I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-10-10 14:19
filosofera gärna, men saker måste hänga ihop rent logiskt ;)
cry me a river!
--> thcrew

2007-10-10 14:21
Jag föredrar "inget är omöjligt" teorin för då kan jag filosofera med lite SCI-Fi osv, inga gränser =)

2007-10-10 14:24
jamen.. ingenting är omöjligt,
det är inget problem att tänka så..

men du kan inte säga att något är på ett visst sätt hursomhelst..
somsagt, var tydlig med dina om .. så.. alltså.. etc..

om jag tänker, så finns jag.
jag tänker.

alltså finns jag.

Om P så Q
P.
Alltså Q :)

cry me a river!
--> thcrew

2007-10-10 14:25
och ja.. självklart måste det finnas logik även där så det inte blir typ..

studenter är på campus,
jag är inte på campus
alltså är jag ingen student.

vilket är en slutsats som inte är giltig :)
cry me a river!
--> thcrew

2007-10-10 14:28
Erkänn att du la till det sista så du skulle få den 300;ade posten :D? din rackare

2007-10-30 20:29
gud=Glad Utan Droger ... HAHAHAHAHAHHA

2007-10-30 20:43
Gud på hebreiska Jahve som betyder JAG ÄR.

2007-10-30 21:19
Gud är som en jordgubbsbit med vispad grädde.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-31 01:50
gud är död
njut

2007-10-31 11:04
Men hallå.. gud är Morgan Freeman, har ni inte sett Bruce och Evan Almighty?
Tråd dödadar!

2007-10-31 19:38
Att be om att få se Fadern, som övergår vårat förstånd, är en otroligt stor förfrågan. Hans verk och skapelse är däremot synligt visuellt.

2Mos.33:20

Men du kan inte få se mitt ansiktes härlighet, för en människa kan inte se mig och leva.

Vi är alla skapade för att ha gemenskap med Gud, och jag tror att Han önskar oss alla denna välsignelse. Han älskar oss och har sänt oss sin Son, Jesus Kristus, för att vi andligen ska kunna känna och se Honom.

Joh.1
Ingen har någonsin sett Gud. Den ende Sonen, själv gud och alltid nära Fadern, han har visat honom för oss.

Vi kan debattera i oändligheter utan att det leder någonstans. Sinnet är inte ont, men vi är inte skapta för att känna Gud genom intellektet. Gud är Ande, och vi har en ande, med vilken vi är ämnade att känna Honom. Guds rike är endast tillgängligt för den som är pånyttfödd av den Helige Ande, eftersom synden separerat oss från Fadern. Det krävs dock en viss kunskap, som evangeliet förmedlar.

Joh.14
Jesus svarade: ”Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.
Om ni har lärt känna mig skall ni också lära känna min fader. Ni känner honom redan nu och ni har sett honom.”
Filippos sade: ”Herre, visa oss Fadern, det är nog för oss.”
Jesus svarade: ”Så länge har jag varit tillsammans med er, och ändå känner du mig inte, Filippos? Den som har sett mig har sett Fadern. Hur kan du då säga: Visa oss Fadern?
Tror du inte att jag är i Fadern och Fadern i mig? De ord jag säger er, dem talar jag inte av mig själv; Fadern är i mig och utför sina gärningar.

Hjälparen, den Heliga Anden
Om ni älskar mig kommer ni att hålla mina bud.
Jag skall be Fadern, och Han skall ge er en annan Hjälpare, som skall vara hos er för alltid:
Sanningens Ande. Världen kan inte ta emot honom, eftersom världen inte ser honom och inte känner honom. Men ni känner honom, eftersom han är kvar hos er och kommer att vara i er.
Jag skall inte lämna er ensamma, jag skall komma till er.
Ännu en kort tid, sedan ser världen mig inte längre, men ni skall se mig, eftersom jag lever och ni kommer att leva.
Den dagen skall ni förstå att jag är i min Fader och ni i mig och jag i er.
Den som har mina bud och håller dem, han älskar mig, och den som älskar mig skall bli älskad av min Fader, och jag skall älska honom och visa mig för honom.”
Judas — inte Judas Iskariot — frågade: ”Herre, hur kommer det sig att du skall visa dig för oss men inte för världen?”
Jesus svarade: ”Om någon älskar mig bevarar han mitt ord, och min Fader skall älska honom, och vi skall komma till honom och ta vår boning hos honom.

