I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stockholm battle -08 (Anmäl dig här)

Vår Hiphop - Emceeing

2008-01-16 14:48
prääääääh! d va ett fint evenemang. /Heshows www.myspace.com/heshowsmusic
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-16 16:43
haha Niito "i fall ni tänkte göra något ge mig alla detaljer nu"
haha det är nog lite för tidigt att säga något nu men vi funderar på å bara köra en utomhus grej där alla deltagare får betala för å va me å vinnarn tar alla cash... men som sagt inte bestämt nått än..

Det enda some säkert är att de kommer att filmas :P

//Ydebrinkarn - sjuk å febrig så ja får va virrig
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Rappare

2008-01-16 18:09
det här var inte min starkaste dag men det var helt klart kul att åka till sthlm och testa skillzen
big up till alla som tar det till scenen och inte sitter och hatar på en internet tråd som den lamaste data nörden, big up till alla headz som komm dit, big up arrangörer och dommare behövs mera sånt här för svensk hiphop! Jag kickade ganska osamanhängande men det bevisar om inget annat att det var riktiga freestyle bars och inte nåt pre written shit jag spittade, see yall around & alla hatar greppa en mick och gör det bättre
Peace & Progress
Progress Evolution debut album Dynamics finns nu på itunes, spotify, wimp, amazon & CDS.
Rappare

2008-01-16 18:14
cheka ut mina nya tracks på myspace
www.myspace.com/progressiveevolution

föressten racapp X78 var det du med scarfen? :D

peace & progress
Progress Evolution debut album Dynamics finns nu på itunes, spotify, wimp, amazon & CDS.

2008-01-16 22:09
Jag snackade lite med bjäär tänkte se vad resten tyckte, vad skulle ni tycka om 2on2 battle, de annordnas nånting i GBG, Malmö, Stockholm och typ Norrland elle något

4 grupper går vidare från varje stad för att senare tävla om första pris i stockholm

och allting händer inte på en dag, utan liksom man kommer överens typ som jumpoff, det datumet och den platsen vid den tiden kommer dessa vara och då ska man battla, så blire typ 1minutx3 så man får flippa lite också

man kommer nog få reda på vilka man möter innan vist, de kommer gå att förskriva, men det höjjer bara kvaliten som alla klagade på PLUS så får domarna ge extra poäng på FLIPPAR o.s.v

vad tycker ni?

Progress P24. Nej det är jag inte
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2008-01-16 22:11
Klart man måste köra allt på en dag eller? lixom Kval 1 dag
sen finaler en dag.. Och de räcker med att 2 par går vidare så blir det
8 i slutänan.. 16 blir för mycke?
Highfive anyone, anyone?

2008-01-16 22:24
sant 16 blir för mkt

ioförsig kan man ju se till att alla håller kvalen på samma dag i alla städer, men varför stressa egentligen, roligare för publiken här hemma om de kommer upp en ny battle varje dag så kan man kommentera o kolla o sånt, blire som en mini-jumpoff

2008-01-16 22:26
Jaha.. Du menar att olika städer kör olika dagar..Det är ju inga problem :D?
Highfive anyone, anyone?
Rappare

2008-01-16 22:29
racapp

Det skulle vara förbannat roligt att ordna med de olika divisionerna och i de olika städerna, men någonting sånt är nog väldigt svårt att genomföra.
Först måste ni ju få tag i folk som kan styra de olika divisionerna, döma de olika divisionerna, sen (det svåraste) att få ihop folk att delta i tävlingen.
Och om två lag ska gå vidare från varje division måste ju det bästa och det näst bästa laget gå vidare, vilket kanske inte är så roligt då man inte behöver göra skitbra ifrån sig för att gå vidare.
Sen måste man dessutom slå fast två datum där tillräckligt många kan vara med första gången och där alla kan vara med andra gången, och även fixa tillräckligt med sponsring för att betala reseomkostnader för rapparna, och/eller en prissumma tillräckligt stor för att den ska vara värd att lägga mellan 400 och 1000 kr på att åka till.

1minutsronder är btw ganska häftigt, med tanke på att det är ett nytt format för de flesta som deltar. 45x3 är det jag och Idiotförklarad har diskuterat när vi pratat om det, och då är det även inkluderat en topicrond. Men det är ju upp till arrangörerna vad de vill.

