I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är illuminati? är det bara en bluff?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2013-04-03 01:47
Om islamexposed-sidan
Den där sidan är ett skämt. Det finns inga bevis på sidan. Dem använder ordet ’proof’ ofta, och STOLEN med stora bokstäver, men dem presenterar inga bevis. Det kallas inom hypnos för suggestioner. Hypnos är något dessa människor är mästare på.

The name “Allah” itself was in fact STOLEN from Paganism. It was taken from the Pagan Arabian title of supreme God, Al-Ilah

Det var ingen som stal något. Ordet ’al-ilah’ betyder ’det/den som dyrkas’. ’Al-’ göra att ett ord blir i bestämd form. Ilah betyder Gud. Gud dyrkas. På engelska ‘The God’, dvs GudEN, Den högste, Den Allsmäktige.

The Djinn are also the 72 Goetic Demons! Al-Uzza can be identified with Astaroth. The qur’an dedicates an entire Surah to the Djinn, but it is the number of this Surah that is so interesting. Surah 72 is called “Al-Djinn”. The number 72 is always associated with the Djinn/Demons. 7+2=9.

Varför Gud kan ha valt att sura 72 skulle heta ‘Al-Jinn’ är för att visa att den 72 ’Goetic Demons’ är jinn. Sen angående numerologin. Alla siffror betyder något inom dessa system, så oavsett vad resultatet blir så kan man lägga ihop vilka siffror som helst och kunna säga att det har en betydelse. Precis som astrologi. Karaktärsdragen som beskrivs kan appliceras på alla människor.

The qur’an shares the story of Solomon/Sulayman where it states the Djinn were under the power of this fictitious jewish mage.

Att kalla Solomon för ett påhitt gör inte honom till det. Även många hemliga ordrar säger att deras kunskap kommer från Solomon, vilket såklart inte stämmer för han höll inte på med magi;

This is also where the stories of the “Genies” who were contained in magic lamps comes from. It was promoted by jews that these Genies/Djinn could be “commanded” to grant the one who called them up any wish, and this led to much ritual abuse on the part of ignorant people.

Det är därifrån som ordet ‘genie’ kommer ifrån, ‘jinn’, ja, och folk som har kontakt med dem får alltid något utav dem, som det är healing som dem kan göra på andra, telepati, eller information, hjälp att bli framgångsrika osv, och det kommer alltid till ett pris, man får inget gratis. Denna metod används av massa olika doktriner, bla Goetic Demons som dem nämnde innan.

http://satansheaven.com/goetia_1.htm

There is *nothing* Spiritual about islam,

Mer lögner. Bara för att det inte finns sådan andlighet som dem utövar betyder inte att det inte finns andlighet. Hela islams utövande är andlighet. När man ber med inlevelse så få man en kontakt med det andliga som skapar lugn i hela kroppen och sinnet, man frigör negativa tankar och känslor, man ’ser’ in i sig själv som i meditation, man ber om hjälp. Och när man uppriktigt ber om hjälp med att tex reda ut något inom sig eller något som man befinner sig i, så händer något fantastiskt. Man får svar. På något sätt möter man något i sin vardag som ’kommer’ med svaret.

När man sitter i åkallan, likt meditation, fast man reflekterar över Skaparen och prisar Skaparens attribut osv så vibrerar hjärtat av behag och ro.

När man underkastar sig Skaparen och sätter sin tillit till Honom så kommer man på olika sätt få bekräftelse genom ’sammanträffanden’.

När man läser Allahs ord (Koranen) så blir det som att den pratar just till dig, den svarar på frågor som du har, tydliggör sådant som står där genom att manifestera liknande i din vardag, får dig att reflektera över skapelsen och din mindset ser helheten.

Islam handlar nästan bara om andlighet. Den där sidan, dem är bland dem största lögnarna jag sett.

2013-04-03 02:06
Isn’t submission the direct opposite of being a Liberated and Independent Individual?

Underkastelse till Skaparen är den största frigörelsen man kan genomgå. Det är då man släpper den världsliga illusionen, och fokuserar med hela sitt varande på just andligheten, att rena och försörja sin själ. Dessa saker stärker en och gör att man blir mer självständig.

Till skillnad från den ockulta läran, där världsliga nöjen som berusning, musik, TV/film, att sysselsätta sig med att hålla på med det andra könet vilket gör att man lägger ner tid på att fixa sig och sin approach för att verka lockande och spännande, att lära sig astrala resor (till vilken nytta?), att använda sin kunskap på ett manipulativt sätt för att tex bli rik osv osv. Dessa saker är distraktioner från sig själv och sitt inre. Visst man jobbar på sig själv också, men man använder ofta dessa egenskaper som man utvecklar för att få ut något av det världsliga.

The people do not worship out of their own free will, or any feelings of love for their god, but because they feel that they have to.

Mer lögn. Jag antar att du förstått att jag inte är född muslim? Jag kom underfund med att det finns en större kraft, att jag inte styr helt över mitt eget liv. När jag höll på med de ockulta lärorna så märkte jag att man genom att göra vissa andliga ’övningar’ får mer kontakt och vägledning. Och även innan jag visste något om islam så kunde jag inte acceptera att det är jag som manifesterar saker i mitt liv. Jag styr inte över de situationer som jag hamnar i. Situationer som ’talar’ till mig och pekar vägen. Det är något ’högre’ som gjorde det. Och jag kände alltid att det följde konsekvenser för dåliga saker jag gjorde, och likaså för goda. Återigen, från ’högre’ upp.

Och ju mer troende jag blev desto tydligare blev det. Sedan började jag läsa Koranen och sådant som jag internaliserat bekräftades där. Svar som jag hade inom mig besvarades. Och min kontakt och frigörelse blev mycket starkare. Och ännu mer när jg började be och underkastade mig totalt. Det gjorde en total ändring i min personlighet, bra till det bättre, och självständigare, ’synen’ öppnades till mycket vidare perception. Så visst gör man det med sin fria vilja.
Och när man kommer underfund med att ALLT som händer i ditt liv, och till och med livet självt, kommer från Skaparen, som är den som försörjer dig, vägleder dig, skyddar dig osv. Då fylls hjärtat av kärlek till Skaparen.

The muslim people are forced to bow down and worship no less than five times a day.

Det är ett krav, efter man underkastat sig, vilket man gör av sin fria vilja och av kärlek till Gud. Och bönen blir de bästa stunderna på dagen. Man ser fram emot nästa bön. Det är där man har den största kontaken med sin Skapare. Man fyller upp batteriet och frigör negativa känslor, stress som man samlat på sig osv.

What muslims are unaware of is that this is blatantly STOLEN from Yoga and Meditation Practices, which have their origin in the Far East and which predate it by thousands of years.

Du ser, den är visst som yoga;) Däremot är det inget som dem snott någonstans ifrån. Asien har också haft sändebud hos sig. Vilket lika gärna kan peka på att Asien också en gång i tiden var monoteistiskt. Dem gör bara en massa lösa antaganden.

Yoga and Meditation workings follow the positions of the Sun and other Planetary Bodies, as there are those times of the day where Energy Work will be most powerful and effective due to the positioning of the planetary bodies. These have a profound affect on our workings, as is described in Astrology.

Planeterna har ingen kraft eller makt I sig själva. Dem är bara placerade där av Gud, underkastade sina postioner i omloppsbanan. Den enda vägledning man kan få från stjärnorna är på natten, när man är på färd.

2013-04-03 02:07
As well as this, the islamic “ritualistic cleansings” are also rip offs of Ancient Pagan Practice of cleansing and purifying the Soul before workings were performed. The true meaning of cleansing and purifying is the cleansing and purifying of the Soul from the dross and “dirt” that attaches to it over time. It is important to begin Meditations with Cleansing the Aura and Chakras to get rid of this “dirt” or negative Energy.

Så först säger dem att den riktiga kunskapen fanns hos polyteisterna I Mecka. Och att muslimerna ’snodde’ deras metod att rensa själen. För att sedan säga att den riktiga metoden är att rensa bort smutset från själen är genom att rensa sin aura och chakra från negativa energier. Så polyteisterna hade inte heller den rätta kunskapen? Dem förvirrar sig själv i sina lögner.

Dessutom så går islam precis ut på att rensa smutset från själen. Det finns många volymer böcker på hur man gör det. Och jag med min erfarenhet med meditation och arbete med chakra kan säga att islams metod ligger högt över dessa metoder.

Den islamiska definitionen av själen;

“… the soul is a body of a different essence than the physical body that is seen. It is a body of light and a higher source. It is very light, living and moving. It is implemented through the physic limbs. It spreads through them like water spreads through a watering place, or olive oil spreads through an olive tree or like fire in coal. As long as the limbs are healthy to accept the effects of that light body (the soul), the soul remains in that body and drives that physical body’s feelings, movements and volition. But if it becomes bad, the mixture of the compounds becomes bad, and it no longer accept that effect , and leaves the body and goes to the world of spirits.”

