Producent
2013-04-01 14:19
Varför skapade inte skaparen kvinnor med slöjor om de måste ha slöja? Varför gjorde skaparen kvinnorna vackra om det är så jobbigt för oss män med massa vackra kvinnor runt omkring oss? Jag tror att det är bättre för kvinnor att vara naturliga och visa sitt nakna ansikte som de har fått istället för att dölja det. Men det är min tro. Det är en annan sak om man vill värma eller skyla sin kropp eller bära smycken, men att maskera för sitt ansikte för att män blir tokiga när de ser ett vackert ansikte är bara tokigt. Sen har jag sådan självbehärskning att jag klarar av vackra kvinnor omkring mig, men andra män är kanske inte lika bra på att behärska sig.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent
2013-04-01 14:20
Digeridoo Inte helt såklart, men det betyder inte att vi inte kan förstå något av det. Något? Nej. Hur skulle vi kunna det? Vi kan förstå hand bud, regler, befallningar, men att tro att vi kan förstå hans vilja är uppenbart högmod. Inte?
Give my regards to King Tut, asshole
Sen har jag sådan självbehärskning att jag klarar av vackra kvinnor omkring mig, men andra män är kanske inte lika bra på att behärska sig. Jag tänder på kvinnor, men jag har ingen behärskning alls. När jag duschar med dem på badhus så brukar jag springa fram och slicka dem på rumpan. Som tur är så finns det inga regler i koranen för att kvinnor inte får vara nakna inför mig and I löööve it ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2013-04-01 14:28
^Vissa har det bra. Jag kan sträcka mig till att män och kvinnor kan ha olika duschar i badhusen. Men att maskera ansiktet för männens skull låter överdrivet. Svårt att duscha med slöja ändå, jag tycker hygien är viktigare än att skyla sig.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Man kan inte vara hel i sig själv, och samtidigt tro att man behöver någon annan för att vara komplett. Man måste ha någon annan om man skall fortplanta sig. Det är en biologiskt komplementärt element som vi är skapta i.
Problemet med dessa tankar ( vilket hela mänskligheten har blivit inpräntade och inte enbart muslimer ) Jag ser det som så att det är något naturligt i oss, och det som nu blir impräntat är total likhet mellan man och kvinna.
man ställer enorma krav på den andra personen att alltid fylla en viss funktion. Och om båda finner sig i detta?
Dessutom så uppmuntras man inom islam att uppfylla sina skyldigheter, inte peka på sina rättigheter från den andra. Således blir det en hälsosam relation. Uppfyller man sin egen roll så är den andre nöjd och uppfyller sin.
Relationer är strösslet som gör kakan godare, inte en viktig ingrediens som gör ditt liv komplett. Säg det sen när du hittat din livs kärlek=)
Gör du dig beroende av någon annan för att känna dig komplett, så kommer ditt liv bli väldigt jobbigt om denna personen dör eller skiljer sig eller kanske bestämmer sig för att göra något som innebär att vissa egenskaper inte kommer finnas tillgängliga för dig. Jag ser det ändå att man kan vara komplett men ändå bli kompletterad.
Men också, nej, eftersom inom islam så vet vi att det är Gud som ger liv och Gud som tar liv. Vi tror också på att ödet, både det goda och onda i det, är från Gud. Detta gör att vi accepterar det som händer och vet att det fanns något gott i det. Ibland ser man det goda i det kort efter, ibland långt efter och ibland aldrig.
Svartsjuka är vanligare hos människor som tror på dessa tankar, dålig självkänsla också. Dessa karaktärsdrag var något jag hade innan islam. Det är något som islam byggt upp inom mig med sin ’psykologi’ och troslära, och främst såklart Guds Barmhärtighet och vägledning. Och eget arbete måste man ju också klämma in där. Inget sker av sig själv.
Så jag antar att du är emot homosexualitet då också? Såklart.
Om allting kommer i par, hur kommer det då sig att Muhammed hade 10 fruar? Eller ser man alla kvinnor som en klump som är en och samma kvinna? Great! 'It' fits like a glove oavsett om det är en eller fler. Det blir ju fortfarande ett par, fast flera=P
Haha... skämt o sido. Jag tycker det är ett rätt bra exempel. Jag tänder på kvinnor, men jag står inte och blir kåt på dem bara för att jag är naken med dem i en dusch på ett badhus. Jag kan se mig själv naken när jag vill och den kvinnliga kroppen blir avsexualiserad då. Det man döljer, gör man bara mer spännande. Jag kan tänka mig att de män som aldrig ser håret på en kvinna, blir skit-kåta så fort hon tar av slöjan, medans en man som ser kvinnligt hår varje dag inte reagerar alls.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Varför skapade inte skaparen kvinnor med slöjor om de måste ha slöja? För då hade det inte vart fritt val eller en prövning.
Varför gjorde skaparen kvinnorna vackra om det är så jobbigt för oss män med massa vackra kvinnor runt omkring oss? För då hade det inte vart någon prövning.
men att maskera för sitt ansikte för att män blir tokiga när de ser ett vackert ansikte är bara tokigt. Sen har jag sådan självbehärskning att jag klarar av vackra kvinnor omkring mig, men andra män är kanske inte lika bra på att behärska sig. Antar att du inte såg de två korta klippen jag länkade (en på förra sidan och en annan flera sidor bort). Det handlar inte bara om att män blir tokiga, även om många män inte kan behärska sig och d¨menar jag inte våldtäkt.
Något? Nej. Hur skulle vi kunna det? Vi kan förstå hand bud, regler, befallningar, men att tro att vi kan förstå hans vilja är uppenbart högmod. Inte? Bra fråga. Jag blir lite osäker faktiskt. Men Guds vilja finns väl med i Guds bud?
"Jag har skapat Jinnerna och människan endast för att dyrka mig" Det är väl både vilja och bud? Eller?
Svårt att duscha med slöja ändå, jag tycker hygien är viktigare än att skyla sig. Dem duschar såklart inte med slöja=) Dem har inte heller slöja på sig hemma med sin familj, 'bara' när dem är ute där andra män kan se.
Man måste ha någon annan om man skall fortplanta sig. Det är en biologiskt komplementärt element som vi är skapta i. Inte alla människor har möjlighet att fortplanta sig. Vissa är sterila, andra är för handikappade. Andra tänder inte på det andra könet.
Jag ser det som så att det är något naturligt i oss, och det som nu blir impräntat är total likhet mellan man och kvinna. Det är dina fördomar. Det som blir inpräntat är rätten till att välja ett liv som gör dig lycklig.
Dessutom så uppmuntras man inom islam att uppfylla sina skyldigheter, inte peka på sina rättigheter från den andra. Således blir det en hälsosam relation. Uppfyller man sin egen roll så är den andre nöjd och uppfyller sin. Om du inte har möjlighet att uppfylla dem då? Du kanske blir sjuk över en längre tid, som gör det omöjligt för dig att uppfylla dem. Man kan bli deprimerad, få en diagnos. Allt kan hända som gör att man inte kan tillfredställa varandra. Om man då redan har lärt sig att ge allt till sig själv, så är man inte beroende av att den andre gör det, vilket också gör att ni kan ta er igenom svackor så som depressioner och sjukdom utan att det leder till en skilsmässa.
Säg det sen när du hittat din livs kärlek=) Absolut. Jag ska berätta allt om det då :)
Såklart. Vad gör du då om ditt barn en dag kommer hem till dig och säger att den vill gifta sig med någon av samma kön?
Det blir ju fortfarande ett par, fast flera=P Jag vet inte om du har lärt dig matte ordentligt, men ett par innefattar två saker. Är de 5 saker så är det inte ett par längre.
Inte alla människor har möjlighet att fortplanta sig. Vissa är sterila, andra är för handikappade. Andra tänder inte på det andra könet. Men dem som har möjlighet behöver fortfarande det motsatta paret.
