I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa Tag Team Final och Rond 3

Vår Hiphop - Audio & Video

Admin

2008-05-28 20:44

Whoa Tag Team Final och Rond 3

Nyhet: Jag har tydligen snurrat ihop det. Kalendern i windows snurrade till det för mig. Det ska självklart inte vara 1a juni som finalbidraget skall vara inne utan söndagen den 8e juni.

De möter varandra i Finalen:

Gosk Records VS Schakephuluc

Nya regler till finalen: Inga jävla regler alls. Döda dom.

Ronderna i Rond3:

Gosk Records vs. Hubler & Bross 4-1
Schakephuluc vs. Tygla Din Slyna 4-1 (Eller WO)

Ladda ner semifinalen HÄRHÄR

Deadline för Finalen är söndagen den 8a juni klockan 20.00 och det skickas till undertecknad på msn: [email protected] eller här på whoa.nu i ett privat meddelande. Ha med Tag Team 2008 och ditt tagteam-lag i låttiteln. Och det går alltså inte att maila in bidraget till min msn-adress.

Lagen:

Team Gosk : Marty & Goofy
Schakephuloc : Prendel & DoktorDöd

Bidragen får vara hur långa som helst och använda sig av hur många beats som helst. Både två rapparna i teamet måste vara med på varje bidrag. Hur mycket kan diskuteras, men både ska fylla sin funktion. Domarna kommer att titta på dissar, fyndighet, flyt, leverans, ljudbild, samspel och det totala framförandet. Tillåtna språk: Engelska och svenska.

Pris:
Var sitt exemplar av Bevismaterial DVD samt Purple Reign DVDn
Varsin tee från www.marysoul.com
Beats från www.rawmusic.se och Litanol

Tävlingens domare:
Mfs - Huvudarrangör, battlefantast och hiphopens trotjänare. Även kallad Mc Poplugg
Oracle - Whoas lilla hiphoporakel. Välformulerad och ärlig. Även norrlänning. Beklagar sorgen...
Blizzak - Han var med och battlade på whoa när många av dagens "whoarappare" fortfarande låg i blöjor. Egentligen för gammal för att fortfarande hänga på whoa.
Kaggen - Whoakändis, battlerappare och känd för sin whiskeyröst. Han har förmodligen fler fjortonåriga fans än du.
Aggro - Hiphopens Alexander Bard fast utan fult skägg och La Camilla. Provokatör, ordvrängare, serietecknare och hipsterfantast.

(Inlägget ändrat av mfs 2008-05-28 21:12:06)

(Inlägget ändrat av mfs 2008-05-29 11:14:21)

(Inlägget ändrat av mfs 2008-06-16 19:56:07)

Admin

2008-05-28 20:45
Oracle

Gosk Records vs. Hubler & Bross – min röst går till Gosk Records

Har Hubler & Bross förstått att de är i semifinal? Ett par rader håller måttet (t.ex. ”fläcken på din systers kind är ingen pastasås”) men överlag lindas budskapet in i alldeles för mycket utfyllnad. När man har kommit så här långt i en tävling så har man inte råd att hålla igen! För jag vill ändå tro att snubbarna är bättre än så här. Gosk verkar ha fattat detta lite bättre. Visst, allt snubbarna lägger är inte bra, men rader som ”… som det fyra bitars pussel ni sitter och leker med” och ”… är så fula att er mamma matar er med slangbella” får en stor tumme upp av mig. Underhållande, precis som det ska vara, i en tävling som denna. Bortser vi från själva textskrivarbiten så kan jag även tycka att Marty och Goofy låter argare (har mer attityd i rösterna) och flowar snäppet vassare än vad Hubler och Bross gör. Saker som även de ger ett extra plus i kanten. Så utgången på den här ronden känns ganska självklar; Gosk lär sluta som segrare.

Blizzak

Gosk vs. Hubler & Bross

Hubler och Bross – Tighta rappare, personliga dissar som sitter hårt. Men det är något med Hubler och Bross energi i låten som enligt mig inte riktigt sitter där den ska. Dock många rader som är klockrena och underhållande.
Gosk – Gosk kör ett samarbete som jag tycker krävs av ett tagteam battle. De rockar back 2 back hela tiden och de är riktigt duktiga emcees. Dissarna sitter där de ska.