Det beskriver ljuskroppen, dvs auran. Och vikten att rensa den och hålla den ren/hälsosam. Dvs att rena dem från ’smuts’.

Islam removes the Spiritual side of this totally and replaces it with something completely material, ridding it of any true purpose, meaning and benefit. Any negative energies in the persons Aura/Chakras and Soul are left to accumulate and again they become weaker and weaker. This has resulted in the Spiritual degeneration of humanity as a whole as well as in disease, ignorance and poverty. But then, these are the things that islam glorifies.

Ännu ett stycke med påståenden men inga exempel på vad dem menar och HUR. Hur är islams metod bara materiell och utan andlighet?

No true God that can lay claim to any true power demands and needs the worship of Humans. This in itself is proof of the fact that the islamic “god” is not a god but a program.

Dem lägger sina egna värderingar och önskningar om vad en Gud är. Men det är inte människan som har kapacitet och intellekt att beskriva och definiera Gud, det är såklart Gud själv.

It does *need* the worship of thousands of people, as this is the energy that feeds it. It depends on this energy in order to survive. Essentially, it is parasitic. It is obvious this is no god.

Gud behöver ingens dyrkan. Om hela världens befolkning skulle börja tro på Gud och underkasta sig så skulle Gud inte få mer makt av det. Och om hela världen skulle börja förneka Gud så skulle Gud inte förlora någon makt. Gud är Allsmäktig, och helt utan behov av vår dyrkan. Det är vi som är i behov av Gud.

2013-04-03 02:08
However, the truth behind the scenes tells us a very different story. The fact of the matter is that islam, christianity and judaism are anything but enemies and in fact all stem from the same source and are all working towards the same goal. Once their few and shallow surface differences have been removed, it can be easily seen that they are simply three different faces for the same thing.

Hehe, det är som att dem avslöjar något här. Men alla vet , det är inget hemligt, att dessa tre religioner har samma källa från början. Att det en gång i tiden har vart samma lära. Det är för att det är uppenbarelse från Gud. Men de tidigare läror har blivit korrupta, alla förutom Koranen. Moses (as) kallade inte till judendomen. Han kallade till att dyrka Skaparen. Jesus (as) kallade aldrig till kristendomen, han kallade till att dyrka Gud. Muhammed (saw) kallade till islam, vilket betyder att endast dyrka Gud.

Humanities original and true religion is Paganism. The jewish concept of slavish monotheism is foreign and false.

Som jag redan påpekade från förra länken om kristendomen. Dem har inga belägg för detta påstående. Antropologer har gjort fynd från så långt man kan hitta så finns det grottmålningar som tyder på att tillbe En Gud, inte flera.

Because those at the top (the ruling jews)

Det är inte judar som sitter på makten. Det är ockultister, med precis samma lära som JOS. Dem tillskriver sig inte någon religion eller ideologi, dem infiltrerar dem.

And again we remember the famous talmudic quote “When the Messiah comes every Jew will have 2800 slaves.”-. They believe that it is the Gentile people which they have enslaved that will make up all of these groups of 2800 “slaves”. It is a known fact that the jews are the minority and there are thousands more Gentiles. It is obvious what their purpose is, but they will do everything in their power to keep the ignorance going.

Yes, det är precis Talmud jag syftade på när jag sa att de tidigare folkens texter förvanskades, när de var tillfångatagna av babylonierna. Jag förstår inte varför dem citerar något från Talmud i en text om islam. Islam frigjorde slavar och gjorde det förbjudet. Helt osammanhängande.

However, this is not a god at all but a thought form and energy vortex of jewish magick (comprised of STOLEN and corrupted Pagan Knowledge, this was the reason for the quick removal of all Occult knowledge and why followers of islam are forbidden from studying TRUE Occult knowledge, as they need to be ignorant of it in order to be enslaved by it).

Ja, än en gång skulle det vara mycket bra om dem visde HUR islam är en kopia av judisk magi. Svaret är såklart att det inte finns någon länk, för det är lögn.

The islamic “prophet” Muhammad (in fact a fictitious character) was originally depicted as a jew himself!!

HAHA, och beläggen?=)

One only need look to the Middle East and other areas and countries dominated by islam to see that this is true. The poverty, war, destruction, anti-life practices, abuse of women and children, total lack of personal privacy and freedom, filth, ignorance and violence in these areas all have their roots in islam and its Muhammad.

Det är just dessa saker som dem beskriver som islam kom och tog bort. Det står explicit i Koranen regler för detta, och bevarade i Profetens (saw) uttalanden.

As one example, the earliest “biography” of Muhammad has left no surviving copies and even so is dated to at least 100 years after his supposed death.

Hans biografi finns i haditherna, dem nertecknades medan han levde.

2013-04-03 02:08
Also, considering the fact Muhammad had already been dead 100 years at the time, the biography could not have been written by anyone who knew him personally, and therefore the accuracy would have been extremely questionable.
Lögn igen, som jag skrev ovan så fanns allting redan bevarat från början.
the only place in which the life and existence of Muhammad is documented is within islam’s qur’an. Outside of this, there is nothing.

Nej, haditherna samlades direkt. Islam är religionen som har störst bibliotek och bevarade texter.

Pagan Temples had to be destroyed, thousands and thousands of Ancient Sacred Texts full of the knowledge of the Gods were destroyed,

Då skrift inte var speciellt använt på den tiden så hade dem knappast tusentals texter att förstöra. Araberna var som sagt mästerlingvister. Man sågs ner på om man använde sig av skrift, för dem hade så stor kapacitet att memorera.

Pagan Priesthood were brutally tortured and murdered, cities were besieged and raised to the ground and hundreds and thousands of people died as a result of the spread of islam.

Belägg? I den islamiska nedteckande historian så finner vi, som vi diskuterat redan i tråden, att en muslim inte har rätt att vara den första att höja vapen mot någon, även om det är en polyteist. Bara i självförsvar.

I also highly recommend the book, “The Christ Conspiracy, the Greatest Story Ever Sold” by Acharya S.

Vilket är en kanaliserad bok, och källorna som hon använder är också kanaliserade, dvs från entiteterna. Fortfarande, hur skall vi lita på dem när dem kan ta form som vad som helst och framställa sig hur som helst?

Many of the other supposed family member of Muhammad are also nothing more than stolen and corrupted versions of Ancient Pagan Gods. A prime example is “Fatima”, supposedly Muhammad’s daughter, who was STOLEN from the Goddess Inanna/Isis/Al-Uzza. She was supposed to be portrayed as the fertile, “divine” mother, and divine Feminine.
None the less, Fatima’s character is stolen from the Goddess Al-Uzza, the Arabian Goddess of Fertility, motherhood and the Planet Venus, among other things.

Igen missar dem med beläggen. Ser du hur det är en återkommande brist på den här sidan?

As well as this, Muhammad accompanied by his four family members Ali, Fatima, Hassan and Hussein can be seen as a corrupted (Stolen) Spiritual Allegory. The Five together are a representation and corruption of the Five Elements of the Soul. Muhammad, Ali, Fatima, Hassan and Hussein = Akasha, Fire, Water, Air and Earth, the Elements which make up all that exists, the central forces of the Universe. These five characters are the central characters of islam.

Dessa saker är från shi’a. Dem har för länge sedan korrumperat sina läror och har ingen grund i de ursprungliga islamiska traditionerna. Precis som judarna gjorde dem misstaget att tro att helighet sitter i blodet och tillskrev Profetens (saw) familj helighet och till och med gudomlighet, vilket är shirk, den största synden som tar en ut från islam.

Sidan länkar säkerligen också ihop att dem råkar vara fem i antal med elementen. Skulle dem vara ett annat tal så skulle dem länka ihop det med den siffran från numerologi, det är så det fungerar.

Another is the “12 Imams”, who are a rip off of the 12 constellations of the Zodiac and the 12 Great Ages accompanying them.

Ytterligare ett påhitt från shi’a, som förnekar att khaliferna skulle vara dem som det blev. Dem kallar Profetens (saw) fru och närmsta följeslagare för kuffar (otroende) och att dem konspirerade för att ta kalifatet från Ali, vilket är helt absurt. Detta skulle innebära att dem mest lärda på den tiden, som tagit emot kunskap från Profeten (saw), som blivit utvalda från Gud att vara hans följeslagare, skulle ha sådana karaktärer. Det är dem som förde vidare islam. Absurt, minst sagt. Lika absurt som påståendena på sidan.

