|
|
|
|
|
Battlefield 1943 & Bad Company 2 [PS3/Xbox 360/PC]
I sommar släpper DICE Battlefield 1943, till 360 och PS3 ska man kunna ladda ner spelet som ett "arcade spel" över XBL och PSN. Senare i år sägs även Bad Company 2 släpppas, nytt är att Bad Company 2 även kommer till PC, till skillnad från 1:an som bara kom till PS3 och 360.
Unlike previous Battlefield games, Pacific only has three unit classes: Infantry, Riflemen, and Scout. Gone are the Medics and Heavy weapons classes. Van dyke explained they wanted every class to be able to fight in every situation. Every class has weapons to fight against the biggest tanks and armor. Also, players have auto-health and unlimited ammo Länk till nyhetenLänk till http://bf1943.com/Hittills har det bara kommit en bild på BFBC 2, och den ser väldigt intressant ut. Länk till bildLets get ready to rumble...
Suck on my chocolate salty balls
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Lätt att man förbokar bfbc2 sen asså! :D
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
|
|
|
nice att bfbc2 komemr till dator oxå nu när man sålt sin xbox hehe :) ettan e sjukt roligt !
bf1943 ser nice som fan ut oxå , kommer de oxå till pc ? de måste de väl göra
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?
|
|
|
Bf1943 luktar fail då det är ett Xboxlive arcade lir, så frågan är hur många maps det skeppas med etc. Samt att infinite ammo låter sjukt fail.
BFBC2 vågar jag inte uttala mig om efter första spelet, men laggar det lika friskt när det dyker upp så bränner jag ner EA`s huvudkontor (om jag inskaffat det vill säga)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
|
|
|
BFBC2 e ja sjukt taggad på och bilden ser ju lovande ut.
www.myspace.com/jmellow08
|
|
|
1943 verkar inte vara nån hit. Det är ju som Battlefield 1942 fast bara 3 kartor istället för 20, bara 3 klasser, obegränsat med skott och regenerating health.
Lärde sig inte DICE nånting av Battlefield Heroes betan. Detta kostar pengar också. Varför skulle man köpa det här spelet när man kan köpa Battlefield 1942 eller Battlefield 2 för mindre pengar och förmodligen ha jävligt mycket roligare.
Bad Company 2 intresserar mig inte heller särskilt mycket men får väl testa när det släpps.
Kan dom inte bara göra Battlefield 3 istället. :(
|
|
|
Om du tänker ur konsol format så är det närmsta konsol gamers kommer BF1942, Battlefield 2 modern blabla typ eller va fan det hette och det sög ><
Beroende på hur mycket det kostar kan det vara intressant, men sjukt fail med bara 3 maps
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
|
|
|
Jag menar Battlefield 2. Battlefield 2: Modern Combat var på Xbox och PS2 och det går väl att spela på 360n och PS3n. Inte för att jag spelat det men det måste väl ändå vara bättre än det här. Battlefield 2 var på PC. Liksom här har man BF2 för 149kr http://www.webhallen.com/prod.php?id=69539och här BF1942 för för 99kr. http://www.spelbutiken.se/catalog/product/57812-battlefield-1942--deluxe--for-pc. Vad jag menar är att jag har svårt att se att spelet säljer överhuvudtaget för det är i princip Battlefield Heroes men inte gratis. När det finns så bra battlefields till ett så billigt pris finns det ju ingen anledning till att köra en dålig variant av samma sak. Det kan ju iof vara nice på Xbox och PS3 där man bara kan luta sig tillbaka och glida runt i ett flygplan men på PC är det helt överflödigt.
|
|
|
Men om BF1943 kostar typ 80-125kr över xbl/psn så kan det kanske vara värt det för konsollspelare som inte har/vill ha(eller bytte in) BFBC men ändå vill få sig sin battlefield multiplayer fix då och då :)
Eftersom det bara är 3 maps så hoppas jag inte att de ska ta mer än ovannämnda pris för den här remaken. Fast man vet ju aldrig med EA. Sen är frågan hur laggigt det kommer vara? EA's BFBC servrar var ju inte de hetaste.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
|
|
|
Luktar 1600 msp dock, sen ska väl EA fortsätta mjölka oss så bered er på map dlc x52
|
|
|
En teaser på Bad Comapny 2 har dykt upp, grym teaser faktiskt. Checka
|
|
|
lal bra att gå emot sig själva stenhårt i trailern.
Battlefield vanlig mp > BFBC mp
så ja det stämmer ju så länge dom håller sig på pc
|
|
|
hoppas man kan pronea nu då! :O annars är teasern röv!
Get Random!
|
|
|
KinG-PhiL: So is your fac3
|
|
|
|
|
|
doggson P23 dat iz wut ur mom sad last nait
Get Random!
|
|
|
Så doggson's mamma sa att ditt ansikte var röv....
Det kan jag förstå
|
|
|
|
|
|
jaa .. hon ville stoppa strap-onen där :(
Get Random!
|
|
|
|
|
|
Hoppas på att det kommer bli fett grymt! :-D
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
|
|
|
Det läckta gameplayet dom visade var lite ballt, får kolla achievementlistan på detta innan jag blir intresserad. 1:an var ju en besvikelse utan dess like, springa runt och spamma spruta = singleplayer lagga runt som en röv = multiplayer
|
|
|
hur många timmar la du ner på ettan då? :P
du är kär i mig.
|
|
|
klarade det på alla svårighetsgrader tog rank 25 i mp etc etc Slutade på 945gs efter som sista achievementet jag kunde/ville ta var 10k kills men då det laggade som satan så gav jag upp och bytte in det, älskvärt att få alla badges då online achievementet fortfarande är buggat :)
|
|
|
Har laddat ner det idag, kom upp på imorse, helt okej måste jag säga...