Detta battle är grymt svårt – Hubler och Bross lägger hårda rader som fan men deras stil är lite sövande. Gosk lägger det så grymt tight tillsammans och deras rader är helt ok. Det som kommer att döma i denna rond är Gosks samarbete som gör att deras låtar får liv och det känns mer levande. Vinnare: Gosk

Soheil

Schakephuloc: Tycker första killen som lägger accapella är bäst i ert bidrag.

Hubbler o Bross: Ärligt talat, första minuten består av sjukt lama och tråkiga rader och flowmissar. Sen när andra beatet drar igång blir jag lite peppad tills jag hör andra raden om spelningen på något äldreboende. Det är ju överballt att dom haft spelning på ett äldreboende. Sen droppar ni någon rad om att fläcken på syrrans ansikte inte är pastasås; vet inte om det bara är jag, men förknippar man inte pastasås med något rött? Ifall det kommer rött ur snoppen måste ni till farbror doktorn..

Hur som helst, om vi ska bortse från era veneriska sjukdomar. Det känns som jag sitter och väntar hela låten på era rader där ni backar upp era påståenden om hur bra ni är. Men dom kommer inte. Ni har vissa roliga rader, men levererar dom så jävla dött och stelt att man inte riktigt bryr sig. Låten är okej, men för varje rad ni droppar som har med äldreboendet att göra blir jag mer tänd på skåningarna. Så jävla fett att spela för gamlingar på nåt sätt. Sen måste jag fråga vem av er som försökte återuppliva 90-talet genom att droppa rimmet micken/clicken? Sjukt att lägga det rimmet 2008, antingen var du inte född på 90-talet eller så bodde du i Fritzls källare.

Engla-raden var ju rätt brutal och jag vet inte om jag diggar den eller bara tycker den var för brutal. Hur som helst är det mer såna här rader jag hade velat se, inte bara snack om att ni är bra och dom är dåliga; lite mer fantasi än så gärna.

Men ja, om jag ska sammanfatta vad jag minns av låten: Medelmåttigt flow, tradiga rader, könssjukdom och en brutal Engla-rad.

Admin

2008-05-28 20:45
Mfs:

Gosk Records vs. Hubler och Bross

Gosk Records - Skön attityd. Tycker ni hanterar beatet bra och lämnar över till varandra snyggt. Teamwork som gruppsex för att slänga in en played out punchline. Jävligt gött flow på andra delen av bidraget. Hårdare och mer rakt på.

Hubler och Bross – Hubler är bästa rapparen i laget där Bross ligger en bra bit efter. Stryper er med t-shirten från marysoul var en bra rad. Annars matar ni på bra, men alldeles för lite variation i hela bidraget. Det blir slätstruket. I övrigt härligt att ni fått med Ernst Hugo på introt, Riket är för tillfället en av mina absoluta favoritserier. Lasse kan det där med regi. Sen var det kul att ni avslutar med långbens (goofys) skrik där i slutet av bidraget.

Konklusion: Varför skriker inte folk mer när det är battle? Andra versen av Babyface på den här låten skulle jag vilja se mer av i tävlingen. Så där flippat med mycket energi: http://youtube.com/v/yQIBO1r9NwA . Sedan vill jag ha mer långsökta och mångfacetterade rader. Gärna med tre betydelser.

Aggro:

Hubler och Bross - En samplad Ernst Hugo Järegård är lika kult som att höra Dolemite-repliker mellan några Snoop-låtar från 94. Det är lite tråkigt med smutskastningen av danskar. Eller skit i det, jag slog ner en dansk inne på en emo-butik, så jag passar på att fnissa.
Hubler och Bross fick tillsägningar för sitt återkommande böghat i förra ronden och visst, homofobin finns kvar, men H&B har börjat ta till andra sätt att dissa: motståndarnas ålder, deras utseende, deras tidigare ronder och whoa-fame. H&B får nog med hela registret.
"Marty, han har epilepsi och Goofy, han är terrorist" är den bästa dissen sen Kine Em dissade Profilen genom att säga "Han har snea ögon, han är från Västerås (Profilen har varken sneda ögon eller är från Västerås). H&B täcker hela registret, hoppas bara att dom har krutet kvar inför finalen.