Sen försöker dem länka ihop massa event till alkemi osv, helt utan belägg, i vanlig ordning.

Hur kan du tro på det här?

2013-04-03 02:09
Dopeness
Jag tolkar det som att du tycker att kvinnor ska bära slöja, jag ber om ursäkt om jag har misstolkat dig.

Jag tycker att om man är muslimsk kvinna (i ett icke-muslimskt land) så skall man efter sin bästa förmåga följa religionen. Och detta innebär att ta på sig slöja. Ur den vinkeln så tycker jag att kvinnor bör ha det. Men jag tvingar ingen. Min fru tex har inte slöja.

Precis som att man får inte sprida främlingsfientliga eller rasistiska åsikter på whoa så tycker jag personligen att man inte ska få sprida kvinnofientliga och antihomosexuella åsikter på whoa.

Jag har bara propagerat för godhet för kvinnor, vet inte hur du tolkat för att få det till något annat.

Och jag har inte sagt något om homosexualitet. Sofia frågade en ja/nej fråga och jag svarade bara.

2013-04-03 02:10
Blweria
om nu avancerad teknologi gör en person till guds sändebud...

Det gör det inte. Varför tror du det?

hans teknik eller vetenskap fanns inte innan han presenterade den.
liknar det något som muslimer hävdar står i koranen?

Hur har det med saken att göra? Gud uppenbarade saker om naturen som inte var etablerat vid den tiden. Dock finns det inom hadith saker som pekar på viss teknologi;

The Last Day will not be established until …time will pass quickly.(Bukhari)

Clearly, as the Prophet (saas) said, during the End Times, tasks would be completed in a much shorter time compared to other periods. Indeed, the advancements in science have allowed the possibility for most things to be finished in a much shorter time and with much better results. A similar hadith confirms this view:

The Last Hour will not come before time contracts, a year being like a month, a month like a week, a week like a day, a day like an hour, and an hour like the kindling of a fire.(Tirmidhi)

And horses, mules and donkeys both to ride and for adornment. And He creates other things you do not know. (Surat an-Nahl: 8)
Det vill säga färdmedel.

When dajjal (the antichrist) emerges, he cries so loud that the people of both East and West hear him. (Ibn Kathir, an-Nihaiah, 1:96) (Al-Barzanji, Al-Isha'ah li-ashrat al-sa'ah, p. 216)

The account refers to radio and television broadcasts in the End Times that all people in East and West will be able to hear. (Allah knows the truth.)

2013-04-03 02:14
jag kan däremot skrämma folk med lite feministisk islam. och kom ihåg det är inte feminismen i programmet som är den vedertagna feminismen i sverige ;)

Haha, jag hörde på henne att hon kom från Iran, som sa att hon inte vill gå till moskén, att hon vill ha en kvinnlig imam och bära slöja, vilket radioprataren sedan bekräftade.

Det är inte svårt att göra ett program där kvinnan är helt kritiskt ställd till islam om hon kommer från Iran=) Kvinnorna på UG var också från Iran om jag minns rätt.

Om hon inte accepterar att könen har olika roller så kan hon lätt lämna islam. Hon är i Sverige nu. Islam står för dessa saker och om man uppriktigt är muslim så vet man att det är Gud själv som kommit med dessa saker, inte män. Frågan är om hon är uppriktig, som många av dessa röster mot islam.

Så tydligt hur dem försöker manipulerar lyssnarna. Radiovärdens retorik är så genomskinlig, han projicerar negativet med den, hur hör ni inte det?

Det jag håller med om är att prata om konkubiner, krigsfångar, är helt onödigt, för dem skall inte finnas längre. Imamen bara nämner vad som står i Koranen, vi vet inte om han pratar vidare och förklarar det sen eftersom vi inte får höra mer. Här finns iaf en utförligare förklaring;

Hon säger att hon ’suddar bort’ dem saker som hon inte tycker om, vilket återigen visar att hon handplockar sin religion. Nu minns jag inte ordagrant så jag kan inte hitta den versen, men Gud säger ungefär i betydelse att om man skall omfamna islam så skall man ta emot hela islam, inte bara delar av den. Så om det är något hon har problem med, så borde hon inte egot komma i vägen och börja rättfärdiga det, utan erkänna sina brister i tron och säga att hon inte för tillfället kan acceptera det, men att hon borde. För om man säger att man inte tycker om vissa delar och tycker dem kunde tas bort så säger man att Gud kanske inte visste så bra trots allt.

Hon amerikanen sa att förtrycker som sker ligger i hur Koranen tolkas, vilket inte stämmer. Man får inte gifta bort sina döttrar, man får inte kasta syra i barns ögon, kvinnor har all rätt att utbilda sig inom islam. En av islams mest lärda på Profetens (saw) var kvinna. Man får inte våldta, osv osv. Det finns ingen möjlighet att tolka texterna på detta sätt, det är samhällena som har sjuka traditioner och skadade outbildade människor. Dem lever som man brukar säga i stenåldern. Och något borde göras. Man borde ge dem utveckling och uppbyggnad. Det är detta som är hindret och den största boven.

Hon sa också att Koranen uppenbarades till sin tids samhälle, vilket inte heller stämmer. Vissa saker som togs upp, var tvungna att finnas med för att gradvis få bort det ut samhället. När det inte finns kvar, så är det historia, som ändå finns nedtecknad för att kunna hämta kunskap om det och förstå den tiden. Men resten är funktionell för alla tider. Annars hade Gud klargjort det. Koranen uppenbarades just pga att man hade omtolkat de tidigare texterna.

Riktigt skurkaktigt program.

2013-04-03 13:02
Gud varnar om att acceptera något okritiskt, vad källan än må vara;

TROENDE! Om en människa som inte åtnjuter stadgat rykte (för tillförlitlighet) kommer till er med en upplysning, försök då reda ut (vad som är sanning), så att ni inte utan att inse det tillfogar (andra) skada och sedan måste ångra vad ni gjort.

Dessa ord borde många tänka på och reflektera över om dem själva hamnat i detta tillstånd.
Producent

2013-04-03 16:27
Att när människor börjar med det, så närmar dem sig ofta doktriner som leder till kontakt med entiteter.

Det är det här uttalandet som är så skruvat och trångsynt. Varför har jag förklarat många gånger redan.

Och jag sade att detta inte är sanna andlighet eftersom det endast ger världsliga fördelar.

Allt som innebär fördelar är bra, oavsett "världsligt" eller inte. Så länge man är ärlig, human etc. Islam har knappast patent på ärlighet/kärlek etc.

Att man KAN använda det till något gott går att säga, och görs också, jag vet. Men det utesluter inte att den ofta används på ett felaktigt sätt.

Användas på ett felaktigt sätt, som med muslimer som använder sin tro för att rättfärdiga terror, kvinnoförtryck etc.?

Jo, det gör det. Jag antar att du inte kollade på;

Har sett det redan. Överdriven propaganda där problemet attackeras från fel håll;
det är den psykiska/spirituella svagheten i folk som är boven.
Alltså INTE sex eller exponeringen av det i sig, även om det kan få vissa negativa konsekvenser om man blir allt för fäst vid det/överkonsumerar det som vissa gör, precis som med allting annat. Skola och föräldrar bör därför informera om detta och inte hyscha om sex eller porr.

(jag vill inte använda att vara stolt över sin kropp, den mentaliteten är destruktiv tycker jag).

Din mentalitet låter ännu mer destruktiv. Kroppen är en del av en själv.

Det får du tycka, och jag får tycka som jag gör, eller? Du ser det från ditt perspektiv. Men är det det enda rätta? Måste alla andra rätta sig efter det sättet? Nej.

Nej jag påstår inte att mitt sätt är det enda rätta. Men det är inte ditt sätt heller.

Tex restriktion av alkohol. Hur många olyckor, våldsbrott, våldtäkter, sjukdomar som förvärras, sinnestillstånd som förvärras, relationer som förvärras, barn som far illa osv osv, finns inte utav alkohol?

Jag nämnde ju innan att jag försöker hålla mig undan alkohol eftersom jag vet om konsekvenserna. Samhället bör kanske ta ett större ansvar att informera om skaderiskerna. Totalt förbud tror jag inte på dock.
Att någon gång ibland ta en bärs eller två ser jag inte som väldigt farligt i sig. Man måste nyansera bilden lite, vilket jag inte ser att du gör riktigt.

Våldtäckter, slagsmål etc. har oftast helt andra grundorsaker än endast alkoholen i sig. Folk mår dåligt av många orsaker.

Men är man öppen för entiteter och energier osv och hela den otroliga struktur som finns så borde man också hålla ett öppet sinne för att det kan finnas en högre kraft, en yttersta källa där allting kommer ifrån, som har inverkan i ens liv (och jag säger total inverkan i ens liv).

