I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Markulin - Minnets korrider [musikvideo]

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-11-11 13:07
Det är nog bara på tuben, min hemsida och här det finns. väntar på att få ett Frizon konto (eller hoppas på att få) men bara gud vet (om ens han vet) hur lång tid det tar
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-11-11 13:09
Shit asså, hundra kommentarer yao!
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-11-12 23:22
Hej hå!

Jag tycker det känns som du vill skriva en bättre text än vad du själv är kapabel till villket resulterar i att låten inte får en röd tråd. Och det behöver den ! Slipa mer på gramatiken och låt inte rimmandet styra vad du vill ha sagt i låten. Hellre sämmre rim till 2 sägande rader än 2 rader med aningen bättre rim men som inte hänger ihop med resterande del av texten. Är väll den kritik jag kan ge videon tänker jag låta någon som kan den biten bättre än mig kritisera. Keep em coming
 www.myspace.com/thesircuz

2009-11-13 12:11
Tyckte låten var helt okej, tycker dock det låter lite skumt när du "viskar och skriker" samtidigt, alltså när du helt bytar tonläge och gör din röst raspig. Personligen tycker jag bara det låter konstigt, men det kanske bara är en smaksak. Annars tyckte jag låten va bra med tillräcklig substans.

När det gäller videon så förstår jag inte riktigt syftet? Och jag kan fråga mig finns det ett syfte med videon, menar han något speciellt eller gjorde han en video bara för att ha en video? Om man gör till exempel klubbmusik, så förväntar jag mig iaf i videon att få se t.ex människor flasha med sprit, pengar och brudar för att skapa en viss känsla. Jag säger inte att det är bra att det e så, men tydligen funkar det för annars skulle inte alla "stora" rappare hållt på så. Iaf tillbaka till saken så tror jag din video skulle varit bättre om den hade en röd tråd i sig, alltså att den berättar en historia visuellt medan du berättar din historia musikaliskt. Ett exempel är att när du säger att du haft det svårt kan du filma någonting som man associerar med det, kanske ett slagsmål eller något liknande. Ja du förstår principen.

Ska bli roligt att se om det kommer några fler videos och se hur dem blir. Alla utvecklas ju eller hur? Pz.

2009-11-13 14:17
När det gäller videon så förstår jag inte riktigt syftet? Och jag kan fråga mig finns det ett syfte med videon, menar han något speciellt eller gjorde han en video bara för att ha en video? Om man gör till exempel klubbmusik, så förväntar jag mig iaf i videon att få se t.ex människor flasha med sprit, pengar och brudar för att skapa en viss känsla. Jag säger inte att det är bra att det e så, men tydligen funkar det för annars skulle inte alla "stora" rappare hållt på så. Iaf tillbaka till saken så tror jag din video skulle varit bättre om den hade en röd tråd i sig, alltså att den berättar en historia visuellt medan du berättar din historia musikaliskt. Ett exempel är att när du säger att du haft det svårt kan du filma någonting som man associerar med det, kanske ett slagsmål eller något liknande. Ja du förstår principen.

Skulle ju göra videon bättre var det tänkt men hade inte tid. men den är inspelad dels i källaren jag lekte i som barn.

2009-11-13 15:50
Hej hå!

Jag tycker det känns som du vill skriva en bättre text än vad du själv är kapabel till villket resulterar i att låten inte får en röd tråd. Och det behöver den ! Slipa mer på gramatiken och låt inte rimmandet styra vad du vill ha sagt i låten. Hellre sämmre rim till 2 sägande rader än 2 rader med aningen bättre rim men som inte hänger ihop med resterande del av texten. Är väll den kritik jag kan ge videon tänker jag låta någon som kan den biten bättre än mig kritisera. Keep em coming

alltså... hela låten har en röd tråd om man tar sig tid att tolka det jag säger, jag reflekterar, filosoferar etc mest i första versen, men allt har en betydelse om du tänker efter och om det är nån som inte fattar texten så kan jag ge er en tolkning av den.