Gosk - Jag har sagt att jag gillar Gosk under mina tidigare omdömen, samtidigt som jag har röstat emot dom. Här är dom med för tredje gången. Kommer jag att låta mina tidigare omdömen påverka mitt slutbesked under rond 3? Nej, det vore dumt. Jag känner mig som en jävla Idol-jurysnubbe som röstar emot tittarfavoriterna hela tiden. Flowet är riktigt nice, attityden är på topp. Men elakheterna saknas. Det är väldigt plain battlerap. Vart är giftpilarna? Jag vill ha amazonas-spjut, inte vassa blyertspennor! "Ökända som Oceanic Six" var en bra variant av en annars rätt sliten rad men "Slutsnackat som Vodafone"? Och vad menas med att "göra detta för att ha en film att se någon kväll"? Sorry guys, jag tyckte det var för tamt.

Shakephuloc - Barnsligt intro. Skitlöjligt och irriterande, hade jag varit admin så hade jag bannat Doktorn och Prendel bara för introts skull. Här går dom på halv maskin. Inte ens "speedrappen" sitter som den ska. Att gå från Gangstarrs "Rite where U stand" till Britney Spears "Boys" var sjukt dåligt. Guru hade vänt sig i graden om han hade hört det här resultatet (Guru har inte dött än, men han ser ut som en benskör zombie efter att ha gått ner så mycket i vikt). När beatet sedan går över till Kelis "Milkshake", har man tröttat för längesen. Shakephulocs bidrag var så fult att man får...lyssna på den med...slangbella?
Tygla din slyna får min röst. Dom gjorde nåt av det mest originella man kan göra under ett battle: en osynlig pantomim-mp3a som dom valt att kalla för "Walkover". Det är bra mycket bättre än Shakephulocs bidrag! Lyssna själva! Tygla din Slyna har ingen tröttsam speedrap, inga tråkiga bögskämt eller Organism 12-komplex i sin rap. Det här är ett av dom bästa bidragen hittills.

Tygla din Slyna är segertippade och går vidare till final!

2008-05-28 20:46
Fint, Go Shakephuloc :)

2008-05-28 21:01
Schakephuluc! =D

Moderator

2008-05-28 21:39
hoppas båda finallagen lägger ner tid tid på låtarna , vill se en bra och tung final tack! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2008-05-28 21:44
haha aggro är rolig ger rösten till TDS
Geni

2008-05-28 21:48
Haha Aggro's omdömen, kan man göra mer än att älska?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-28 22:01
Aggro är numera min idiol!
Don't!

2008-05-28 22:25
vi kunde ha vunnit på wo, wow

Redaktionschef

2008-05-28 22:30
Till finalen ska jag försöka lämna lite bättre motiveringar ... har haft mycket annat som hållit mig tillbaka hittils. Big up till Aggro!

Och som sagt: till de tävlande. Håll inte tillbaka! Våga skriva whoahistoria :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-05-28 22:38
Grym final! :D
^^

2008-05-28 23:09
Prendels intro var drygt som fan.
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.
Skivsamlare

2008-05-28 23:09
Aggro är fett skön, ring mig om du vill ligga.
http://www.soundcloud.com/adamkross
Skivsamlare

2008-05-28 23:19
Sen kan jag gå vidare och faktiskt säga lite ursäkter och sådant skit, det är min tur nu efter ni spammat sönder alla andra trådar (tittar på Död) så är det inte mer än rätt.

Vårat bidrag sög och vi hade inte viljan att fortsätta, det är inte mer än rätt att skåningarna går vidare. Alla som sagt att vi kommit igång lite i den här ronden vet inte vad dom snackar om, men det är väll ett rätt genomgående tema, för vi har bara kört världens sparlåga tävlingen igenom. Synd bara att jag inte får äran att täppa till en viss trut, men sådant kan jag leva med. Nu ska jag bocka och buga och tacka för min sista whoatävling, evuurr. Dags att pyssla med annat nu när jag träffat gud.

Jag tror fortfarande The Larssons vinner tävlingen. Synd att inte Kaggen var dommare för då skulle vi vunnit, lol.

HEJ DÅ.
http://www.soundcloud.com/adamkross

2008-05-28 23:28
Dags att pyssla med annat nu när jag träffat gud.

Vadå, är Gud punkare?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-28 23:39
Palla att det är din sista Tävling Hubler du får köra crewbattle med kaggen, Toppen o grabbarna.
Geni

2008-05-28 23:49
ville hellre ha hubler och bross mot schakephuluc,
Heja Schakephuluc nu ist då!
Same shit, different diapers!

2008-05-28 23:59
go gosk! ;>
dom langar mest battle av alla i denna tävlingen..