Jo fast denna yttersta källa vet vi ännu inte vilken det är. Du hävdar att du vet men du behöver inte ha rätt för det.
Producent

2013-04-03 16:27
Eller ränta, det är något som religionen förbjuder. Och vad är medlet för en av de största förtrycket i/från väst? Är det inte ränta?

Det är ett av många medel de använder, för att de inte bryr sig om oss, bara om sig själva och sina vinster. Det innebär dock inte att ränta är något ondskefullt i sig, precis som med ockultism i sig. Det är hur man använder det som kan vara 'ondskefullt' eller tvärtom kärleksfullt. De flesta vill ha en värld i fred och frihet, alla jag känner osv. Islam har som sagt inte patent på idén om en fredlig och kärleksfull tillvaro.

Därför har islam alltid vart ockultisternas största fiende

Nu säger du ockultisterna och drar alla över en kam igen.
Ockult är som sagt bara ett ord som innebär dold. Dold kunskap/information etc.

Får jag fråga dig, tror du på vägledning? På ’synkronicitet’, meningsfulla ’sammanträffanden’ osv?

Jag tror på att man kan få positiv vägledning av föräldrar, skola, stat etc.
Meningsfulla sammanträffanden.. kan du utveckla det?

Och om boken kommer från Skaparen av allting, som vet vilken effekt allting har?

Men det anser jag inte att man kan förlita sig på helt och hållet. Risken finns att "Skaparen" lurar en till både det ena och det andra. Bättre att förlita oss på vår gemensamma vetenskap, kunskap om hälsa, sinne etc. Så vi inte blir grundlurade.

Det går, om man älskar personen och vill reparera eller hålla kvar det man har.

Men poängen var ju att hon sa att "man måste ha kärlek från hjärtat, det går inte" (d.v.s. hon kunde inte ge han kärlek/sex eftersom hon inte älskade honom).

Varför tvinga sig själv att hålla sig kvar med någon man inte älskar?
Monogami är ännu en sak kristendom/islam påtvingar människor i onödig omfattning. Folk ska få ha de typ av relationer de vill ha; vissa vill "ligga runt", ha öppet förhållande etc. Då ska de kunna få ha det också, så länge de inte skadar andra eller sig själva.

Du kan inte veta hur alla som inte lever efter strikt monogami mår/känner sig!
Det är verkligen överförmynderi och att döma.

Det kan mycket lätt bero på det.

Haha.. okej.
Fler skäggiga gubbar som pratar lär inte ändra min uppfattning där kan jag säga.

Araber däremot, innan islam, brukade misshandla sönder sina kvinnor.

Jo, men det innebär inte att islam är helt och hållet positivt för det.

Hur är jag programmerad? Du vet inte ens hur jag kom till islam.

Hur du kom till islam vet jag inte helt nej, men gissar på genom Koranen, lyssnande på andra muslimer, tron på en högre makt och sökandet efter den etc.

Och detsamma kan inte sägas om meditation osv?

Yoga och meditation är i sig ingen tro på en stor och mäktig Gud i himmelen som vill att vi ska göra det och det, det handlar mer om hälsa (som blivit allt mer vetenskapligt belagd).

2013-04-03 16:46
Det gör det inte. Varför tror du det?

du kan itne ens försöka gissa?
tänker inte avslöja mycket hur min tanke gått. MEN, nästan allt jag säger här baserar jag på något från dig. denna gången är det något från dig som du upprepat...
låt din citat-jakt börja!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-04-03 17:19
Det är det här uttalandet som är så skruvat och trångsynt. Varför har jag förklarat många gånger redan.

^^Den här sortens magi är använder också yoga, chakra-meditation osv. Till vilket syfte? Bla för att bli medlare för entiteterna.

New age har sina guide-spirits osv osv, detta uppnås genom mediation och yoga. Jag har ju själv utövat och lärt mig dessa doktriner, jag förstår inte vad du tycker är skruvat och trångsynt.

http://www.youtube.com/results?search_query=ascended+masters+meditation&oq=ascended+masters+meditation&gs_l=youtube-reduced.3..0.5781.11386.0.11447.27.12.0.15.15.0.85.514.12.12.0...0.0...1ac.1.A3BFhsYPYE4

Alltså INTE sex eller exponeringen av det i sig, även om det kan få vissa negativa konsekvenser om man blir allt för fäst vid det/överkonsumerar det som vissa gör,

Även om man kan argumentera att det inte är grunden till problemet så kan ingen neka att det är en väldigt stor påverkansfaktor av problemet.

Våldtäckter, slagsmål etc. har oftast helt andra grundorsaker än endast alkoholen i sig. Folk mår dåligt av många orsaker.

Samma här, även om folk har problem innan, att alkoholen inte är grunden, så är det något som förvärrar väldigt mycket.

Jo fast denna yttersta källa vet vi ännu inte vilken det är. Du hävdar att du vet men du behöver inte ha rätt för det.

Det gör jag. Har du kunnat sätta din programmering om religion åt sidan och uppriktigt och objektivt försökt förstå dig islam, genom dess egna läror? Har du uppriktigt bett om att bli vägledd av Skaparen? Och glöm då bort allt du hört om den monoteistiska Skaparen. Jag menar, bara Skapare, den kraft som skapade allting ur ingenting?

Det innebär dock inte att ränta är något ondskefullt i sig... Det är hur man använder det

Hur kan ränta användas på et bra sätt?

2013-04-03 17:19
Nu säger du ockultisterna och drar alla över en kam igen.
Ockult är som sagt bara ett ord som innebär dold. Dold kunskap/information etc.

Fast med dessa läror så följer automatiskt en negativ på religion och tron att polyteismen är äldre än monoteismen, att det är den sanna läran. Bara för att ordet betyder något betyder inte att det förankras flera tankemönster och system i en. Det ser vi tydligt från de olika förgreningarna.

Men det anser jag inte att man kan förlita sig på helt och hållet. Risken finns att "Skaparen" lurar en till både det ena och det andra.

Om det finns en Skapare av allting så varför skulle Han då lura sin skapelse? Det går inte ihop, det är Skaparen som förmedlar det sanna syftet med våra liv och vägleder. Det är andra skapelser vars egon vill beskriva livet och meningen, det är därför man får olika svar från varje person man skulle fråga.

Bättre att förlita oss på vår gemensamma vetenskap, kunskap om hälsa, sinne etc. Så vi inte blir grundlurade.

Det våra sinnen kan förnimma har ingen möjlighet att förklara allting, och syftet med livet. Samma sak här, skulle man fråga varje person så skulla man få olika filosofiska svar. Det finns så mycket våra sinnen inte kan besvara, speciellt när det kommer till det andliga. Och då tror jag mer på att lita på Skaparen är andra i skapelsen.

Men poängen var ju att hon sa att "man måste ha kärlek från hjärtat, det går inte" (d.v.s. hon kunde inte ge han kärlek/sex eftersom hon inte älskade honom).

Ja, men därför måste man komma ihåg att hela det här upplägget var manipulerat från början till slut. Om det här var en verklig situation och hon verkligen inte älskade honom, då hade hon väl inte sett någon anledning att reparera förhållandet. Och bara skilt sig, det är inget förbjudet inom islam.
Hon målade upp det som att hon älskar honom och vill reparera, för att sedan vända på det hela och säga att hon inte har kärlek i hjärtat. Ser du inte hur genomskinliga dem är?

Monogami är ännu en sak kristendom/islam påtvingar människor i onödig omfattning.

Nej, mannen får gifta sig med fler, men inte kvinnan. Det finns biologiska och samhälleliga orsaker till detta. En kvinna kan inte orsaka fortplantning med flera män, män kan. Om en kvinna har flera män så vet kanske barnet inte vem dennes pappa är. Alla har inte råd att testa, speciellt inte i de fattigare länderna.

Folk ska få ha de typ av relationer de vill ha; vissa vill "ligga runt", ha öppet förhållande etc. Då ska de kunna få ha det också, så länge de inte skadar andra eller sig själva.

Men det är precis det som det gör på en stor skala i samhället, därför stänger islam dörrarna till det.

Fler skäggiga gubbar som pratar lär inte ändra min uppfattning där kan jag säga.

Så du kollade inte på dem? Hur kan du då bilda en uppfattning? Du kritiserar islam med argument som kommer från andra än muslimer, som förvränger islams läror till något dem inte är. Och när du presenteras med den islamska synen så är du inte ens villig att ta emot den? Och du pratar om brainwash. När du länkar något så går jag in och granskar det, vilket jag gjorde med islamexposed sidan. Och skrev massor med respons till sådant som de uttalar sig om, kanske håller du på och skriver svar nu, vi får se.