Om du inte har möjlighet att uppfylla dem då? Jag tror inte att man kan ge sig allt själv, även om man kan få en helhetsbild i sig själv.
Men fortfarande så kan man applicera tron på ödet, både det onda och goda, på även detta problem. Om något händer så har man tålamod och gör vad man kan i situationen. Man försöker se lärdomen i det. Vilket kanske kan vara just att man skall lära sig göra något som man tagit för givet från den andra.
Man stöttar såklart den andra även då den inte kan uppfylla sina skyldigheter. Det är vad en sådan relation går ut på. Man sticker inte så fort det blir lite jobbigt, man tar igenom sig dig, blir starkare i sig själv och med varandra och stärker sin relation;
HAR VI inte öppnat ditt bröst och lyft av bördan som tyngde din rygg? Och lagt ditt namn i var mans mun? På prövningen följer lättnad! (Ja,) på prövningen följer lättnad! Stå upp, när du har fullgjort (din uppgift) och vänd dig med hela ditt hjärta (i bön) till din Herre Vad gör du då om ditt barn en dag kommer hem till dig och säger att den vill gifta sig med någon av samma kön? Den dagen det problemet=) Inte hotar, slår eller uteslutar iaf=) Det är en plikt att leva med sin familj på bästa sätt även om dem inte är troende, även om dem är syndare osv. Men att diskutera och försöka förklara, ja.
Jag vet inte om du har lärt dig matte ordentligt, men ett par innefattar två saker. Är de 5 saker så är det inte ett par längre. Fast han var ju ett par med en kvinna, nästa dag gick han till andra kvinnan och var ett par med henne osv.
Producent
2013-04-01 15:13
Men folk hänger upp sig på dessa få förbjudna sakerna eftersom deras egon och lustar provoceras av dem för dem är vana med dessa saker. Folk hänger upp sig på dessa förbjudna saker eftersom de förhindrar ens utveckling på många olika sätt, t.ex. att förbjuda yoga, förbjuda att kvinnor visar sitt ansikte/kropp, förbjuda sex med någon av samma kön, ha en syn på sex som något smutsigt och negativt i sig etc. etc. Allt det här hindrar ens utveckling och begränsar individens frihet på ett mycket onödigt sätt.
För att komma till rätta med problem som t.ex. människors dåliga självkänsla och ytliga bekräftelsebehov behöver man en bra uppväxt, bra utbildning, bra människor runt omkring sig etc. Allt detta har jag fått under min uppväxt och det är jag tacksam för, men det har inte ett dyft att göra med religion eftersom varken jag eller folk omkring mig varit religiösa.
Det gav jag ju dig studier och en dokumentär på. Jag kan hålla med om att stora företag gör vad de kan för att tjäna pengar på sådant som säljer, där sex ingår och är en stor källa till pengar för många.
Men det innebär inte att alla mår dåligt av just det i sig. Grundorsakerna kan vara helt andra så som bristande social närvaro med andra, brist på saker att göra på sin fritid etc. som gör att vissa fastnar lite i porrsurfande etc.
Eller brist på kunskap om yoga och annat ;)
Porrsurfande är vanligt idag och gör att framför allt killar har det som vana. Det kan leda till vissa negativa konsekvenser i långa loppet men behöver inte vara så extremt farligt i samtliga fall. Det är som sagt viktigt att pojkar och flickor får växa upp tillsammans, ha gemensam undervisning där det inte hycshas om sex etc. så inte spännvidden mellan könen blir allt för stor. Eller att sex blir till något förbjudet och skamligt för den delen.
Att vissa sedan tycker om sex, gillar att ha det framför kameran eller vad de nu gillar behöver inte betyda att de mår dåligt av det. Det kan inte du komma och bestämma eller säga eftersom du inte vet hur de känner sig i samtliga fall.
Ah, seriöst. Helt 100% seriöst. Okej då vet jag att du tycker det är okej att mannen ska ha rätt att få sex av sin kvinna när han vill, att han har rätt till 4 fruar, att hon inte ska vägra att ge kärlek till någon som slår henne, att hon inte ska gå till polisen. Du anser ju att man ska följa Koranen så..
Nej, det gör du faktiskt inte. Jo, fast jag anser ändå att du bortförklarar det med vaga argument som i sig också går att avfärda.
Och Koranen är den mest trovärdiga, hållbara och den som är mest konsistent och som överensstämmer med vår uppfattning om världen. Det får stå för dig.
Hur ska dem ha det? Och om han skulle vara ’the creator god’ så skulle det inget kunna vinna över honom, vad är han för gud då? Fast Enki/EA är ingen gud i bemärkelsen skapare av hela universum, bara av människan. Jag tror inte det är "någon" som skapat universum, men slump behöver det inte betyda för det. Vi kan lika lite förstå det precis lika lite som vi förstår hur det känns att vara död eller hur stort universum är.
Producent
2013-04-01 15:13
Mycket saker pekar på att det har funnits civilisationer långt innan det, som blivit förstörda. Dem har inget bevis för detta påstående. Kan bero på att bevisen är förstörda/undangömda.
genom att säga att dem bevisar allt dem säger, men dem bevisar inget. Kristendomen har definitivt motarbetat vetenskapen. Ta Galileo som exempel under inkvisitionen.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Galileo_facing_the_Roman_Inquisition.jpg Islam är en mycket nyare religion och kanske inte motarbetat just vetenskap på samma vis, men den motarbetar andra bra saker så som jag ser det, som sagt.
Jag har flera exempel från mitt liv som detta stammer på. Jag har flera exempel från mitt liv där yoga, meditation, tai chi och annat haft en enormt positiv inverkan på mitt liv. Jag började med det allt mer sedan jag upptäckte JOS, annars hade jag nog aldrig provat på det.
Ingen förälder, lärare, präst, kompis etc. har någonsin i hela mitt liv rekommenderat mig att prova yoga t.ex. Men nu gör jag det regelbundet och mår mycket bra till skillnad från förr då jag hade mer problem både med ryggen och med min psykiska hälsa. Därför blir det väldigt provocerande att höra någon som försöker motarbetade det med argument som för mig låter helt befängda.
Det är inte den ockulta kunskapen i sig som är ondskefull, utan sättet man använder den på. Man kan ta samma exempel med kunskap om attraktion som vissa lär ut (David Deangelo t.ex.). Den kunskapen om "the game" kan man antingen använda för att utnyttja andra eller att helt enkelt ha lättare att attrahera någon eftersom man känner till grundprinciperna. Man kan till och med få ett bättre förhållande om man lär sig förstå detta, hur kvinnor tänker/fungerar till skillnad från män etc.
Det är psykopaterna som med egen avsikt utnyttjar grundprinciperna/hemlig information i syfte att få ut saker själva och skiter i andras behov eftersom de saknar medkänsla. Förstår du hur jag menar?
Denna guld-teori finns debunked i Ancient Aliens serien. Zeitgeist har också blivit "debunked", likaså JOS och 9/11. Det handlar om vilken information man är mest öppen för/tror mest på. De som säger si eller de som säger så.
Jag tror kanske inte på ALLT som JOS förmedlar, men jag ser mig som Satanist i och med min tro på att må bättre/utvecklas mer med hjälp av de s.k. förbjudna/ockulta lärorna, vara fri, nå ett paradis/Atlantis här på jorden etc. Det är en sorts livsfilosofi men ingen ultrabestämd tro som får 'konsekvenser' om man skulle avsäga sig, så som islam som sätter gränser för människors frihet etc.
Som jag skrev, men inte fick någon respons på, så var det dem hedniska romarna som skapade katolska kyrkan och den har utnyttjats som front för att förstöra kristendomen. Här börjar det blir väldig komplicerat och svårt.
De hedniska romarna, vilka var dem exakt och vilka förgreningar hade dem uppåt?
Vem har högsta hönset osv.