Vers1:
Låt oss gå tillbaka till minnenas korridor
där ni alla ska få smaka på tiden som varit svår
minns det hela som igår, det som finns bakom dörren
finns i flertal episoder som har flutit med strömmen
skadat strupen i drömmen när jag tänker mig tillbaka
varnar gud mig för drömmen, eller inbillar jag mig bara?
det jag såg här idag, för jag mår inte bra
dags att öppna nästa dörr för när jag var ett barn
var jag dubbelt upp störd, nästan alltid upprörd
hade vrede som en björn, jag fick stå i skammets hörn
jag är fortfarande där för jag skämms över en del
saker som jag faktist gjort, jag kanske borde sövas ner?
jag menar även om jag ber, gör jag misstag varje dag.
detta brukar inte ske, men jag erkänner idag;
att i minnets korridor finns det inte något slut
vänder klackarna och går, fast jag inte hittar ut

Refräng (x2)
Har du nån gång vart i korridoren av minnen?
för att gång på gång skada sinnet därinne.
Jag ville resa med tiden, det svider, priset är skit.
Ville vandra på stigen ivrig att vinna att pris.

Vers2:
suttit fasst i korridoren nu i allt för många år
blivit trött på metaforen som gett allt för många sår
så du förstår, man kan gå, men man kommer att stå
på samma strå, metafor, men jag fortsätter gå
för genom alla dessa år så har jag alltid varit envis
delat ut en massa sår, fast det aldrig varit mening
nitton nittio åtta, nittonhundra nittio ett
nittonhundra nitionio nittonhundra nittio...äh
vet inte vilken tid det är, men vem är ungen i krubban?
varför säger jag sånt där? var jag tvugen att undra?
det är mig själv jag beundrar på dagen då jag förstörde
uppmärksamheten som syrran egenteligen behövde
hon va ett år när jag föddes, sen fick jag min diagnos
och jag vet att jag förstörde hennes liv med min prognos
och det kan jag förstå, hon fick ju klara sig själv
redan från sitt första år! jag stänger dörren ikväll...

Refräng (x4)
Har du nån gång vart i korridoren av minnen?
för att gång på gång skada sinnet därinne.
Jag ville resa med tiden, det svider, priset är skit.
Ville vandra på stigen ivrig att vinna att pris.

2009-11-13 15:55
I första versen är jag i korridoren och berättar allmäntsett hur jag är som människa och att det alltid finns faror kring varje krök (bakom varje dörr)

första versen handlar kortsagt om det som blir det centrala i andra versen, hajar du?

2009-11-13 18:57
Känslomässigt, bra flow, rätt nice video för att vara första. Måste påpeka rösten, riktigt skön röst mannen! Fred!

7/10
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-14 17:54
Tack :)
Producent

2009-11-14 18:24
hade för mig att man fick uppa sin tråd MAX tre gånger, och inte typ 60 gånger.
Producent

2009-11-14 18:24
keff låt btw. hej då

2009-11-14 18:45
Hopps? varför så arg Konstigt?
tycker btw att namnet passar dig för jag förstår mig inte på ditt sätt att ge konstruktiv kritik? vad är det som är dåligt? säg de så ska jag jobba på de

2009-11-16 08:28
upp!

2009-11-16 18:00
grym låt nice video man ser direkt att videon talar för en sann historia

2009-11-17 12:52
Haha, tack :)

2009-11-17 20:21
najs!

2009-11-17 23:08
tummen ner

2009-11-18 08:24
Tack till reyna!!!

agepee: varför?

2009-11-18 09:06
Tycker det är dags att låta den här dö ut snart, nästan alla har nog sett den vid det här laget.

2009-11-18 09:09
okej?
Producent

2009-11-18 18:29
Min första musikvideo, love it or hate it.

varför ska jag då ge konstruktiv kritik?
Rappare

2009-11-18 18:47
Konstigt P21
antagligen för att de är den första ?

Diggade inte låten eller videon iom att jag inte kände stilen riktigt.. men du kan iaf ^^ påminner en del om Legenden =)
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx

2009-11-18 19:05
Thnx :)

2009-11-20 22:55
Allra ssta uppen då!

2009-11-22 13:53
tycker detta var rätt skönt! flowar riktit nice genom verserna och man hör verkligen att du har utvecklats grymt!
videon var lite för enformig för min smak men till en början tyckte jag den var skön, en lite catchigare reff hade behövts! får de som inte till att fastna i skallen som jag tycker refrängen ska göra men keep it up!

bless

2009-11-22 17:45
Thnx mannen!