2008-01-16 22:37
Omen22 

Jag tänkte att man kör 1x3 utan topic utan beat, förskriva om man förskriva vill, de höjer bara kvaliten men man får tänka på att Flipps är ett stort plus isåfall!

det är inte så mkt jobb, om man fixar 1 som sköter de i varje stad, de e ju trots allt utomhus, så man behvöer 4 st som sköter de, GBG, Malmö, Norrland, stockholm, en i varje stad, som ser till att de ordnar sig, sen behöver man domare, man kanske kan få med samma domare eller så får mkan ta 3 domare från varje stad, några någorlunda bra domare

notera att!, GBG, Malmö, Norrland, Stockholm är bara kval, så ingen reseersättning betalas, alla gbg rappare(och i närheten) deltar där, och alla i malmö(och närheten) deltar där o.s.v

och då får man tänka på att ifall man går vidare ska man på något sätt ha råd med att ta sig till stockholm (så som vi fick göra)

och sen i stockholm är de ju la grande finale, 2 grupper frå nvarje stad har gått vidare, där kör man med de bästa domarna man har och allt sånt

man får nog ögra allting på 1 dag i varje stad som niito sa då de blri jobbigt för dom som måste åka fram och tillbaka, och då kan man göra en heldags schema ifall de e flera, t.ex

12.40 A&B vs C&D
13.00 E&F vs G&H
13.20 I&J vs vinnaren av 12.40 matchen
o.s.v

hålla på så, krävs mycket planering och sådant, därför behöver man 1 från varje stad som drar i alla trådar,

2008-01-16 22:51
Sjukt, satt & tänkte över det här under hela WRC07, att det skulle vara fett om det anordnades ett liknande event här! Och idén verkar ju lysande, bra initiativ boys! Håller dock med Omen22 om 45sek-ronder, även det höjer kvalitén så man slipper långa tysta moment iom att det är nytt och lite svårare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2008-01-16 23:04
1x3 utan topic och utan beat är ju liksom det som Jumpoffsnubbarna kör. Världseliten. Sveriges battlescen är svag som den är, och sånna krav kan skrämma bort ytterligare några deltagare. Dessutom är topicronder fett roligt, och något nytt helt och hållet att köra på i 2on2formatet, precis som det ger större utrymme för de duktiga freestylarna.
Men ja, det är en smaksak, och får som sagt hamna i arrangörens tyckande. :)

Ja, precis, först måste ni hitta en person i varje stad som kan ta på sig att hålla koll på anmälda rappare, fixa kamerateam, fixa vettiga domare och hosta eventet. Det är den lätta biten.
Det svåra blir att få tag i tillräckligt många rappare. För alltså, det är ytterst få som är intresserade av att delta, och många av de som är intresserade som bangar när det gäller. Sen hjälper det inte när de vet att om de kvalar in måste de betala för en resa till sthlm och käk där i två dagar tillsammans med ett lag de redan spöat (beroende på vilket system man lägger upp kvalet med) för att kunna vara med i den faktiska tävlingen och vinna priset. Och allt det är förutsatt att de kan fixa boende i sthlm öht.

Sen om man får tillräckligt många till ett ordentligt kval, och får ut två vinnare ur varje division måste finalen (vilket egentligen inte kan kallas final utan mer den faktiska tävlingen, med tanke på att de hittills bara kvalat in) hållas på ett datum då alla kan komma dit.
Och då måste man även fixa sponsorer, domare, kamerateam osv. till finalbattlet.

Och här har vi inte heller räknat med dåliga väderförhållanden, att alla duktiga rappare/intresserade hittar en lika motiverad lagkamrat eller möjligheten att de som ställer upp håller världens lägsta kvalitet på grund av att inga duktiga kunde på något av de olika datumen. Det är en fett komplicerad sak att genomföra. Men vill du ta dig an det, för all del..! Jag kommer med all säkerhet delta åtminstone.