Det finns som sagt profeter/messias-gestalter som varit för rättvisa och mot korruption, precis som JFK osv. till och med Michael Jackson. Många av dessa har blivit avrättade på ett eller annat sätt när de väl kommit så långt att många börjar lyssna på dem. Det innebär dock inte att de måste blivit "sända av Gud". Bara att de velat avslöja vad som sker bakom kulisserna.
Källan till det "onda" som sker där tror jag mer handlar om giriga psykopatiska bankirer, ockultister etc. som vill behålla sin makt över det som sätter oss fria.
Lösningen på att nå världsfred och att få slut på hungern i världen etc. skulle isf. vara att byta ut skithögarna/psykopaterna vid makten. Det är så jag ser det iaf.
Producent
2013-04-01 15:25
DiggeriDoo skrev: Svårt att duscha med slöja ändå, jag tycker hygien är viktigare än att skyla sig. Dem duschar såklart inte med slöja=) Dem har inte heller slöja på sig hemma med sin familj, 'bara' när dem är ute där andra män kan se. Det känner jag till, det var mer än reflektion över det Sofia Bayo skrev angående hur hon vill bete sig i duschen när hon ser vackra nakna kvinnor. Jag personligen skulle hellre välja att visa upp nakna vackra kvinnor än att skyla dem.
Men dem som har möjlighet behöver fortfarande det motsatta paret. Det finns de som inte väljer en relation, de finns de som inte väljer att skaffa barn. Ändå är dom kompletta, och ändå är dom lyckliga. Bara för att du behöver vara i en relation, så betyder inte det att andra behöver det. Frihet att välja vad som gör en lycklig. Att påstå något annat är att tro sig veta vad dom tänker och känner och därmed vara i deras business.
Jag tror inte att man kan ge sig allt själv, Verkligheten är att inte någon annan alltid kan ge allt till dig. Du kan. Sen finns det ju vissa fysiska saker som man inte kan ge till sig själv. Om jag tex vill ha barn, och killen inte vill så är det menlöst för mig att stanna i en sådan relation. Men då är det fortfarande mitt ansvar att hitta någon som vill samma sak, jag skyller inte min barnlöshet på honom.
Men fortfarande så kan man applicera tron på ödet, både det onda och goda, på även detta problem. Om något händer så har man tålamod och gör vad man kan i situationen. Man försöker se lärdomen i det. Vilket kanske kan vara just att man skall lära sig göra något som man tagit för givet från den andra. Lärdomen är att man ska lära sig att tillfredställa sina behov själv. Det är vad jag har lärt mig och denna insikten har förbättrat alla mina relationer.
Den dagen det problemet=) Inte hotar, slår eller uteslutar iaf=) Det är en plikt att leva med sin familj på bästa sätt även om dem inte är troende, även om dem är syndare osv. Tror du att ditt barn kommer vilja umgås med dig om du ser den som en syndare, istället för att älska och acceptera dennes lycka?
Fast han var ju ett par med en kvinna, nästa dag gick han till andra kvinnan och var ett par med henne osv. Fast i hans sinne så är det flera stycken samtidigt. När han är utan någon av dem och någon frågar vem han är gift med så kan han rada upp flera namn, och då är han inte i ett par. Då är det flera stycken.
SofiaBayo Jag orkar inte titta på videos. Jag förstår att du vill få det att låta som att det inte är Islam, men så länge dom identifierar sig som muslimer, så är de det. Det är inte Islam, enligt DITT sätt att se på religionen. Då kan jag hålla med dig. Hur tänkte du nu?? så om jag går och mördar småpojkar samtidigt som jag identifierar mig med Judendom, betyder det då att Judendom säger att man ska mörda småpojkar?
Vad Islam säger är en sak och vad folk gör är en annan sak. Om jag mördar småpojkar och påstår att det står så i Toran eller att det är en del av Judendomens lära så betyder INTE att jag har rätt, oavsett hur jag har tolkat det hela.
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
Producent
2013-04-01 15:44
Jag tycker att DiggeriDoos kvinnosyn och att han är emot homosexualitet är skrämmande och att han får propagera för det här, ännu hemskare är att DiggeriDoo arbetar med barn som kan lära sig och växa upp med den här otroligt skeva världsbilden. Jag tycker inte att åsikterna mot kvinnor eller homosexualitet är mycket bättre än främlingsfientliga och rasistiska åsikter.
Producent
2013-04-01 15:46
Digeridoo Bra fråga. Jag blir lite osäker faktiskt. Men Guds vilja finns väl med i Guds bud? "Jag har skapat Jinnerna och människan endast för att dyrka mig" Det är väl både vilja och bud? Eller? Han kan uttrycka sin vilja, men det är långt ifrån samma sak som att vi förstår den, vilket vi väl inte kan, eller ens bör försöka? Och att ens påstå sig förstå den är väl att likställa sig med honom, och därmed kätteri?
Just i det här fallet är det inte heller någon vilja som uttrycks, eller ett bud, här är ett konstaterande av fakta. Dessutom är väl guds vilja, antar vi, lag? Den har väl inte begränsningar? Dvs om hans vilja var att vi skulle dyrka honom skulle vi också göra det?
Alltså kan vi inte tolka "Jag har skapat Jinnerna och människan endast för att dyrka mig" som att hans vilja är att vi ska dyrka honom, hade det varit hans vilja hade vi redan gjort det (om det inte är så att vi redan gör det dvs, utan att vara fullt medvetna om det).
Give my regards to King Tut, asshole
Hur tänkte du nu?? så om jag går och mördar småpojkar samtidigt som jag identifierar mig med Judendom, betyder det då att Judendom säger att man ska mörda småpojkar? Vad Islam säger är en sak och vad folk gör är en annan sak. Om jag mördar småpojkar och påstår att det står så i Toran eller att det är en del av Judendomens lära så betyder INTE att jag har rätt, oavsett hur jag har tolkat det hela. Jag tänker att om en religion är fulländad, så ska det inte kunna gå att tolka ur och rättfärdiga mord ur lärorna. Om någon tolkar ur från Koranen eller bibeln att det är rätt att stena en kvinna, så är det något fel. Med tanke på hur många människor ( flera miljoner ) som tolkat religioner på det sättet, så kan det inte enbart bero på att EN person varit en tok. Då måste det även vara något fel på religionen.
Dopeness skrev: Jag tycker att DiggeriDoos kvinnosyn och att han är emot homosexualitet är skrämmande och att han får propagera för det här, ännu hemskare är att DiggeriDoo arbetar med barn som kan lära sig och växa upp med den här otroligt skeva världsbilden. Jag tycker inte att åsikterna mot kvinnor eller homosexualitet är mycket bättre än främlingsfientliga och rasistiska åsikter.Det är ingen skillnad. De är det som är så komiskt.
SofiaBayo Fast frågan var nu huruvida shiiter ska anses vara muslimer eller inte och inte vad Islam säger om stening.
Fast frågan var nu huruvida shiiter ska anses vara muslimer eller inte och inte vad Islam säger om stening. Frågan handlade om hur kvinnor behandlades i olika länder med majoritet muslimer, varav att DiggeriDoo tog upp Iran som ett skräck-exempel och sedan säger att det landet inte bestod av muslimer, vilket det gör eftersom det är en gren inom Islam, precis som sunni är. Sen är det klart att den ena sidan påstår sig ha mer rätt än den andra vilket är det typiska för de flesta religioner, med det är en helt annan diskussion. Många kristna i Sverige kan tex inte relatera till Jehovas Vittne, men det gör inte Jehovas Vittne mindre kristna.
Producent
2013-04-01 16:11
Man måste ha någon annan om man skall fortplanta sig. Det är en biologiskt komplementärt element som vi är skapta i. Kanske är därför muslimer parar sig som kaniner och sprider ut sig mer och mer. För att det står i Koranen att det är deras skyldighet.
