I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Multi] Battlefield 3

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Rappare

2011-02-03 20:24

[Multi] Battlefield 3

Klickade in mig på FZ nyss och fick se det här

Spännande..

Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-02-03 21:00
sweeeeeeeet
Get Random!
Rappare

2011-02-03 21:20
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-02-03 22:54
Awesome.

DICE/EA anställde ju Desert Combat snubbarna för att hjälpa till med Battlefield 2, hoppas de har sneglat lite (mycket!) på Project Reality inför trean då det för BF2 är ungefär vad DC var för Battlefield 1942.

2011-02-04 10:21
Vågar man hoppas på mer än 16 vs 16 på konsoll? känns konstigt om de kör med mindre än så i och med Homefront.

Get Random!
Rappare

2011-02-04 10:30
KinG-PhiL Det är sagt att det ska vara upp mot 64 vs 64

Rappare

2011-02-04 11:13
64 spelare online i pc-versionen (obekräftat, men vi håller det för sant)
24 eller 32 spelare online på konsol (obekräftat)
Strider till fots, i fordon och i luften (bekräftat)
Det går att ligga ner i pc-versionen (obekräftat)
Drivs av Frostbite 2-motorn (bekräftat)
Släpps hösten 2011 (bekräftat)
Utspelas i modern tid eller i en nära framtid (bekräftat)
Utspelas både på landsbyggden och i storstäder (bekräftat)
Singleplayer-kampanj med co-op (bekräftat)
Ryssland blir en av de stridande parterna (bekräftat: ett Su-27-plan i trailern

2011-02-04 13:52
http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archive/2011/02/04/battlefield-3-is-coming-preorder-now.aspx##

Battlefield 3 is the true successor to Battlefield 2. Beyond our signature multiplayer, we have also included a full single-player campaign and a co-op campaign – all straight out of the box. As for fan favorite features, how does the return of jets, prone, and 64-player multiplayer (on PC) sound? All this built with our powerful new game engine Frostbite 2, which you'll hear and see a lot of in the months leading up to launch. For the full reveal on Battlefield 3, stay tuned for links to our cover stories hitting the gaming press throughout February, starting with Game Informer right now.

2011-02-04 14:33
blir det inte 16 vs 16 på konsoll (minst) är det ju nästan värt att köpa en dator :P
Get Random!
Poet

2011-02-04 14:33
COOP HEEEEEEEELL YEAAAH
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-04 15:04
FY FAN VA FETT !! detta har väntats på länge, synd de inte finns screens eller videos än men de lär ju komma om några månader om de nu stämmer de co´n säger att de komemr i andra halvan av 2011, jag längtar redan !
bf2 e lätt ett av dom bästa spelen hitills
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2011-02-04 16:02
hoppades på en upgrade på frostbite dock! :O

någon som tror de kommer behålla destruction 2.0 eller liknande?
Get Random!

2011-02-04 16:10
så jag har längtat och längtar... oj oj!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-02-04 18:37
http://www.webhallen.com/spel/pc/99046-battlefield_3_limited_edition

In Battlefield 3, players step into the role of the elite U.S. Marines where they will experience heart-pounding single player missions and competitive multiplayer actions ranging across diverse locations from around the globe including Paris, Tehran and New York

Feel the Battle — Feel the impact of bullets and explosions, drag your fallen comrades into safety, and mount your weapon on almost any part of the terrain.

Skulle det inte vara grymt om en av kartorna var Stockholm? Väldigt osannolikt dock. :D

2011-02-04 18:53
hade varit jävligt sweeet att dra in lite svenskt faktiskt... de måste ju reppa? :O

verkar riktigt nice... fyyyyfaaaan!!!

undra om man kan dra folk i MP? hade nog varit lite flummigt men riktigt ballt!

gött att de slipper Limited Edition billigt precis som bfbc2
Get Random!

2011-02-04 18:55
Features:
• Frostbite 2 – Battlefield 3 introduces Frostbite 2, the incredible technology that takes animation, destruction, lighting, scale and audio to new heights. Built upon this powerful game engine, Battlefield 3 immerses players physically and emotionally to the world around them like never before.

• Feel the Battle — Feel the impact of bullets and explosions, drag your fallen comrades into safety, and mount your weapon on almost any part of the terrain. Battlefield 3’s cutting edge animation, spectacular visuals and real as hell battle gameplay attack your senses and make you feel the visceral warriors experience like no other FPS.

• Unparalleled Vehicle Warfare — The best online vehicle warfare experience gets even better with a fitting sonic boom as fighter jets headline impressive lineup of land, air and sea vehicles.