Yoga och meditation är i sig ingen tro på en stor och mäktig Gud i himmelen som vill att vi ska göra det och det, det handlar mer om hälsa (som blivit allt mer vetenskapligt belagd).

Det behöver det inte vara. Men lärorna innefattar många saker som inkorporeras i den som utövar och läser dessa läror. Mycket mer än bara hälsa.

2013-04-03 17:27
'Dem skäggiga männen' har garanterat studerat mer vetenskap än du och jag, och du också Blweria=)

2013-04-03 17:31
'Dem skäggiga männen' har garanterat studerat mer vetenskap än du och jag, och du också Blweria=)

och vi kan alla vara säkra på att dom har studerat kritiskt så att vi alla kan följa blint vad dom säger...mmyes

-Mark Twain

2013-04-03 20:41
Jag tror på att man kan få positiv vägledning av föräldrar, skola, stat etc.
Meningsfulla sammanträffanden.. kan du utveckla det?

Jag menar vägledning som från 'högre upp'.

Till exempel att man är med om någon händelse, som 'pockar' på ens uppmärksamhet, som ger ett intryck. Och dagen efter så upplever man något annat. Och tredje dagen så upplever man något som för samman de två tidigare upplevelserna till en helhet, en insikt, en form av ny förståelse.

Eller att man 'möter' någon form av information. Nästa dag möter man på annat håll något om samma sak, som förstärker och fördjupar det, och kanske en tredje dag också, som gör att man får en djupare insikt om det, en ny förståelse.

Eller att det är något som man grubblar över. Och så genom något 'sammanträffande' så får man svaret kort efter.

Sådana former av sammanträffanden menar jag. Jag hörde tex under veckan från två olika föreläsningar, från två olika föreläsare, just det om al-ilah. Och vad hände, jag hade kort därpå användning av det då sidan som du länkade till försökte ljuga om dess innebörd, så jag kunde besvara på det.
Producent

2013-04-03 20:50
New age har sina guide-spirits osv osv, detta uppnås genom mediation och yoga. Jag har ju själv utövat och lärt mig dessa doktriner, jag förstår inte vad du tycker är skruvat och trångsynt.

Om man nu skulle söka kontakt med entiteter av olika slag, så innebär det som sagt inte nödvändigtvis att dessa entiteter är onda och vill skada en.

Det kanske är så enligt dig eftersom du tror på en enda skapare av universum och att allt övrigt som ingår i skapelsen bara är världsligt och alltså saknar samma själ/yttersta sanning som "Skaparen" gör. Det får du tro, men det är inte vad jag tror. Där kommer vi nog inte längre än så.

Även om man kan argumentera att det inte är grunden till problemet så kan ingen neka att det är en väldigt stor påverkansfaktor av problemet.

Men om man ser till att klara av grundproblemet först (svaghet/psykisk ohälsa/otrygghet inför sig själv och sitt sexliv) så blir inte ens påverkan av sex-exponering alls lika skadlig som den skulle ha varit annars.

Samma här, även om folk har problem innan, att alkoholen inte är grunden, så är det något som förvärrar väldigt mycket.

Därför bör samhället informera om riskerna. Möjligt att distribution/reklam av alkohol till framförallt unga inte bör vara lika stor som den är idag. Men totalförbud tycker jag bara är onödigt och överdrivet förmynderi.

Det gör jag. Har du kunnat sätta din programmering om religion åt sidan och uppriktigt och objektivt försökt förstå dig islam, genom dess egna läror? Har du uppriktigt bett om att bli vägledd av Skaparen?

Jag har läst/hört/sett hur tankegångarna är inom islam, och det är som sagt inte bara dåliga saker. Att sträva efter kunskap, vara uppriktig, medmänsklig etc. är positivt. Men inom islam finns ju också som sagt olika regler/förhållningssätt som jag anser vara mindre bra och begränsande/onödigt.

Om jag skulle "be att bli vägledd av Skaparen" kan det ju lika gärna vara något som utger sig för att vara en skapare (men som inte är det) så det känns inte så värt.
Hela trossystemet verkar dessutom gå ut på att åsidosätta jordelivet och istället försöka sträva efter ett paradis utanför detta liv. Varför inte satsa på ett paradis här på jorden istället? Det är som med citatet av Nietzsche; den kristna uppfattningen av världen som ond och ful har gjort världen ond och ful. Tankar påverkar hela tiden vad som sedan manifesteras i våra liv.

Hur kan ränta användas på et bra sätt?

Det kan iaf. användas på ett sätt så människor inte blir lika bankrutta som de blir idag, som exempel på hur saker (t.ex. ockult kunskap) kan användas mer i positivt eller mer negativt syfte.

Bara för att ordet betyder något betyder inte att det förankras flera tankemönster och system i en.

Nej det betyder det inte alls nödvändigtvis. Kunskap i sig kan aldrig vara ondskefullt. Allt har att göra med hur man använder kunskapen.

Om det finns en Skapare av allting så varför skulle Han då lura sin skapelse?

För att det inte är den riktiga skaparen (om det nu ens skulle finnas en sådan).

Det våra sinnen kan förnimma har ingen möjlighet att förklara allting, och syftet med livet.

Inte Koranen heller, enligt mig då.

Hon målade upp det som att hon älskar honom och vill reparera, för att sedan vända på det hela och säga att hon inte har kärlek i hjärtat.

Om hon samtidigt säger att hon blivit misshandlad och fått gula märken på kroppen så skulle vilken vettig människa som helst rekommendera henne att skilja sig på en gång, inte ge mera kärlek.

Nej, mannen får gifta sig med fler, men inte kvinnan.

Denna regel är lika illa den med anser jag.

Men det är precis det som det gör på en stor skala i samhället, därför stänger islam dörrarna till det.

Som sagt, du kan inte veta hur alla mår av det. Finns många som mår dåligt av att känna sig tvungna att hålla ihop trots att kärlek saknas i förhållandet också.
Bort med dessa regler och in med mer personlig styrka via meditation och yoga.

Så du kollade inte på dem? Hur kan du då bilda en uppfattning?

Jag anser mig inte behöva förklara det i just det specifika fallet. Du verkar se/höra det du vill se/höra.

Det behöver det inte vara. Men lärorna innefattar många saker som inkorporeras i den som utövar och läser dessa läror.

Saker som leder fram till de ondskefulla entiteterna jojovisst. Vi säger väl det då så blir det bra sen.
Producent

2013-04-03 20:57
Jag menar vägledning som från 'högre upp'.

Till exempel att man är med om någon händelse, som 'pockar' på ens uppmärksamhet, som ger ett intryck. Och dagen efter så upplever man något annat. Och tredje dagen så upplever man något som för samman de två tidigare upplevelserna till en helhet, en insikt, en form av ny förståelse.

2013-04-03 20:58
och vi kan alla vara säkra på att dom har studerat kritiskt så att vi alla kan följa blint vad dom säger...mmyes

Studerat vetenskap kritiskt? Hur menar du?

Kanske du projicerar din brist på att ha gjort en omfattande kritisk granskning, som bara förlitar dig på vad media säger. Du grundar din 'kunskap' från någon som förklarar islam till dig, som själv inte är muslim, utan att kolla i de muslimska källorna. mmmyes

2013-04-03 21:20
did I say "vetenskap"?

-Mark Twain

2013-04-03 21:21
Om jag skulle "be att bli vägledd av Skaparen" kan det ju lika gärna vara något som utger sig för att vara en skapare (men som inte är det) så det känns inte så värt.

Då har du inte gjort ett ärligt försök. Hur skall du då kunna avgöra?

Samtidigt som du tror på att entiteterna har gett dig sanningen. Även om du inte har personlig kontakt med dem så kommer den tro du lägger fram här från entiteter. Det är precis samma sak. Det du tänker utger sig vara goda entiteter kan lika gärna lura dig till att göra shirk mot Skaparen.

Hela trossystemet verkar dessutom gå ut på att åsidosätta jordelivet och istället försöka sträva efter ett paradis utanför detta liv.

Det är sådana här påståenden som gör att jag inte tror att du studerat religionen.

Inom islam så åsidosätter man inte jordelivet. Vi säger att man inte ska göra som vissa andliga läror, att säga att allting är en illusion och man ska bara vara helt andlig och lämna allt världsliga. Nej, eftersom vi befinner oss i den världsliga sfären, vi är sociala varelser, som behöver vissa saker för att överleva. Så vi måste utföra arbete och ta vårt ansvar i det världsliga. Det skall finnas en balans med världsligt och andligt, vi går mittenvägen.

Varför inte satsa på ett paradis här på jorden istället?

