Efter att ha lyssnat på rond1 bidragen, så tippar jag såhär:Bobito vs Phase1 Estet vs Jimmie Dabbe vs Mfs Fredawg vs Gyllander Kaggen vs Hubler Toppen vs Kriss Storhets vs Olsepp MG vs Ph I min Window Media Player är Mfs bidrag 1:01, men jag tycker det vore jävligt lågt om han skulle diskas för det eftersom jag anser att han är värd att gå vidare.
Även Jimmies, Toppens bidrag är 1:01 i Windows Media Player. Om dessa skulle inte diskas p.g.a. låtens längd, vore det jävligt jävligt lågt. Förslag inför nästa rond: Inför en buffert tid, typ 2 sekunder lr något. D.v.s. minst 58sek och max 62sek.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Bobito vs Phase1 - tråkig rond, dålig kvalite.Estet vs Jimmie - jämt, men estet drar det längre strået här. Dabbe vs Mfs - bästa beatvalet den här ronden från mfs, som sagt bra rimschema på mfs, men det är alltid nånting med dig som låter ganska töntigt när du rappar, det är något med rösten, låter för ansträngd på nått sätt, men här vinner du, dabbe klarar jag bara inte av. Fredawg vs Gyllander - som sagt, om fredawg hade kört på som när han var med i riotstarters så hade du förmodligen vunnit, här är gyllander mer teknisk, fyndigare, du har en jävligt speciell stil gyllander, diggar det :)Kaggen vs Hubler - jävligt jämt alltså men kaggen känns säkrare bakom micken, båda har riktigt feta rader, kan egentligen gå hur som helst.Toppen vs Kriss - behöver inte säga något här... Storhets vs Olsepp - WO, sry :( helt okej rader från olsepp, däremot är beatval och flyt katastrof.MG vs Ph - Ph gjorde ett bra bidrag här, men det räcker inte mot en jävligt säker MG, fart och fläkt, flytet är galet.
ok. jag antar väl att alla media-spelare inte är exakta när det gäller längd på audio/video etc...
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Olsepp e så fet vaaaa göteborg !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toppens var underbart bra, likaså jimmies ;D
Här lever dom som e på gång, det är folk utan någon stil.
Och man kan hitta rond1 bidragen...?
Du behöver inte veta vart du ska, du behöver bara veta att du ska komma dit.
mfs har sjukt go dialekt. göööteborg!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kriss borde gå vidare, faktiskt. Toppens var hett, men kriss var fan överfet!
Klockan är tio över tio.
Kriss borde gå vidare, faktiskt. Toppens var hett, men kriss var fan överfet!
Klockan är tio över tio.
är jag blind eller är inte storhets bidrag där?
Bobito vs Phase1 - Tycker inte alls någon håller nivån för att vara med men visst.. Phase1 är den bättre. Visa mer nästa rond! Estet vs Jimmie - Jämn nivå, estet kör på hårt, lite för överdrivet för min smak. rimmen är sköna och likaså mixen, Jimmie har attytiden jag vill höra här, rolig text med feta rim. Dabbe vs Mfs - Dabbe, tråkig röst. texten va skaplig men håller inte mot Mfs som har greppet här, Mfs påminner väldigt mycket om Storhets pga av sättet du textar. Tungt! Fredawg vs Gyllander - Fredawg, nää tråkigt beatval som satan, okej rim men inget annat som föll mig i smaken tyvärr! Gyllander plockar detta utan problem. Kaggen vs Hubler - Cleant intro av kaggen haha, tycker du har feta PL's och attytiden sitter som den ska, men tycker inte rösten passar in på beatet. Hubler har roligare rader och skönare flow! för jävligt jämnt men tror att hubler tar det. Toppen vs Kriss - Tycker toppen kör för mycket "du är kass & ful", visst nån diss var faktiskt rolig men det blev för mycket. attytiden låter löjlig & rolig på sina ställen. kriss gör det klockrent enligt mig, fet attytid och raderna är grymma, roliga dissar. kriss är värd denna. Storhets vs Olsepp - Besviken. såg fram emot att höra stor keps! men men.. olsepp flyter på bra med rätt grymma rader. Storhets skulle nog haft stor chans att vinna om han lagt något.Mg vs Ph - imponerad av Mg, feta rader och attytiden är tung som fan. Ph kör en annorlunda stil som jag diggar, du lägger det rätt tungt visst men tror inte att det håller för att vinna denna.