• Urban Combat — Take the fight to iconic and unexpected places in the USA, Middle East, and Europe including claustrophobic streets, metropolitan downtowns, and open, vehicle-friendly landscapes as you fight your way through the war of tomorrow.

alla punkter btw ;)

Destruction tog de inte bort i alla fall! :) gött... städer i europa i alla fall! och det verkar bli mycket mer BF2 utöver det hela!
Get Random!

2011-02-04 19:32

:D
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-02-04 19:34
En trailer om en trailer :D

Rappare

2011-02-04 21:57
Hoppas dom kör så det blir mycket samarbete i multiplayerdelen så det inte är som CoD då man i princip kan vinna en match helt själv. Allt ska inte handla om antalet kills utan hur man som lag vinner en match!

2011-02-04 22:00
sincedayone P21

Det är lite d som är hela deras grej.

2011-02-04 22:59
sincedayone P21

Det är lite d som är hela deras grej.

exaaaaaaaaaaakt!!! :D
Get Random!
Rappare

2011-02-05 09:06
Jajo det är iofs sant :)

Poet

2011-02-06 11:10
Although Battlefield 3 hasn't had its first proper unveiling yet - that short teaser trailer doesn't count - that doesn't stop EA's marketing from planning ahead and prepping the game's Limited Edition for the masses. Oh no.

A leaked Battlefield 3 ad recently surfaced stating that those who purchase the Battlefield 3 Limited Edition will receive the 'Back to Karkand' expansion pack "at no extra charge."

The ad states that "This themed expansion pack features four legendary maps from Battlefield 2, boldly remastered with Frostbite 2 physics, destruction, and visuals. Completing the package are classic Battlefield 2 weapons and vehicles, unique rewards, new achievements/trophies and more."

If you were waiting on reviews or had your eyes on another game and weren't planning to pick it up at launch, fear not, according to the ad, "For those who don't pre-order to secure the Limited Edition, Battlefield 3 'Back to Karkand' expansion content will be available for purchase approximately one month after the game's release."
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-06 13:13
olloolol....men är det inte så att alla är limited edition? som bcbc2?
eller hur är det?
Get Random!
Poet

2011-02-06 15:56
Antar det, EA vet hur man behandlar sina kunder. Man låter alla känna sig VIP istället för att ge VIP folket något speciellt.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-06 23:00
Fett som fan! Dock har jag inte råd med en ny dator så får nöja mig med den nedbantade konsol versionen. Hoppas det blir bra hursom

2011-02-08 15:21
Hela Game Informer-artikeln.

Synd att det inte blir några mods, annars ser det bra ut.

2011-02-08 21:22
Ser väldigt bra ut indeed. Blir nog illa tvungen att skaffa en ny dator iaf känns det som^^ Men men, smakar det så kostar det. Känner att jag vill ha den ultimata Battlefield upplevelsen

2011-02-09 23:32
OMG!
pallade inte läsa allt men Så tööngt d kommer bli.
Frostebite 2 verkar vara extremt, kanske r därför d inte kan låta folk modda.(på ett tag.)

Dumpar havoc? för fingra i ANT, kreativt.Stor satsat på muliplayern delen.. ja vad annars.

!
Hm att köpa en compa för att lira BF3 verkar hardcore :)
skulle själv behöva en ny fin dator, men inte för att spela på.

2011-02-10 20:29
Jojo, jag föredrar ju att spela på konsol men eftersom BF2 är en av dom bästa spelupplevelserna jag haft så får det nog bli så. Läste på svenska Eurogamer nu att det bara blir 24 spelare på konsol desutom så sålänge jag inte har ont om pengar när det kommer eller att dom gör konsolversionen fantastisk så kommer jag fixa en ny dator

2011-02-10 22:08
Hur pass mycket skiljer sig konsolversioner och datorversioner?

Är sjukt sugen på detta. Lirar bf43 som fan.. grymt kul. Frostbite-motorn är ju awesome, tänk då hur tvåan kommer vara.

Och ja.. hade varit kul om dom reppade sverige på något sätt.. i bf43 så finns det ju lite easter eggs.. sandslott toppade med sverigeflaggan :D
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2011-02-10 22:38
missbruk
I dethär fallet så är PC huvud plattform.. Så i detta fallet kommer PC versionen vara klart överlägsen då det är 64 spelare det handlar om, större banor också då med andra ord, säkert en massa andra grejer.

2011-02-10 22:45
wah.. nästan så man köper sig en dator asså!
Get Random!

2011-02-11 01:54
haha köpa dator för ett spel är lite crazeey

Poet

2011-02-11 10:38
Köpa dator för ett spel är sjukt onödigt när du måste byta alla inom 10 månader pga framsteg...
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-11 11:33
True. Det suger ganska hårt.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2011-02-11 12:33
Jag blev lite upphetsad av artikeln som länkades där uppe. Rökmoln efter bazookaskott?

