I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Battlefield 1943 & Bad Company 2 [PS3/Xbox 360/PC]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-03-04 11:54
Ska jag byta in mitt MW2 mot BC2?

2010-03-04 11:58
Tycker du att du har spelat klart MW2 och inte vill ha det kvar så kan du nog göra det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-04 14:02
Tekniskt sätt så kan man ju lira MW2 i all framtid... Men det känns ju onödigt att köpa båda spelen liksom.

2010-03-04 22:22
helvetes jävla helvete, jag har förbokat bc2 på spelbutiken. Det skulle ha släppts igår igentligen. Sen fick jag info om att släppet blir förflyttat till imorgon/fredag. MEN nu har producenten failat och skiten kommer inte förenns på tisdag.
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2010-03-04 22:46
ja jag jobbar på gamestop och det är ea(fick jag höra) som har tabbat sig med att skicka ut det, releasen skulle ju vara idag, och vi hade det jävligt knapert men kunde få ut till alla som bokat och några därtill.. ca 150 då...

tror det kommer bli heltgrymt, hoppas jag bara hittar tillräckligt med tid för att bli riktigt hookad
du är kär i mig.

2010-03-04 23:31
Har spelat hela dagen och jag älskar det! Tycker det är fruktansvärt roligt men ibland blir jag otroligt lack på mina lagkamrater, 2 matcher av 5 hamnar jag med spelare som verkar vara helt jävla dumma i huvudet. Dom verkar inte haja vad fan man ska göra för att vinna.

En match så stod hela laget utom min squad och lekte sniper i basen? Nu så lyckades ju vår squad att pusha framåt men när en låda var kvar och vi var påväg att förlora ja då inser dom vad dom ska göra, det hjälpte inte.. jävla puckon

Sniper+ACOG ftw!

2010-03-04 23:45
Tekniskt sätt så kan man ju lira MW2 i all framtid

Efter att redan ha spelat BC2 i 15 timmar (nästan i streck) så kan jag säga att jag är helt färdig med MW2. BC2 är så mycket bättre, på alla sätt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-04 23:51
Efter att redan ha spelat BC2 i 15 timmar (nästan i streck) så kan jag säga att jag är helt färdig med MW2. BC2 är så mycket bättre, på alla sätt.

Amen to that brotha. Läste på ps3bloggen att lite nytt dlc kommer snart

18 mars

- SPECACT Upgrade Bundle

- SPECACT Assault Upgrade

- SPECACT Engineer Upgrade

- SPECACT Medic Upgrade

- SPECACT Recon Upgrade

1 april

Map Pack 2

- Arica Harbor Conquest Mode

- Laguna Presa Rush mode

Map pack 2 visste man ju om men inte det andra

2010-03-05 01:10
Frugan köpte med mitt förut, hennes butik hade fått in ett ex bara och gissa vem som fick det! Tycker spelet är sjukt bra, har huggit ihjäl sniperfjantar i skogarna hela kvällen med kniven, blir nog fetare när man lärt sig banorna dessutom. Drygt att store ligger nere så ja får inte ner vip-banan
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2010-03-05 01:19
Svensson

Ja jag har blivit så sjukt förvirrad över när släppet igentligen skulle vara. Jag har hört olika hela tiden. Sen är det ju såklart olika beroende på vart i världen man befinner sig.

Jag har sett fram imot spelet såpass länge att jag kommit till något stadie där jag verkligen inte pallar vänta 2,3,4dagar till! men men den som väntar på något gott..

!P21

Så sjukt irriterande med sniperkåta p12or
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2010-03-05 06:05
Officiella datum var 2:a (USA) och 4:e (EU).

Blau, måste sova alltså. Nötat som fan. Rank 13 :D

2010-03-05 11:54
hahaha den här tråden är ju fail, måttligt fail.

Nej BFBC2 är inte bättre än mw2
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-03-05 13:53
Jag litar på dig Diellot, på måndag byter jag in MW2... tror jag.

2010-03-05 22:28
BFBC2 ar flera javla galaxer battre an dyngan mw2. Spoilerbattre an halo3 med huehue
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-03-06 07:40
modern warfare aint got shit on BFBC2! Drygt att servrarna låg nere igårkväll, slutade med att jag fick tapetsera hela vardagsrummet istället..
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2010-03-06 08:11
Det här är fan Call of duty: Bad Company 2.

Sjukt många grejer man känner igen från COD-spelen i de här.

2010-03-06 08:26
Originellt uttalande.

Vilka grejer känner du igen? Perks? RDS? Vapen?
Svårt att göra spel i dagens läge när minsta lilla man gör kommer från antingen Halo eller Cod.
Läste en kommentar på ett forum där en snubbe jämförde BC2 med Halo 3 för att det fanns fordon i multiplayern. Är du inne på ett likanden spår eller?