Världen varken ser eller känner Gud, men om vi håller fast vid Jesus vittnesbörd och söker Gud genom honom, så kommer vi veta. Vi kommer förstå att Jesus lever, och vi kommer vara älskade av Gud, och Han ska visa sig och bo inom oss; genom Anden.

Luk.11

Det är likadant med bönen. Fortsätt att be, och ni kommer att få. Fortsätt att söka, och ni kommer att finna. Knacka på och dörren kommer att öppnas.
För alla som ber ska få, och alla som söker ska finna. Och dörren ska öppnas för alla som knackar på.
Du som är far, inte ger du din pojke en sten om han ber om bröd? Eller en orm istället för en fisk,
eller en skorpion istället för ett ägg?
Om till och med syndiga människor som ni själva ger era barn goda gåvor, ska er himmelske Far naturligtvis ge den helige Ande till dem som ber honom om det.

Hur finna frid med Gud?
http://www.minfrid.se/fralsning/frid.htm

1Kor.2
Guds vishet vs. människors
http://www.biblegateway.com/passage/?search=1%20Korinthierbrevet%202%20;&version=44;

Välsignelser.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-31 21:07
gud är en påhittade figur som finns för att folk är rädda för allt och alla. en saga helt enkelt. dumt bara att folk går på den skiten.

2007-11-01 00:45
Jag tror faktiskt gud är något som kommit ur ett rus på meskalinkaktusar, psilocinsvampar, någon annan hallucinogen eller meditation. Sen kan man ju fundera vidare på om de sakerna är verktyg för att hitta saker i sin fantasi eller om det är verktyg för att komma närmre kontakt med andlighet. Eftersom jag inte tror på andlighet så tror jag på det förstnämnda.
njut

2007-11-01 16:49
get a life

2007-11-01 17:59
Jag      
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-11-03 23:53
1Kor.2
Ingen kan egentligen veta hur någon annan tänker eller verkligen är, utom den personen själv. Och ingen kan känna Guds tankar utom Guds egen Ande.
Och Gud har faktiskt gett oss sin Ande, inte världens ande, för att vi ska kunna förstå hans tankar och de gåvor av nåd och välsignelse som han har gett oss.

Den människa som inte har Anden kan inte förstå och kan inte ta emot de tankar från Gud, som den helige Ande ger. De låter oförnuftiga, eftersom bara de som har den helige Ande inom sig kan förstå dem. För alla andra är det helt ofattbart.

Joh.3
Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa inte blir född av vatten och ande, så kan hon inte komma in i Guds rike.
Det som är fött av kött, det är kött; och det som är fött av Anden, det är ande.

För Gud älskade människorna så mycket att han gav dem sin ende Son, för att de som tror på honom inte ska gå under utan ha evigt liv.
Gud sände inte sin Son till världen för att döma dem utan för att rädda dem.
De som tror på honom blir inte dömda. Men de som inte tror på honom är redan dömda för att de inte tror på Guds ende Son.
Och domen är grundad på detta faktum: ljuset från himlen kom till människorna, men de älskade mörkret mer än ljuset för deras handlingar var onda.
De hatade det himmelska ljuset, eftersom de ville synda i mörkret. De höll sig borta från ljuset för de var rädda att deras synder skulle avslöjas.
Men de som däremot gör vad som är rätt, kommer med glädje till ljuset för att alla ska kunna se att de gör vad Gud vill.

DJ

2007-11-04 18:35
enligt judendomen skapade gud jorden för att gud är oändlig och han vill dela med sig av oändligheten till oss. fast när adam åt av äpplet försvagades länken till gud och därför fick istället religionen och lagar komma fram för att folk ska komma närmare gud.

2007-11-04 20:07

Vem är gud?

Wayne Gretzky punkt!

2007-11-06 19:40
Jävla djupt, får tänka vidare över en öl.

2007-11-06 19:41
Äh förresten, jag slänger in det vanliga och tråkar hela disskusionen.

Det finns en större förklaringen som vi inte kan se eller förstå.

Skivsamlare

2007-11-09 23:46
den som sydde ur sig att gud skulle varit "motbevisad" av vetenskapen vet inte ett skit om vare sig vetenskap eller gudskonceptet. fjortisateister

Skivsamlare

2007-11-09 23:50
*spydde

och äh...admin kan ta bort inlägget. det var inte konstruktivt