I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stockholm battle -08 (Anmäl dig här)

Vår Hiphop - Emceeing

2008-01-13 23:46
PROPS! ska det stå;  PROPS till Yde och Armin som anordnade
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2008-01-13 23:50
Jag tog en leksak istället för en klocka, med det säger väll bara mest om mig.
Tack för en trevlig tillställning!

http://www.soundcloud.com/adamkross

2008-01-14 00:00
Någon som kommer ihåg några rader?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Producent

2008-01-14 01:08

Finns det filmklipp på tävlingen som man kan se? internet? svenskabattles.tk? tv? svt?

pharsanmiroh...

2008-01-14 01:47
http://www.youtube.com/watch?v=UZzygOq5wOQ

2008-01-14 06:44
att battla på syra var rätt svårt utan att veta hur motståndaren såg ut och inte ha någon inspiration pga sömnlöshet under 60 timmar. grattis till alice som lyckades få ut mig utan att lägga en enda rad iaf =)
Rappare

2008-01-14 10:13
Alltså, fan vad tröttsamt allt detta hat är.

Det finns för fan knappt nån battlescen i Sverige, alla är inte proffs från början. Propsa att folk ställer upp istället, jävla elitistiska torrbollar som själv hade bangat med 95% säkerhet.
www.soundcloud.com/whateverist
www.paradigmskifte.se

2008-01-14 10:20
Hm, "Du är den enda som ligger offbeat acapella" är ju hyfsat jättebaitat.
Illmaculate som lagt, om jag inte minns fel.

2008-01-14 10:21
Jag tycker det är soft att folk vågar stå så framför folk & staajla, jag skulle nog fan ha svårt att bara prata där uppe.. Men att komma på saker(bra som dåliga) och få det i någorlunda takt i till beatet.. Det är sjukt

Propps till er som faktiskt battlade :)
be the change

2008-01-14 10:38
No need to hate, jag är nöjd det blev en rätt bra battle jag skrattade ganska mycket helt ärligt. Props till speciellt Omen22 som utvecklats enormt sedan sist! Props även till Toffer och H-obby för deras insats, de bidrog till rätt många skratt.

Dock minuspoäng till H-obby för hans rad om att rappa offbeat accapella, som är världens största bait från antingen illmac eller thesaurus (minns inte vem av de).

Annars kul att så många kunde dyka upp.

Och nej vi kommer med största sannolikhet inte arrangera 2on2 i göteborg för den som undrade. Dock en 2on2 i Sthlm låter som något att bygga på, så håll ögon och öron öppna!
CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

http://www.youtube.com/watch?v=gAlN0uQ5W8o

2008-01-14 11:23

Tyckte det fanns hur många baitrader som helst..
Men men, publiken o domarna har väl inte följt jumpoff som jag :D

Highfive anyone, anyone?

2008-01-14 11:30
Jag kan ge er en lista på vad som är batiat när allt material kommer ut :)

2008-01-14 11:55
Det var en jävligt fet eftermiddag/kväll.
Man fick sig många skratt, dock tycker jag att toffer skulle vinna, han körde fetast i helhet. Men man kan ju inte alltid få som man vill. : P

Det var lite tråkigt att inte alla lyssnade på vad som sades om micen, det resulterade i fruktansvärt dåligt ljud! men men men.'

Liiite tråkigt var det med alla "du är bög", "jag knullar din mamma, bög", "du suger kuk, bög"... Blev rätt uttjatat i längden. Finns det inga andra ord i ordförrådet att dissa med?

aja, det är mina åsikter iaf.

Vissa bättre, vissa sämre, grymt gjort av alla iaf!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-01-14 12:12
word på emelie angående mickhanteringen

vad är det med folk och att hålla i micken upp och ned, täckande hela micken så man inte hör när de säger något? Ja, okej det ser koolt ut att hålla på vissa sätt, skitsamma huvudsaken är att det ska höras, håll på skaftet det är det som de  är till för.

Det var något vi tjatade på enormt mycket på rapparna, toffer var den som höll micken bäst man hörde alltid klarast vad han sa
CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

Lyricist

2008-01-14 12:20
Jag vill vara med i 2on2, hoppas verkligen att det arrangeras
Rappare

2008-01-14 13:14
Angående finalen tycker jag rätt beslut gjordes. Vi på min kant röstade på antingen en övertid, eller en marginell vinst till H-obby, då de inte var särskilt tighta på topicen (vilket var lite pinsamt, med tanke på att det var den lättaste topicen som delades ut på hela battlet :P), Toffer hade en jämnare nivå i hans acapella + beat rond på slutet, medan H-obby hade en väldigt bra första rond och en klart sämre andra rond.