SofiaBayo Oavsett hur mycket dessa människor än försöker identifiera sig med islam så kommer det aldrig att gå. När shiiter inte ens följer de mest grundläggande delarna av islam, exempelvis vad gäller bönen som är en av de fem grundpelarna i islam och monoteism utan har skapat sig egna regler helt i strid med islam och koranen.
Oavsett hur mycket dessa människor än försöker identifiera sig med islam så kommer det aldrig att gå. När shiiter inte ens följer de mest grundläggande delarna av islam, exempelvis vad gäller bönen som är en av de fem grundpelarna i islam och monoteism utan har skapat sig egna regler helt i strid med islam och koranen. Dom tycker säkert samma sak om Sunni-muslimer.
SofiaBayo Det handlar inte vad man tycker eller tror, det handlar om ren fakta (fakta vad gäller det som står i koranen). Ex. bönen som är den mest grundläggande delen inom islam. I koranen står det att man ska be 5 gånger om dagen, shiiter ber 4 gånger om dagen. Islam säger att man inte ska tillbe någon annan än gud, shiiter avgudar profeter. Det är alltså inte småfrågor det handlar om där saker och ting kan tolkas på olika sätt utan väldigt grundläggande och fundamentala saker.
Producent
2013-04-01 16:45
Jag tror det är lite som ett pyramidspel, precis som frimureri. I början och i de lägre nivåerna utlovas frihet, kärlek och enbart goda saker. Fast högst upp sitter de ultraortodoxa gubbarna som tycker kvinnan måste ha niqab, lyda sin man till varje pris och att de som går emot religionen ska straffas med döden etc.
DGAF skrev: SofiaBayo Det handlar inte vad man tycker eller tror, det handlar om ren fakta (fakta vad gäller det som står i koranen). Ex. bönen som är den mest grundläggande delen inom islam. I koranen står det att man ska be 5 gånger om dagen, shiiter ber 4 gånger om dagen. Islam säger att man inte ska tillbe någon annan än gud, shiiter avgudar profeter. Det är alltså inte småfrågor det handlar om där saker och ting kan tolkas på olika sätt utan väldigt grundläggande och fundamentala saker. Tänker inte säga mer, för det kommer antagligen reta upp dig. Så vi släpper det nu.
SofiaBayo Hahahah vaaaaa? Varför skulle det reta upp mig?? Misstänker att du tror att jag själv är muslim..
DGAF skrev: SofiaBayo Hahahah vaaaaa? Varför skulle det reta upp mig?? Misstänker att du tror att jag själv är muslim..För du lät rätt uppretad :)
okej jag lägger till massa smileysar i fortsättningen :)))))))) ;P
haha :) För övrigt så tycker jag den är en lam ursäkt att skylla kvinnoförtryck på att det är en annan gren. Ta ansvar för religionen istället. Sätt er ner och fundera över om det kanske är något fel på skrifterna. Erkänn att det kanske är något ni bör förändra. Allt annat är bara en dålig bortförklaring. Man köper inte det. Särskilt när personen sedan å andra sidan säger att man bör begränsa kvinnan för att skydda henne från destruktiva krafter och att man vet vad som är bäst för henne.
Jag tror inte att vi pratar om samma sak :( jag pratar om huruvida shiiter ska anses vara muslimer eller inte, du pratar om kvinnoförtryck.. tråden handlar om illuminati..
xlnt Folk hänger upp sig på dessa förbjudna saker eftersom de förhindrar ens utveckling på många olika sätt, t.ex. att förbjuda yoga, Inte yoga, med entiteterna, för man kan inte avgöra om dem är vad dem utger sig för. Dem har manipulerat många.
ha en syn på sex som något smutsigt och negativt i sig etc. etc. Sex i sig ses inte som något negativt. Det är exponeringen av den som man ser leder till korruption , fokus disorienteras, distraheras osv.
Allt det här hindrar ens utveckling och begränsar individens frihet på ett mycket onödigt sätt. Enligt din perception, men din perception är inte den enda. Dessa saker för med sig många destruktioner till samhället också. Och det är dessa ’dörrar’ som islam stänger. Ur det islamiska perspektivet så är dessa restriktioner något som i det stora hela gör att folk mår bra.
För att komma till rätta med problem som t.ex. människors dåliga självkänsla och ytliga bekräftelsebehov behöver man en bra uppväxt, bra utbildning, bra människor runt omkring sig etc. Ja, det är det jag har sagt, hehe, jag har ju redan dubbelbekräftat detta med dig.
Allt detta har jag fått under min uppväxt och det är jag tacksam för, men det har inte ett dyft att göra med religion eftersom varken jag eller folk omkring mig varit religiösa. Jag har inte sagt att det inte går att uppnå utan religion. Sen skulle man säkert kunna ha en diskussion om vad bra värderingar och självförtroende är.
Det (porr) kan leda till vissa negativa konsekvenser Och den största argumenterar jag är just synen på kvinnan, den ständiga kopplingen till sex. Det om något är ett program, till associations-leken, fast bara till sex. Fokus flyttas till kvinnan som poäng, som något att titta på osv, inte som en person.
Det är som sagt viktigt att pojkar och flickor får växa upp tillsammans, ha gemensam undervisning http://www.singlesexschools.org/research-learning.htm Det finns som sagt olika syn på den saken också, forskning som visar att det finns skillnader.
där det inte hycshas om sex etc. Det finns lite problematik kring detta, som min fru lyfte fram när vi diskuterade detta nyss under vår promenad.
Tex att det inom utbildningen av våra yrken (jag lärare, min fru sjuksköterska) ges någon kunskap om dessa saker. Så vissa kan hyscha för att dem inte vet hur dem skall hantera det. Det är inte riktigt det som ligger i lärarnas område.
Eller att alla föräldrar vill inte att man pratar om sex med dem. Det kan tex vara något som dem själva vill tala om. Och jag förstår att i detta i sig skapar ytterligare problem, tex barnet skäms att prata om sådant med sina föräldrar eller vice versa. Men det är fortfarande föräldrar som uppfostrar sina barn, även om skolan tagit på sig av den rollen inom vissa områden.
Att vissa sedan tycker om sex, gillar att ha det framför kameran eller vad de nu gillar behöver inte betyda att de mår dåligt av det. Det grundar sig oftast i dåligt självförtroende skulle jag tippa på iaf. Jag och min fru diskuterade lite detta också, hon var också på åsikten att de flesta, tex i högstadie-, och gymnasie-åldern, inte gör det för det är förbjudet eller tabu utan pga osäkerhet och bekräftelse. Och varför dem söker det genom sexualitet beror mycket på hur man framställer kvinnors och mäns roller och relationer. Det finns tydliga riktlinjer för könsroller i samhället som påverkar dåliga relationer mellan könen.
Okej då vet jag att du tycker det är okej att mannen ska ha rätt att få sex av sin kvinna när han vill, Och om hon inte vill, så bör mannen lägga märke till det och acceptera det. Vem vill ha sex med någon man märker inte vill? Det känns fel. Ibland har man stark lust och det inte syns på kvinnan men märks mitt i, då avslutar man kanske bara. Men detta händer inte bara bland muslimer. Övriga kvinnor har också sex ibland mer för att tillfredsställa sin man än för att dem vill.
att han har rätt till 4 fruar, Ja, det är tillåtet, hur konstigt det än låter. Däremot så är det en liten majoritet som har det. Och om man jämför med dem som har flera fruar bland muslimerna och icke-muslimer som har älskarinnor vid sina om så överstiger dessa långt över månggifte.
att hon inte ska vägra att ge kärlek till någon som slår henne, att hon inte ska gå till polisen. Jag kan förstå imamerna att dem svarade så utifrån HUR hon lade upp frågan. Men jag säger inte att man inte kan eller inte ska ringa polisen. Förstår du skillnaden?
