I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stockholm battle -08 (Anmäl dig här)

Vår Hiphop - Emceeing

2008-01-12 01:36
Niito: jag hänvisar till inlägget över mig

så det är egentligen onödigt att ja skriver något nu men ja har inget bättre för mig
CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

http://www.youtube.com/watch?v=gAlN0uQ5W8o

2008-01-12 12:50
i den här tråden fortsätter vi att fråga det självklara.

KAMERATEAM GRABBAR! NÄR ÄR DET? VAR ÄR DET?

analfabetism är så jävla underbart. klarar ni verkligen inte av att läsa inlägget högst upp och skumläsa igenom tråden om det ni letar efter inte stod? de flesta webbläsare har en sökfunktion också: ctrl+f. asnajs, om man inte har för feta fingrar och trycker något helt annat.

2008-01-12 12:58
Enligt TV-Guide, SVT

17.00 måndag 14 januari - Garage

Battle! Säsongsstart. Streetdancefestival, magiskt eldbattle i Stockholmsnatten och i studion utmanas Professor P av Daniel Adams-Ray i hiphopgruppen Snook i freestyling. Begåvningen Marcus Nyström förvandlas på dansgolvet till Baby Bang och dansparet Yared Cederlund och Niki Tsappos visar hur man blir en skicklig streetdansare. UR.

är det då de kommer visas på TV?
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2008-01-12 14:23
det börjar dra ihop sig!
work some magic

2008-01-12 15:19
racapp: jag skulle tippa på att det inte är det eftersom dom brukar vilja ha några dagar på sig att redigera och sånt. men jag vet inte. kan fråga på söndag å återkomma med det sen.

//Ydebrinkarn - vaknade nyss
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-01-12 21:58
racapp: Nej, det är inte det där. Det som filmas imorgon kommer att sändas som ett hiphopspecial då det bara kommer visas battlen.
CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

2008-01-12 22:05
Det börjar dra ihop sig grabbar, Ni som är på osäkerlistan borde börja fundera på att göra ett val. Och ni på säkerlistan, hoppas att ni kommer allihopa!

ALLA RAPPARE BÖR VARA PÅ PLATS SENAST 3!!!
annars blir det lite svårt att få va med.

Jag skriver inte ut listan på folk som är osäkra längre, utan nu skriver jag den säkra listan som den ser ut:

Brother Nat
RMK
Ängeln
Hubler
Tan Tan
Mickelito
alcoholnik
heshows
Progress
Niito

LX
X-tas
Meistah

H-obby
Omen22
JimmyMorfin
Peek
Nitch
Stålmartin
Sober

CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

2008-01-12 23:55
jag skriver nummer här till mig själv så folk som inte hittar osv får ringa:

Armin: 0736932039

"må bäste man vinna"
CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

2008-01-13 00:24
Had no idea! Fett att allt ska filmas!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-13 03:06
Signa mig in på osäker vet inte om jag vaknar i tid,

BULLEN
Rappare

2008-01-13 09:20
tradera suxxxxxx
Progress Evolution debut album Dynamics finns nu på itunes, spotify, wimp, amazon & CDS.

2008-01-13 09:39
LOL JAG HAR INTE SOVIT PÅ 3 DYGN LOL HUR SKA JAG KLARA MIG JAG KOMMER GÅ VILSE TÄNK OM NÅN ÄTER UPP MIG JAG ÄR APELSINMANNEN SKALA MIG INTE

jag menar såklart att jag kommer. jag har dock inte sovit. det är asnajs. HOLLA PÅ MEY POJKE
Rappare

2008-01-13 12:38
Throw your hands up like you're in hand cuffs!

Fett med battle. Tror jag.

Ses.
www.soundcloud.com/whateverist
www.paradigmskifte.se

2008-01-13 14:32
Fan då skulle vart på plats, Inte många från GBG på listan, måste reppa för fan!!
Lycka till alla!
Tippa en vinnare... hmm jag tror Mickelito vinner
2 PJÄSER

2008-01-13 14:53
Vet inte hur sånt här lottas, men tippar final mellan Heshows och Sober    ,   pz  . :)

2008-01-13 17:01
fan att man inte såg tråden förns nu
Konse''

2008-01-13 17:07
Ingen som vet hur det går/gick?
 Kronan Bak

2008-01-13 18:00
H-obby vann!

2008-01-13 18:05
Jag säger bara en sak; OH SHIT!

Ibland skämms man över att vara hiphopare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-13 18:13
För att sammanfatta det hela.

