kan bli en riktigt kul tävling att följa om de håller hög standard med mycket duktiga rappare...
krrrrrrrra
racapp säger: "ööh jag kan battla" *spottar några rader* - "men du har ju förskrivit" , -"ja, jag menar ju battle i audioforumet!" Det är battle, då går topic, och ska man dissa något har man oftast en eller två ronder till. Battle i hiphop har alltid gått ut på att visa vem som har mest skill. Orka utelämna.
racapp, helt ärligt talat, dina uttalanden har varit ganska dumma haha varför skulle man inte ha topic när man battlar? var har du fått det ifrån? Jag kan försäkra dig om att vi inte är de första osm använder oss av topicrounder i battles.. men men topic är utan tvekan bästa sättet i en freestylebattle att visa vem som på riktigt är den bästa freestylaren, då man använder sin topic till att dissa folk exempelvis som någon i battlen som fick europa som topic (tror det var omen, dock inte säker) och sa bland annat "jag är så bra så jag är sponsrad av EU" och "Du blir hatad från frankrike till turkiet" eller något liknande, på det sättet använde han sin topic för att dissa sin motståndare och visa att han är duktig freestylare.
CHECKA MIN MUSIKVIDEO! http://www.youtube.com/watch?v=gAlN0uQ5W8o
Här går åsikterna verkligen isär jag håller med Racapp att det är tråkigt att stänga in en rappare med ett topic som oundvikligen kommer minska hans möjligheter att freestyla om precis vad som helst som dyker upp i huvet. Det vissar på att rapparen i sig freestylar och det kan göras sjukt bra men jag tycker dock att det är trist att ni känner att ni måste ha topicrundor för att försäkra er om att personen i fråga verkligen freestylar. Jag är som sagt inget fan av topics inte för att jag är dålig på utan för att jag hellre vill komma med relevanta dissar direkt till personen i fråga utan att ta med ord som känns krystade.
He said, I write what I see Write to make it right, don't like what I be
hahaha snälla armin, topic är typ bara sverige som använder och det är de löjligaste sättet för att visa att man kan något vet att de kommer bli topics hur som helst, men still, löjligt sen kommer det topics som alla ändå förskrivit till, "bilar,.. kläder,..sport,.. hiphop,.. fotboll ,.. "
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
"ändå alla förskrivit till" .. vet inte om jag ens ska kommentera det. Okej så enligt dig skulle typ "molekyl" va en bra topic eller? för det kan ju någon omöjligt ha förskrivit om? Nej, ska man ha topic så ska det vara relativt öppna ämnen så man kan leka runt med ämnet utan att känna sig för begränsad men inte heller för fritt. Alltså exempelvis kläder är en bra topic.
fan också kickin leafs missade skiten men afaaan ja kommer nästa år ;)
Battle går ut på att krossa vem som helst som står framför dig. Thats it, folk kommer alltid komma på saker innan och har du inget att komma med så är det kört. Thats it. Fuck Topics det har inget med battle att göra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fuck Topics det har inget me battle att göra. punkt där 4rmin: nej, som jag sa innan, europa är ett jävligt bra ämne!, himlen var också jävligt bra
Så länge jag och yde kommer att arrangera battles kommer det vara topicronder med. Så om det inte passar så behöver ni väl inte komma till de tillställningarna vi fixar ihop Punkt där.
Jag kommer oavsett om ni kör med topics eller inte ville bara framföra min åsikt gällande ämnet :)
He said, I write what I see Write to make it right, don't like what I be
till racapp ang att sverige typ är dom ända med topics.. freestyle dock men men
bad minded dawg yuh gweh far wit yuh dutty ratface!
brizon att ha topic i freestyle e ju en annan sak el hur? de e praktist taget bara sverige som har topic i battle men spelar roll som armin sa de han ordnar ihop kommer ha topic och de e bara gilla läget el skita i de sen visst att folk tycker olika om ämnet e ju självklart med jag e emot topics oxå för dom stänger in kreativiteten enligt mig vissa andra tycker inte de och de är fine men onödigt att forsätta disskutera detta ämne? kan vi inte försöka få till en 2vs2 ist :) ??
filmerna :( haha. tålamod asså.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag vill se battle filmerna från gulan fortfarande =(=(=( LANGA DiRR :D:D
du är lika värd som bubblorna i min spottloska
Sök på: Stockholm Battle på youtube så kommer alla Hobbys battles iaf.
