I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rain ft. Julja - När det sista lövet faller

Vår Hiphop - Audio & Video

Rappare

2007-06-22 14:46
Tack så himla mkt :D
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-06-22 16:41
Näe, diggade inte det här..
Först och främst känns det som att många proppsar texten för att de inte vågar se över den ordentligt.. i risk för att folk ska tro att de inte är tillräckligt djupa.
Tycker den är ganska intetsägande, eller det är fel ord..
Men texten känns väldigt mycket: "nu sitter jag och skriver på en mörk höstkväll och ser över mitt liv och lyssna nu, TROTS alla mina motgångar så kan jag gå vidare". Även om du inte behöver göra någonting HELT nytt bara för att du gör en egen låt, så är det tyvärr ganska så klyschigt.
Sen har du tryckt in några grejer som inte alls passar in, men du vet att ingen kommer våga ifrågasätta det av det skälet jag nämnde tidigare.

Chansen är nu min att få det liv som Jag vill ha
Och glädjen är nu nånting som jag kommer Ta tillbak

- Ofta ser det ut såhär, ganska simpelt skrivet och säger inte så himla mycket förutom det allra uppenbaraste.
Andra gånger är det tvärtom, du bygger upp en fin fasad med ord men som tyvärr inte säger alltför mycket.

Du rimmar ganska average, men det är skitsamma om det är flerstav eller inte.. huvudsaken är att man rimmar obesvärat, att inte innehållet tar så mycket stryk så att du måste formulera dig fel. Tycker inte att du behärskar det tyvärr.

Du flowar okej, men ofta blir det för hackigt och känslan finns inte alltid där i rösten. Reffen var ganska najs, men tycker däremot inte att beatet passar till texten.

Nu har jag varit väldigt negativ, men du tjänar på att höra vad du behöver träna på förr eller senare ändå. Hur du skriver dina texter är egentligen upp till dig så det tänker jag inte lägga mig i, men försök skriv dem lite mer flowvänliga så du slipper klippa så ofta som du verkar ha gjort. Se på många kända rappare så märker du att de inte ofta försöker pressa in stavelser på beatet, för du tappar så mycket i känsla och det gör det mycket mindre "lyssningsvänligt".

Nu har jag sagt mitt, hoppas du tar åt dig det men ändå kör din grej. (nu får man inte hoppas att man får en massa människor som kallar en hatare efter det här.. men det är väl en smäll man får ta när man försöker ge riktigt kritik kanske)

/Ranch

tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com
Rappare

2007-06-23 03:05
Sorry! orkar inte läsa det där, finns inte en chans, synd att du slösade både din och min tid :D Ciao!

2007-06-23 05:36
flippat beat.. bästa låten du har gjort.. inte för att jag har hört så många men fan.. du lägger det tungt fan.. mixningen kan vara bättre.. och några rader kan du lägga snyggare.. men fan
tjejen.. är hon snygg? hon vill jag ha.. vilken röst.. så kusligt snygg,,

2007-06-23 11:54
Jag tycker texten va bra och beatet va najs men endå så passade inte det in med texten på nått sätt vet inte men beatet va grymt överlag annars ;D
Julja sången va sjukt bra tycker jag fortsätt så !!
Och rain du hade för stressit flow på nått sätt och det va nått i rösten så kändes obekvämt... Slappna av nästa gång istället så tror jag det kan bli mycket bättre :)

PäjZ!
www.myspace.com/dahermusik
Rappare

2007-06-23 15:19
Tack så mkt ni två :D ska tänka på det ni skrev!

2007-06-23 18:25
haha tack så mkt :D
...Don`t hate me if you don`t know me...<br> >Peace<

2007-06-23 18:36
Alltså... njaa.

Första intrycket jag får är att det ska vara totalt oseriöst. Låter som en massa samer sjunger någon jävla ritualsång typ. Beatet är annars ganska mäktigt, men det är alldeles för mycket reverb. Det blir överdrivet helt enkelt. Det tar liksom över hela låten, och låter inte särskilt bra just p.g.a. att det är för mycket. Tona ner det lite.

Accapellan var sedan lite låg, och passa inte riktigt in. Du skulle kört ganska mycket reverb på accapellan, höjt den lite, så hade den smält in bättre. Sen låter rappen ganska förjävlig. Sorry, men du har ett sjukt gnälligt delivery. Det låter sjukt krystat då också tyvärr. Slappna av och ta med lite pauser i verserna. Annars låter det också mycket som att du bara rappar fram versen så fort som möjligt, men du menar inte alls vad du säger. Det saknas väldigt mycket inlevelse.

Sången var aight, är väl inte det jag har bäst koll på här i världen, men den lät en gnutta falsk mot slutet?

Aja, my two cents, take it or leave it.
Rappare

2007-06-25 15:24
Kul att du lyssnar

2007-06-25 16:14
"Sorry! orkar inte läsa det där, finns inte en chans, synd att du slösade både din och min tid :D Ciao!"

Man, försök och ta åt dig istället.

2007-06-25 16:25
Nja, diggar inte dialekten och sättet du rappar texten men beatet var grymt :)
:)
Rappare

2007-06-25 18:38
Tack :)

2007-06-25 18:53
bra skit! up

2007-06-25 18:55
Känner mig tvungen att uppa! ;D~~~~~~~~~~~

2007-06-25 19:25
Du kan göra feta beats har jag hört nu. beatet var off the hook. props för det. du kan skriva texter, den var bra.
men du klarar dock inte av att flyta snabbt, antar att det kommer, men änsålänge låter det inte allt för bra. jobba på! du har snart det som fattas ;)
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB
Rappare

2007-06-26 18:21
Tack så mkt ni 3 :)

2007-08-02 15:44
NY LÄNK!:O
I know everything about you

2007-08-02 17:44
Låter som att du är 7år! haha!

Rappare

2007-08-02 21:46
Otroligt att denna flög upp igen :S haha, tack för kommentaren Skrolle.

2007-08-02 22:27

hmmm... Jag tycker beatet är välgjort, verkligen, skönt och hela den biten men jag kan inte nappa låten i helhet, jag får ingen helhetsbild av låten... vet inte varför, tycker rainmaker låten lite väl stressad under verserna och lite mummel ibland, har hört mycket bättre med han och Julja har ju kapaciteten att sjunga, det hör man men hur hon använder sin stämma gillade jag inte, låter som om det ska börja , ja jag vet inte kan inte sätta fingret på det.. Nu blev det mycket negativt men ja, det är kritik =) ahha

Peace, ser fram emot nästa släpp!

www.samyprod.com

2008-10-04 15:56
Sjukt grym rain, direkt in på mp3:n

Toastare

2008-10-05 14:54
den må vara gammal men den är fortfarande bra : D
 asd
Rappare

2008-10-06 19:08
Hehe, lite oväntat att den här tråden skulle komma upp igen, men tack så mycket.. :)