Nåt som är tråkigt men endå soft är att kriss inte alls är bra, men toppen alltså, de låter förjävligt, låter som en fronda wannabe fast sämre, dehär är battle, inte småstjärnorna!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
när kommer rond 1 låtarna upp da?
Kaggen är utan tvekan den bättre mellan dom!
ROUSU
När får vi reda på vilka somhar vunnit?
När får vi reda på vilka somhar vunnit?
Nammeman_ "bedömmningarna kommer idag eller på fredag, eftersom vi måste gå igenom alla och göra allting så bra som möjligt." Rösterna kommer ju såklart i samband med det.
Wazaaaa
Jag digga Kaggen o Hubler som fan. Men mest av alla Toppen han är ju bäst. Han ska vinna över Kriss!
Vad gör storhets här har man settat o väntat på detta så droppar han inte äns jävla skit.. aja big up kaggen
Vila i frid "fulfrihet" du är saknad av många
PH , Estet , Toppen ni tre la det grymmast. Ingen snack om saken Peys!
Om vi vill, blir du aldrig tajtare
Så här ser Rond1 ut: Bobito vs Phase1 - Tveksamt om någon av er håller nivån för att vara med, tråkig rond. Bobito blir vinnare i denna rond på grund av dissarna.
Bobito - Gillar inte ditt lespande men du har tyngre beat och hårdare dissar som detta går ut på.
Phase1 - Rappar för mycket om sig själv, men har bättre flow och flyt men testa dissa din motståndare?
Fredawg vs Gyllander - Mycket svårt att avgöra vem som skulle gå vidare. Grymt jämn nivå men Fredawg tar hem det här med en minimal poäng. Hade Fredawg haft mera text så kanske det hade blivit mera övertygande.
Fredawg - Tycker allt låter bra, roligt och skönt flow, men du saknar mera rader mera dissar.
Gyllander
- Allmänt rolig har mera att gå på och det låter tyngre. Men visa mera i nästa nivå istället!
Men efter kvalet blev jag besviken och nu i rond 1 blev det betydligt bättre men man måste ju vara ärlig och göra tävlingen så rolig och bra som möjligt så tyvärr Hubler, Kaggen tar hem det här.
Haha riktigt bra och roligt intro. Hahaha fy fan vad bra ditt beat val och allt är bättre än Kaggens förutom attityden och de tunga dissarna som gör att Kaggen vinner enligt reglerna :/
MG vs Ph - Ska vara ärlig MG har fått mig att digga han som fan redan efter kvalet. Här vinner så övertygande grymt beat härligt flow och grym lyric. Han har allt som går och gör allt och har allt som krävs! HELT SJUKT du e grym.
MG - TUNGT! VAR BÄST I KVALET OCH NU I ROND 1 !!! :)
En dålig sak du gjorde att du snodde Julio Ceasar ord... " Jag kom, Jag såg, Vi segrade" HAHA! "Du e min tandtråd"
Ph - Mycket sämre än kvalet trodde du kunde bättre än så här. Tjatigt beat osv blev trött när jag lyssnade.
Vad är det med folk vet ni vad battles går ut på? Typiskt "svenskt" att ta någon kass som vinnare men utan stil eller flow? Kolla på "106 and park" eller "freestyle on rap city" så ni lär er. Man vinner på STIL, ATTITYD, LYRIC OCH HA ETT GRYMT FLOW!
What you know about that?
Gillade jimmie mest i denna rond faktiskt tror jag.. Alla var feta men hans fastna bäst asså.