Du anser ju att man ska följa Koranen så.. Nu lägger du ord i munnen på mig igen, med negativ konnotation, medan jag har en positiv och upplyftande sådan.
Jag anser att varje troende skall följa islam så mycket dem kan, utifrån sin tro. Att varje muslim hela tiden ska sträva att komma till ’nästa nivå’. Vilket kräver kunskap dvs studerande av religionen, vilket då per automatik borde öka tron och då följer underkastelsen naturligt. Jag är inte för att man skall tvinga någon till någon och det är inte heller islam.
Jo, fast jag anser ändå att du bortförklarar det med vaga argument som i sig också går att avfärda. Du har ju inte svarat på flera av mina formuleringar. Tex min kritik emot att det är religion som från början besatt den ockulta kunskapen och skapade religionen för sitt eget syfte.
Att den ockulta kunskapen alltid funnits hos just ockultisterna, som Nimrods folk som Abraham skickades till. Eller egyptierna som Moses skickades till, eller babylonierna som tillfångatog judarna och på så vis inkorporerades deras ockulta läror till judarnas skrifter.
Och sedan efter Jesus, när romarriket blev kristet, så förde man in läror och folk från polyteisterna. Som korrumperade evangeliet, och infiltrerade religionen och förstörde den inifrån, använde den utåt på ett sätt som med all säkerhet skulle komma att möta motstånd till slut. Och att det således inte är de troende som helt och hållet är att klandra för hjärntvätten och orättvisan av kyrkan.
Vilket sedan gjorde att ’dem’ kunde flytta maktpositionen till den sekulära sfären. Där dem befunnit sig sedan dess, och fortsatt sitt hjärntvätt. Dem har stramat åt makt, pengar och informationsflöde till mindre och mindre skala, åt sig själva. Vad kommer dem att göra när dem centraliserat allting åt sig själva? Om dem nu ljuger, manipulerar, sätter länder i skuld (slaveri), hjärntvättar oss till tro-döda zombies som bara strävar efter denna världs frestelser. Dem går in i länder och massakrerar folk och inrättar sin ’frihet’ på dem.
Det kommer bli, och är menat att bli, samma motstånd som mot kyrkan. Det är ’krisen’ dem pratar om, som måste ske innan det stora ’skiftet’.
Dem manipulerar kaos i världen. Vi ser ökande av demonstrationer och motstånd på länders gator. Situationen förvärras, fast det finns resurser att lösa problemen. Antagligen kommer också ett stort krig att manipuleras mellan muslimer och Israel &Co. Efter det kommer ingen vilja ha kvar religionen. Betyder det att det är lärorna det är fel på? Nej. Detta är politik för dem.
Och ur askorna av kriget så kommer ’dem’ träda fram, som ljuset för världen, med mat, vatten, resurser osv och se ut som hjältarna. Det är sin ’ascended masters’, Lucifer/Sanat Kumara/Lord Maitreya som kommer träda fram som räddaren. Och folk kommer underkasta sig dessa, traumatiserade och i längtan att få slut på kaoset. Den största MK Ultra projektet någonsin.
Jag säger inte att detta kommer att ske. Jag säger att om man tittar bakåt i tiden och till nutiden, deras egna påståenden osv, så är det detta vad det pekar på. Ingen kan veta vad framtiden bringar utom Gud.
Men Gud säger;
Ja, de smider sina planer, men Gud smider (också) Sina planer och Gud smider bättre planer än någon annan.
Jag tror inte det är "någon" som skapat universum, men slump behöver det inte betyda för det. Kan du då ge en bättre förklaringsmodell?
Vi kan lika lite förstå det precis lika lite som vi förstår hur det känns att vara död eller hur stort universum är. Vi kan, om vi uppriktigt söker Gud och studerar Hans bok. Då ser man tydligt att det inte är en människas produkt, samt blir vägledd till övertygelse genom sin personliga upplevelse. Då vet vi att det som står där är Guds ord.
Kan bero på att bevisen är förstörda/undangömda. Ja, antagligen om det var civilisationer som gick under i en fet naturkatastrof eller x antal år av klimatförändringar. Vilket betyder att det bara blir ett påstående från entiteterna att dem ’skapade’ oss.
Och du kommenterade inte; Nephilim ’skapade’/manipulerade människans gener, för att dem skulle bli slavar. Och Gud/jehova vill också att vi skall vara slavar. Varför skulle Gud i evangeliet då avslöja och prata dåligt om dessa Nephilim?
Kristendomen har definitivt motarbetat vetenskapen. Ta Galileo som exempel under inkvisitionen. Det skrev jag också. Jag skrev att MUSLIMER aldrig gjorde det. Att MUSLIMER förde vidare den vetenskapliga metoden som VI använder i väst idag.
Islam är en mycket nyare religion och kanske inte motarbetat just vetenskap på samma vis, men den motarbetar andra bra saker så som jag ser det, som sagt. Nu säger du bara nånting igen utan att syfta på något. Vad motarbetade dem?
Ingen förälder, lärare, präst, kompis etc. har någonsin i hela mitt liv rekommenderat mig att prova yoga t.ex. Men nu gör jag det regelbundet och mår mycket bra till skillnad från förr då jag hade mer problem både med ryggen och med min psykiska hälsa. Därför blir det väldigt provocerande att höra någon som försöker motarbetade det med argument som för mig låter helt befängda. Det var precis likadant för mig. Men att man kan uppleva positiva saker betyder inte per se att det är något bra. Kristna healar sig i ’Jesu namn’. Är det något bra? Jag säger nej, för dem gör shirk, som är den största orättvisan och synden, att erkänna och tillskriva något annat än Skaparen makt.
Jag blev också provocerad av påståenden om Gud och religion. Men jag hade inte heller någon riktig kunskap om religion. Men jag accepterade alltid en sanning som kom, som betydde att jag var tvungen att anpassa mitt synsätt, även om det betydde att jag måste erkänna för mig själv att något av vad jag trodde på och gjorde inte var sanning.
Det är inte den ockulta kunskapen i sig som är ondskefull, Jag tror att den är det. Eftersom man gör shirk mot sin Skapare.
De hedniska romarna, vilka var dem exakt och vilka förgreningar hade dem uppåt? Det kan jag inte exakt svara på. Men tex; Paul, som levde efter Jesus, såg en vision där Jesus kom till honom och ’uppenbarade’ massa nya saker som skulle tillhöra religionen. Saker som helt motsäger monoteismen och som inte egentligen fanns i evangeliet. Jesus hade själv varnat om att lyssna på folk som kom med visioner i han (Jesus) namn. Vilka är det som får visioner på detta sätt? Dem som utövar dem ockulta lärorna. Så Paul kallade till dessa saker.
Sedan i 'First Council of Nicaea' så enades man på en gemensam kristendom, att bestämma vilka läror som kristendomen skulle definieras med. Och då fördes treenigheten n.n. in i religionen offentligt, sådant som Paul predikade.
Och man kan se influenserna från mysterie-skolorna i symboliken som används i arkitekturen, vilket du omöjligen kan missat som kollat på Jordan Maxwell. Man gjorde också ’sun-day’ till en dag i solens ära. Man förde in festivaler från paganerna. Som jag nämnde så har Jesuit-ordern mysticismens läror. Så det finns många saker som bevisar detta påstående.
Det finns som sagt profeter/messias-gestalter som varit för rättvisa och mot korruption, precis som JFK osv. till och med Michael Jackson. Många av dessa har blivit avrättade på ett eller annat sätt när de väl kommit så långt att många börjar lyssna på dem. Det innebär dock inte att de måste blivit "sända av Gud". Bara att de velat avslöja vad som sker bakom kulisserna. Jag håller med. Men det kan berott på att tiden inte var inne för ’dem’ att informationen skulle komma ut på det sättet och så tidigt. Det profeterna kommit med är något helt annat, dem har fått mirakel med sig, profetior och skrifter som bevis på att dem är ’sända’, dvs inte talar av sig själva.