2009-12-14 03:20
Länk till http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/675846/1.aspx
ny tråd, släppt ett snipp från mitt kommande album "ensam och bitter" checka och kommentera gärna

2009-12-19 23:21
Yo, jag kan inte fatta att jag missat denna fram till nu!
tycker många fler borde kommenetera faktist så tycker jag att denna borde få 200 minst innan den lägs ner!
UPP!UPP! och iväg!

2009-12-19 23:30
haha, thnx Simonen!

2009-12-19 23:40
Länk till http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/676377/1.aspx
Langat upp en singel från det kommande albumet. kommentera gärna!
Producent

2009-12-29 22:21
Lät bra!
Beatet var lite tunnt. annars bra.

keep it up

2009-12-29 22:24
Haha, man bugar och tackar och tackar och bockar Moonsplash :)
angående beatet håller jag inte med, tycker litanol gjort ett bra jobb med det faktist.

2009-12-30 01:50
Går även att tanka låten påm Litanols hemsida i biograf sektionen: Länk till http://www.litanol.se/biografi.html

2010-01-04 05:17
Kom igen nu whoa! sov inte på denna, btw, hört att visssa spelar denna på sin mobil där jag bor så de går bra för den haha!

2010-01-05 17:14
Jasså? fett juh haha, vart bor du då? svara på pm e du snäll

2010-01-05 19:55
fet låt tror jag har kommenterat för typ 100 år sen , men låten är riktigt bra haha har inte denna tråden funnits i typ kanske så 200 år ? :P , nej men låten är grymt bra tkr jag men videon va inte så kul o titta på man tröttnade liksom, det ska va en video som Kartellen - Pr0Gramrebeller eller Gudde & atle - Tuttar =) Pejz!!!

btw Dekan - stå stark är också sjuk =)
Shoo i stugan Antääh här, ärliga kommentarer är respektabla

www.AnteeMuzic.inc.se

2010-01-05 22:49
Ja funderar faktist på att spela in en ny video men det är inte säkert...
men ja hoppas på att kunna göra det iallafall

2010-01-05 22:53
töööngt, ! videon var inte bra men heller inte dålig !

2010-01-06 00:21
Tack NiklasR, ska kolla tråden du skicka också...

Skulle också vara kul om folk orkar kommentera i min gästbok på min hemsida! Länk till http://www.markulin.tk

tack för att ni tagit er tid att kommentera!
tack för all kritik både den positiv och negativ - Vet man inte vad man gör fel kan man inte förbättra det!

Utan den kritik som jag fått av duktiga producenter, rappare, musiker och/eller textskrivare här på whoa skulle jag vart kvar på samma strå idag som ja var på för tre år sen när det gäller rappen

TACK!!!

glömm inte att kolla mitt officella snipp till mitt kommande album!!!

Länk till http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/677240/1.aspx

2010-01-06 00:45
Känner på mig att du kommer bli riktigt tung om du fortsätter. Gillar stämningen i låten och sättet som du lägger det på. Fett mannen!

/Bildspråk - Unionen
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona

2010-01-06 02:50
jag hoppas inte att du påstår att du känner dig bättre pågrund av whoa? hade du inte utveckla dig utan whoa? vafan xD
We make rap, but we live hiphop

2010-01-06 03:34
KLART JA HADE
men ja hade inte utvecklats lika mycket som ja gjort, har nämligen inte såmånga här sär ja bor som syssla med hiphop...

nej inte pga whoa, men pga folket på whoa

2010-01-06 03:40
det har du rätt i :) tror jag läste lite fel bara, men du kan då din sak helt klart, pz mannen
We make rap, but we live hiphop

2010-01-06 03:42
Tusen tack :)

2010-01-08 00:23
Jag tänker uppa denna en sista gång , sen är det upp till resten av whoa, men sov inte på den bara!

2010-01-08 16:11
Haha tack simonen! kul att du vill göra mig hörd !
tack än en gång alla! ni har ingen aning hur mycket det värmer

2010-01-08 20:31
riktigt bra låt diggas peace
Du vet nog vem

2010-01-09 16:58
tackar igen :)

2010-01-09 17:35
oj oj oj, krya på dig

2010-01-09 17:37
krya på dig?