HANINGE
TOPPEN kommer att ta hem det här om inte gör HUBLER det
Ja då var men jävligt nöjd igen :O
Kan nån hjälpa mig och förklara vad kaggen menar med :Du är lika storslagen, som en misshandlad Fonky Förlåt om jag frågar det.. men jag måste veta =)
Wiiieee
altså, varför jämföra kvalet med rond1? kvalet räckte ju till för att komma in. det är ju huvudsaken! själv så tycker jag att toppen gjorde ett bra bidrag! ljudbild osv. klockrent! men sen kommer han till det tråkiga, han upprepar sig rätt så mycket! - kriss är så dålig så ... kriss är så dålig så .. kriss är så ful.. kriss är så ful.. skulle ta mera om han hade nått personligt! för denna diss slog inte mig nått, utan han underhåller mera publiken .. från min sida så känner jag inte att jag blivit nertrampad iaf. men kan dock hålla med om att det är roligt att lyssna på. om jag säger så! i vilket fall, tack för en god match toppen.Storhet - vill du veta varför dom tar bort dina inlägg? testa skriva nått vettigt & sluta lek nått.puss på dig sötis :)
MG o fredawg va tungast i rond 1,
-pack you'r bags man, you are a tourist!
Storslagen betyder typ Mäktig o ståtlig o bra. o fonky är inte speciellt stor. ingen diss till fonky dock nuff said Sen så var toppens bidrag tajt som fan. Ditt bidrag var de bästa av de lilla jag hört från dej kriss men inte på samma nivå som Toppens. Du hade nog bara en liten rad finurlig rad om ja inte minns fel. Att dissa Toppen för att han sjunger är lika played out som att dissa mej för att jag är tjock. Du är verkligen inte den första som kallar han för darin. Fattar inte varför ja skrev ett brev om detta. haha hade lust
Kaggen P19 Tycker du att toppens bidrag var bra på riktigt eller säger du det för att ni är kompisar(?)?
Hans bidrag var överlägset sämst i rond 1, han kan rappa, har hört det förrut, men vad han håller på med nu det vet jag inte!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Toppen påminner mig om afasi i kvalet och round 1... tror fan toppen tar hem tävlingen, han är ju gått upp massor utav vikt det senaste :)
Don't!
haha ah, vad fan gör toppen.
Lookin at you through the glass..
Nej han låter som en värdelös blandning av afasi och fronda typ!
nah det är väll en smaksak, jag tycker han låter galen han mördar villt asså.. det är alltid drag i hans bidrag och det är najs.
haha, sweet.. rond 1. Fanns ju några bra bidrag, men i överlag played rap och dissar. Dock sticker toppen ut ur mängden, även om det låter som en ny Snook/Afasi.. så gör han det bra, det låter inte lika traditionellt som alla andra bidrag. Kaggen har ju rösten, god damn. KAGGEN! Men rent textmässigt så funkar det inte alltid. Hublers bidrag var också rätt bra. Holla!
jimmie förvånade mig och käkade estet fan! jag tycker nästan kriss tar toppen också.. ha ha! ;D
Om det är någon som vill ha hjälp med texten till rond 2, pm:a mig, skulle vara jävligt roligt.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
dom engelska underviker jag att kommentera föratt inte föra in dårlig stämning i tråden. Estet vs jimmie - soft att du verkar sitta och se barnprogram som är för 9 åringar Estet. Fredawg vs Gyllander - fredawg.. "försöker du låta som mickelito?" snälla.. tänk först på vem du försöker halvbaita innan du öppnar.... Gyllander, lite besviken. Gärnet next round i hope! Kaggen vs Hubler - Besviken på kaggen och överraskat på Hubler.. inte en aning hur det går här, jämnt.. Kaggen, gillar du plättar så mycket ?:S tycker bara dom blir jobbiga att äta efter 2 föratt det är samma äckelsmak hela tiden :SToppen vs Kriss - kriss du skulle skippat M.J skämten när du själv ser ut som att du blivit klippt av en alkis på gatan med en trubbig avbitare :S . tror toppen tar denna dom andra orkar jag inte kommentera för tillfället. slut på goda tankar lycka till boys
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
Kriss & toppen lätt bästa battlen ! xD
Här lever dom som e på gång, det är folk utan någon stil.
kriss och toppen battle va ju inte alls kul toppen ägde sönder kriss:P ja gillar kaggens och hublers mest tror jag fan! så jävla ironiskt att 2 polare får möta varann!:D
word på kaggen toppen ta hem hela skiten!
Graffare
2007-08-24 15:45
jag vart grymmt förvånad på att jimmie kunde rappa, tävlingens whoa! enligt mig! hubler åt upp kaggen, blev fan riktigt besviken på kaggen altså.. kriss var också duglig att lyssna på!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
kriss bidrag var det bästa jag någonsin hört från han. dock var introt inte nåt jag diggade.