2008-01-16 23:10
med tanke på att det är 2 personer

s åblri de som typ 30 sekunder var, borde egentligen inte vara något problem men ifall 45sek hellre uppskattas går de ju också om de blir något utav detta, drar bara idéer måste ju som sagt hitta folk som kan ställa upp, som är pålitliga

2008-01-16 23:14
45 x 3, tkr jag lät perfekt, no beat, no topic.

när kommer filmerna från Gulan btw ? :)

2008-01-16 23:17

har för mig bjäär sa någongång mot våren typ

45 går att ordna då =)

2008-01-17 00:04
Gillar att ni e taggade på 2on2 battle och det är ju precis som ovanstående omen22 säger svårast att få tag i rappare. Men resten runt omkring är inte speciellt svårt. Man kan absolut köra varje rond på olika dagar, det är bara att kolla med respektive team vilka dagar dom kan /inte kan och sedan lägga ett schema.
Men å andra sidan tycker jag nog eprsonligen att iden med att alla battles sker samma dag låter bäst eftersom jag då slipper åka runt så mycket å av sätta så mycket mer av min tid. :P

Förövrigt så tror jag att en wrc i sverige inte kommer vara aktuell i år överhuvud taget eftersom det kräver så mycket arbete och pengar. Men en 2on2 framåt vårsnåret ska allt styras upp!!

Maximum taste: filmerna har vi blivit lovade att få innan februari så dom lär komma upp då eller i början av den månaden.

//Ydebrinkarn - trött igen
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-01-17 00:13

omen22

Du säger att det är nytt o ska vara enkelt o så ska man köra 45 sek..
Köper det tills du säger att de ska va topic?
Ärligt, topic används fan bara i sverige känns det som..
Men vill man ha bra battles kör man utan topics...!!!

Highfive anyone, anyone?
Lyricist

2008-01-17 00:48
fett om en norrlandsdivision finns, det här vill jag vara en del av

2008-01-17 08:08
jag håller med visst de kan vara svårt att ordna allt men om man lägger ner tid på de kanske några månader med att fixa folk som sponsrar fixa en hemsida göra reklam på den dra in pengar på de sättet ist för att ordna allt på några veckor..jag kan inte tänka mig annat än att de finns folk som vill arrangera en battle i storstäderna. så att fixa folk kan väl inte vara en så stor grej och sponsorer bör man ju kunna skrapa fram.
sen tycker man inte topic ska vara en del av turneringen av den enkla anledningen att du får de inte så fritt och oftast så är de helt värdelösa topics. med topics brukar de bli till 90% att man bara freestylar nåt som rimmar ist för o dissa den andra. varför inte använda erfaret folk från whoa som bor i gbg malmö sthlm och sundsvall el nåt nån måste va sugen på att ta den här typen av battle till sverige sen finns de alltid nån som skulle nappa på göra en hemsida för promo.kamera team e ju mer el mindre viktigt om man tar de utan beat och utomhus på dagen?ljudlvaliten och bildkvaliten blir bra med en vanlig dv kamera då.
skulle vara kul och dra ner tid på de här o få till nåt bra

2008-01-17 09:41
Låter som en underbar idé, lätt att jag representerar norrland om det blir något.
Men som sagt, det kräver mycket tid och ett mycket bra sammarbete mellan arrangörer städerna emellan.

2008-01-17 10:29
jag kan arrangera i stockholm.. om ni bara fixar hemsida å sponsorer xD

//Ydebrinkarn - lat dag
www.myspace.com/ydetobbe

2008-01-17 11:49
Vi som representerar Paradigma Battleclub har ju pratat om att arrangera 2on2.. men i en sån här grej vill man nog väldigt gärna ställa upp.. Men whateva, nu ska jag improvisera en redovisning.
Lyricist

2008-01-17 11:52
En grej är ju att man nödvändigtvis inte behöver sikta mot stjärnorna nu direkt. Räcker med en halvgod hemsida som uppdateras ofta och med all info. Små sponsorer är inte svårt att fixa, det är bara att kontakta kommunerna i de fyra städerna tillattbörjamed. Räcker med att hålla allt på en lagom nivå bara. Funkar ideén så blir det så mycket lättare att fixa en uppföljare året efteråt. Om det nu är tänkt som en utvecklingsbar grej...
Admin

2008-01-17 12:50
"så får domarna ge extra poäng på FLIPPAR o.s.v"

Haha det känns stört pinsamt att fråga men vad är flippar? ^^

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
Rappare

2008-01-17 12:54
Niito

Ja, det är skillnad på långa ronder och tpicronder. Dessutom, är man två stycken som kör på ett topic har man ingen ursäkt för att inte komma på åtminstone en bra rad. Jag är för topics i 2on2, mycket för att jag gillar topicronder i allmänhet. Men som sagt, det är en smakfråga. ;)

Testosteron

En flipp är när någon spottar en diss mot dig, och du kommer på ett sätt att använda den punchlinen emot honom. :P

2008-01-17 13:03
Hej Omen.