För det finns inget paradis på jorden. Man kan sträva efter att göra det bästa ifrån sig, att arbeta med sig själv för att skapa inre ro och så bra som möjligt i detta liv, såklart. Men vi kan inte undgå sjukdomar, skador, olyckor, död, prövningar, sorg osv. Det är en del av livet. Men det betyder inte att man struntar i att försöka göra så bra som möjligt på jorden.

Det är som med citatet av Nietzsche; den kristna uppfattningen av världen som ond och ful har gjort världen ond och ful.

Jag sa redan att islam inte ser världen som en ful och ond plats bara för att det finns sådant som uppfattas som ont. Det är det mindset som förbereds. Även om saker kan uppfattas som onda så vet man att Gud inte är orättvis och säger alhamdulillah (all lov och pris tillkommer Allah). Vi ser inte det Gud ser. Så vi fortsätter att tacka Gud och ha ro inom oss, att vara positiva osv.

Tankar påverkar hela tiden vad som sedan manifesteras i våra liv.

Du säger detta men samtidigt avfärdar du vägledning. Det är exakt samma sak, bara förklarad på olika sätt, samma mekanism men det finns olika uppfattning hur denna mekanism sker. Satanisterna ser det som att det är du själv som manifesterar dessa ’svar’ och ’sammanträffanden’. Medan den troende ser att det inte är han själv som kan åstadkomma detta. Man vet inte ens hur det skall inträffa, på vilket sätt som man kommer få lösningen eller vad det är. Att man tänker på något som sedan manifesterar betyder inte att man själv ger sig det.

Det kan iaf. användas på ett sätt så människor inte blir lika bankrutta som de blir idag, som exempel på hur saker (t.ex. ockult kunskap) kan användas mer i positivt eller mer negativt syfte.

Näe, jag såg inget exempel på hur i den meningen.

Jag anser mig inte behöva förklara det i just det specifika fallet. Du verkar se/höra det du vill se/höra.

Du svarade inte om du sett dem. Och om du såg dem och säger att du anser inte att du behöver förklara i det specifika fallet så har du nog inget mer att säga. Vilket isf visar din ovilja till sanning.

Om du inte sett dem så är du ignorant och orespektfull mot din samtalspartner, då du själv länkar videos till mig. Fast i grund och botten är du orättvis mot dig själv som på ett så arrogant sätt avfärdar något du inte vet något om.

2013-04-03 21:23
did I say "vetenskap"?

Det skulle vara ganska osammanhängande i sammanhanget annars, då jag skrev att dem har studerat mer vetenskap än jag, xlnt, och även du gjort.

2013-04-03 21:29
nej, du kan se det som ett markerande att jag inte anser texter ur religionssagor är vetenskap ;)

men hade du frågat din högre makt hade han avslöjat min tankebana omedelbart. du står ju för "det goda" här och jag är bara en "otrogen"...

-Mark Twain

2013-04-03 21:42
nej, du kan se det som ett markerande att jag inte anser texter ur religionssagor är vetenskap ;)

Så du tror att religiösa lärda bara studerat religion? Då kan jag informera dig om att det inte stämmer.

2013-04-03 21:42
men hade du frågat din högre makt hade han avslöjat min tankebana omedelbart.

Det funkar ju inte riktigt på det sättet.
Producent

2013-04-03 21:43
Det du tänker utger sig vara goda entiteter kan lika gärna lura dig till att göra shirk mot Skaparen.

Eller inte.

Inom islam så åsidosätter man inte jordelivet.

Mer än vad man skulle göra annars iaf.

För det finns inget paradis på jorden.

Inte med den inställningen nej.

Du säger detta men samtidigt avfärdar du vägledning.

Av islam iaf.

Näe, jag såg inget exempel på hur i den meningen.

Fundera vidare.

Du svarade inte om du sett dem.

Så länge du inte lägger fram något belägg för att imamerna var skådisar, så skulle ingen video i världen ändra min ståndpunkt i just det fallet. Har lite annat att göra också just nu. Kanske kollar senare.

2013-04-03 21:50
Det funkar ju inte riktigt på det sättet.

VA!? varför inte det då? det funkade för mohammed och jesus....moses också. det har jag läst i sagostunder på dagis!

-Mark Twain

2013-04-03 22:19
Eller inte.

Vi har iaf många fall där de ljugit, manipulerat och gjort skada.

Mer än vad man skulle göra annars iaf.

Det är relativt, beroende på vad man jämför med.

Inte med den inställningen nej.

Du projicerar din bild av islam på det jag säger fast jag inte ens säger det du försöker framställa att jag gör. Jag sa att man alltid strävar till att göra så gott som man kan i detta liv, med sig själv, med andra, individuellt och kollektivt. Med fysisk hälsa, andlig hälsa, psykologisk hälsa osv. Att skapa en positiv och lycklig samvaro med sig själv och andra. Det som du kallar att försöka få ett paradis på jorden. Med det är en utopi, något vackert att försöka uppnå, vilket jag ju säger att man ska försöka. Men verkligheten just nu ser inte ut så, det är att se saken realistiskt, inte som något fult eller omöjligt.

Av islam iaf.

Du länkade till Richard Dawkins, du tror inte han skulle säga samma sak om din form av vägledning? Osammanhängande.
Producent

2013-04-03 23:03
Det som du kallar att försöka få ett paradis på jorden. Med det är en utopi, något vackert att försöka uppnå, vilket jag ju säger att man ska försöka. Men verkligheten just nu ser inte ut så

Inte just nu nej. Men med rätt taktik anser jag att den kan bli det.

Du länkade till Richard Dawkins, du tror inte han skulle säga samma sak om din form av vägledning? Osammanhängande.

Min form av vägledning anser jag inte vara ren fakta på det viset du anser islam vara ren fakta. Man kan argumentera för sin tro, men det innebär inte att man anser att det är ren fakta som bör accepteras av alla på en gång.
Jag söker vägledning via mitt intellekt, och är öppen för det som verkar trovärdigt men stängd för det som inte gör det.

2013-04-03 23:12
Min form av vägledning anser jag inte vara ren fakta på det viset du anser islam vara ren fakta.

Så vad var meningen med att länka Richard Dawkins, han explicit sa att allt sådant är hallucinationer. Med andra ord, han sa bokstavligen att det du tror på är hallucinationer. Då försvinner hela syftet med att länka det klippet till mig, när det gäller dig lika mycket. Eller?

Jag söker vägledning via mitt intellekt, och är öppen för det som verkar trovärdigt men stängd för det som inte gör det.

Jag med=)
Producent

2013-04-04 00:06
Så vad var meningen med att länka Richard Dawkins, han explicit sa att allt sådant är hallucinationer. Med andra ord, han sa bokstavligen att det du tror på är hallucinationer. Då försvinner hela syftet med att länka det klippet till mig, när det gäller dig lika mycket. Eller?

Meningen var att han förklarade den möjliga orsaken till att tycka sig se sammanhang på det viset du såg det (att du får någon form av vägledning av Allah i sådant som händer i ditt liv), och att det lika gärna kan vara hallucinationer/något du får för dig (precis som 'Jesus-mannen' i klippet).

Jag anser mig väl inte direkt få vägledning av Enki/Satan på samma vis med sammanträffanden etc. Om jag skulle tycka mig få massvis med sammanträffanden/vägledning hade han säkerligen sagt samma sak till mig (om jag hade lagt upp frågan på samma vis som mannen i klippet), och jag skulle antagligen då vara öppen för att det kan vara så (egen hallucination). Man kan aldrig vara säker.

2013-04-04 09:13
Meningen var att han förklarade den möjliga orsaken till att tycka sig se sammanhang på det viset du såg det (att du får någon form av vägledning av Allah i sådant som händer i ditt liv), och att det lika gärna kan vara hallucinationer/något du får för dig (precis som 'Jesus-mannen' i klippet).

Att det kommer någonstans ifrån håller alla andliga läror med om. Av den enkla anledning till att det blir så evident i deras liv.

Senast igår hände det mig; jag tittade på en föreläsning (om medias roll i samhället) och där pratade muftin om ett nytt fenomen om att det har kommit islamiska sådana varianter av 'skicka-detta-till-20-personer-annars...'.

På kvällen fick jag tre sms från olika bröder där det stod att det var en kvinna som fått den värsta formen av bröstcancer och att man skulle skicka sms'et till så många (muslimer) man kan så att alla kunde be för henne. Jag blev suspekt pga vad mannen hade sagt på föreläsningen, ifrågasatte sms'et till en broder. Typ en timme senare fick jag sms från två av dem som skickat till mig att jag skulle strunta i det, det kom fram att man inte skulle göra sådant.