Cripp
Yeah! Fan, jag skäms inte över min performance längre, jag tyckte jag gjorde hyfsat ifrån mig faktiskt. Så det är soft.
www.soundcloud.com/whateverist www.paradigmskifte.se
Lyricist
2008-01-21 22:44
Vad händer med att H-obby nästan aldrig ligger onbeat? Låter typ nicht gut.
Zteve-O la märkte till det jag med, höll fan Toffer som favorit där.
tycker också toffer vann, H-obby's kändes inte så freestylat, de enda som kändes var när han svara "d uvar tvungen att nämna ågren, sluta slicka hans röv" men de typ rappade han inte ens, han ba sa de hah :P
filmerna kommer, likaså 2on2
Snubben som vann är riktigt grym! Känns dock som att det är snyggare att choka än att be nån suga kuk eller kalla honom bög. Låter jävligt löjligt och spelat. För att inte tala om mammadissar, haha. Annars var det jag såg all good. Eller en hel del iaf
haha såg filmerna på youtube! dom e najs men bättre kvalite grejjerna borde ju komma snart... we're working on it lt nått :P hatar dock att nån skrek "yde freestyla" å att jag gick med på det :( vill vinna 2on2... //Ydebrinkarn
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Fan vad dåliga alla va SKÄMS!
Filmerna ! väntar tålmodigt! :)
Ny Användare : ReskOnee
Lär bara påpeka en grej jag klurat på! Varför i helvete får inte de battlande olika topics? Tar JimmyMorfin vs H-obby som exempel... När Jimmy väl spottat sin vers helt improviserad så har ju H-obby fått en hel minut att klura åt om just Helvetet. Visst, det blir mer roligt om de spottar samma tema, men samtidigt får den ene en jävla fördel. Nån som håller med..?
ledsen, halvminut* but u get the point.
a Maximum du har helt rätt i det där. Vi debatterade de fram och tillbaka en hel del men kom till slut fram till att det, enligt både våra egna erfarenheter och det vi har sett, så är detta sättet roligare. självklart finns det nackdelen med att den som går sist hinner tänka tre punchlines. men så är det ju även i en vanlig battle. :) det är en svår avvägning mellan att ronden kan avgöras på tt någon får en "taskig topic" och mellan att "nä men nu han ju han tänka" det e som de e :P //Ydebrinkarn - Empiriska Studier i sakfrågan tyder på...
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Vem var det som lade raden om "Sparken som riccardo"? och vilken battle var det?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Nu är det fan februari. Vad är statusen på filmerna?
hm.. du har rätt hade jag inte vart på väg till sälen hade jag styrt det :p ring armin å fråga!! //Ydebrinkarn - Jag vill me se filmerna!!
Synd o klaga när battle e på bäbis-nivå i Sverige... tycker verkligen det behövs nån form av "scen" att stå på istället för att allt görs i en klunga inne i en butik, iaf ge lite plats eller iaf en strålkastare o mörker omkring.... Topic behövs, det e lätt att sitta hemma o skriva punchs om olika utseendetyper o sen ordbajsa emmellan dom i ett battle... Svenska är SVÅRT att freestyla snyggt på. Tycker också Toffer va bäst.
scen, strålkastare, etc, naeh jag gillar inte sånt, ska de va battle kan de va i en affär, ute på gatan eller whatever
VAR ÄR FILMERNA SOM SKULLE KOMMA UT INNAN FEBRUARI ?!?!?
du är lika värd som bubblorna i min spottloska
woord! kom just hem från semester. ska ta reda på vart filmer finns! återkommer! //Ydebrinkarn - seg
Det skulle inte sitta fel om nån skulle kunna slänga upp filmer från detta ! e jävligt sugen på att se :)
tur att det går snabbt med länkar :(
Kan inte alla bara hålla käft i tråden tills filmerna kommer upp, så slipper man gå in och se en soltorkad pungpåse till snorunge som frågar efter dem.
bloaw!
Lyricist
2008-02-12 12:58
bokmärk
http://www.myspace.com/danokin<br>
ärligt nu, ni borde veta när de kommer på tv och ni borde ha klart alla videos nu fan
scen, strålkastare, etc, naeh jag gillar inte sånt, ska de va battle kan de va i en affär, ute på gatan eller whatever Ja men nån "typ" av scen. fan det räcker ju att ge dom lite elbow space... Fast jag va ju inte där så...
haha ja här e de fullt ös.. ne jag vet inte vad jag ska säga. jag väntar på å få filmerna fortfarande!
#400 KOM IGEN NU!
Bjäär Du kan inte förmedla ord från någon av de ansvariga över film och redigering då?
det luktar lite bull över det hela
work some magic