Toffer kan sin grej, det vet vi redan. Hobby var en värdig vinnare, om man utgår från standarden på resten. Hubler var troligen hög som ett hus, men kom långt för att han vet hur man underhåller publiken. Progress är en grym rappare, men sa i princip ingenting alls. Micke och Johan dök aldrig upp.
Resten finns det inte mycket att säga om. Props till dom två lirarna som underhöll publiken mest iallafall, som var grabben som inledde varje rad med "OH SHIT!" och den andra snubben som gick upp på scen, sa "I haven't slept in three days" och sen gick av.

Det mest pinsamma är dock att det här ska sändas på TV.

2008-01-13 18:20
haha låter lyckat, hoppas ni filmade det hela, vill se
www.Myspace.com/InsoMusic

2008-01-13 18:40
OH SHIT! 

Jag tyckte faktiskt att det var soft. Vissa va bra, vissa va mindre bra! Grattis till hobby, och big up till de som höll i det hela + domarna.
Klockan är tio över tio.

2008-01-13 18:46
vare någon som filmade allt ?!??!
du är lika värd som bubblorna i min spottloska

2008-01-13 18:50
Upp med filmer nu:Dd
be the change

2008-01-13 18:51
Jag har massor med bilder som kommer upp under kvällen. Om det finns intresse vill säga
...och det är det som är så fint med whoa!

2008-01-13 18:54
Finns intresse som fan:D
be the change

2008-01-13 19:50
haha vad ska man säga. jag tycker det blev lyckat och

TACK ALLA SOM DELTOG och STORT TACK PUBLIKEN!!

även dommarna ska ha ett hedersomnämnade <3 :P

Mögelfar: Langa bilder skulle vara najs!!

JackVegas: Vad det gäller video så ska banden redigeras och det kommer ta en stund. Vi har blitt lovade att få dem innan februari iaf...

//Ydebrinkarn - Battlearrangör xD
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-01-13 20:01
Hehe okej, schysst!

Upp med bilder iaf :D..
be the change

2008-01-13 20:10
Gratz h-obby! , När kmr den på Tv ?
K-rule is back

2008-01-13 20:46
Ett bra battle, ett bra arrangemang. Propps till H-obby, grattis. Känns bra att åka ut mot vinnaren.

"OH SHIT" signing out.
Rappare

2008-01-13 21:31
co-sign på JimmyMorfins inlägg. Bra battle, bra arrangemang, och ett gäng feta rader som slängdes runt. Det ska bli roligt att se filmerna när de dyker upp.

2008-01-13 21:37
Kan nån typ skriva ut såhär hur det gick

omen22       _____ Omen22
jimmymorfin
                                |
Hubler___________Hubler
Mickelito

Osv, om nån fattar, vem som slog ut vem osv :)
be the change

2008-01-13 22:23
Jag kom 3a och jag tyckte fan jag var kass som fan ...
Speciellt i semin faakk :D! Helt hjärnstopp.. Körde fan en sak jag redan sagt..

Ajjaaa haha :D Hobby va värdig vinnare!
Highfive anyone, anyone?

2008-01-13 22:26
JackVegas:jag har det någonstans hemma (Vilketjag inte är nu) men fixar det sen.

Återigen tack till alla som kunde komma och kolla på, delta, filma, fota, dömma, osv.

Om intresset finns så kommer jag och ydebrink fortsätta att arrangera rapbattles !
CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

2008-01-13 22:27
4rmin

Vad sägs om en 2on2?
Highfive anyone, anyone?

2008-01-13 22:28
4rmin, ser fram emot nästa :)
Klockan är tio över tio.

2008-01-13 22:31
aaa Niito en 2on2 skulle va as fett. acapella ronder å streetbattle á la www.jumpoff.tv

fast då ska jag å 4rmin vara med å pissa på alla xD

//Ydebrinkarn - Bilder?
www.myspace.com/ydetobbe

2008-01-13 22:33
Bjäär

Exakt :)  haha...Fan många som baita från jumpoff :D!
Bjäär kunde domarna sv? eller vare ba Profesor P look a like som kunde?

Soft med ny klocka i alla fall :d!
Highfive anyone, anyone?