Jag är också för en topic rond. En topic visar hur bra man är på att freestyla. Och med tanke på att man är två.. och vi säger att man kör 4 bars var, bör det komma något bra ur det. Och att folk säger att det delas ut tråkiga topics kan jag känna är lite fel. Det är ju inte alltid topicsen detär fel på, det handlar ju om att kunna använda det ämnet och göra något djupare av det. Och det bör gå bättre när detär 2on2.

2008-01-17 15:22
Om man fixar sponsorer så att det blir ett bra pris
så tror jag att många rappare ställer upp!
Highfive anyone, anyone?

2008-01-17 15:49
säger som Stooka näre gäller topics

"sen tycker man inte topic ska vara en del av turneringen av den enkla anledningen att du får de inte så fritt och oftast så är de helt värdelösa topics. med topics brukar de bli till 90% att man bara freestylar nåt som rimmar ist för o dissa den andra"
Rappare

2008-01-17 16:10
iofs tycker jag det mest låter som: "Sen tycker man inte topic ska vara en del av turneringen av den enkla anledningen att det inte blir så lätt att förskriva, och oftast är det för svårt för de oskillade rapparna. med topics brukar det bli 90% att man är för kass för att dissa den andra, så då bara rimmar man nåt"

Men det är ju bara min tolkning. :P

2008-01-17 17:15
Omen22:
precis så jag menade!,  jag har inge emot topics, då kan man begränsa sig tycker faktiskt de e lättare FAST, så finns de "oskillade rappare", skulle va kul med hög kvalite helt igenom även om de betyder att vissa ska förskriva, kul ifall 4 personer är tunga som fan på topics och sen resten bara skummar förbi? nej!

och som sagt, förskrivet var de säkert på stockholm battlen och de kommer bli på denna också isåfall, men då får ju som sagt domarna tänka mer på flips och rader som har med typ utseende o sånt som man inte kunde förskriva
Rappare

2008-01-17 17:34
racapp:
Så du menar att domare ska ge mer poäng till uppenbara freestylerader, t ex relevanta utseendedissar, saker plockade ur omgivningen och flippar, men du menar samtidigt att man inte ska ha topicronder, för att de sämre freestylarna ska kunna förskriva för att hålla kvalite..?

"kul ifall 4 personer är tunga som fan på topics och sen resten bara skummar förbi".

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar med "skummar förbi", men om det innebär att du tycker det är tråkigt att två lag är skitbra på topics och förlorar för att andra förskrivit så mycket.. Jadu.. då föreslår jag att du håller tävlingen i audioforumet istället för på gatan. ;)
Om du menar att de två lagen vinner för att de är skitbra på topics men är kassa i de andra två ronderna, då har du ju fortfarande domare som gör en helhetsbedömning av deras framträdande. Fixa helt enkelt domare som ger det bästa laget vinsten.

Jag kan dessutom säga att de som bäst klarar av topicronder klarar bäst av observationspunchlines hursomhelst, så om freestyling ska uppmuntras, varför inte ha det som prov i själva tävlingen?
Dessutom är det ju ingenting som hindrar folk från att förskriva till de andra två ronderna om det ändå är tre man ska köra.

Men ja, jag antar att vi inte kommer komma längre än såhär. Den dagen jag arrar 2on2 blir det iaf 3x45 och en topicrond. haha

2008-01-17 17:39
alltså äre inte typ bara sverige som har topics?

hursomhelst, de jag mena var, alla klagade på att "de var låg kvalite" på denna stockholm battle

de berodde ju mestadels på topic, man vekrligen såg hur vissa bara vänta tills 30sekunder gått på topic rundan och itne fått något sagt för att sedan komma med massa hårda förskrivna rader

varför ska vi vara bättre än någon annan, jumpoff är en feting battle tävling, inga topics där inte, kolla på 8mile, där ser man tillochmed att eminem förskriver lite men ajja

de får bli som de blir, jag har inge emot att kicka topic men då ska domarna vara mer observanta än de va i stockholm, för där vare verkligen battlare som vann som inte fick fram något bra på topic men mördade på de andra ronderna

2008-01-17 20:41
för o försvara de jag skrev innan så handlar de inte om att förskriva utan kolla vilken svensk battle du vill i den högsta klassen och säg mig ärligt om du har hört något så fett o perfekt? från så kallade sverige eliten har du hört en enda överfet rad vad de gäller topic ronder? består de inte till 90% att de bara rimmar och inte dissar? resterade 10% blir någon lam diss. men visst om man tar med de för och visa att man kan freestyla absolut men de är oftast inte mer än så.men som sagt alla har sin åsikt om de jag tycker topics e kasst men de har ni nog fattat hittills

2008-01-17 20:56
Håller med stooka totalt.. Ärligt fan.. Kolla ba Bid Danne, jag tycker
han e kass på battla o han e bäst i sverige..