Någon annan som provat?
|
|
|
Nein eftersom polaren lyckades fucka upp totalt, han köpte det via xbox.com men skiten gick apeshit och accepterade inte köpet men drog ändå pointsen. Så nu måste jag vänta (jag har hans visa på min box) eftersom hans ekonomi inte är snygg. Dom på xbox supporten var helt jävla clueless och hade ingen aning om hur man skulle fixa det heller så han ska vänta och höra av sig imorgon igen...
|
|
|
Var ju så omöjligt att komma in i en match ens igår... Kom man väl in så lagga det olidligt mycket.
Digg it...
|
|
|
bf 1943 funkar prima på ps3! skadegörelsen är total, omgivningen reagerar faktiskt riktigt bra på det man gör...typ spränger bort en bit av hus m.m. riktigt kul oxå för den delen :) rekomenderar starkt!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Grattis det sprängdes ju liksom inte bort delar av husen i BFBC?
Same nerbantade shit för 160kr
|
|
|
120 kr och det är jävligt prisvärt!
du är kär i mig.
|
|
|
Beror ju på hur man ser det BFBC var knappast ett bra spel men dög just då, här får du samma sak i stort sett förutom att du tar bort 20(?) vapen och runt uh typ 5 banor.
Fast mjo kanske införskaffar skiten men inte säkert, måste se om man kan connecta till games först :) Ea servers är det värsta skiten ever
|
|
|
flygplan får man också! det är win win win!
du är kär i mig.
|
|
|
Nej dom är ju fan sega som smör att flyga, saknar gamla BF planen från PC :( Tycker det är för jävla idiotiskt av dice att fucka upp konsolversionerna av battlefield spelen då pc spelen alltid har varit och alltid kommer vara helt fucking superior
Ge mig Bf1942 planen som gick att styra asap :/
|
|
|
faktiskt, Bf1942 var gaming at its finest!
du är kär i mig.
|
|
|
Skaffade BF1943 sen release. Har spelat sönder skiten. Det är mycket roligare än vad BFBC någonsin var, tycker jag. Och det är mer än bara nostalgivibbarna man får av de gamla goda banorna, de här banorna var populära på 1942 av en anledning.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
|
|
|
jasså, det kanske går att spränga sönder skit i bfbc oxå, men jag spelade aldrig den skiten så jag visste inte det, förlåt så hemskt mkt doggson att jag yttrade mig! men fortfarande.. så är 1943 sjuuukt fett och jag kan inte sluta lira det :D köp köp köp om ni inte har det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Emil E P20: Ingen fara :) Nu vet du iaf
|
|
|
Battlefield 1943 är riktigt skoj faktist!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
|
|
|
Laggar det om jag kör på 8 mbit trådlöst? 1943 dvs. Inte hittat nån demo att testa på..
|
|
|
Borde det väl inte göra? beror ju på hur bra mottagning och skit du har
|
|
|
nej det borde verkligen inte lagga. men "demon" är ju att tanka 30 minuters trial, sen köper du bara en kod så du kan spela inf...
du är kär i mig.
|
Lyricist
2009-09-22 11:55
|
battlfield 1943, underbart jävla spel. man kan lira i flera timmar i sträck.
ska nog förboka battlefield bad company 2 strax någon gång när man vet att man kommer att ha pengar på release dagen.
någon som vet något om det där vapnet man skulle få i bf1943 när man bokade bfbc2 ? eller var det tvärt om...
I'm a maid, motherfucker All I know is get paid, motherfucker, all day, motherfucker - Kastro
|
|
|
man får vapnet i bfbc2 om man förbokar bfbc2:p
du är kär i mig.
|
Lyricist
2009-09-24 12:20
|
vilket utav dom ? :p
I'm a maid, motherfucker All I know is get paid, motherfucker, all day, motherfucker - Kastro
|
|
|
en guld-ak av nåt slag tror jag det rullade förbi på texten där i bf1943...
du är kär i mig.
|
|
|
"battlfield 1943, underbart jävla spel. man kan lira i flera timmar i sträck."
Say whut? jag sitter och pinar mig igenom varenda match nu eftersom DICE var tvungna att dra in ett "play 100 games" achievement
Tycker det var okej men inte mer men det var när jag spelat 10-20 matcher, nu är det segt och repetivt.
|
|
|
håller nästan med doggson på den här, tycker dom kunde slängt in lite fler klassiker som battle of midway lr nåt
du är kär i mig.
|
|
|
En grund som 3 banor 3 klasser håller inte alltför lång tid, fattar mig inte på snubben som ligger 1:a på leadboardsen på xboxen han har spelat spelet i sammanlagt 19 dagar+ (Var nån vecka sen jag kollade sist)
Hur fan kan man fortfarande tycka att spelet är så satans kul efter så lång tid? kan förstå om det är en stor titel tex Cod4/Halo etc men va fan ett jävla arcade lir med mindre variation än en lesbo porris..
Tycker dom ska göra om hela BF conceptet på konsol och gå över till hur spelet såg ut på pc istället
|
|
|
med mindre variation än en lesbo porris hähääääääääähä så jävla sant :D Tycker dom ska göra om hela BF conceptet på konsol och gå över till hur spelet såg ut på pc istället dom verkar ju faktiskt göra det med BC2...
du är kär i mig.
|
|
|
fyfan va man hade haft att göra om de hade släppt BC1 till PC
|
|
|
Lite nytt gameplay uppe på gametrailers. Sjukt snyggt och så låter det så jävla bra. Hääääär
|