Slump, skulle många säga, men när man märker likande saker ökar i antal och i betydelse under sin andliga utveckling, när perceptionen blir större så vet man att det inte handlar om någon slump. Men Richard har väl antagligen inte upplevt det för han envisas att vara ateist=)

Iaf, på JOI's hemsida finns någon persons beskrivning av sitt första möte med satan. Men den skulle ju Dawkins acceptera, eller hur?

http://www.freewebs.com/eridu666/Conversation.html

Sa du inte någonstans också att du tror att du själv manifesterar saker i ditt liv genom dina tankar? Vad menar du med det, kan du fördjupa?

2013-04-04 11:18
På kvällen fick jag tre sms från olika bröder där det stod att det var en kvinna som fått den värsta formen av bröstcancer och att man skulle skicka sms'et till så många (muslimer) man kan så att alla kunde be för henne. Jag blev suspekt pga vad mannen hade sagt på föreläsningen

krävdes det en föreläsning för att föda den misstanken?

se inte det här som ett spydigt inlägg ....bara. det finns en stor portion sur substans i mitt inlägg men det du inte läser är viktigare.

-Mark Twain

2013-04-04 16:51
krävdes det en föreläsning för att föda den misstanken?

Det vet jag ju iof inte, jag hade ju sett föreläsningen innan sms'en. När jag tänker efter så hade jag säkert blivit det iaf.

Men det var inte det som var poängen. Poängen var att det från början inte hade något sammanhang för mig. Bara en sak han sa i föreläsningen. Sedan när jag läste sms'et så förankrades dessa två saker genast (föreläsning och smsm'et).

Kanske jag borde ha använt ordet bekräftelse. När jag fick sms'et så bekräftades det han sa.

Fortfarande så kunde jag ju inte 100% veta om det var fake eller inte. Och den sista bekräftelsen kom sedan när folk skrev tillbaka och bad mig glömma sms'et.
Producent

2013-04-04 19:36
Iaf, på JOI's hemsida finns någon persons beskrivning av sitt första möte med satan. Men den skulle ju Dawkins acceptera, eller hur?

Det är inget jag skrivit och just det är inget jag personligen står för heller. Nej det tror jag inte.

Sa du inte någonstans också att du tror att du själv manifesterar saker i ditt liv genom dina tankar? Vad menar du med det, kan du fördjupa?

Det man tänker om sig själv och andra påverkar en själv och andra. Likaså det man tänker om omvärlden och allting annat, det är det jag menade.

2013-04-04 20:01
Det vet jag ju iof inte

!!fördomsvarning!!

att underkasta sig, att repetativt göra denna underkastelse till en ceremoni varje dag gör en till en mottagare. inte en tänkare. vilket säkert är tanken (adam och eva och äpplet/)
och det farliga i det är att en person som endast lyssnar till dessa föreläsningar blir ett verktyg. inte en kraft.

!!!fördomen avslutad!!!

när man ser till "den nyavärldsordningen" (om det är religiöst eller inte är mindre viktigt i mitt resonemang) så behövs stora grupper med samma tanke. det gynnar en cantral världsregering. jag tror inte att det är bra. monoteismen känns inte som ett bra motstånd till "illuminati".

fast jag skulle inte erkänna illuminati så som det målas upp.

visst verkar det förekomma ritualer bland vissa snuskigt rika men jag ser det som en effekt på att dom har så mycket makt och pengar. att det blir ett sätt att hålla sig mentalt hela. att sitta med en förmögenhet på 3 miljarder och veta att man kan bota vilken svältkatastrof som helst med den summan men inte göra det MÅSTE skapa rejäla smällar på psyket. räddningen blir skumma ritualer. men det är mer en "lek" för rika mer än en religion eller gudsdyrkan.

-Mark Twain

2013-04-04 22:50
Det är inget jag skrivit och just det är inget jag personligen står för heller. Nej det tror jag inte.

Men det är ju typ huvudsyftet med dessa övningar?

Sa du inte själv att satan kommer att regera?

En av huvudsyftena med den meditation som dem beskriver på sidan är att komma i kontakt med satan? När jag kollar runt på de olika meditationsteknikerna som finns där så skriver personen att satan själv gav honom teknikerna, eller demoner. Vilket antagligen betyder att det är sådana krafter man öppnar sig till med dessa tekniker.

Det man tänker om sig själv och andra påverkar en själv och andra. Likaså det man tänker om omvärlden och allting annat, det är det jag menade.

Okej, ja, detta förstår jag, dessa tankar finns beskrivna i Koranen och hadith också. Men det är inte samma sak som att uppleva en synkronicitet med tankar - vardagslivet. Saker som till en början inte verkar ha betydelse eller som drar i uppmärksamheten, som sedan förankras genom något annat man upplever. Något som man utan att i förväg veta det skulle ha nytta av precis när det förankrades.

2013-04-04 23:05
att underkasta sig, att repetativt göra denna underkastelse till en ceremoni varje dag gör en till en mottagare. inte en tänkare.

Utesluter den ena det andra? Varför kan man inte vara båda två? Och det är i många fall först efter att man gått igenom processen av 'uppvaknandet' och accepterandet av underkastelse som man börjar utföra ritualerna. Innan man kom dit så gjorde man ju tänkandet. Och det är ett ordentligt tänkande man måste göra. Speciellt för oss som innan var starkt emot religion. Dem första reaktionerna är motstånd. Men det går inte att blinda för den tydliga sanningen som uppenbarats för en. Man vet att man skulle vara en förnekare och leva på ett sätt som skadar ens liv, som för med sig negativa konsekvenser till ens liv. Och detta kan bli en långdragen process för vissa och omedelbar för andra.

Och efter, när man inser värdet och storheten i det hela, det är då man med kärlek underkastar sig, vilket i sig blir den mest befriande upplevelsen. För man lever i enlighet med det man blev skapad för. Bara för att beskriva det från en troendes perspektiv.

2013-04-04 23:42
Utesluter den ena det andra?

till slut gör det det.

Jag blev suspekt pga vad mannen hade sagt på föreläsningen

betänk detta ärligt.

-Mark Twain

2013-04-05 08:51
till slut gör det det.

Har du testat?=)

Jag ber, jag tackar min Skapare, jag tar emot vägledning, prövningar, lättnad osv, jag läser Koranen för att reflektera på mitt inre, på min process, Koranen talar till mig, lyser upp saker inom mig som jag inte sett förut, bekräftar sådant som jag kommit till insikt om, får mig att reflektera, jag är en mottagare.

Men hur betyder detta att jag slutar tänka? Jag har ju tänk och kommit till insikt att detta är det bästa alternativet, det som resonerar bäst med mig, jag har inte blint antagit tron, jag har granskat och utvärderat den, och inte funnit några brister i den. Och det är inte så att jag lämnar annan kunskap åt sidan.

Koranen (Gud) till och med utmanar mig också att söka efter något bättre. Tar jag inte del av sekulär kunskap? Ockult kunskap? Jag jämför vad andra religioner säger. Vetenskap? Pseudovetenskap? Konspirationer? Ateister? Osv osv. Jo, det gör jag ju.

Kan du säga samma sak? Har du vart öppen och vågat testa på olika former av andligt sökande, för att på riktigt utvärdera om det kan finnas någon sanning? Lagt åt sidan dina känslor och programmering åt sådana tankar?

Så hur får det mig att sluta tänka?

betänk detta ärligt.

Du plockar ut och fokuserar på det som inte har så stor betydelse. Grejen med detta exempel var att visa på hur dessa saker vävdes samman. Och det är på liknande sätt som 'synkronicitet' brukar hända. Min känslor i det är inte relevanta.

Ett annat exempel är när jag för något år sedan ville gå till skogen på natten för att testa hur det skulle kännas. Jag var lite osäker inför detta. Jag kom på att Koranen flera gånger hade besvarat något som jag grubblade över, ett annat exempel på 'sammanträffande', och jag hade inte läst i Koranen på ca tre veckor för stunden. Så jag kom hem och öppnade Koranen där jag låg, det var en ny 'sura' (kapitel). Och svaret fanns direkt där i de första orden. Det stod typ, tror människan att vi har skapat naturen bara på skoj, och i fotnoten stod det att i naturen kan människan finna tecken, minns inte på vad dock. Ungefärligt så (utifrån minnet). Och där fick jag svaret, så jag tog med mig en filt och gick ut. Och det blev en nyttig upplevelse.

Eller när jag första gången hörde om Profeten Muhammeds (saw) 'himmelsfärd'. Jag hörde en äldre dam berätta om den och jag hörde bara slutet, och den fångade mitt intresse, jag tänkte att jag måste läsa mer om det.