Och hur ofta kör ´dom topics i usa?
Och dom är nog före oss när de gäller battla..
Highfive anyone, anyone?
Rappare

2008-01-17 21:00
racapp

Jag skulle faktiskt vilja se mer topics internationellt. Det enda stället jag sett det på hittills är Freestyle Olympics, och det är ingen direkt battletävling (även om den har ett battlemoment).

Och sen att B-Rabbit i en fictionell berättelse förskriver för att poängtera nervositeten innan ett battle har väl knappast något att göra med battles i verkligheten.

stooka

Näe, men en bra punchline blir ju så mycket bättre om den är ontopic i en topicrond än om den bara kommer ändå. Dessutom tvingar den rapparen att bli lite kreativ med sina dissar, vilket gör att man får några punchlines om lite flippade saker istället för bara "du är ful, du är dålig, du är bög + jag har sex med din mamma och flickvän". Jag flinade iaf när Märta kallade Shazaam för karlsson på taket i topic Barnprogram, och när Idiotförklarad sa "Du är som tidvattnet, du flyr marken" på topic Havet.

2008-01-17 22:39
visst håller med dig har en battle så bra standard som du är ful du är bög din mamma bla bla de e ju så played out så klart man vill ha topic men sen hur mkt kreativitet blir de från  sån standard på topic aja igentligen kan vi disskutera hur länge som helst om detta bara onödigt för vi kommer ingenstans med de vi tycker olika bara..topic el inte topic e ju igentligen inte de viktiga utan att nån 2vs2 blir av och förhoppningsvis nån seriös som tar tag i de hela..
som nån sa där uppe behöver inte vara så stort med priser eller nån proffs hemsida räcker att man ordnar nåt litet.så kanske man kan få den svenska battle scenen att växa och förhoppningsvis tycker dom flesta som håller på med det detsamma.

2008-01-17 22:51

jag blir as förrvirrad. För det första är det ju freestylebattletävling man vill ha. Annars kan man lika gärna, som ovan nämndes, hålla det i audioforumet.
För det andra är det självklart att man ska ha topicrundor eftersom det verkligen visar vem som har skills. Sen att de flesta inte klarade av sina topic rundor på denna battle.. det kanske just visar det där om skillsen.

Vidare anser jag snacket om att det var "dåliga" topics på battlen helt löjeväckande.
"Våld och sex" allvarligt....
Men ge gärna tips på vad som är en BRA topic och motivera varför. Alla topics som fanns inför denna battle var brda och gav möjlighet för rapparna att fritt assosiera och utveckla dem till mördar maskiner, enligt mig är det en BRA topic. men som sagt kom med förslag på bra då om dom vi hade var dåliga.

//Ydebrinkarn - Trött å Arg så klaga inte 

www.myspace.com/ydetobbe

2008-01-17 23:20

Jag tyckte det var skit bra topics!, bara störde mig på att domarna lät folk som sög på topic rundorna men var bra på andra rundorna vinna när den andre var bra på topic rundan men ajja!

min favorit var europa, den kan man verkligen flippa runt o leka med

Lyricist

2008-01-17 23:23
Jag är för Topicrundor. Men givetvis finns det för -och nackdelar med det också. Fördelarna är redan poängterade av Omen22 som verkligen slåss för konceptet:) en nackdel är dock att ett lag kan förlora på att dom just får en topic som är "dålig". Då menar jag inte att dom inte kan hantera topics, utan snarare att dom får en topic som dom inte kan mycket om samtidigt som de andra laget får en topic som dom är jättebekväma med.

EN topicrond kan definitivt höja kvaliteén, med fler onpoint-punchlines, samtidigt som det kan förstöra en match.

Det är ett litet dilemma. Som egentligen inte en eller två personer bör kunna bestämma över. Min åsikt är iallafall att antingen är alla med på det eller så är ingen med på det. Istället för ett 10 stycken ville ha det men 15 ville inte, så vi väljer att inte ha det.