Sofia Bara för att du behöver vara i en relation, så betyder inte det att andra behöver det. Verkligheten är att inte någon annan alltid kan ge allt till dig. Du kan. Ord i munnen! Argh....
Jag har alltid vart en sån person som just tänker att jag inte är i behov att ’jaga’ relation. Jag har haft många sådana runt mig och ser att dem lägger fokus på just det som du menar, och känt att jag istället skall hitta frid i mig själv.
så ska det inte kunna gå att tolka ur och rättfärdiga mord ur lärorna. Om någon tolkar ur från Koranen eller bibeln att det är rätt att stena en kvinna, så är det något fel. Inte bara kvinnor, båda könen faller under samma regelverk. Sedan används lagarna helt åt pipsvängen i dessa länder, speciellt Iran.
Det finns dödsstraff i andra länder också, inte bara i et islamiska regelverket. Vissa tycker det är fel, andra inte.
Om artikeln; Afganistan; Sedan förra året är det dessutom lagligt att gifta bort barn, våldta sin hustru och för män att neka sina fruar utbildning och jobb. Detta vet jag med all säkerhet inte är från islam.
Somalien; Traditionella sedvänjor som används i brist på nationella lagar är i hög utsträckning diskriminerande mot kvinnor. Dessutom uppskattas 98 procent av dem vara offer för kvinnlig omskärelse. Som det står där, ’traditionella sedvänjor’, inte islam.
Jemen;Här råder fundamentalistiska islamistiska traditioner där kvinnor ses som mäns egendom. Ungefär 71 procent av kvinnorna är analfabeter och många tvingas gifta sig i tolvårsåldern. Som jag redan skrivit, islam tog bort seden att kvinnor är mäns egendom. Och det står explicit i Koranen att man inte får gifta bort sina döttrar mot deras vilja. Samma för Bangladesh så klart.
Så, återigen. Du förknippar orättvisan som finns med islam, trots att den inte kommer från islam. Det är EXAKT sådana här saker som islam tog bort och frigjorde kvinnorna ifrån.
Dopeness Jag tycker att DiggeriDoos kvinnosyn och att han är emot homosexualitet I så fall har du helt feltolkat min kvinnosyn. Och hur vet du hur jag bemöter homosexuella av att jag tycker att det är något fel?
är skrämmande och att han får propagera för det här, Jag trodde vi hade yttrandefrihet. Har jag uppmanat till våld? Terrorism? Fångenskap? Nej, jag har argumenterat varför jag tycker som jag gör.
Ser du inte att den mentalitet du nu själv uttrycker, är densamma som du samtidigt kritiserar?
Så folk ska nu kontrolleras och tystas ner, och vadå(?).. när dem uttrycker sig fel. Det är precis den hycklerin som demokrati har fött fram. Man pratar om frihet men så fort något går utanför dem ramar man satt upp så måste det åtgärdas.
ännu hemskare är att DiggeriDoo arbetar med barn som kan lära sig och växa upp med den här otroligt skeva världsbilden. Som du säkert känner till; när man arbetar på skola, så måste man vara objektiv, man skall inte projicera sin världsåskådning på eleverna.
KurtRussel Han kan uttrycka sin vilja, men det är långt ifrån samma sak som att vi förstår den, vilket vi väl inte kan, eller ens bör försöka? Och att ens påstå sig förstå den är väl att likställa sig med honom, och därmed kätteri? Du kan faktiskt ha rätt. Säker att du inte är muslim?=)
Producent
2013-04-02 01:52
Inte yoga, med entiteterna Jag hänvisade till en studie där man sett de positiva effekterna av kundalini yoga och frågade om alla inte borde få reda på detta samt börja praktisera det. Du svarade nej.
Att säga "entiteterna" är att göra det väldigt lätt för sig.
Om det finns ett astralt plan som vi inte kan se med våra ögon innebär det nödvändigtvis inte att alla andar/demoner/entiteter som finns där är onda. Det förklarar också JoS.
Det är exponeringen av den som man ser leder till korruption , fokus disorienteras, distraheras osv. Hur kan exponering av sex leda till korruption? Jag kan verkligen inte förstå hur du menar där. Och det är verkligen inte så att sex/porr exponeras precis överallt heller. Låter som rena moralpaniks-propagandan.
Att vara stolt över sig själv och sin kropp (och inte täcka den hela tiden..) är själva grunden som är viktig att tidigt etablera. Sedan kan man låta sig exponeras av hur mycket sex man vill. Det får en inte att må sämre för det.
Ur det islamiska perspektivet så är dessa restriktioner något som i det stora hela gör att folk mår bra. Fast jag menar på att folket skulle må så mkt bättre om restriktionerna upphörde och alla fick lära sig den typ av spirituell utveckling/förstärkning av psyke och själ som du vill förbjuda. Möjligt att du mår bra, men Du kan heller inte veta hur bra alla mår i länder där islam råder som religion.
Lagar ska fortfarande finnas, men färre skulle vilja bryta mot dem om människor var starkare inom sig och hade större gemenskap/social sammanhållning i samhället.
Du propagerar för en uppdelning av könen och regler som bara leder till försämrad social samvaro och allt större spännvidd mellan könen.
Ja, det är det jag har sagt, hehe, jag har ju redan dubbelbekräftat detta med dig. Fast min poäng var alltså då att islam eller något annat specifikt trossystem inte behövs. Det sätter bara upp regler som begränsar friheten. Vi mår bättre av frihet och valmöjligheter. Dock ska t.ex. skola och föräldrar se till att lära barn att älska sig själva och ha hälsa/yoga etc. som standardkunskap, vilket det inte är nu mkt tack vare islam och kristendom.
Sen skulle man säkert kunna ha en diskussion om vad bra värderingar och självförtroende är. Det är just den öppna diskussionen som ständigt behövs i samhället. Inte fasta principer som står i någon tusenårig bok.
Det finns som sagt olika syn på den saken också, forskning som visar att det finns skillnader. Det finns vissa skillnader ja. Just därför bör undervisning etc. vara gemensam så pojkar och flickor kan lära sig förstå varandras skillnader tidigt och komma överens. Det du propagerar för kommer bara försvåra just det.
Och om hon inte vill, så bör mannen lägga märke till det och acceptera det. Det var inte vad imamerna sa under granskningen.
Hon sa: "Men man måste ha kärlek från hjärtat, det går inte.."
Imamen: Det går!
Men vi skyller på klippningen?
Jag kan förstå imamerna att dem svarade så utifrån HUR hon lade upp frågan. Du kan säga det hur mkt du vill. Imamerna sa att man får slå en kvinna lite lätt i vissa tillfällen också t.ex. "kolla, det här är inte att slå" *smack*
Berodde det också på hur hon frågade?
Du kan inte vara seriös. Antingen ljuger du för dig själv eller så är det andra bullar.
Producent
2013-04-02 01:52
Du har ju inte svarat på flera av mina formuleringar. Tex min kritik emot att det är religion som från början besatt den ockulta kunskapen och skapade religionen för sitt eget syfte. Inte all religion i sig, men de som skrivit Bibeln tror jag haft ockult kunskap vilket också förklaras tydligt av JoS, som i sin tur bekräftas av de böcker som anges som referenser till det JoS förklarar. Om dessa böcker (som t.ex. talar om hur historien om Jesus bygger på astroteologi/soldyrkan) stämmer är en annan femma. Svårt för mig som lekman att veta det. Men jag tycker mig ha sett tillräckligt mycket som pekar i den riktningen.
Det nämns inte så mycket om Koranen på JoS officiella sida men de länkar till
http://exposingthelieofislam.wordpress.com/ där man kan läsa mer om det.
Har hört allt möjligt om Jesus och vem han var, finns många spekulationer etc. Bl.a. att han varit i Tibet och studerat avancerad Buddhism, lärt sig uppnå spirituella krafter via det etc.