2010-03-06 09:07
Kan ju kopiera den här killen rakt av då jag håller med honom helt nästan:

-Operation Aurora - the tank convoy, while all your team hides in tall grass to remain unseen - it might not actually be a rip-off but it totally felt like the transporter convoy in All Ghillied Up in CoD4.
-Aguire - pretty similar to Sheperd
-The action when you kill the terrorist holding Aguire hostage - ending of Mile High Club when you pull off the pistol just to shoot that guy in leg or head.
-The crazy truck ride in snow mission (i forgot the name), and especially the moment when Hind comes in - Game Over from CoD4.
-The big explosion causing EMP and falling helicopters - MW2's Second Sun (?)
-Airborne - it's like extended Mile High Club on frostbite.
-One button knife, one button grenade, insta-killing noobtube, regaining health
-Even the terrains you see in MW2 and BC2 are similar - The favela-alike place, very snowy place, total desert - although they are different places on earth, the environments are pretty much the same.
-The whole campaign (except the desert part) is like 'go by the route we tell you to because there's no other way', and it's very scripted.
-Perk system.
-Killer cams - an answer to KillCams.
- Higher damage (you die easier)
- The hardcore mode online.

Jag tycker inte på något sätt att spelet är dåligt, online är grymt kul och SP:n är okej, tycker bara de är en massa grejor som går att känna igen från COD-spelen. Tycker nästan som han att campaignen ibland känns som COD fast med frostbite engine.

2010-03-06 11:59
Jag hörde att snake åkte lastbil i första mgs spelet.

Bfbc2 påminner om det eftersom det finns lastbilar och pistoler i båda spelen. Fast samtidigt så påminner BFbc2 om Halo 3 eftersom det finns 1 sandbana där också.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-03-06 12:31
diwety

I princip hela den där listan går att applicera på saker som IW snott ifrån exempelvis BF2.

Alla FPS som släppts de senaste 10 åren har minst en av punkterna på den där listan.
Sen är BFBC2 ett bättre spel. (bara spelat SP än..) Ska bli skönt att slippa spela MW2 med 100 ping + random disconnects, hackare, obalanserade vapen osv.

Tycker det dög relativt mycket att dom tog bort prown. Hade inga problem med snipers i BF2, Antagligen för att det inte är peka klicka döda som i de flesta andra spel.

Och Doggson, nej, vill man ha bullet travel och annat fint så spelar man ARMA2 med diverse mods.. =)
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2010-03-06 13:12
Ja, snubben som diwety quotade har uppenbarligen aldrig spelat Battlefield 2 och ar formodligen 14 ar. for att dra en till educated guess sa slanger jag ut att 360 var formodligen hans forsta konsoll heheh

2010-03-06 15:23
Simba: Du spelar på pc om jag inte minns fel (lol onyxia resistance trinket är imba för hunters) Så frågan är varför i helvete spelar du BFBC2? Hade jag kunnat spela BF2 eller vietnam så hade jag ju hellre spelat dom. Bfbc2 är ju nerdummat för konsol så in i helvete.

marvingaye: Jag slänger ur mig att din första konsol var en wonderboy eller en neo geo pocket

Dieallot

2010-03-06 16:33
Bfbc2 är ju nerdummat för konsol så in i helvete.

Och det är inte MW2? :P Ja, BBC2 är konsolifierat, men inte ens hälften av MW2 (NOT BALANCED FOR LEAN LOL!) Sen finns det ju inte så mycket "semirealistiska" FPS, och utvecklare som har serier som varumärke kommer fortsätta utveckla dom till konsol och porta skiten till PC.

Vad fan har wow med något att göra?

2010-03-06 17:32
Tycker nästan som han att campaignen ibland känns som COD fast med frostbite engine.

Men sluta quota folk från x360a.org för fan.

2010-03-06 20:30
Nu snackar vi inte om BF2 eller något annat Battlefield spel. Har aldrig spelat ett BF spel som känts så här mycket som COD.

Dem har gjort de mer noob-vänligt.

Men sluta quota folk från x360a.org för fan.

Sug en kuk. Dickface.

2010-03-06 22:37
har bara haft spelet i en dag så ska inte göra för snabb bedömning, men rätt rörigt och jag gillar känslan och grafiken från MW2 mycket mer.

kanske att BF2 är roligare multiplayer i längden får köra lite mr och avgöra... men jävligt svårt att toppa MW2 i mina ögon.

Ingen kan ju iaf säga att grafiken eller smidigheten i själva rörelserna skulle vara bättre i nya Battlefield?

2010-03-07 00:17
Men ffs! Upp med serverna.

2010-03-07 00:24
wackcent2.0

vet inte vad du kör på för plattform, men frostbite gör då underverk på PC. lika häpnandsväckande som COD4 var när det kom. Och jag kör på 1024x768 med medium details.