Btw så har jag ingen aning om min mickhantering. Vet att jag tänkte på det när jag stod och tittade på, men sen var jag väl så fokuserad på annat att det kan ha gått mig förbi. :S

2008-01-14 14:00
Det var kul men, som sagt varför allt "knulla din morsa", "du är bög", "du är ful"? Man blev ju sjukt trött på det efter ett tag. Lite mer finess kanske?

2008-01-14 14:32
måste bara lägga mer tyngd till det där som Omen22 skrev om final topicen.
Det var ju den ultimata battle topicen lixom: VÅLD & SEX. när ja hörde de höll ja på å dö å tänkte shit de här kommer bli överfett!! men... "jag knullar din mamma det blir våld å sex"

de var lite synd... men i helhet en bra dag så what ever :P

//Ydebrinkarn - Jag vill battla!!!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Rappare

2008-01-14 15:19
Även jag vill lägga ett fett word på Omen. Vi stod liksom när topicen ropades ut och bara "Haha, världens enklaste topic!" typ. Men det kanske bara är vi som dagligen skämtar om våldtäkt också. :>
www.soundcloud.com/whateverist
www.paradigmskifte.se

2008-01-14 15:25
Ärligt nu vet jag inte riktigt vad jag sa när jag battla..
Men när man står där kan man säga saker man inte
tänkt säga.. Så som du är bög o knulla din mamma.. dock sa jag aldrig de men :D
Highfive anyone, anyone?

2008-01-14 17:35
22 st bilder

Om någon av deltagarna vill ha en specefik bild högupplöst så får dem hojta i PM.
...och det är det som är så fint med whoa!

2008-01-14 18:17
off 2on2, blir det än sån är jag garanterat med!
2 PJÄSER

2008-01-14 18:30
Mer filmer nu, vill se Hubler och Toffer!

2008-01-14 19:07
Props till alla som höll i battlet! tyckte det blev en rätt bra tillställning.

Direkt efter lagt accapella raden förstod jag att det skulle bli ett jävla liv om det, helt rätt and I deserve it ;D
men jag hoppas jag hade några bra ''egna punshlines'' den kvällen som kan väga upp den tabben.

Jag envisades själv med att hålla micken fel, jag ville väl se cool ut antar jag.

återigen props till er som styrde skiten, mer sånt.

2008-01-14 19:43
Mögelfar: coola bilder..

Jag va med på flest!!! xD

//Ydebrinkarn - tack så mycket tack så mycket
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-01-14 20:07

Jag var där, funderade på om jag ens borde vara där. Tittade på, tyckte att det var ganska pinsamt det mesta, funderade lite, och nej, jag hade inte vågat stå där uppe. Så oavsett vad jag tycker om själva battlen, tummen upp för alla som ställde upp!

Yeah, you know..

2008-01-14 20:46
hihi stämmer överrens me Chaing Chong... dock Armin du borde langat mer beat maaayn
bad minded dawg yuh gweh far wit yuh dutty ratface!
Admin

2008-01-14 22:05
Förövrigt, ingen som tyckte det var lite för tidigt att lägga raden "du får sparken som riccardo"? Tyckte det kändes som att hela gulan stannade till någon hundradels sekund just där :p jag menar det är en kul punchline och allt det där men kändes lite rått!

För övrigt la toffer det jävligt snyggt!

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2008-01-14 22:14
"Du får sparken som Riccardo" var en jävligt fyndig rad, men jag kände också verkligen det där, ingen som sa "OOOOH!", mer "Ouuh...". Lite grovt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-14 22:58
Inte för att vara dryg på något sätt, men för mig är rapp och humor lite lika. Liksom, inget är förbjudet. Kan tolkas som taskigt, men jag ser det mer som fyndigt.
I tego arcana dei!

2008-01-14 23:01
Brizon: bög

Resten: Imorgon ska jag till skolan, då skall jag rådslå med min gamle klasskamrat ydebrink angående 2on2 battle! skriver mer sen angående det!
CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

Admin

2008-01-14 23:07
diZZySWE, tillåt mig att klargöra :) jag tog personligen inte illa upp av raden för jag är av din åsikt - jag tycker det är okej att skämta om vad som helst! Tänkte bara om någon annan kunde ha tagit illa upp men det såg rätt lugnt ut :)

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2008-01-14 23:13
Testosteron P17

Tänkte efter lite, och visst fan var det lite tidigt...Jag syftade också på att jag tål det, "för tidigt" är liksom innan Aftonbladet skrivit om det enligt mig. Men det lär ju finnas känsliga tittare, så att säga...
I tego arcana dei!