2008-05-29 08:25
Men ni fattar väl att Hubler inte har tid med tävlingar nu när han är så upptagen med sin blog?
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2008-05-29 12:07
Grattis till Gosk!

Tackar för oss!

Aggro är soft,

och jag hejar på Schakephuloc!

2008-05-29 13:41
Nä men, seriöst, synd att inte H&B pallade mera. Men, vi får väl göra upp i Soul Caliber istället? :D

2008-05-29 15:34
Grattis Gosk och Schakephuloc!

Längtar till finalen, där Schakepojkarna vinner, hah.
Jag har inte gillat Gosk enda sen början... vet inte vad det är, gillar dom bara inte.
bla.

2008-05-29 16:07
hoppas gosk vinner, lalalalala :D

Vem fan pratar du med?

2008-05-29 18:20
Schakephuloc vinner! Doktorn är övertight.
be the change

2008-05-29 18:28
Gosk är fett nice =)
You can never avoid the voices of the voiceless

2008-05-29 18:38
Schakephuluc vinner

2008-05-29 19:05
HAHAHAHAHAHAHA, prendels intr0, inte lite sött <3
cutiepie !

2008-05-29 21:27
blir kommer bli jämt tror ja!

Schakephuloc är ju klart bättre textmässigt, men man hör dock inte alla ord, vilket är en nakdel.. kanske man inte gör med gosk heller men, gillar dom mer, mer rakt på sak om man säger så! haha,

lycka till båda lagen! hejdå
 ? ? @nt??? ?? ©™

2008-05-29 21:43
nån som vet när Whoa Crewbattle startar?
Great som Tony Tiger!

2008-05-29 21:53
gosk vinner finalen :)

2008-05-29 22:07
"Det här är Tagteam jävla 08" haha

2008-05-29 22:13
tråkigaste whoa tävligen i historien. så grattis ni blir säkert ihågkomna

2008-05-30 10:34
Kebbeh- P17

Medlem i 10 dagar, många tagteam du upplevt;)

*fnizz*
be the change

2008-05-30 11:01
Tror på Gosk i final

2008-05-30 11:58
jackvegas, har haft ett antal konton innan men byte aka typ hela tiden, hittat tillbaka till kebbeh igen. så jag har upplevt de mesta sen 2001.

2008-05-30 13:57
Jag hejar på Gosk, för om jag hör en till recyclad rad av Doktor död så tror jag fan att växthuseffekten är ett minne blott! Go gosk!

Schmutsiga södern!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-05-30 14:36
Kebbeh

Det var ironiskt sagt av mig, kunde tänka mig de..

Haha MVH.. Jag tror vi får höra några recyclade:P
be the change

2008-05-30 15:10
vill ha tygla din slynas bidrag ? de finns inte med i länken :O

2008-05-30 15:12
dom har la inget bidrag dom förlorade pga WO eller ?

2008-05-30 15:33
3-2 till Shakephuloc.

Mina favoritlag i final, kan det bli bättre?

2008-05-30 17:25
vrf kan inte deadlinen vara nu på söndag, tror dessa killar e så pass bra att de blir klara tills dess ?
Vem fan pratar du med?

2008-05-30 19:12
Tycker att Spice Boys ska vinna!

2008-05-30 19:56
Shakephuloc har hållit högst nivå i tävlingen, och roliga att lyssna på. bajs
-pack you'r bags man, you are a tourist!

2008-05-30 23:43
Bara jag som tycker att Antimateria borde vunnit pga av att dom gjorde sitt bidrag för 2årsen i en annan tävling!
B

2008-05-31 01:20
Håller på Gosk faktiskt, fyfan vad dom kör låtarna bra tillsammans!
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2008-05-31 08:30
elajt - Nej, bastian o ice som åkte ut i Rond 1 i TT05 ska fan vinna! GOGOgoGO!

2008-05-31 23:32
Shackephuloc vinner...alla vet det, bra !

2008-06-02 21:03
Du stod och stamma "Vafan är det där"?!
Mannen, du blev rädd för en fucking pensionär!!
Wiiieee

2008-06-02 23:36
slangbella raden drogs för övrigt av mig i audiobatteln mot kaggen. sådeså!

2008-06-02 23:45
Tråkigt om Shackephuloc vinner, Prendel borde göra som Hubler. Träffa gud & sluta med battle ! :) Hejhå
100procent