Sen går det nog egentligen inte att förhindra förskrivna rader, påvägen till en tävling så lär folk förbereda vissa rader ändå. Blir det för mycket fokus på just "har han förskrivet eller inte?" så tror jag att såfort någon lägger en jättebra rad så kommer det råda en tveksamhet om den verkligen var så bra eftersom att han "kan" ha förskrivit den. Så racapp? är väl inne ganska bra på det med att man inte ska kedja sig fast vid oron över just det, utan snarare låta  samvetet och ärligheten bestämma... för vem fan vill vinna en freestylebattletävling genom att inte freestyla?

(ursäkta om jag är svårförstådd)

2008-01-18 00:28

För att vara helt ärlig så orkade jag inte läsa igenom alla monsterinlägg ni skrivit

Men jag och Yde kommer iallafall att arrangera en 2on2 det står klart.

Den kommer med största sannolikhet hållas i kungsträdgården utomhus i  huvudstaden.
Vi ska till Polismyndigheten i Norrmalm imorgon och Söka tillstånd för detta.

Stay tuned, och om ni undrar ngt så skriv till mig istället för i tråden då jag är rätt dålig på att kolla in den !

godnatt

CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

http://www.youtube.com/watch?v=gAlN0uQ5W8o

2008-01-18 09:03
ska de vara topic ska de vara bra topic som ingen tänkt på

för ärligt, "Kläder, Fotboll, Sport" jag kan ärligt säga att jag hade förskrivit till dom
inte så att jag satt ner o skrev utan när jag övade lite bad jag kompisar slänga upp topics som jag rappade på, de första alla sa var

"kläder, fotboll, sport (Och bilar) "

rader som H-obby drog om kläder hade jag drat innan "köpa kläder för 1000 spänn" o.s.v
kör man så enkla topics blir de utan tvekan så att någon har typ 4 rader i huvudet på de ämnet

den bästa topicen, var EUROPA, den var nice, stort område, man kan få in riktigt sköna träffar

2008-01-18 10:54
Det ska samtidigt vara rappvänliga topics, i mitt tycke.
Syns till 2on2.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2008-01-18 12:34
Asså de där med förskriva är skumt..
Som Fegon sa så kommer man ändå att
tänka på saker innan man står o battlar.. Det sker
naturligt.. Så jag tycker vi kör bara !!

2on2 ! Acpella! 45 sek! No Topic !

Sen kör vi bara föfan ! :)
Highfive anyone, anyone?

2008-01-18 13:25
Jag är väldigt negativt inställd till topics om det inte rör sig om något typ av kval för att skilja bort en del rappare osv. Topics i en battle är sällan relevant och jag tycker för min del att det man hör alltid känns jävligt krystat. Våga folk stå på sina egna ben i en 2on2 och hoppas att folk lär sig komma relevant mot sitt motstånd utan några stödhjul i form av topic. Kan man inte freestyla kommer det höras jävligt fort och om man endast kommer med din mamma dissar hoppas jag att domarna har nog med erfarenhet att förbise dagisrimmen.
He said, I write what I see
Write to make it right, don't like what I be

2008-01-18 13:26

Våga låta*
He said, I write what I see
Write to make it right, don't like what I be

2008-01-18 17:17
Topic är det bästa sättet att få fram den bästa freestylaren och inte den bästa förskrivaren!

säg vad ni vill but that's how it is.
CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

2008-01-18 17:43

Oja, topic är de bästa sättet att få fram den bästa FREESTYLAREN

kan folk sluta blanda ihop freestyle och battle?
.. tack

2008-01-18 18:18

Det är som racaap sa...
Dom topicens som var i sthlm gulan battle va för simpla..
Varedna jävel har förskvina rader..Eller rader som passar in..
OFtast :P

Highfive anyone, anyone?

2008-01-19 19:36
Niito, tala för dig själv

Racapp, så du vet så var det en FREESTYLE battle. . . .

"kan folk sluta blanda ihop freestyle och battle?
.. tack" - hoppas du skojar..
CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

2008-01-19 21:22

men topic har man när man freestylar, inte när man battlar,

någon säger "ööh jag kan freestyla " spottar några rader "men du har ju förskrivit, rappa om toapapper" så freestylar snubben så säger man "braa fan, du kan verkligen freestyle"

de e freestyle, då går topic men ska man dissa något, orka begränsa,