Det var på tiden då jag var ny muslim och fortfarande höll på med chi-meditation. Och jag tänkte också testa på yoga. Så jag sökte på lite olika saker om yoga, laddade ner massa olika övningar för att gå igenom dem sedan och se vilken som skulle kännas bäst att göra.

Jag kom också över ett (semi-) muslimskt forum där man diskuterade astral projection och huruvida det är tillåtet eller förbjudet. Och en av de mapparna jag laddade ner hette 2012 yoga och i den fanns det instruktioner till astral projection. Jag lärde mig aldrig det, testade på det lite, gjorde några framsteg men inget mer, jag körde mest mina inre resor.

Hur som helst, jag fastnade på den muslimska sidan, det fanns 43 sidor att läsa=P Det fångade mina tankar helt enkelt.

Dagen efter det så fortsatte jag läsa i Koranen där jag låg, igen var det en ny 'sura' jag skulle börja med. Och look and behold, suran heter Al-Isra' (Den nattliga resan) och börjar med;

STOR är (Gud) i Sin härlighet, Han som under natten förde Sin tjänare från den heliga Moskén till den fjärran böneplatsen, vars omgivningar Vi har välsignat, för att visa honom några av Våra tecken; Han är Den som hör allt, ser allt.

I fotnoterna refereras det till bihang för att läsa om detaljerna om denna händelse. Där står bla;

”Vissa iakttagelser av nutida psykologer har dock bekräftat vad mystiker av av alla riktningar hävdat sedan urtidens minnen, nämligen att människans själ tillfälligt kan röra sig utanför och oberoende av kroppen. I sådana fall av oberoende psykisk aktivitet förefaller själen eller anden färdas obehindrat genom tid och rum...”

Så kort efter jag tänkte att jag ville veta mer om händelsen där Profeten (saw) gjorde sin ’himlafärd’ fick jag läsa om det, utan att jag sökte det själv (ask and you shall recieve=)).

Parallellt läste jag mer om astral projection.

Och i och med detta så länkades dessa två ’fenomen’.

Coincidence? I think not=)

Men man måste våga söka och börja se sammanhangen, hur fånigt det än kan kännas.

2013-04-05 12:05
Om islamexposed-sidan
Den där sidan är ett skämt. Det finns inga bevis på sidan

turn it...

islam är ett skämt. det finns inga bevis inom religionen.

Men hur betyder detta att jag slutar tänka

tänk igenom det jag sist skrev!!!

tankenöten i det är inte djup eller svår!

och inte funnit några brister i den

svårt att finna ord som inte är förolämpande....
men jag skiter i.....GUD!

Coincidence? I think not

fucking idiotic? I think so!

-Mark Twain

2013-04-05 15:54
Jag har iaf kollat ur alla vinklar jag kan. Något du inte kan säga. Så hur kan du veta? Och ändå påstår du saker. Fast det gör du egentligen inte heller. Så man skulle säga att du är det största skämtet av dem alla.

Jag besvarade redan det sista du skrev. Du försöker bara kringgå det verkar det som. Eftersom jag förklarade hur jag söker infornation från alla olika källor och granskar det. Vilket du inte gör. Så ur den aspekten är det du som inte tänker. Touche

Du får strunta i vad du vill. Vilket du också gör. Vilket också är orsaken för att du är så ignorant över allting som vi diskuterar.

2013-04-05 17:13
hur kan du veta?

det känns så rätt i mitt hjärta

Du får strunta i vad du vill. Vilket du också gör. Vilket också är orsaken för att du är så ignorant över allting som vi diskuterar.

the power of public discussions ;)
irriterar det dig? utfärda en fatwa eller nåt...!

och borde du inte ta avstånd från mig? (enligt islam ska man väl uttrycksfullt göra det...)

så varför besvara mig? jag kan svara !!!!!!
för att få manifestera din tro. yes? jag tänkte väl det.

Spoilerfan, diskussionen blir grymt mycket bättre utan dig

-Mark Twain

2013-04-05 18:01
Så blind tro kan man säga.

Irriterad på vadå? Det är bara du som tar skada av din attityd. Jag pekar bara ut din ignorans, arrogans osv. Därför jag besvarar. Fast jag ha svårt att tro att någon kan ha missat det. Möjligtvis du själv.

2013-04-05 18:16
Och om du kallar det du håller på med för diskussion så har du inte riktigt förstått innebörden av begreppet.

2013-04-05 18:21
kan du inte snälla göra en tråd där du beskriver hur man för en diskussion.
blanda in hur man på ett respektfullt sätt bombar någon med meddelanden som upprepat antal gånger blivit avböjda också.

-Mark Twain

2013-04-05 19:43
Vilken skojjare du är mannen. Bombaderade?

Jag ställde några frågor som jag ville ta privat istället för här. Och fick endast spydiga svar tillbaka.

Jag finner det mycket otroligt att du orkar hålla en sådan fientlig ton bara för att jag är troende och öppet diskuterar det i sammanhang till trådämnena.
Producent

2013-04-05 20:08
DiggeriDoo

Men det är ju typ huvudsyftet med dessa övningar?

Nej.

IMPORTANT! MOST OF THE TEACHINGS AND DOCTRINES OF THE ANCIENT RELIGIONS HAVE BEEN CORRUPTED. IGNORE THEM. THE EXERCISES, SUCH AS THOSE IN HATHA AND KUNDALINI YOGA, BREATHING EXERCISES, MARTIAL ARTS EXERCISES, ETC., THESE ARE ANOTHER MATTER AND THEY ARE VERY POWERFUL IN RAISING THE SO-CALLED WITCHPOWER, VRIL, CHI. THIS IS THE ESSENCE OF SATANISM.

http://www.angelfire.com/empire/serpentis666/Satanism_Sanskrit.html

The female side is also the creative aspect of the soul; dreams, music, feelings and intuitions. Because of the power to direct one's own destiny and the spiritual freedom that comes with this are of the female side of the soul, the Christian Churches and their related ilk, such as Islam, work at promoting an inferior image of women; with Islam being brutal to women, and the incessant denegrations of women in the Judeo/Christian bible. All of this in addition reflects on the subconscious, subliminal level to suppress and deny the female power of the soul. Through centuries of this enforced garbage, which is nothing more than a program to remove spirituality, the female side of the soul and its powers have atrophied. This is why humanity and this world are in such an ugly mess right now. This has created a most serious imbalance that has become generational. Satanism works through power meditation to empower the female side of the soul to regain balance and restore spiritual health, along with empowering the individual.

http://spiritualwarfare666.webs.com/Satanic_Symbols.htm

Sa du inte själv att satan kommer att regera?

Jag tror det ja (vilket är positivt eftersom Satan vill ge oss spirituell utveckling utan gränser) när vi successivt går in i vattumannens tidsålder.

http://www.freewebs.com/eridu666/666.html

När jag kollar runt på de olika meditationsteknikerna som finns där så skriver personen att satan själv gav honom teknikerna, eller demoner.

Några utav övningarna anser hon (Administrative High Priestess Maxine Dietrich
) att hon kanaliserat fram via Satan och diverse demoner, men det får ju stå för henne det. Satan/Enki och demoner så som Pazuzu (http://www.freewebs.com/eridu666/LesserDemons.html) är alltså enligt JoS inte ondskefulla så som kristendomen/islam målar upp dem som.

In the same way the Greeks and Romans may have worshipped their divinities, fondly believing them to be good. But the Christian Scriptures declare that all the gods of the Gentiles are demons.

http://www.angelfire.com/empire/serpentis666/AllDemons.html

Nu vet jag inte hur mycket av allt detta jag personligen anser mig kunna stå för, men jag anser definitivt att både kristendom och islam motarbetar individuell utveckling på många olika sätt genom att antingen direkt eller indirekt förbjuda olika saker som gör att vi kan uppnå gudomliga krafter, som jag sagt redan.

Och åter igen, bara för att jag ser mig som satanist så innebär det inte att jag skriver under på exakt allting som JoS förmedlar. Det är ingen tro som är satt i sten på samma vis som islam är för dig.

2013-04-05 20:16
Jag ställde några frågor som jag ville ta privat istället för här. Och fick endast spydiga svar tillbaka

nej,
jag är inte ok med att du tar med dig en "tråd" hit.

lite respekt, tack.

privat vill jag inte diskutera med dig, går det att respektera eller tänker du köpslå om det?

sluta skriv till mig privat omedebart, tack!

tyst och stick långt bort!

och du verkar vara jävligt trög. vad fan fattar du inte? skriv inte till mig privat igen!

du trackasserar mig nu. inse det och sluta!

hur var det spydigt från början?

så nu finns ingen respekt för dig :)
puss puss ta din shariia och tryck ner den i din hals!

-Mark Twain