2008-01-15 01:26
för tidigt? bara jävligt osmakligt.
kom på fyndiga dissar istället förfan.
http://www.kalvinhiphop.com

2008-01-15 01:32
Bjäär:Finns det några filmer upplagda än?
www.myspace.com/naturmusic

2008-01-15 07:47
Så tills nästa gång vill vi i publiken alltså ha:

Ett större urval av beats (höll ju på att bli tokig första ronden när samma beat kördes varenda jävla gång, haha!)
Mer rapvänliga topics (jag menar, vissa var extremt kluriga. Europa liksom?)
Mer ugglande och spökande från publiken (haha, det tog ett bra tag innan ens någon sa "buuuh" eller "ooooh")
Mer deltagare (saknade några namn där faktiskt..)
Bättre ljud, samt utrustning (shit, inte nog med att folk inte förstod varför domarna flera gånger bad folk att inte hålla på mikrofonens membran. Men det var ju dessutom en dålig mikrofon, haha!)

Så farlig request är det ju inte, hehe. Personligen vill jag ha en sån där keps med fläkt på skärmen nästa gång jag kommer dit för det var så sjukt jävla varmt därinne!
Säger detta ännu en gång också; propps till er som gjorde detta möjligt.
Yeah, you know..

2008-01-15 15:56
nice
work some magic

2008-01-15 18:20
Chai-Of-Lattshoo  :

Jo i burn-rundorna så var det mitt fel, ja hade 2 beats för den delen. ett per grupp(9pers).
Men något blev extremt fel, jag glömde byta beats efter den första gruppen, kändes kefft att göra det ba mitt i, så de fick va. Sedan var det planerat att 1 person skulle bli utslagen från varje grupp. Eftersom grupperna var 9pers i varje, så det blev ett 16mannabattle. Dock så av någon anledning glömde jag bort det, och tänkte i första gruppen att 2 skulle ut, så när det bara återstod 2 personer började vi med andra gruppen, vilket resulterade i att hela den gruppen gick vidare, mitt fel, tar på mig allt, haha.

Jag och Yde kommer med största sannolikhet att arrangera en 2on2battle om cirka 1-2 månader. Detta kommer dock ske utomhus, utan beats eller mickrofoner, så då behöver ni inte oroa er för dåligt ljud eller beats överhuvudtaget, sounds good Chai? :)

Natur P18 :

Det finns filmer, men det tar tid att redigera dem. Ingen stress det kommer upp jag lovar dig haha :)

Lilli P22: Smaksak, jag tycker den va bra.
CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

2008-01-15 18:34
Jag och Yde kommer med största sannolikhet att arrangera en 2on2battle om cirka 1-2 månader. Detta kommer dock ske utomhus, utan beats eller mickrofoner, så då behöver ni inte oroa er för dåligt ljud eller beats överhuvudtaget

Fan va nice! WRC á la Sverige..

2008-01-15 19:23
Nice med 2on2, försök byta stad, typ, göteborg kanske? för annars kommer de va samma rappare typ som dyker upp,.
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2008-01-15 19:34

2on2 is teh shit !

Highfive anyone, anyone?

2008-01-15 19:50
eftersom vi bor i stockholm kommer vi inte styra upp något i någon annan stad. men någon annan får gärna göra det...

//Ydebrinkarn - Kör bara
www.myspace.com/ydetobbe

Rappare

2008-01-15 19:51
racapp

Kanske lite svårt att arrangera något i gbg när man själv bor i Stockholm..?

4rmin

Vore grymt roligt med en 2on2. Ni får skapa en tråd att hålla oss uppdaterade i när det börjar närma sig..!

2008-01-15 19:55
Stockholm it is then!
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2008-01-15 22:55
:) stockholm stockholm...

bidde ba tvungen å skriva så ja blev inlägg 300 :P

Håller er självfallet underrättade om vi kör nå battle!!

//Ydebrinkarn - Håll utkik 
www.myspace.com/ydetobbe

2008-01-16 00:03
tacksåmycket, jag hade nog varit pigg som en nötkärna om standarden hade legat ett snäpp högre upp (;

Armin, fan vad cool. Dit ska jag, just give me a heads up så jag vet när det händer! : )
Yeah, you know..

2008-01-16 01:03
Chai, bangar du ur på ett 2on2-team?:)

Riktigt schysst arrangerat förövrigt. Var närvarande i söndags och kommer förmodligen fortsätta vara det vid liknande tillfällen. Props!
Nakna träd kastar fåglar åt helvete
Lyricist

2008-01-16 01:09
2on2 lär bli mycket bättre !

2008-01-16 02:04
4rmin P17  I see, ville bara vara säker för vill för all del i världen inte missa detta!=)
www.myspace.com/naturmusic

2008-01-16 13:23
4rmin..

Ifall det blir 2on2, hur kommer det bli? Med priser ? Ska nån spela in?
Hur tänker ni styra upp det? Ifall de blir nått!
Highfive anyone, anyone?