Tar ett rörigt spel som är blir kul när man lär sig det (BF2 var rörigt i början) än ett spel som saknar stabila servar, är väldigt obalanserat samt saknar anticheat.
Men jag har ju inte spelat det MP än. :P

2010-03-07 08:08
1k :D

2010-03-07 14:06
grattis de måste kännas skönt att nörda sönder ett så här bra spel på 3 dagar... -.-

fail.

2010-03-07 14:13
Har inte nördat sönder någonting. Har suttit och lirat som vanligt bara. Alla multiplayerachievements får man genom att bara spela ändå.

Så du sitter och spelar en kvart, stänger av och njuter i 2 dagar för att det är så jävla bra? Det är fail.

2010-03-07 14:43
diwety: Nörda sönder? Är man bra så får man points snabbare. Sen att listan är så otroligt svår är också en annan sak...

Dock fuskade dieallot eftersom han fick det 24 timmar innan alla andra...

Dieallot

2010-03-07 14:47
Dåligt att vara först i sverige och top 15 i världen på att 1:ka BFBC2 dock.

Nice wurk

Dieallot

2010-03-07 20:23
doggson

fel dar. min forsta spelmaskin var en pc. lirade nat snurre spratt spel konstant. sa hardcore var jag som knatte sen brydde ja mig inte om spel tills snes kom ut. heh

men nu handlar inte traden om det. ar 3 timmar in i kampanjen och gillar det so far. tanker spara multin till sen da jag redan vet att multin ar babianbra

2010-03-07 21:35
ofta inte alla spelade pc spel först? man räknar väl första konsoll?
Get Random!

2010-03-08 11:01
Käften phail och köp spelet istället din jävla turkungegangster :d

marvingaye: 3 timmar då är storyn klar typ.

Dieallot

2010-03-08 13:28
hata inte! ska köpa den 26.. då ska du få pisk ;D
Get Random!

2010-03-08 15:44
riktigt rolig ! tkr de e bättre än mw2 men kan ju bero på att man har lirat det i typ 3 månader ..... några som e sugna på att dra ihop och lira lite squad td? pc versionen

2010-03-08 16:05
KinG-PhiL: kommer sälja spelet så fort jag 1:kar det, förhoppningsvis kommer mina destruction 2.0 kills innan jag blir galen.

Förövrigt måste man älska EA servers...

Dieallot

2010-03-08 21:46
doggson

wtf loL? vart har spela-för-att-det-är-roligt tagit ivägen? :(
Get Random!

2010-03-09 06:38
Doggson har aldrig spelat tvspel för att det är kul.

2010-03-09 12:51
1 achievement kvar sen blir jag nummer 2 i sverige med 1:k om nu MGC stämmer

KinG-PhiL: Det var kul och är kul med 4 pers, spelar du med mindre än 4 så är spelet pointless. Spelar hellre MW2 eftersom man kan spela det solo + att det är bättre i i alla lägen. Sen har man ju inte något speciellt att gå efter om man tagit rank 22 = jag kommer bli uttråkad = waste of time, har tillräckligt med spel att spela ;)

Dice gjorde sitt försök att skjuta mot MW2 men lyckades bara med att skjuta sig själva i foten. Usel SP sen Mp med 10 banor = NICE fan hände med content? Alla vapen upgrades som tex red dot/acog etc känns helt fail eftersom dom suger kuk.
Skumlagget som dyker upp efter du blivit dödad är också wtf

Dieallot

2010-03-09 20:55
1:k och klar nu vettefan om jag blev nummer 2 dock eftersom mgc laggar som vanligt.

Dieallot

2010-03-10 16:26
vad fan är 1:k

vem fan bryr sig om singelplayer?
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2010-03-10 16:53
om en 1k menas tusen kills, så är jag lite besviken
på whoas hc-lirare doggson & diealwot.
jag är røvdålig på tvspel, o jag har iaf 600 kills..
f.ø tror jag bf ær ett bættre pc-spel.
bf kænns så dær ryckigt o musigt.
mw2 bættre genomført o smoothare før konsoll.
2 jævligt bra spel iaf, o jag behåller bægge.

2010-03-10 18:41
1k betyder 1000 Gamerscore på spelet. Alltså alla achievements.

2010-03-10 20:42
aha. ja, då är jag desto mer impad. Antar att det är = alla trophys @ ps3.

2010-03-11 01:47
yes trophies är sonys reply på achievements.

Förövrigt är jag klar med spelet, spelade idag och fick huvudvärk pga irritation så om några timmar säljer jag det.

Dieallot

2010-03-11 05:49
ragequittar sa hart att du saljer spelet. daamn

2010-03-11 09:54
word på marvin!
Get Random!