2011-02-11 15:33
Nja en bra dator behöver man bara uppgradera typ varannat-var tredje år. Beror lite på om man känner sig tvungen att spela med högsta inställningarna i 60 FPS hela tiden.

Min dator från 2005 höll tills Crysis kom. :P Och det var mest för att dual- och quadcore processorer tågade in. Om man köper en i5 eller i7 idag med ett bra grafikkort kommer den nog hålla ett bra tag.

2011-02-11 17:45
Tycker d verkar cool, med att spelaren kommer att ta skada av delar som flyger från den nyss sprängda byggnaden. (Som i verkligheten).

Sen undrar man juh jävligt mycket hur FIFAs omskrivna ANT ska funka i FPS.

Dator, skillnaden är väl att du kan få finare grafik med "pixelutjämning" Men det står i artiklen som the_real_apa la upp. and Att de tänker på sina datoranvändare för att d har varit bort glömda ett tag. + att de lär vara en del på DICE som kickar på rätt feta datorer :D

hursom kommer bf3 att smeka upp endel iafall.

2011-02-12 00:04
har en laptop för 5 papp som jag fick av min skola. jag försvann ur skolans system när jag bytte klass så jag slapp lämna tillbkaa den när jag sedan bytte skola. hihihi >:D

den duger inte till någonting så måste ändå ha en dator!
Get Random!

2011-02-12 01:46
Jag vette fan om jag skulle kunna rulla BF3 på denna dator.. kan köra och har kört mw2 på högsta och det flyter utan några som helst problem samtidigt som andra mindre krävande spel laggar ibland.. så jag är osäker.

Hoppas att det inte blir en överdrivet dålig portning till konsol, typ som Mafia 2 blev.
Poet

2011-02-12 19:35
Vad snackar du om? Mafia 2 var cool, lite kort bara men det gjorde vad det skulle
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Rappare

2011-02-12 21:30
Jag tror DICE är såpass medvetna om fansens önskningar att portningen till konsol nog kommer vara rätt fin också :)

2011-02-12 21:45
Men varför ens spekulera.

2011-02-13 02:21
Vad snackar du om? Mafia 2 var cool, lite kort bara men det gjorde vad det skulle

Jag pratar inte om storyn eller spelupplägg, jag menade grafikmässigt. Skillnaden mellan PS3/360/PC var ju helt sjukt. PS3 var ju värst. Är ju inte så jätteofta konsolversionerna brukar skilja sig mycket ifrån varann, men här var det tydligt som fan.
Okey, den här bilden kanske inte säger så jättemycket, men du ser ju på ett ungefär hur grafiken skiljer sig. Dålig portning. Jag lirade Mafia 2 på dator och blev chockad när jag sen fick se ps3/360.
Poet

2011-02-13 17:52
missbruk: orka ens nämna grafiken, den gjorde vad den skulle. Om du nu vill ha den mest upphottade grafiken du kan få kanske en konsol med 3-4 år på nacken är fel val för dig.

Funkade det bra spelmässigt? JA
Funkade kontrollen bra? JA
Funkade storyn bra? JA

När ska folk inse att grafiken inte spelar den största rollen, du kanske borde sätta dig och kolla på hd dokumentärer på discovery för dom brukar se 1000x bättre ut än vad vanlig tv gör, betyder det att du kommer ha kul?

I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-14 04:16
Varför vägrar du förstå vad jag menar? Sluta läs mellan raderna. Har inte skrivit att jag "vill ha den mest upphottade grafiken", men det hade ju varit kul om inte samma misstag upprepades igen. Jag vet mycket väl att PC kan krämma ur mer ur spelen än vad konsol kan, men man har ju sett extremt snygga spel till konsol innan så varför då börja komma med "dåliga" portningar. Men du är ju såklart l33t och ditt ord är lag.
Poet

2011-02-14 10:28
missbruk: Jag tyckte inte grafiken såg ful ut på något sätt, skillnaden är väl att jag inte rör pc/ps3/wii/psp/ds/iphone. Så förstår inte hur det kan vara ett misstag när jag personligen tyckte spelet såg bra ut och gjorde vad det skulle.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-14 20:09
Finns en hd knapp på Xbawsn :D
Men BF 3 kommer inte ha dålig portning så det behöver inte spekuleras.
Kantutjmning

2011-02-23 22:01
Gameplay Teaser

2011-02-23 22:08
Asså d var inte mycket nytt d delade med sig :D
var typ snabba rörliga bilder av bilderna från "tidningen". Och den första teasern. Dryyygt av dem *_*