Allt detta tyder på att något är väldigt lurt med Bibeln/Koranen och folket bakom dessa trossystem. Jag är ingen professor så jag kan inte svara för hur ockultism har influerat dessa verk/verksamheten i övrigt. Tror bara att de (vilka de nu är) haft en plan sedan länge att förslava mänskligheten under sin regim.
Att den ockulta kunskapen alltid funnits hos just ockultisterna, som Nimrods folk som Abraham skickades till. Fast frågan är vilka dem är exakt. Mycket tyder på sionister och judar som egentligen inte praktiserar judendom utan något annat.
I know your afflictions and your poverty--yet you are rich! I know about the slander of those who say they are Jews and are not, but are a synagogue of Satan. Enligt JoS så är det en medveten taktik av 'dessa' att kalla sig Satanister. De har programmerat oss hela tiden att tro att Satan är ond likaså allting ockult.
Fast när den nya messias ska komma (som är anti-christ) kan man inte vara säker på att det är i riktiga Satans agenda, utan kanske i sionisternas/fiende entiteter.
Detta förklarar JoS.
Att det är deras taktik att använda sig av ord/begrepp/symboler för att manipulera på det viset. Kanske 'dem' haft kontrollen hela tiden, via det astrala. De anser sig ha rätt till landområden som sträcker sig långt längre än vad Israel är inom just nu etc.
Vill åter igen poängtera att alltså Satan inte är ond enligt min tro och att det verkliga Atlantis/paradis jag tror på sträcker sig längre än vårt förstånd. Den här världen är verkligen ett skithål i jämförelse.
Kan du då ge en bättre förklaringsmodell? Nej, men det anser jag inte att du kan heller direkt.
Om vetenskapliga undersökningar visar positiva resultat av kundalini yoga etc. så borde det vara standardkunskap som implementerats i de stora religioner vi har här i väst, och inte religioner som förtrycker sådan kunskap.
Det sägs att första tecknet på galenskap är att tycka sig vara 100% säker på något, som du verkar vara. Det är just då det kan bli farligt med religion; det övergår till att bli fakta för en själv.
Vi kan, om vi uppriktigt söker Gud och studerar Hans bok. Vi kan aldrig
veta om det är hans bok. Det kanske kan kännas så dock, men det är en annan sak.
Och Gud/jehova vill också att vi skall vara slavar. Varför skulle Gud i evangeliet då avslöja och prata dåligt om dessa Nephilim? För att en av dessa Nephilim var Satan.
Nu säger du bara nånting igen utan att syfta på något. Vad motarbetade dem? Islam motarbetar människors frihet och styrka. Varför har jag redan förklarat.
Men att man kan uppleva positiva saker betyder inte per se att det är något bra. Säger samma sak till dig.
Jag tror att den är det. Eftersom man gör shirk mot sin Skapare. Och jag tror du är programmerad till att tro det.
Det profeterna kommit med är något helt annat, dem har fått mirakel med sig, profetior och skrifter som bevis på att dem är ’sända’, dvs inte talar av sig själva. Känslan av mirakel och frälsning kan just vara själva förtrollningen som gör att man sedan klänger sig fast vid tron till varje pris.
Producent
2013-04-02 15:25
DiggeriDoo skrev: Dopeness Jag tycker att DiggeriDoos kvinnosyn och att han är emot homosexualitet I så fall har du helt feltolkat min kvinnosyn. Och hur vet du hur jag bemöter homosexuella av att jag tycker att det är något fel? är skrämmande och att han får propagera för det här, Jag trodde vi hade yttrandefrihet. Har jag uppmanat till våld? Terrorism? Fångenskap? Nej, jag har argumenterat varför jag tycker som jag gör. Ser du inte att den mentalitet du nu själv uttrycker, är densamma som du samtidigt kritiserar? Så folk ska nu kontrolleras och tystas ner, och vadå(?).. när dem uttrycker sig fel. Det är precis den hycklerin som demokrati har fött fram. Man pratar om frihet men så fort något går utanför dem ramar man satt upp så måste det åtgärdas. ännu hemskare är att DiggeriDoo arbetar med barn som kan lära sig och växa upp med den här otroligt skeva världsbilden. Som du säkert känner till; när man arbetar på skola, så måste man vara objektiv, man skall inte projicera sin världsåskådning på eleverna. Jag tolkar det som att du tycker att kvinnor ska bära slöja, jag ber om ursäkt om jag har misstolkat dig. Jag är inte intresserad av att veta hur du möter homosexuella, det räcker för mig att du är emot homosexualitet som har funnits bland massa arter på jorden i miljontals år. Precis som jag inte är intresserad av att veta hur en person som är emot invandring möter invandrare.
Precis som att man får inte sprida främlingsfientliga eller rasistiska åsikter på whoa så tycker jag personligen att man inte ska få sprida kvinnofientliga och antihomosexuella åsikter på whoa. Du får propagera det någon annanstans. Jag är mycket glad över att du inte sprider de här åsikterna och trosuppfattningarna bland barn.
Så folk ska nu kontrolleras och tystas ner, och vadå(?).. när dem uttrycker sig fel. Det är precis den hycklerin som demokrati har fött fram. Man pratar om frihet men så fort något går utanför dem ramar man satt upp så måste det åtgärdas. Det kallas frihet under ansvar. Vi har inte enbart lagar om yttrandefrihet, vi har även lagar som säger att man inte får lov att särbehandla människor på grund av kön, sexuell läggning, religion eller hudfärg. Bryter du nån av dessa ( genom att säga att homosexualitet är fel ) så kan du inte sitta och böla över att du inte får säga vad du vill, eftersom det du säger diskriminerar och sänker värdet på dom personerna som du talar om.
Heard about this bitch minati in 94. Dat bitch was fake as shit yo. Illuminati is straight up fake nigga.
-Vi står för vad vi säger, men vägrar säga vad vi står för- Adiafora http://soundcloud.com/eskabomber
om nu avancerad teknologi gör en person till guds sändebud....varför ber inte folk till denna figur?
hans teknik eller vetenskap fanns inte innan han presenterade den.
liknar det något som muslimer hävdar står i koranen?
finns så mycket skräck att citera från fundamentalisten att jag mår illa av tanken. och för att bespara mig själv från kraftigt syre-overload i munhålan så avhåller jag mig att citera sagor igen.
jag kan däremot skrämma folk med lite feministisk islam. och kom ihåg det är inte feminismen i programmet som är den vedertagna feminismen i sverige ;)
http://urplay.se/Produkter/174956-Bildningsbyran-feminist-och-troende-Jag-vill-ha-en-kvinnlig-imam
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Producent
2013-04-02 20:56
Mr. Antichrist
The one world government, and Prince William as its putative Head of State, are expected to be essentially a surrogate global state of a hyperdimensional Orion grey ET and Draco reptilian takeover of Earth. In his interview, Mr. Kling states that the occupation of Earth by the one world government and the Antichrist will be overthrown by an exopolitical liberation of Earth by ethical extraterrestrial and interdimensional forces that include a benevolent Pleiadian civilization. http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/esp_sociopol_blacknobil23.htm
jag kan däremot skrämma folk med lite feministisk islam. och kom ihåg det är inte feminismen i programmet som är den vedertagna feminismen i sverige ;) http://urplay.se/Produkter/174956-Bildningsbyran-feminist-och-troende-Jag-vill-ha-en-kvinnlig-imam Tack! Väldigt inspirerande, även om jag personligen inte skulle kalla vissa av kvinnorna för feminister. Jag gillade särskilt kvinnan som sa att det Imamen predikade var barbariskt, och den sista engelsktalande kvinnan. Coolt!
xlnt Jag hänvisade till en studie där man sett de positiva effekterna av kundalini yoga och frågade om alla inte borde få reda på detta samt börja praktisera det. Du svarade nej. Jag sa väl inte riktigt nej bara.
