla mina motgångar så kan jag gå vidare". Även om du inte behöver göra någonting HELT nytt bara för att du gör en egen låt, så är det tyvärr ganska så klyschigt. Sen har du tryckt in några grejer som inte alls passar in, men du vet att ingen kommer våga ifrågasätta det av det skälet jag nämnde tidigare.Chansen är nu min att få det liv som Jag vill ha Och glädjen är nu nånting som jag kommer Ta tillbak - Ofta ser det ut såhär, ganska simpelt skrivet och säger inte så himla mycket förutom det allra uppenbaraste. Andra gånger är det tvärtom, du bygger upp en fin fasad med ord men som tyvärr inte säger alltför mycket. Du rimmar ganska average, men det är skitsamma om det är flerstav eller inte.. huvudsaken är att man rimmar obesvärat, att inte innehållet tar så mycket stryk så att du måste formulera dig fel. Tycker inte att du behärskar det tyvärr. Du flowar okej, men ofta blir det för hackigt och känslan finns inte alltid där i rösten. Reffen var ganska najs, men tycker däremot inte att beatet passar till texten. Nu har jag varit väldigt negativ, men du tjänar på att höra vad du behöver träna på förr eller senare ändå. Hur du skriver dina texter är egentligen upp till dig så det tänker jag inte lägga mig i, men försök skriv dem lite mer flowvänliga så du slipper klippa så ofta som du verkar ha gjort. Se på många kända rappare så märker du att de inte ofta försöker pressa in stavelser på beatet, för du tappar så mycket i känsla och det gör det mycket mindre "lyssningsvänligt". Nu har jag sagt mitt, hoppas du tar åt dig det men ändå kör din grej. (nu får man inte hoppas att man får en massa människor som kallar en hatare efter det här.. men det är väl en smäll man får ta när man försöker ge riktigt kritik kanske) /Ranch
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com