2008-01-13 22:42
haha pofessor p look a like :P
jo ra dom kan svenska, en dom gillar inte å prata det bara :)

//Ydebrinkarn - ja fick ingen klocka :(
www.myspace.com/ydetobbe

2008-01-13 22:55
gillade inte domarna, han, progress han dissade knappt bara snacka en massa som sig själv och random och sen la till fuck you lite här och där och vann ändå för många ronder

men de va kul, klockan e nice

tack till Bjäär och 4rmin att de tog tag i detta, och som sagt, 2on2 vore överfett, i göteborg kanske ?
Admin

2008-01-13 22:55
Härligt event, en hel del riktigt roliga rader och kul med acapella-upplägget som inte är så vanligt i sverige :) extra kul när rapparna stod tysta och sen, "jaha, fan jag väntade på beatet..."

Men jag hade riktigt trevligt! MER SÅNT HÄR! KÄRLEK!

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2008-01-13 23:00
en grej bara, finalen, när ni körde 1 minut o sånt, ni borde kört
30 sen 30 sen 30 sen 30 istället

de tråkiga med detta var att man inte kunde flippa så mkt, vore roligare om man körde massa 30 istället för att få lite mer flipps men alltså de va nice gjort (Y)

2008-01-13 23:04
racapp: aa håller med om finalronderna dom blev inte så intensiva å de sög ju lite. så de e värt å tänka på till nästa.
Dock håller jag inte med om Progress, han hae bra teknik som fan tycker jag.

Testosteron: hehe håller med om det där om rapparna xD

//Ydebrinkarn - uuuuttråkad
www.myspace.com/ydetobbe

2008-01-13 23:04
FUCK! justeja jag skulle dit idag
Follow the dao, right about....NOW!
Rappare

2008-01-13 23:27
racapp (och, ja.. bjäär)

Jag tycker Progress var en skitgrym freestylare. Han lät grymt säker på det han sa, höll ihop flowet nästan felfritt och upprepade sig sällan. Å andra sidan var han inte så on-point i sina battles, och jag kunde inte uppfatta särskilt många relaterande rader i hans topicronder.
Men jag tycker domarna gjorde ett bra jobb, och jag kan inte direkt protestera mot något av deras beslut.

2008-01-13 23:31
alltså, de lät som om allting var förskrivet typ, alltså han pratade bara om sig själv liksom, det är inte svårt poängen var att dissa, tror inte han fick in en enda bra diss, eller han sa ngåot om typ "create a murder scene" som är played out men publiken gillade de, annars hörde jag inga liksom punchlines men sant han var väldigt säker, han är en grym freestyle-artist me nbetyderi nte att han är en bra battlare för de,

2008-01-13 23:34
Ta inte mitt inlägg fel nu bara, det var ett grymt initativ att annordna något sånt här, och jag ser mer än gärna fler battles i framtiden, men då helst med rappare som håller högre standard...
Rappare

2008-01-13 23:37
Ptja, alright. Min sammanfattning är lite såhär...

Toffer, H-obby och Omen22 var bäst idag. Tveklöst. H-obby var utan tvekan en värdig vinnare och dessutom var det sjukt överraskande att han klev in och vann hela grejen när jag och mina polare aldrig ens hört namnet förut.

Omen22 levererade helt sjukt mot Toffer och det är konstigt att det inte gick till en extra övertid efter Omens helt sinnessjuka topicrond där i stort sett varenda rad var on topic.

Hubler var garanterat inte hög, han är emot droger för allt jag vet. Men lustig var han, om än inte på sin topp.

Själv gjorde jag rätt dåligt ifrån mig, vilket kändes tråkigt. Men jag försvarar mig med den hederliga "jag åkte ut mot vinnaren" och inväntar en revansch.

Skitsoft arrangemang, props till Yde och Armin som kirrade biffen. Och props till Gulan som var fett generösa och gav bort tröstpriser som typ kostade fyrahundra spänn. :O

Peace out!
/Stålmartin (för er som undrar vem fan jag är).
www.soundcloud.com/whateverist
www.paradigmskifte.se

2008-01-13 23:45
till Yde och Armin som anordnade, tycker domarna gjorde bra beslut,
var riktigt underhållande vissa stunder, men andra funnta jag på att tagga fan ;p

men i helhet var allt helt aight!

im out!

2008-01-13 23:45
Idiotförklarad: Ey.. vem fan e du :P  nej men seriöst, de va en rätt bra sammanfattning.

MexiFlexi: styr du upp så dom rapparna kommer då lr? för gör du de så e de la ba fixa lokal å så kör vi igen om en vecka lixom. Personligen anser jag att battles måste hållas och kvaliten på rappare kommer bli bättre ju fler som hålls. Alla e barn i början, visst?

//Ydebrinkarn - Vill ju se bilder jöh!
www.myspace.com/ydetobbe