Jag gav min syn att det inte är så enkelt som att det bara för med sig goda hälsoeffekter. Att när människor börjar med det, så närmar dem sig ofta doktriner som leder till kontakt med entiteter. Och att dessa entiteter är manipulativa, dem säger saker som inte stämmer, kommer med vetenskapliga lögner. Detta visar att dem inte är ärliga och varför skall vi lyssna på källor som inte är ärliga? Dem också besätter människor. Inte till alla såklart, men det händer. Vilket också visar deras sanna ansikte.
Och jag sade att detta inte är sanna andlighet eftersom det endast ger världsliga fördelar. Och människor använder ofta detta för att få personlig makt osv, kolla bara på de hemliga ordrarna, det är bara människor med inflytande som finns där. Dem flesta som jag känner som håller på med dessa saker är försäljare, dem lär sig snacka snyggt för att tjäna pengar på det, själva också manipulerar.
Att man KAN använda det till något gott går att säga, och görs också, jag vet. Men det utesluter inte att den ofta används på ett felaktigt sätt. Och det är därför islam stänger dörren till den. Den kanske för med sig större frihet, hälsa, världslig framgång, men till vilket pris?
Om det finns ett astralt plan som vi inte kan se med våra ögon innebär det nödvändigtvis inte att alla andar/demoner/entiteter som finns där är onda. Det förklarar också JoS. Det kan man ju inte veta eftersom dem kan ta form som olika saker och utge sig vara något som dem inte är. Ingen som manipulativ skulle presentera sig eller träda fram som det. Oavsett om det är jinn eller människa.
Hur kan exponering av sex leda till korruption? Jag kan verkligen inte förstå hur du menar där. Och det är verkligen inte så att sex/porr exponeras precis överallt heller. Låter som rena moralpaniks-propagandan. Jo, det gör det. Jag antar att du inte kollade på;
Kolla på TV en dag, gå runt på stan en dag, kolla i en magasin, kolla musikvideos (kommersiella), lyssna på musik (kommersiella), titta på reklam, så kommer du se.
Denna exponering leder till att se sex och sexualitet som ett medel för att fylla det bekräftelsebehovet som man har, för man ser omkring sig att det fungerar. Är man lycklig för det? Nej. Kanske kortvarigt, men det är inget som kan ge bestående, riktig lycka.
Att vara stolt över sig själv och sin kropp (och inte täcka den hela tiden..) är själva grunden som är viktig att tidigt etablera. Att täcka sin kropp betyder inte att man inte att man inte mår dåligt över den (jag vill inte använda att vara
stolt över sin kropp, den mentaliteten är destruktiv tycker jag).
Fast jag menar på att folket skulle må så mkt bättre om restriktionerna upphörde och alla fick lära sig den typ av spirituell utveckling/förstärkning av psyke och själ som du vill förbjuda. Det får du tycka, och jag får tycka som jag gör, eller? Du ser det från ditt perspektiv. Men är det det enda rätta? Måste alla andra rätta sig efter det sättet? Nej.
Restriktionerna argumenterar jag leder till något bra. Tex restriktion av alkohol. Hur många olyckor, våldsbrott, våldtäkter, sjukdomar som förvärras, sinnestillstånd som förvärras, relationer som förvärras, barn som far illa osv osv, finns inte utav alkohol? Det är något så socialt accepterat, att man är konstig om man inte gör det. Folk kan inte umgås utan att dricka. Det finns så många negativa saker med alkohol att skulle den ’uppfinnas’ nu så skulle den vara olaglig. Men i reklam framställer man den som något positivt. Vackra folk som skrattar och ler i en fin miljö. Folk som slappnar av osv osv. Men man får inte se den senare tiden när paren blivit helt packade och gråter och bråkar =) Skämt å sido, men ja, stämmer det inte?
Och i det tillståndet så säger jag att meditation är hundra gånger bättre. Misstolka inte mig. Jag anser att meditation fyller ett viktigt syfte. Beroende på i vilket stadium man befinner sig i. Tror man inte på Gud så kommer man såklart inte att be till Gud. Men är man öppen för entiteter och energier osv och hela den otroliga struktur som finns så borde man också hålla ett öppet sinne för att det kan finnas en högre kraft, en yttersta källa där allting kommer ifrån, som har inverkan i ens liv (och jag säger total inverkan i ens liv).
Eller ränta, det är något som religionen förbjuder. Och vad är medlet för en av de största förtrycket i/från väst? Är det inte ränta? Du som sett Zeitgeist vet exakt hur dem använder pengatryckeriet för att sätta folk i skuld. Vet du att islamiska bankerna var dem enda som klarade sig undan ekonomikrisen för några år sedan, för dem handlar inte med ränta. Därför har islam alltid vart ockultisternas största fiende, för dem är inte reda att köpas eller anpassa sig till ’deras’ korrupta standard. Det är därför så mycket smutskastning och krig sker mot islam. Och dem kommer antagligen iscensätta ett krig om inte för många år, om folket fortsätter gå tillbaka till islam i de islamiska länderna.
Hela den ’arabiska våren’ blev förutsett nästa tio år innan den skedde, och även vad som kommer bli följderna av den;
Så man stänger ’dörren’ till att låta samhället bli infekterat av sådana här saker. Och på så sätt har varje förbud alltid djup visdom bakom sig.
Får jag fråga dig, tror du på vägledning? På ’synkronicitet’, meningsfulla ’sammanträffanden’ osv?
Inte fasta principer som står i någon tusenårig bok. Och om boken kommer från Skaparen av allting, som vet vilken effekt allting har?
Det var inte vad imamerna sa under granskningen. Hon sa: "Men man måste ha kärlek från hjärtat, det går inte.." Imamen: Det går! Men vi skyller på klippningen? Det går, om man älskar personen och vill reparera eller hålla kvar det man har. Både min fru och jag har fått stå ut med vissa saker, visa tålamod, och finna oss i dåligt bemötande från den andre. Vi har vissa stunder mått eländigt. Men det är något som sedan fört oss närmare. Ångrar vi oss nu i efterhand? Nej, vi är lyckliga för det.
Det är därför relationer i det här samhället tar slut så enkelt, så fort det blir jobbigt så sticker man. Men då kanske man har Disney-synen på förhållande, att allt ska vara fred och fröjd hela tiden. Det är inte så. När man skall leva tillsammans så kommer man att möta personens dåliga sidor, alla har dem. Och vill man leva med personen så måste man hitta vägar att gå vidare.
Du kan säga det hur mkt du vill. Imamerna sa att man får slå en kvinna lite lätt i vissa tillfällen också t.ex. "kolla, det här är inte att slå" *smack* Berodde det också på hur hon frågade? Det kan mycket lätt bero på det.
Lyssna på hela klippen, för att förstå helheten av vad som sägs;
Jag tvekar att länka följande video, och den precis ovan, för jag vet att den kommer feltolkas. Så kom ihåg, att man inte skall slå en kvinna, det är inte det som islam lär ut. Profeten (saw) och hans följeslagare slog aldrig sina kvinnor, och dem är våra förebilder.
Araber däremot, innan islam, brukade misshandla sönder sina kvinnor. Så den versen som finn i Koranen är till för att tillrättavisa dessa mäns beteende. Titta på hela videon, han kommer lägga in versen i sin kontext, och kommentera snabbt det om fyra fruar. Ni kommer få kalabalik inom er men lyssna klart, och försök lyssna på helheten av vad han säger, fastna inte på vissa ord och begrepp som han använder.
Så ja, UG kan utan tvekan ha framställt det mycket värre än det var.
Och jag tror du är programmerad till att tro det. Hur är jag programmerad? Du vet inte ens hur jag kom till islam.
Känslan av mirakel och frälsning kan just vara själva förtrollningen som gör att man sedan klänger sig fast vid tron till varje pris. Och detsamma kan inte sägas om meditation osv?